Még szebbek, praktikusabbak és gazdagabban felszereltek lettek a Forza modellcsalád tagjai 2025-re

Még szebbek, praktikusabbak és gazdagabban felszereltek lettek a Forza modellcsalád tagjai 2025-re

• A 2025-ös modellévben bevezetett változtatások célja, hogy még inkább kidomborítsák a prémium színvonalú Forza robogók GT-jellegét
• A zászlóshajónak tekinthető Forza 750 egyebek mellett új, nappali menetfénnyel és integrált irányjelzőkkel kiegészített fényszórót kapott
• Emellett a Forza 750 használati értékét, időjárás-védelmét és lábterét is növelték, mi több, a vezetői lábai is könnyebben elérik a talajt
• A Forza 750 burkolatainak gyártásánál fenntartható anyagok is szerephez jutnak (pl. Durabio™)
• Átprogramozták a DCT váltót is, hogy könnyebb legyen az irányítás kis sebességnél
• Mindhárom Forza motorja teljesíti az Euro 5-ös környezetvédelmi normákat

Hogy továbbra is messzemenőkig megfeleljenek a vásárlói elvárásoknak és megőrizzék előkelő piaci pozíciójukat, a 2025-ös modellévet már frissítve kezdik meg a Forza modellcsalád tagjai. Kifinomultabbá tették megjelenésüket és műszaki alapjaikat, még magasabb szintre emelték használati értéküket, nem mellesleg a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe veszik gyártásuknál, így városban és országúton is prémium közlekedési eszközként segítik az előrejutást.

A választék csúcsán álló Forza 750 idomzata feszesebb, szögletesebb és lendületesebb lett 2025-re, így még inkább illik a sportos teljesítményhez. Elöl az átrajzolt, nappali menetfényekkel és integrált irányjelzőkkel ellátott, új fényszóróegység hívja fel magára a figyelmet, egyszersmind gondoskodik róla, hogy kiválóak legyenek a látási viszonyok. Mert mindig az biztonság az első… Ugyancsak 2025 hozadéka a 3-by-3 stílusú, 17”, illetve 15”-es kerek alkotta felnigarnitúra.

Az aerodinamikai szempontból is hatékony formavilág mellett jobb időjárás-védelem és nagyobb lábtér emeli a használati értéket. A menetkomfortot átrajzolt lábtartók növelik, és igen jó hír, hogy még jobban lekerekítették a nyereg széleit, így könnyebben eléri a talajt a pilóta lába.

Miként a kalandmotoros X-ADV esetében, a 2025-ös Forza 750 gyártásánál is használ megújuló forrásból származó anyagokat a Honda, így még közelebb került fenntarthatóságra vonatkozó hosszú távú céljainak eléréséhez. A visszanyert alapanyagok részaránya jelentős lett, most először Durabio™ is szerepel az összetevők listáján.

Minden módosítás arra irányult, hogy a Forza 750 vérbeli GT-hez (Grand Touring) méltóan minden szempontból a legmagasabb színvonalat képviselje. Ennek megfelelően roppant látványos, bőséges helyet nyújt vezetőnek, valamint utasának, sportossága, kezessége és teljesítménye pedig egyszerűen lenyűgöző. A kifejezetten nyomatékos és üzemanyag-hatékony, 745 cm3-es sorkettes az elektronikus gázmarkolatnak (Throttle By Wire, TBW) köszönhetően 3 gyári és 1 felhasználó által programozható menetüzemmódot kínál fel. Az alapáras Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) működése három lépésben szabályozható (2025-re finomítottak a RAIN konfiguráción), a dupla kuplungos automatikus váltó (DCT) kapcsolásainak időzítése pedig mindig az aktuális menetüzemmódhoz igazodik. Utóbbi vezérlését szintén optimalizálták, hogy még egyszerűbb legyen vezetni a modellt kis sebességnél.

Az erős, acélból készülő csőváz, az alumínium lengővilla, a 41 mm-es fordított teleszkópvilla, a radiálisan rögíztett, négydugattyús féknyeregpár és a Pro-Link himbarendszerre ültetett hátsó rugóstag a kezelhetőség olyan fokára emeli a modellt, amit a Forzáktól elvárnak a vásárlók.

A 2025-ös évre a Forza 125 és Forza 350 is megújult. Mindkét modell a Honda atessai gyárában, az Adriai-tenger olaszországi partvidékén készül. Hogy – a Forza 750-hez hasonlóan – teljesítsék az Euro 5+ károsanyag-kibocsátási előírásokat, új ECU-beállításokat, katalizátort és kipufogórendszert kaptak, valamint kén-dioxid-érzékelővel látták el őket.

Mindhárom Forza új, 5”-os, kristálytiszta, ösztönösen használható, átdolgozott menürendszerű TFT-műszeregységgel kezdi meg a 2025-ös évet, amit háttérvilágítással ellátott, négyirányú, bal oldalon elhelyezett kormánykapcsolóval kezelhet a pilóta és a Honda RoadSync alkalmazás segítségével okostelefonjával is összekapcsolhat. A praktikumot ülés alatti, immáron belső világítással ellátott tárolórekesz és áthelyezett USB-aljzat fokozza.

Ezt fejeli meg a páratlanul gazdag alapfelszereltség, ami 2025-ben 180 mm-es tartományban állítható, elektromos mozgatású, minden helyzetben hatékony időjárás-védelmet szavatoló szélvédőt, LED-világítási rendszert, okos kulcsot (Smart Key-t), USB-C-aljzatot és HSTC-t is magában foglal.

A Forza 750 vásárlói az alábbi színárnyalatok közül választhatnak 2025-ben:
• Mat Ballistic Black Metallic (metálfekete, fekete részletekkel)
• Iridium Gray Metallic (metálszürke) alapfényezés Graphite Black (grafitfekete) haspáncéllal és díszcsíkkal
• ** ÚJ **Mat Warm Ash Metallic (metálszürke)

A Forza 350 vásárlói az alábbi színárnyalatok közül választhatnak 2025-ben:
• ** ÚJ **Mat Cynos Gray Metallic (metálszürke)
• ** ÚJ **Carnelian Red Metallic (metálpiros)
• Pearl Falcon Gray (gyöngyház-szürke)
• Pearl Nightstar Black (gyöngyházfekete)
• Mat Pearl Cool White (gyöngyházfehér)

Újdonság 2025-ben a Matt Cynos Gray Metallic (metálszürke) színű Forza 350 Special Edition kivitel, amit piros grafikával és varrásokkal tesz vonzóbbá a Honda.

A Forza 125 vásárlói az alábbi színárnyalatok közül választhatnak 2025-ben:
• Mat Cynos Gray Metallic (metálszürke)
• Pearl Falcon Gray (gyöngyház-szürke)
• ** ÚJ ** Mat Pearl Pacific Blue (gyöngyházkék
• ** ÚJ ** Mat Pearl Cool White (gyöngyházfehér)

Szintén újdonság 2025-ben a Mat Cynos Gray Metallic (metálszürke) színű Special Edition kivitel, ami bronzszínű kerekekkel és exkluzív grafikával gördül le a futószalagról.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Reflektorfényben a Debrecenben sorozatgyártásba kerülő BMW iX3 modell prototípusa

A NEUE KLASSE modellgeneráció sorozatgyártása 2025 végén veszi kezdetét. A BMW modellek új nemzedékének első képviselője BMW iX3 típusnéven lát napvilágot. E Sports Activity Vehicle modellt – amelynek előfutárát a gyártó a BMW Vision Neue Klasse X tanulmányautó képében már tavaly bemutatta – a BMW debreceni gyára készíti majd – a BMW Group nemzetközi gyártási […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom