Martin a főfutamon is nyert, Bagnaia 3. lett

Nagyjából ugyanúgy kezdődött a főfutam, mint a sprint. Jorge Martin eljött, mögötte Francesco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Brad Binder és Dani Pedrosa haladtak. Az első körökben úgy tűnt, hogy Bagnaia gyorsabb Martinnál, de ekkor még nem történt helycsere köztük.

Kicsit hátrébb a hatodik helytől lefelé Maverick Vinales, Miguel Oliveira, Marc Marquez, Alex Marquez és Luca Marini volt a sorrend az ötödik kör kezdetén a top 10-ig. Bezzecchi bebújt Bagnaia mellé, de ez csak pár kanyarig tartott, ez pedig pont arra volt jó, hogy Martin egy kis lélegzethez jusson az élen.

A 8. körben Binder hibáját figyelhettük, aki elcsúszott a negyedik szektorban. A dél-afrikai versenyző még vissza tudott állni a versenybe, de csak a pontszerzésben reménykedhetett. Az élen teljesen együtt motorozott a három ducatis, Martin, Bagnaia és Bezzecchi közül még bárki megnyerhette ezt a futamot.

Michele Pirro és Jack Miller is kiálltak a futamból, valószínűleg összeakadtak egymással. Millerre továbbra is rájárt a rúd. Féltávnál Dani Pedrosa közeledett az első hármasra, és elkezdhetett harcolni a dobogóért. Az előtte haladók azonban mintha megérezték volna Pedrosa jelenlétét, emeltek a tempón, és leszakították a KTM-est.

Az utolsó körökre Bagnaiának úgy látszott, hogy elfogyott az ereje. Bezzecchi megelőzte és Pedrosa is közeledett rá. Az utolsó 5 körre Marc Marquez lágy gumija is elfogyott, Oliveira előzte meg, és Raul Fernandez is üldözőbe vehette. Martin vezetett Bezzecchi, Bagnaia, Pedrosa, Vinales, Oliveira, Marc Marquez, Fernandez, Luca Marini és Alex Marquez előtt.

Martin végül megnyerte a futamot, és 36 pontra csökkentette hátrányát a pontversenyben Francesco Bagnaiával szemben. Bezzeccho befutott másodiknak, Bagnaia pedig harmadiknak. A fentebb felsorolt top 10-ben annyi változott, hogy Johann Zarco megelőzte Alex Marquezt, és végül 10. lett.

További eredmények itt.

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Utcán

Ünnepélyes megnyitóval indult el a SYM Centrum Magyarországon

Budapest, 2024. november 28. – A Sanyang Motor (SYM), a 70 éves múltra visszatekintő, világszerte elismert tajvani robogómárka, hivatalosan is megérkezett Magyarországra. Az ország vezető motorkerékpár kereskedései közé tartozó KTM Centrum szárnyai alatt működő SYM Centrum célja, hogy a robogókat a kiemelkedő megbízhatóságukkal, modern dizájnjukkal és kiváló ár-érték arányukkal minél több emberhez eljuttassa. A megnyitó […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Honda CB650R E-Clutch (2024) teszt – Ismerjük meg az E-Clutch-ot! – Motor&Verda

Az idei szezon egyik legnagyobb újítása a Honda háza táján az E-Clutch volt, mellyel a CBR650R-t és tesztalanyunkat, a CB650R-t ruházták fel. Mindkét motor járt már szerkesztőségünknél a korábbi években, így a teljes ismertetőket már olvashattátok a sport-, valamint a naked kivitelű CB-ről. Jelen cikkben ezért az E-Clutch-ot, annak használatát, valamint előnyeit szeretném részletesen bemutatni […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom