Magyar Országos Rallye Bajnokság – Turán Frigyes navigátora 2024-ben Zsiros Gábor

8 év közös versenyzés, majd 7 év szünet után ismét Zsiros Gabi navigál Turán Fricinek a 2024-es Magyar Országos Rallye Bajnokság hat hazai futamán. A régi-új páros élesben először az áprilisi Rally Hungary-n debütál.

„Gabival szép évek kötnek minket össze, szakmailag nagyon jó navigátornak tartom és a barátságunk is megmaradt, így kézenfekvő megoldás volt, hogy újra ő üljön a jobbomon. Az autóban mindig remek összhang volt köztünk, Gabi jó hangulatot hoz a csapatba és rendkívül motivált az idei szezont illetően. Anno is hamar elkaptuk egymás ritmusát, nem hiába versenyeztünk együtt 8 éven keresztül, szerintem most is gyorsan egymásra fogunk hangolódni. Szeretnénk idén minél jobb eredményt elérni közösen, már nagyon várjuk a veszprémi rajtot” – kezdi Turán Frici.

Frici és Gabi a 8 év alatt számos magyar és külföldi futamon ment együtt, sok-sok meghatározó emlék köti össze őket. 2010-ben WRC-ben a gyári csapatok előtt tudtak menni, sőt világbajnokságon egyedüli magyarként 8. helyükkel abszolútban pontot is szereztek, míg 2011-ben harmadik helyen végeztek az Acropolis Rally-n és Németországban is dobogóra állhattak. Emlékezetesek maradnak a magyar bajnokságban elért dobogós helyeik is.

„Nagy öröm számomra, hogy 2016 után most ismételten együtt versenyezhetünk Fricivel. Anno a gerincemmel kapcsolatos egészségügyi problémák bezavartak, így jobbnak láttuk, ha tartunk egy kis szünetet a 2016-os idény végén. Két év alatt szerencsére sikerült rendbe tenni és míg külön versenyeztünk, addig is folyamatosan követtük egymás pályafutását, találkoztunk. Tavaly László Zolival mentem egy évet a VB-n, majd egyre többször kerültünk kapcsolatba Fricivel és felmerült, hogy miért ne próbálnánk meg újra együtt? Mindkettőnknek hiányzik a tarsolyából egy magyar bajnoki cím, talán eljött a mi időnk” – mondja mosolyogva Zsiros Gabi.

„Fricivel mindig felszabadultan tudtunk együtt versenyezni, a pályafeldolgozását, itinerét kedvelem a legjobban, mert amit lediktál, azt maximálisan érti is. Kevés információból, tréningből tud gyorsan és fókuszáltan menni. Teljes mértékben támaszkodik a navigátorára, abból megy, amit hall és nem abból, amit lát. Kíváncsian várom az első tesztünket, nehéz versennyel indul a szezon” – teszi hozzá Gabi.

Népes, nagy nemzetközi nevekkel tarkított mezőny várható a szezonnyitó Rally Hungary-n, amelyet április 12-14. között rendeznek a veszprémi, murvás pályákon. A verseny minden bizonnyal odavonzza majd a rali rajongók nagy részét, ugyanis ez az ERC versenyszezon nyitó futama is. Az EB mezőny immáron 5. alkalommal látogat hazánkba, azonban most először mutatkozik be a “királynék városában”, Veszprémben. A versenyzőknek három nap alatt több mint 192 versenykilométert kell teljesíteniük 13 szakaszon keresztül. A versenyközpontot és szervizparkot a Veszprém Arénánál jelölik ki, míg a szuperspeciált a Királyszentistván melletti raliarénában rendezik.

“Izgalmas versenyre számítunk, hiszen a murvás jelleg miatt akár egy napon belül is sokat tud változni a pályák minősége, tapadása, nyomvonala, amit emellett az időjárás is nagy mértékben képes befolyásolni. Alapvetően szeretünk murván menni, tavaly is sikerült jó tempót autóznom a veszprémi pályákon, idén sem változott a célunk. Jó lehetőség ez a verseny arra is, hogy az ikonikus rali pályáinkat Európa élmenői is megismerjék” – mesél a versenyről Frici.

“Nagyon sokat mentünk már ezeken a pályákon, szerintem a Lőtéren már a teljes magyar mezőny csukott szemmel át tud menni oda-vissza. A hangulat minden bizonnyal fantasztikus lesz, a nemzetközi mezőny még inkább megmozgatja a rali kedvelő közönséget. A felkészülésünk nem változik, tanulmányozzuk a belső kamerás felvételeket, mindenképp új, aktuális itinert készítünk majd, és a magyar bajnoki címet célozzuk meg pontos, gyors versenyzéssel” – zárja Gabi.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Utcán Verdák

Vadonatúj Mazda CX-80: A Mazda új, hétüléses zászlóshajója

Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva Mazda e-Skyactiv PHEV és dízel hajtásláncok, hátsókerék hangsúlyos összkerékhajtással Debütál Európában a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80, amelynek virtuális leleplezése a https://mzd.tools/VirtualReveal weboldalon tekinthető meg. A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek. Ez a modell a Mazda legtágasabb autója […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Kecskés Bence jó úton a cél felé – Spanyol kupa után a JuniorGP-be

Kecskés Bence idén teljes szezont fut a FIM JuniorGP STK 600-as kategóriájában az MDR Competition Team-mel és a 80-as rajtszámot viselő Yamaha YZF R6-tal. A FIM JuniorGP-ről amely a Dorna szervezése alatt fut egyetlen lépésre van a MotoGP és World Superbike sorozatoktól. Ez nem meglepő, hiszen nagyon erős a mezőny, itt a világ legjobbjai mérik […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Hyundai IONIQ 5 N a sorozatgyártású elektromos szabadidőjárművek géposztályában áll rajthoz a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen

• A sorozatgyártású IONIQ 5 N alapkivitelében vesz részt a Pikes Peak-en • A Hyundai egy második, átépített IONIQ 5 N-t is bemutat május 30-án, az ADAC RAVENOL Nürburgringi 24 órás futamot megelőzően CARMEL VALLEY, Kalifornia, USA, 2024. április 9. – A Hyundai, amely ügyfelek vadonatúj generációját köszönheti az IONIQ 5 N-nek, most tovább emeli […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom