Másodpercek választják el az élmezőnyt a szezonzáró tereprallye futamon

Az SSV-k dominanciájával és kiélezett csatával indult a 2024-es Hunguest Raid of the Champions. A szezonzáró tereprallye versenyen 40 autó állt rajthoz, melyből a pénteki 3 szakasz mindegyikén side-by-side futotta meg a leggyorsabb időt.

Az első nap végén Miklós Csaba és Trébitsch Sándor duója vezeti az összetett állást, két szakaszgyőzelem után azonban mindössze 5 másodperces előnnyel állnak az élen. Mindegyik szakaszon javítani tudtak korábbi idejükön, a második speciálon majdnem 2 perccel futottak jobb időt, a harmadik gyorson pedig további 3 másodpercet javultak.

„Elégedettek vagyunk, hiszen sikerült a határon autóznunk, ahol még nem vállaltunk túl nagy rizikót és nem követtünk el komoly hibákat. Az idő is nagyon jó, azt sajnálom csak, hogy bejött pár büntetés, mert elsősorban azért vagyunk itt, hogy egymással versenyezzünk. A balszerencsés kezdés után, ahol az első szakasz elején elszállt az első difink, a második szakaszon egy 30-40 másodperces javítással számoltunk, ehhez képest viszont majdnem 2 percet hoztunk magunkon. Annak ellenére, hogy nagy tempót mentünk, nem vétettünk hibát, az igazi verseny azonban honlap kezdődik és a mai top 10-ből még bárki megnyerheti a versenyt. Közel 4 éves álmunk volt Sanyi bácsival, hogy együtt induljunk és szerintem nagyon jól megy a közös munka, hihetetlenül élvezem a versenyt.” – mondta Miklós Csaba.

A második helyen Molnár Balázs és Molnár Gabriella állnak, akik közel tökéletes napot tudhatnak maguk mögött. Már csak össze kell kovácsolódniuk az új Can-Am Maverick R-rel és meg kell szokniuk, hogy jobban terhelhetik, mint korábbi autójukat.
„Hihetetlenül vártuk már hogy versenyezhessünk; a pálya, az itiner kiváló, nagyon szeretünk ezen a környéken menni. Az autó részben még mindig gyorsabb, mint mi és ahhoz is hozzá kell szoknunk, hogy a Maverick R többet bír és sokkal simábban megy végig a pályán, mint a korábbi Can-Am. A harmadik gyorson már eléggé sötét volt az erdőben, a nap nagyon alacsonyan sütött és ez sok helyen elég zavaró volt. A gyorsakon hamar átmentünk, hiszen a hosszú szakaszok majd holnap jönnek. Okosan kell autózni ezen a terepen, hiszen a versenyt nem lehet pénteken megnyerni, figyelni kell a pályára és a gödrökre is.” – nyilatkozta a páros.

A side-by-side-ok után a harmadik legjobb időt Miroslav Zapletal és Marek Sykora futotta, akik örökös magyar bajnokokként állnak rajthoz a hazai versenyeken. A T1+-os Ford párosa a második szakaszon teljesített a legjobban, ekkor másodikként értek célba, mindössze 27 másodperces lemaradásban.

Lónyai Pál és Tóth György az Ultimatek között a második, összetettben pedig a 4. helyen zárták az első napot. A Porsche Macan-nal nem egyszerű a szűkebb nyomvonalon menni, azonban ez a plusz kihívás nem jelentett problémát a duónak.
„Nagyon jó itt lenni, szuper időnk van és a pályán sincsen por, ami nekünk nagyon jól jött, mivel rendszeresen utolértük az előttünk rajtoló T1-es autót. Nagyon kemény a terep, durván dobált minket és eléggé érezhető, hogy inkább a nagyobb létszámban jelenlévő side-by-side járműveknek fekszik. Ennek ellenére, mindent megteszünk azért, hogy az élmezőnyben maradjunk. Ma nagyon jól mentünk, Gyuri is jó munkát végzett a navigációval, a technikai malőrök igaz nem kerültek el minket: például a váltókar széttört a kezemben, de ettől függetlenül mi mentünk tovább. Készen állunk a holnapra, az elejétől kezdve támadni fogunk.” – mondta a pilóta.

Csucsu és Mesterházy Márk összetettben az 5. helyen állnak, a Yamahán pedig számos módosítást végeztek, hogy a lehető leggyorsabb és legmegbízhatóbb legyen.
„Nagyon sok mindent átalakítottunk és kiváló irányt találtunk. Gyorsról-gyorsra folyamatosan javulni tudtunk: a 3. szakaszon is körülbelül 40 másodperccel jobb időt autóztunk az előző körnél. Folyamatosan állítunk az autón, nekem még meg kell szoknom, hogy a Yamaha sokkal jobban átmegy a gödrökön, mint a Toyota, viszont semmilyen végsebessége sincsen. Így ezeket az adottságokat még össze kell hangolnom holnap a hosszú gyorsaságikon.” – nyilatkozta Csucsu.

Bruzsa Richárd és Szőke Nikolett 7.-ként zárták a napot és végre sikerült megoldaniuk az 1 éve tartó műszaki hibájukat.
„A motorral, injektorral voltak problémáink a szakaszokon és az etapokon is. A 3. körre kiderült, hogy egy csatlakozó okozta a rengeteg hibát és miután ezt megjavítottuk végre egy gyorsot gond nélkül tudtunk teljesíteni. A pálya nagyon jó, rumlis, élvezetes, mi ezt nagyon szeretjük!” – mesélte a pilóta.

Mészáros Lőrinc és Horn Albert első versenyüket teljesítik az Overdrive OT3-as autóval, a top mezőnyből pedig csak gyorshajtás miatt kapott büntetéssel csúsztak ki.
„Az autó remekül működött, de még szükségünk van némi időre, hogy összeszokjunk az OT3-sal és felvegyük a tempót. De tökéletes napot zártunk, folyamatosan tudtunk javítani az időnkön, a büntetések nélkül pedig vezetnénk a versenyt – amire egyáltalán nem számítottunk. Teljesen elégedettek vagyunk, mivel egyáltalán nem futottunk bele rizikós helyzetekbe, jók a kilátásaink holnapra.” – mondta Horn Albert.

Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal végig az élmezőnyben autóztak, az első szakasz győzelmét is megszerezték, azonban gyorshajtás miatti büntetés után végül a 14. helyen zárták a pénteki napot.

„A verseny számunkra azt adja amiért jöttünk, terep és tempó szempontjából is, hihetetlenül imádjuk ezt a versenyt. Mindössze egy dolgot taktikáztunk el: mivel új computere lett az autónak, ami nincs összhangban a műszerfallal, nem a valós sebességet mutatja. Ha 120-at ír ki az autó, valójában 132 km/h körüli tempót megyünk, ahhoz, hogy erre a hibára rájöjjünk pedig szükségünk volt 3 szakaszra. Amennyire túlerőltetettnek éreztem az első gyorsot, annyira laza volt a másik kettő, amit nagyon élveztem. Nyilván autóversenyzők vagyunk és számít az időeredmény, a stopper szerinti tempónk pedig megvan. Azért volt pár felszisszenős pillanatunk is, amikor a fenyőfa tetejéig felugrottunk és én is megijedtem, de kár lett volna kihagyni ezeket a momentumokat.” – mesélte Garamvölgyi Zoltán.

Trébitsch Miklós és Miklós Alexandra párosa az SS1 második leggyorsabbjai voltak, azonban sajnos az SS2-őn kifogyott az üzemanyag a Bedu Pro X3-ból, így a harmadik szakaszt kihagyták. Az időbüntetések begyűjtése után azonban holnap reggel ismét elrajtolnak a maradék 4 gyorsaságira.
Kánnár Szilárd és Béres Dávid a T4Nat kategória éllovasaiként érkeztek a versenyre, azonban rögtön az első szakaszon a 3. kilométer után egy jobb-balos lassítónál ketté nyílt a felniük. Szerencsére a szervizcsapat gyors munkát végzett, így a második szakaszra már vissza tudtak állni a versenybe. Ezután jópár előzés várt rájuk, csapattársaikkal, Hári Jánosékkal igazi keréktől-kerékig érő csatába keveredtek. Az időbüntetések ledolgozására már nincs lehetőségük, így csak élvezni szeretnék az idei bajnokság utolsó futamát.

Holnap kora reggel, 6.45-kor már ki is gurul a Parc Ferméből a Hunguest Raid of the Champions mezőnye, hogy 4 szakaszon és 270 kilométeren száguldjanak végig az őszi színekbe öltözött pályákon.

Szerző: Erős Réka
Fényképek: Pataky Péter, Báles László

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról

300 sportbírót képeztek ki a Balaton Park Circuiten a magyar MotoGP futamra

Május második hétvégéjén, 300 fő részvételével lezárult a Balaton Park Circuiten rendezett tanfolyam a gyorsasági motoros sportbírók számára. Ezzel a szervezők újabb fontos lépést tettek annak érdekében, hogy sikeresen vendégül láthassák a világ legnagyobb, Magyarországra három évtized után visszatérő versenysorozatait, azaz a MotoGP és a World Superbike világbajnokságok futamait. Az eddigi ismereteiket többek között a […]

Olvass tovább
Race

Racing-wellness, avagy WEC-élménybeszámoló Spa-ból

Most, így utólag belegondolva a nagyjából 1,5 hónap szervezőmunkába, azt hiszem, minden percért megérte elutazni Spa-Franchorchamps-ba. Egy hétvége, amit ugyan Spa-ban rendeztek 2025. május 8-10. között, de nem a klasszik’ medencés formában… Mégis all inclusive élményt adott. Szerda hajnalban autóval vágtam neki Deme Zoltán fotós kollégámmal az 1200 kilométeres útnak. Nagyjából 14 órával később az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A Lexus, ami 50 millió dollárt ért, és végül 2500-ért adták el

Az autóiparban és azon kívül úgy születnek az ígéretes, innovatív fejlesztések, mint gombák eső után – és többségük ugyanilyen észrevétlen el is tűnik anélkül, hogy eljutna a sorozatgyártásig. Ez lett a sorsa a világ legfejlettebb futómű-technológiájának is, amely – nem meglepő – egy Lexus LS fedélzetén debütált bő 20 éve… A Bose név hallatán legtöbbünknek […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom