Martin nyerte az esős káoszt

A rajt előtt pár perccel eleredt az eső. Még slickeken indultak a versenyzők, de rögtön jött a zászló, hogy mehet a motorcsere az esős gumis motorokra. Az első kör gyakorlatilag tojáshéjakon telt el a versenyzőknek, és ötüket kivéve mindenki bejött a bokszba morocserére. A 3 Yamaha, Bradl és Pirro maradtak kinn slickeken.

Jorge Martin vezetett az esős gumis versenyzők közül Aleix Espargaro, Marc Marquez, Marco Bezzecchi és Francesco Bagnaia előtt. Martin hibázott, de nem esett el, viszont visszaesett pár pozíciót. Michele Pirros és Franco Morbidelli maradtak kinn száraz gumin, és Pirro a negyedik körben még mindig vezette a futamot. Annak a végén azonban kijött, és ő is megcsinálta a motorcserét.

Az első bukás Brad Binder nevéhez kötődött, aki ki is esett a versenyből. Az ötödik körben Espargaro, Bagnaia, Martin, Marquez és Bezzecchi volt az első 5-ös sorrendje. Martin tűnt a leggyorsabbnak közülük, és a 7. kört már ő kezdte meg az élen. Mögötte Bagnaia feljött másodiknak, Aleix Espargaróra pedig Bezzecchi lett egyre veszélyesebb a harmadik helyen.

A 10. körben Miguel Oliveirára figyelt mindenki, mivel köztudottan jól megy esőben, és egyre közeledett a harmadik helyen motorozó Bezzecchire. Rácáfolt Marc Marquez, aki átvette a negyedik helyet és két körrel később már ő veszélyeztette Bezzecchit. Oliveira kiment a bokszba, lehet, hogy az apriliást ismét műszaki gond sújthatta.

A 13. kör kezdetén többen is feltették a kezüket, hogy ezek a körülmények már nem alkalmasak a versenyzésre. Zarco bukott és jött a piros zászló, de nem volt meg a verseny két harmada, így újra kellett indítani a továbbiakban a futamot. Az újraindítás a 12. kör alapján fog megtörténni.

Ismét érdekes döntések születtek a Dorna részéről. Zarco nem indulhatott, mert a bukása után nem tudott 5 percen belül visszaérni a bokszba. Oliveira és Vinales, akik körhátrányban voltak, a bokszból indulhattak. Kicsit fejetlenség lett a vége. Kimentek a versenyzők, hogy újraindítják a versenyt, majd jött a felirat: több, mint 50 százaléka lement a futamnak, így teljes pontokat osztanak.

Martin nyert Bagnaia és Marc Marquez előtt. A top 10-ben pedig Bezzecchi, Aleix Espargaro, Miller, Augusto Fernandez, Fabio Di Giannantonio, Raul Fernandez és Fabio Quartararo ért be. Martin most már csak 3 pontra van az összetettbeli elsőségtől.

További eredmények itt.

Fotó: MotoGP facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Jelentősen megújult és új tagokkal bővült a Honda európai CRF modellcsaládja a 2025-ös modellévre

• A CRF450R-t és a CRF250R-t egyaránt átdolgozták a Honda mérnökei, hogy még gyorsabbak és könnyebben kezelhetőek legyenek a kanyarokban • 70%-ban megújult alumíniumváz új alsó és felső villahíddal • A vadonatúj, 49 mm-es belsőcső-átmérőjű Showa első felfüggesztés minden eddiginél hatékonyabb és kifinomultabb csillapítást garantál, miként a továbbfejlesztett hátsó futómű is elsőrangú • A motort […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Honda SH125i Vetro (2024) teszt – Többszörösen zöld – Motor&Verda

A több szempontból is forradalmi megoldásokkal rendelkező Honda SH125i Vetro-val nyitottuk a Motor&Verda 2024-es teszt szezonját. A részletes beszámolóért, technikai megoldásokért és adatokért olvassatok tovább, a videós bemutatóért pedig kattintsatok az alábbi linkre!   Úttörő A címben említett “többszörösen zöld” jelző természetesen nemcsak a motor színére utal, hanem e mellett rengeteg környezetbarát, modern megoldással is […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Utcán

Hamarosan eldől, ki lesz a Tankcsapda előzenekara Budapest legnagyobb belvárosi fesztiválján, a Budapest Open Road Days-en

Összesen 196 zenekar nevezett a Budapest Open Road Days fesztivál „Légy a Tankcsapda előzenekara!” pályázatára. Közép-Európa legnagyobb motoros túrája, az Open Road Tour nyitónapján, május 23-án zajló második élő elődöntő után eldől, hogy a 6 döntős közül ki lesz a Tankcsapda előzenekara június 29-én, a Budapest Open Road Days-en. A Műegyetem rakparton a „Légy a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom