Kiélezett küzdelem a Desert Express 300-on

Tegnap délben elrajtolt a Desert Express 300 autós prológja, hajszálvékony különbségekkel kialakítva a rajtsorrendet a következő két szakaszra. Az M1 Flotta Magyar Terep-rallye Bajnokság nyitófutama Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal prológgyőzelmével indult, őket Miroslav Zapletal és Marek Sykora követte mindössze 3 másodperces lemaradásban. A szoros küzdelemben az SSV kategória egyik Can-Am-je a fejére is borult, azonban a talpra állítás után már robogott is tovább.

A mezőny ezután két 35 kilométeres szakaszon száguldott végig, melyek között a szervízparkban egy gyors ellenőrzésre is behajtottak.

Az első speciálon a motorosoknál Bodor Róbert szerezte meg a vezető helyet 50 másodperces előnnyel, míg a quadosoknál Karai Kristóf bizonyult a legjobbnak, 2 perccel gyorsabban teljesítve a gyorsot. Az autósok közül Miroslav Zapletal kapta el legjobban a ritmust és 0:24:27:8-as idővel, 27 másodperces előnnyel állt az élre.

A második szakasz teljesítése után a motor/quad összesített napi eredményben Karai Kristóf foglalja el a tabella első helyét, a polaris-os quaddal indult versenyző két szakaszgyőzelemmel zárta a tegnapot. „Hibánk nem volt, tetszik a motor, most készülünk a vasárnapi 3 szakaszra. Év eleje óta homokos talajon edzem, sokat készültem, ezen a gödrös terepen a beállításokat is sikerült jól eltalálnunk. Minden összeállt az első versenyre, ott fejlődünk, ahol tudunk, holnap én fogom indítani a mezőnyt, úgy gondolom a mainál még tudok jobb időt futni.” – mondta Karai Kristóf. A második helyet Bodor Róbert szerezte meg, harmadik leggyorsabb pedig Kárpáti Péter volt.

Az autósoknál Miroslav Zapletalt ez alkalommal se lehetett leelőzni, a tavalyi magyar bajnoki cím birtokosaként 2 percet adott a második helyezettnek. „Ez egy nagyon szép, gyors pálya, igaz főleg canam autóknak passzol a szűk utak miatt. Tökéletes, problémamentes napot teljesítettünk, szeretjük ezt a terepet.” – nyilatkozta navigátora, Marek Sykora.

A párost Ultimate kategóriában Tomas Ourednicek követi, aki szerelő csapat nélkül érkezett a Desert Express 300-ra, így maratoni szakaszként élik meg a versenyt, mintha a Dakar folytatásán lenne. „Nagyon szép napunk volt, sok régi magyar barátunkkal találkoztunk. Nincsenek szerelőink, így a verseny előtt nem ellenőrizzük az autót, teljesen olyan, mintha a Dakart folytatnánk. A prológon egyszer eltévedtünk, de a futam további része jól sikerült, nagyon gyors, technikás a pálya, nagyon élvezzük. Holnap beállítást kell változtatnunk, kicsit gyorsabb tempót tervezünk, mert a Toyota nem követ megfelelően a kanyarokban.” – számolt be Tomas Ourednicek.

A SSV kategória első helyén Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal állnak, annak ellenére, hogy nem tartozik kedvenceik közé a homokos terep. „Elképesztően élvezhető volt a mai nap, nem gondoltam volna, hogy a homokon ilyen jól tudunk majd menni. Eredménycentrikusan jöttünk, összetettben Zapiékkal nem tudunk mit kezdeni, nagyon ügyesen mennek a keskeny szakaszokon, T1-essel is simán elfordulnak. Megyünk, ahogy tudunk, az, hogy mi nyitottuk a napot még egy adrenalinsokk volt a prológ győzelem után. A második gyorson 11 km környékén leszakadt az első kardán, így a homokban hiányzott az első kerékmeghajtásunk. Imádom az egészet, Antival pedig nagyon jól tudunk együtt dolgozni!” – mondta a pilóta.

A második pozícióban az M1 Motorsport párosa, Molnár Balázs és Molnár Gabriella követi a Garilla Racing duóját, a harmadik legjobb időt pedig Kéry Szilveszter és Bartha Barbara autózta.

A Qualisport a Dakar sivataga után érkezett Bugacra, pilótájuk Kovács Miklós számolt be az első két szakaszról: „Nagyon tetszett az eddig teljesített táv, a homokhoz már hozzászoktunk a Dakaron. Itt az a problémánk, hogy nagyon szűk helyeken megyünk, az első kanyarban ki is kellett takarítanunk a pályát. Jól sikerült az első kör, két kocsit összesítésben meg tudtunk előzni. Másodszorra 1 percet vertünk az időnkre, óriási élmény saját magunk tesztelése és „legyőzése”. Szeretnénk edzeni, hiszen nincs sok lehetőségünk, Magyarországon 3 olyan tereprallye-ra tudunk menni, ahol elférünk a Hyena-val.”

Ma folytatódik a tereprallye viadal és a szombatinál hosszabb, három 85 kilométeres szakasz vár a versenyzőkre. Az előttünk álló 255 kilométeren még bármi megtörténhet, a jelenlegi eredmények tejesen felborulhatnak, csak az 5. gyors után válik biztossá a győzelmi cím sorsa.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A január 10. – 19. között megrendezésre kerülő Brüsszeli Autószalonon debütál Európában a vadonatúj, akkumulátoros elektromos Toyota Urban Cruiser

A Toyota multitechnológiás stratégiájának lényege, hogy modelljeiben az autóvásárlók számára az ő személyes igényeiknek megfelelő környezetbarát meghajtások széles tárházát kínálja, a lágy hibrid elektromos hajtástól az öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos meghajtáson át a hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtásig. A környezettudatosság szinonimájának is tekintett vállalat európai értékesítéseiben a fő csapást jelenleg az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A BRÜSSZELI AUTÓSZALONON BEMUTATKOZOTT A VADONATÚJ MAZDA6E: AHOL A JAPÁN KÉZMŰVESSÉG AZ ELEKTROMOS AUTÓZÁST FORMÁLJA

A Mazda ma leleplezte a vadonatúj Mazda6e-t a Brüsszeli Autószalonon. Ez a gyorsan tölthető, ötajtós hatchback a Mazda kínálatának legújabb, tisztán elektromos hajtású tagja. Teljesítmény és hatótávolság a vezető igényeire szabva A Mazda6e kétféle hajtásláncot kínál a különböző vezetési igényeknek megfelelően. A Mazda6e1 68,8 kWh-s akkumulátorral van felszerelve, amely akár 479 km2 hatótávolságot biztosít. A […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Netrisk: Százéves autó és háromnaponta utazó turista – ezek voltak a biztosítási legek

Budapest, 2025. január 10. – Meglepő rekordokat produkált 2024-ben is a biztosítási piac a Netrisk saját adatain alapuló összeállítás szerint. Volt, aki háromnaponta kötött utasbiztosítást, de született kötelező biztosítás egy 100 éves, 1924-es gyártmányú autóra is. Száz évvel ezelőtt, 1924-ben gyártották azt az autót, amely a toplistát vezeti. Ez ugyanis a legidősebb autó, amelyre 2024-ben […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom