Nekivágott a mezőny a Baja Satu Mare futamának, melynek első napja rövidebben zárult a tervezettnél. A második gyors útját egy mezőgazdasági jármű blokkolta, így a T1-es autók után törölték a szakaszt, az SS1-et pedig a városi rally show követte.
Az első szakasz leggyorsabbja Mészáros Lőrinc és Pál Erik lett, akik élvezetes házon belüli csatába keveredtek Molnár Balázzsal és Molnár Gabriellával – mindössze 2 másodperccel maradtak el csapattársaiktól.
„Mindennek össze kellett állnia ehhez az eredményhez. A pálya nagyon nagy kihívás volt számunkra, a szűk, keskeny, alapvetően Can-Am-eknek fekvő nyomvonalon nem volt könnyű feladatunk a Forddal. Egy kis házi-meccset is játszunk, hiszen Balázsék 2 másodperccel vannak mögöttünk, de egyelőre minden úgy alakul ahogy terveztük. Az előző versenyhez képest sokkal több mindenre kell figyelnem, terepen megnövekedtek az akadályok és a navigátori teendők. Ha jól értesültünk szombaton tempósabb és hosszabb lesz a pálya, úttörők leszünk első rajtolóként, reméljük minden jól sikerül majd.” – nyilatkozta Pál Erik, az M1 Motorsport navigátora.
A magyar bajnokságot vezető duót, Miroslav Zapletalt és Marek Sykorat a sebességváltó technikai problémája hátráltatta, de lemaradásuk így is mindössze 21 másodperc. Holnapra a stratégiájuk a gáz tövig nyomása, céljuk pedig az élre kerülés.
„Nem volt jó kezdésünk, a sebességváltónk szenzorja már az SS1 elején elromlott. A második gyorson keményen nyomtuk, hogy behozzunk a lemaradásunkat, de sajnos törlésre került az a szakasz, ami nekünk most nem jött jól. Szombaton négy speciálon lesz lehetőségünk a javításra, az autónk rendben van, azon leszünk, hogy átvegyük a vezetést.” – nyilatkozta Marek Sykora, navigátor.
T4Nat kategóriában az első helyen jelenleg Molnár Balázsék állnak, őket Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal követi, a harmadik pozíciót pedig Kéry Szilveszter és Bartha Barbara szerezte meg.
„Az első szakasz nagyon jól sikerült, szeretjük a román versenyt, fekszik nekünk ez a terep, éppen ezért már negyedszerre tértünk vissza. Második idővel zártuk az első szakaszt a kategóriánkat vezetjük, szombaton pedig teljes gázzal folytatjuk majd futamot. Az SS1-után abroncsot váltottunk mert a vizes, füves rész olyan volt, mint egy korcsolyapálya, és mivel a második nap sokkal többet megyünk füves, gazos területen a továbbiakban is ezzel a koncepcióval állunk rajhoz. Ahogy a mondás is tartja: három a magyar igazság és 1 a ráadás, mi háromszor már győztünk itt és most szeretnénk negyedszerre is a dobogó tetejére állni.” – mondta Molnár Balázs
Garamvölgyi Zoltánéknak ezzel ellentétben nem tartozik kedvenceik közé a terep, melyet egy korábbi rossz élmény is erősít.
„Nem igazán szeretem ezt a pályát, tavaly technikai probléma is nehezítette a versenyünket, ez pedig rossz emlékként maradt meg bennem. Idén sem találom a ritmust és sajnos hetek óta nem tudunk megoldani egy fékproblémát. Mindig bal lábbal kell pumpálnom az egyenesekben, így tudom szabályozni az autót, hogy 125 km/h-nél ne menjünk gyorsabban. Tereprallye pályák terén elkezdtünk rally-sodni, ez viszont egy klasszikus, régi jellegű tereprallye pálya, amitől el vagyunk szokva. Nagyon keresni kell az útvonalat, az itinert rendkívül pontosan kell követni. Antival nagyon jól együtt tudtunk dolgozni, sokat segített, hogy most itt legyünk a kategória 2. helyen.” – számolt be a tapasztalatokról a Garilla Racing pilótája.
Szombaton hosszabb távra, 232,77 kilométerre indul el a mezőny, a szervizpark pedig kitelepül a célnál és a rajtnál található tisztásra, ahol tankolózóna is helyet kap. A versenyzők közötti másodperces különbségek a további 4 szakaszon még teljesen megváltozhatnak, megszűnhetnek vagy megnövekedhetnek, az erősorrend is felborulhat.
Szerző: Erős Réka
Fényképek: Pataky Péter, Báles László