Másodpercek döntöttek a Riverside Baja-n

Már az első nap sem telt el váratlan fordulatok nélkül, a prológon két side-by-side is fejre állt, a második szakaszon pedig kigyulladt autó miatt csúszott a verseny – szerencsére nem történt személyi sérülés, időben sikerült eloltani a tüzet.

Szombaton a harmadik szakasszal száguldott tovább az M1 Flotta Magyar Terep-rallye Bajnokság és a Lengyel Bajnokság mezőnye, az első helyekért pedig egészen a célvonalig zajlottak a csaták.
Ultimate kategóriában ismét nem lehetett fogást találni Miroslav Zapletalon, a cseh pilóta navigátorával Marek Sykorával 1 perces előnyt kiautózva húzta be a győzelmet, a Minit vezető Maluszynski Michal és Maluszynska Julita előtt.

„Boldogok vagyunk, hogy ismét győzni tudtunk, tökéletes futamot tejesítettünk, élveztük az egész pályát. Kihívást a nagyon dobálós, rázós, hosszú részek okoztak, de minden úgy sikerült ahogy elterveztük.” – nyilatkozta Marek Sykora, navigátor.

A dobogó harmadik fokára magyar páros állhatott, Lónyai Pál és Tóth György a T1-es Macannal autózott harmadik legjobb időt, több T1+-os autót is megelőzve.
„Megdolgoztunk az eredményért, keményen kellett küzdenünk, hogy tudjuk tartani a tempót. Hátulról is jöttek ránk, de nem engedtük ki a pozíciót a kezünkből. Navigátorom Szuper Gyuri egyet sem hibázott, az autó is jól viselkedett. Több olyan része is volt a pályának, ami inkább a side-by-side autóknak kedvezett, próbáltunk minél nagyobb sebességgel átjönni ezeken a részeken, úgy, hogy közben ne verjük szét az autót. Nem volt egyszerű megtalálni a középutat, de úgy gondolom, nekünk sikerült.” – mondta a pilóta.

SSV-ben az utolsó pillanatig zajlott a harc, a Garilla Racing párosa Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal bizonyult a leggyorsabbnak, azonban a 6. gyors előtt 1 perces időbüntetést kaptak gyorshajtásért, így legnagyobb kihívójuk Marek Kubiczek fél perccel eléjük került. Végül mindössze 3 másodperc döntött az első helyről, melyet a lengyel pilóta szerzett meg. A magyar duó így nem sokkal lecsúszva a győzelemről, a dobogó második fokán ünnepelhetett.
„A tempónk megvolt, talán túlságosan is, hiszen büntetést kaptunk gyorshajtásért. Az utolsó speciálon összetettben a harmadik legjobb időt tudtuk futni, de nincs annál nehezebb, mint amikor gyorsan akarsz menni, mert tudod, hogy 30 másodperccel van előtted a versenytársad, azonban közben az autóra is vigyáznod kell, hiszen el kell jutnod a célig. Az CanAm-et annyira tökéletesre megcsinálták a szervizek alatt a fiúk, hogy akár most azonnal mehetnénk is a következő versenyre.” – mondta Garamvölgyi Zoltán.

A rally bajnok Kosciuszko Michal is sokáig az élmezőnyben autózott, szakaszgyőzelmet is szerzett. A pilóta nem akart kockáztatni, hiszen még csak második versenyét futotta a polarissal, a sok dobálós résztől erős hatások érték az autót és a versenyzőt is, technikai probléma miatt az 5. szakaszon pedig már nem tudott elindulni.

Összetettben az autósoknál Mirosalv Zapletal győzött, a második helyezett Marek Kubiczek, a harmadik pedig Garamvölgyi Zoltán lett, így a T1+-os autót két side-by-side követte.
Nem alakult zökkenőmentesen a szombati versenynap, a harmadik szakaszon két lengyel páros balesetezett. A side-by-side-os Gasiorowski Grzegorz – Szalega Kasia páros frontálisan ütközött az előttük haladó Hummerrel. A sebességkorlátozási zónánál lefékeztek, azonban a mögöttük jövő polarisos páros túl közel volt hozzájuk és nem tudtak időben reagálni a helyzetre, így versenytempóval (kb. 120 km/h) ütköztek és beborultak az árokba. Szerencsére senki sem szenvedett súlyos sérülést, Szalega Kasia-t mentővel kórházba szállították, a kivizsgálás után kiderült, hogy enyhébb agyrázkódással megúszta a becsapódást. A baleset miatt az SS3-at megszakították, a negyedik gyorsot pedig törölték így a versenyzők ezután még két szakaszon küzdhettek az előkelő pozíciókért.

A quadosoknál 10 perces előnnyel Ostafin Ireneusz állhatott a dobogó tetejére, másodikként pedig Balog László ért célba, aki küzdelmes, de kiegyensúlyozott versenyzéssel teljesítette a futamot.
„Maradéktalanul elégedett vagyok. Ehhez az eredményhez kellett, hogy fejben beosszam magam mentálisan és fizikálisan is, hogy a lehető legkevesebb hibával teljesíteni tudjam a versenyt.” – számolt be Balog László

A motoros kategória győztese Kárpáti Péter, Bugac után ismét az élen végzett, az autók által kivájt mély nyomvonal és egy road book hiba is nehezítette versenyét. „Hiányzott már a pápoci terep, jó volt ismét visszatérni. A Hungarian Baja után talán ez a legjobban járművet próbáló terep, így volt a szervizidőben feladat bőven.” – mondta a versenyző.
Összetettben az első helyezett Ireneusz Ostafin, a második Balogh László, a harmadik pedig Kárpáti Péter lett.

A versenyzéshez tökéletes időben autósport rajongók is nagy létszámban kilátogatottak Pápocra, az egyik legkedveltebb nézői pont a roncsderby pálya volt, ahol végig lehetett követni ahogy az autók beugratnak a bányába, majd átszelik, végül pedig kirepülnek onnan.

A Magyar Terep-rallye Bajnokság következő fordulójához határt lépünk, hiszen röpke 1 hónap múlva, június 13-15-ig Nagykárolyban lesz a következő összecsapás, a Baja Satu Mare-n!

Szerző: Erős Réka
Fényképek: Pataky Péter, Kollár Gergő

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A DS AUTOMOBILES FELFEDI KÖVEKEZŐ MODELLJE NEVÉT ÉS BELSŐ HANGULATÁT

• A DS Automobiles következő kreációjának neve DS N°8. • Ez az elnevezés új stratégiát takar, melynek keretében egy olyan, 100%-ban elektromos modell mutatkozik be, amely határozottan a luxus világába tartozik. • A DS N°8 felfedi műszerfala dizájnját. DS N°8 : a DS Automobiles új generációja Néhány héttel zászlóshajójának leleplezése előtt a DS Automobiles új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom