Kovács Bálint: „A motor ugyan nagyon nem akarta, de mi átszenvedtük a célvonalon”

A 21 éves motoros és csapata számára vélhetően örökre emlékezetes marad az EWC idei első viadala, ugyanis minden előfordult velük, ami egy 24 órás futam alatt előfordulhat egy csapattal: ragyogó rajt, fantasztikus tempó, előzések, technikai hibák, bukások, sérülések és végül a nagyon várt kockás zászló.

Harmadik vb-futamára készült a legendás Le Mans-i aszfaltcsíkon Kovács Bálint, aki az idei Endurance-világbajnokságon a Maco Racing Team állandó versenyzőjeként az EWC valamennyi európai futamán rajthoz áll a Superbike kategóriában. Bálint több teszttel a háta mögött érkezett meg Franciaországba, ahol Enzo Boulom és Anthony West csapattársaként egész héten megszenvedett a technikával és a változó időjárással.

A csapat elrontotta az időmérőt – vagy inkább a Yamaha okozott csalódást –, így a 24. helyről vágtak neki a viadalnak. Bálint elmondása szerint a versenyen a csapat ragyogóan szerepelt egészen hajnalig, ugyanis már a 9. helyen motoroztak, már-már elkezdtek nagyot álmodni, amikor beütött a krach. A Yamahán csak az nem ment tönkre, ami nem volt rajta, buktak a pilóták – Enzo Boulom a lapockáját is eltörte –, tört a motor. Noha a szerelők a verseny második felében szinte többet szerelték a Yamahát, mint amennyit pályán volt, a csapat végül bejött a 13. helyre, azaz még így is 8 vb-ponttal kezdte meg a szezont.

„Ez volt a harmadik Le- Mans-i világbajnoki futamom, és ismét bebizonyosodott, hogy ez a verseny sosem adja könnyen magát. Az volt az érzésünk, hogy a Yamaha ezúttal mindent megtesz annak érdekében, hogy előbb elmenjünk aludni, de mi nem hagytuk magunkat, és valahogy elszenvedtünk a célig. Mondjuk már sejtettük, hogy nem lesz egyszerű, hiszen egész héten csak szenvedtünk, de bíztunk abban, hogy amilyen gyenge volt a főpróba, olyan jó lesz az előadás. Hajnali kettőig ment is minden, mint a karikacsapás, hiszen már kilencedikek voltunk, jó volt a tempónk, a legjobb ütemben cseréltünk kereket, amikor beütött a krach, és előjött a tipikus Yamaha-hiba, elengedte magát az olajszűrő. Pont én köröztem, és a következő kigyorsításnál kiadta az olajat magából, mögöttem négyen is buktak emiatt, míg én nagy nehezen megtartottam magam. Nagy nehezen visszavittük a motort a depóba, és amikor Enzo kiment vele, egész jól működött, hamar a TOP húszban találtuk magunkat. Ám innen elindultunk egy lejtőn, Enzo hatalmasat bukott, miután elszállt az elektronika, eltört a lapockája, így Anthonyval ketten fejeztük be a versenyt. Előbb negyvenegy, majd ötvennyolc kört tettem meg, amikor a vége előtt elkezdett szétesni a váltó, és így kellett az utolsó kört is megtennem. Fantasztikus volt meglátni a kockás zászlót, azt hiszem, nagyon megdolgoztunk a szereplésünkért kapott nyolc vb-pontért” – összegezte a Le Mans-i tapasztalatokat Kovács Bálint, aki a viadal alatt összesen 229 kört teljesített.

A H-Moto Team tulajdonosa nagyon büszke a versenyzőjére, mint elárulta, igencsak felemelő érzés volt, amikor látta versenyzőjét átgurulni a célvonalon.

„Legyőztük! Újra! Teljesen új kihívásoknak kellett megfelelni az idei futamon. Extrém időjárás jellemezte az időmérő edzéseket és magát a versenyt is. Elég szerintem annyi, hogy hajnalban 0 fok és sűrű köd is nehezítette a versenyzők koncentrációját. Sokszor szakították meg a futamot, ami tovább nehezítette az optimális feltételeket, hisz a gumik kihűlése nagyban rontott a tapadáson. Enzo sajnálatos esését a motor is megsínylette. A szerelők versenyre alkalmas állapotba hozták, de kérdéses volt, hogy kibírja-e a futam végéig. Így a gyors matek után már csak a célba érkezésre fókuszáltunk. Bálint hozta célba a motort egy fantasztikus ünneplés közepette! Felemelő érzés látni és tudni, hogy ebben a közegben is hősöknek kijáró tisztelettel viszonyulnak a rajongók egy Magyar pilótához! Köszönöm mindenki segítségét, aki hozzájárult ahhoz, hogy Bálint hazánk hírnevét öregbíthesse! Egy lépésre kerültünk egy gyári csapathoz…” – fogalmazott Kelemen Krisztián.

Amennyiben szeretnének naprakészek lenni a Kovács Bálint szereplésével kapcsolatos hírekkel, akkor látogassanak el www.bikebalint.com weboldalra.

Fotó: Izsó Krisztián

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Világelsőség: szinkronban driftelt két önvezető Toyota

Szintet léptek a Toyota autonóm mobilitási fejlesztései: a vállalat technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető jármű határtartományon való mozgását. A Toyota Research Institute (TRI) és a Stanford egyetem immár csaknem hét éve működik együtt egy olyan projektben, amely az autóvezetés, a közlekedés biztonságosabbá tételét tűzte ki céljául. Speciális fókuszuk az önvezető […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Hivatalosan is új szakágvezető a hazai rallysport élén

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség egyik legtradicionálisabb, legnépesebb és legnépszerűbb szakágában, a Rallysportban július 09. és 23. között állt idő rendelkezésére a szakágban nevezői licenccel rendelkező MNASZ tagok számára, hogy a szövetség Rally Sport Bizottsága élére új vezetőt jelöljenek. A mai napon kiadott hivatalos tájékoztatás szerint a szakágban a jelölés időpontjában, 83 tagszervezet rendelkezett szavazati […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Még több hely és még nagyobb vezetési élmény: az új ötajtós MINI Cooper S

Az ötajtós MINI Cooper kimagasló funkcionalitásával, innovatív vezetést támogató rendszereivel és hamisítatlan formanyelvével nyűgözi le a vezetés szerelmeseit. A modell összetéveszthetetlen megjelenését az egyedülálló Multitone Roof színátmenetes tetőfényezés és a Favoured Trim felszereltségi szint exkluzív stílusjegyei hangsúlyozzák tovább, miközben a vérpezsdítő vezetési élményről 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres benzinmotor gondoskodik. Az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom