Másodpercek döntöttek a Riverside Baja-n

Már az első nap sem telt el váratlan fordulatok nélkül, a prológon két side-by-side is fejre állt, a második szakaszon pedig kigyulladt autó miatt csúszott a verseny – szerencsére nem történt személyi sérülés, időben sikerült eloltani a tüzet.

Szombaton a harmadik szakasszal száguldott tovább az M1 Flotta Magyar Terep-rallye Bajnokság és a Lengyel Bajnokság mezőnye, az első helyekért pedig egészen a célvonalig zajlottak a csaták.
Ultimate kategóriában ismét nem lehetett fogást találni Miroslav Zapletalon, a cseh pilóta navigátorával Marek Sykorával 1 perces előnyt kiautózva húzta be a győzelmet, a Minit vezető Maluszynski Michal és Maluszynska Julita előtt.

„Boldogok vagyunk, hogy ismét győzni tudtunk, tökéletes futamot tejesítettünk, élveztük az egész pályát. Kihívást a nagyon dobálós, rázós, hosszú részek okoztak, de minden úgy sikerült ahogy elterveztük.” – nyilatkozta Marek Sykora, navigátor.

A dobogó harmadik fokára magyar páros állhatott, Lónyai Pál és Tóth György a T1-es Macannal autózott harmadik legjobb időt, több T1+-os autót is megelőzve.
„Megdolgoztunk az eredményért, keményen kellett küzdenünk, hogy tudjuk tartani a tempót. Hátulról is jöttek ránk, de nem engedtük ki a pozíciót a kezünkből. Navigátorom Szuper Gyuri egyet sem hibázott, az autó is jól viselkedett. Több olyan része is volt a pályának, ami inkább a side-by-side autóknak kedvezett, próbáltunk minél nagyobb sebességgel átjönni ezeken a részeken, úgy, hogy közben ne verjük szét az autót. Nem volt egyszerű megtalálni a középutat, de úgy gondolom, nekünk sikerült.” – mondta a pilóta.

SSV-ben az utolsó pillanatig zajlott a harc, a Garilla Racing párosa Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal bizonyult a leggyorsabbnak, azonban a 6. gyors előtt 1 perces időbüntetést kaptak gyorshajtásért, így legnagyobb kihívójuk Marek Kubiczek fél perccel eléjük került. Végül mindössze 3 másodperc döntött az első helyről, melyet a lengyel pilóta szerzett meg. A magyar duó így nem sokkal lecsúszva a győzelemről, a dobogó második fokán ünnepelhetett.
„A tempónk megvolt, talán túlságosan is, hiszen büntetést kaptunk gyorshajtásért. Az utolsó speciálon összetettben a harmadik legjobb időt tudtuk futni, de nincs annál nehezebb, mint amikor gyorsan akarsz menni, mert tudod, hogy 30 másodperccel van előtted a versenytársad, azonban közben az autóra is vigyáznod kell, hiszen el kell jutnod a célig. Az CanAm-et annyira tökéletesre megcsinálták a szervizek alatt a fiúk, hogy akár most azonnal mehetnénk is a következő versenyre.” – mondta Garamvölgyi Zoltán.

A rally bajnok Kosciuszko Michal is sokáig az élmezőnyben autózott, szakaszgyőzelmet is szerzett. A pilóta nem akart kockáztatni, hiszen még csak második versenyét futotta a polarissal, a sok dobálós résztől erős hatások érték az autót és a versenyzőt is, technikai probléma miatt az 5. szakaszon pedig már nem tudott elindulni.

Összetettben az autósoknál Mirosalv Zapletal győzött, a második helyezett Marek Kubiczek, a harmadik pedig Garamvölgyi Zoltán lett, így a T1+-os autót két side-by-side követte.
Nem alakult zökkenőmentesen a szombati versenynap, a harmadik szakaszon két lengyel páros balesetezett. A side-by-side-os Gasiorowski Grzegorz – Szalega Kasia páros frontálisan ütközött az előttük haladó Hummerrel. A sebességkorlátozási zónánál lefékeztek, azonban a mögöttük jövő polarisos páros túl közel volt hozzájuk és nem tudtak időben reagálni a helyzetre, így versenytempóval (kb. 120 km/h) ütköztek és beborultak az árokba. Szerencsére senki sem szenvedett súlyos sérülést, Szalega Kasia-t mentővel kórházba szállították, a kivizsgálás után kiderült, hogy enyhébb agyrázkódással megúszta a becsapódást. A baleset miatt az SS3-at megszakították, a negyedik gyorsot pedig törölték így a versenyzők ezután még két szakaszon küzdhettek az előkelő pozíciókért.

A quadosoknál 10 perces előnnyel Ostafin Ireneusz állhatott a dobogó tetejére, másodikként pedig Balog László ért célba, aki küzdelmes, de kiegyensúlyozott versenyzéssel teljesítette a futamot.
„Maradéktalanul elégedett vagyok. Ehhez az eredményhez kellett, hogy fejben beosszam magam mentálisan és fizikálisan is, hogy a lehető legkevesebb hibával teljesíteni tudjam a versenyt.” – számolt be Balog László

A motoros kategória győztese Kárpáti Péter, Bugac után ismét az élen végzett, az autók által kivájt mély nyomvonal és egy road book hiba is nehezítette versenyét. „Hiányzott már a pápoci terep, jó volt ismét visszatérni. A Hungarian Baja után talán ez a legjobban járművet próbáló terep, így volt a szervizidőben feladat bőven.” – mondta a versenyző.
Összetettben az első helyezett Ireneusz Ostafin, a második Balogh László, a harmadik pedig Kárpáti Péter lett.

A versenyzéshez tökéletes időben autósport rajongók is nagy létszámban kilátogatottak Pápocra, az egyik legkedveltebb nézői pont a roncsderby pálya volt, ahol végig lehetett követni ahogy az autók beugratnak a bányába, majd átszelik, végül pedig kirepülnek onnan.

A Magyar Terep-rallye Bajnokság következő fordulójához határt lépünk, hiszen röpke 1 hónap múlva, június 13-15-ig Nagykárolyban lesz a következő összecsapás, a Baja Satu Mare-n!

Szerző: Erős Réka
Fényképek: Pataky Péter, Kollár Gergő

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A V4Grid nemzetközi konzorcium projektje támogatást nyert az Európai Interreg Central Europe programban

Az innovatív nemzetközi V4Grid projekt közel 2,4 millió eurós támogatást kapott az Interreg Central Europe programban. Ezt az ambiciózus kezdeményezést egy 11 partnerből álló konzorcium viszi véghez, amely különböző iparági szereplőket tömörít magába, úgy mint: energetika, autóipar, töltőberendezés gyártó, jog, szoftver fejlesztő, mesterséges intelligencia fejlesztő, akadémiai illetve K+F területek képviselői Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról és Szlovákiából. […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Húszéves a BMW Group Magyarország

A BMW és MINI márkák hazai képviseletét ellátó, gyári tulajdonú leányvállalatot 2004 tavaszán alapították. Az elmúlt húsz évben az immár BMW Group Magyarország néven működő vállalat az értékesítés és vevőszolgálat terén csaknem töretlen növekedési pályán haladt, országos márkakereskedői és márkaszerviz hálózatot épített ki és szervesen beépült a pezsgő hazai kulturális életbe. A BMW Group leányvállalatként […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új MINI John Cooper Works a nürburgringi 24-órás futamon debütál a nemzetközi világpremier előtt

A MINI és a motorsport rajongói egyként várják az új MINI John Cooper Works debütálását. A nóvum első ízben a világ egyik legkeményebb hosszútávú megmérettetésén mutatja meg magát: a nürburgringi 24-órás futamon, amelyen a pilóták és a csapatok a sebesség, a rátermettség és a megbízhatóság egész napos, kimerítő csatájában hódítják meg a legendás Nürburgring Nordschleife […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom