Kovács Bálint: „A motor ugyan nagyon nem akarta, de mi átszenvedtük a célvonalon”

A 21 éves motoros és csapata számára vélhetően örökre emlékezetes marad az EWC idei első viadala, ugyanis minden előfordult velük, ami egy 24 órás futam alatt előfordulhat egy csapattal: ragyogó rajt, fantasztikus tempó, előzések, technikai hibák, bukások, sérülések és végül a nagyon várt kockás zászló.

Harmadik vb-futamára készült a legendás Le Mans-i aszfaltcsíkon Kovács Bálint, aki az idei Endurance-világbajnokságon a Maco Racing Team állandó versenyzőjeként az EWC valamennyi európai futamán rajthoz áll a Superbike kategóriában. Bálint több teszttel a háta mögött érkezett meg Franciaországba, ahol Enzo Boulom és Anthony West csapattársaként egész héten megszenvedett a technikával és a változó időjárással.

A csapat elrontotta az időmérőt – vagy inkább a Yamaha okozott csalódást –, így a 24. helyről vágtak neki a viadalnak. Bálint elmondása szerint a versenyen a csapat ragyogóan szerepelt egészen hajnalig, ugyanis már a 9. helyen motoroztak, már-már elkezdtek nagyot álmodni, amikor beütött a krach. A Yamahán csak az nem ment tönkre, ami nem volt rajta, buktak a pilóták – Enzo Boulom a lapockáját is eltörte –, tört a motor. Noha a szerelők a verseny második felében szinte többet szerelték a Yamahát, mint amennyit pályán volt, a csapat végül bejött a 13. helyre, azaz még így is 8 vb-ponttal kezdte meg a szezont.

„Ez volt a harmadik Le- Mans-i világbajnoki futamom, és ismét bebizonyosodott, hogy ez a verseny sosem adja könnyen magát. Az volt az érzésünk, hogy a Yamaha ezúttal mindent megtesz annak érdekében, hogy előbb elmenjünk aludni, de mi nem hagytuk magunkat, és valahogy elszenvedtünk a célig. Mondjuk már sejtettük, hogy nem lesz egyszerű, hiszen egész héten csak szenvedtünk, de bíztunk abban, hogy amilyen gyenge volt a főpróba, olyan jó lesz az előadás. Hajnali kettőig ment is minden, mint a karikacsapás, hiszen már kilencedikek voltunk, jó volt a tempónk, a legjobb ütemben cseréltünk kereket, amikor beütött a krach, és előjött a tipikus Yamaha-hiba, elengedte magát az olajszűrő. Pont én köröztem, és a következő kigyorsításnál kiadta az olajat magából, mögöttem négyen is buktak emiatt, míg én nagy nehezen megtartottam magam. Nagy nehezen visszavittük a motort a depóba, és amikor Enzo kiment vele, egész jól működött, hamar a TOP húszban találtuk magunkat. Ám innen elindultunk egy lejtőn, Enzo hatalmasat bukott, miután elszállt az elektronika, eltört a lapockája, így Anthonyval ketten fejeztük be a versenyt. Előbb negyvenegy, majd ötvennyolc kört tettem meg, amikor a vége előtt elkezdett szétesni a váltó, és így kellett az utolsó kört is megtennem. Fantasztikus volt meglátni a kockás zászlót, azt hiszem, nagyon megdolgoztunk a szereplésünkért kapott nyolc vb-pontért” – összegezte a Le Mans-i tapasztalatokat Kovács Bálint, aki a viadal alatt összesen 229 kört teljesített.

A H-Moto Team tulajdonosa nagyon büszke a versenyzőjére, mint elárulta, igencsak felemelő érzés volt, amikor látta versenyzőjét átgurulni a célvonalon.

„Legyőztük! Újra! Teljesen új kihívásoknak kellett megfelelni az idei futamon. Extrém időjárás jellemezte az időmérő edzéseket és magát a versenyt is. Elég szerintem annyi, hogy hajnalban 0 fok és sűrű köd is nehezítette a versenyzők koncentrációját. Sokszor szakították meg a futamot, ami tovább nehezítette az optimális feltételeket, hisz a gumik kihűlése nagyban rontott a tapadáson. Enzo sajnálatos esését a motor is megsínylette. A szerelők versenyre alkalmas állapotba hozták, de kérdéses volt, hogy kibírja-e a futam végéig. Így a gyors matek után már csak a célba érkezésre fókuszáltunk. Bálint hozta célba a motort egy fantasztikus ünneplés közepette! Felemelő érzés látni és tudni, hogy ebben a közegben is hősöknek kijáró tisztelettel viszonyulnak a rajongók egy Magyar pilótához! Köszönöm mindenki segítségét, aki hozzájárult ahhoz, hogy Bálint hazánk hírnevét öregbíthesse! Egy lépésre kerültünk egy gyári csapathoz…” – fogalmazott Kelemen Krisztián.

Amennyiben szeretnének naprakészek lenni a Kovács Bálint szereplésével kapcsolatos hírekkel, akkor látogassanak el www.bikebalint.com weboldalra.

Fotó: Izsó Krisztián

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról

Mától Ekler Luca paralimpiai bajnok is a Toyota támogatásával készülhet az idei Paralimpiára

Az olimpiai és paralimpiai mozgalom világszintű mobilitási partnere, egyben a Magyar Olimpiai Bizottság és a Magyar Paralimpiai Bizottság támogatója, a Toyota, 2024. február 22-én a Magyar Parasport Napja alkalmából megszervezett szakmai konferencián adta át azt a vadonatúj Toyota C-HR-t, amellyel Ekler Luca paralimpiai bajnok, világ- és Európa-bajnok, világcsúcstartó magyar paraatléta felkészülését támogatja a 2024-es Párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Újabb 5 évig az AutoWallis Csoport lesz az Opel importőre Magyarországon és három további régiós országban

Andrew Prest, az AutoWallis Distribution ügyvezetője elmondta, hogy a vállalat mára az Opel egyik legnagyobb független importőrévé vált A megállapodás értelmében legalább 2028 végéig az AutoWallis, fogja a márkát képviselni a közép-kelet-európai régió négy országában 2023-ban közel 12 ezer új Opelt értékesített a cég a régió négy piacán Budapest,/ Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Wang Chuanfu a BYD elnöke köszöntötte a márka első magyar vásárlóit

A BYD, a világ vezető NEV – azaz új energiával hajtott – járműveket és akkumulátorokat gyártó vállalata, büszkén rendezte meg az első magyarországi személyautó vásárlóinak köszöntési ünnepségét, Wang Chuanfu, a BYD csoport alapítójának és elnökének jelenlétében. Az ünnepi ceremónia hangsúlyozza a BYD elkötelezettségét az elektromobilitás elterjesztése mellett Magyarországon és Európa-szerte. Az esemény a budapesti Puskás […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom