Még több hely és még nagyobb vezetési élmény: az új ötajtós MINI Cooper S

Az ötajtós MINI Cooper kimagasló funkcionalitásával, innovatív vezetést támogató rendszereivel és hamisítatlan formanyelvével nyűgözi le a vezetés szerelmeseit. A modell összetéveszthetetlen megjelenését az egyedülálló Multitone Roof színátmenetes tetőfényezés és a Favoured Trim felszereltségi szint exkluzív stílusjegyei hangsúlyozzák tovább, miközben a vérpezsdítő vezetési élményről 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres benzinmotor gondoskodik.

Az ötajtós MINI Cooper S még több hellyel és még nagyobb kényelemmel kényezteti utasait. A modell karosszériája 172 milliméterrel hosszabb, tengelytávolsága pedig 72 milliméterrel nagyobb a háromajtós MINI-hez képest, kompakt külső méreteinek, rövid túlnyúlásainak és 11,4 méteres fordulókörének köszönhetően azonban így is sokoldalú társ a nagyvárosi forgalomban. A megnövelt, immár 625 milliméter átmérőjű gumiabroncsok nem csupán magabiztos kiállást kölcsönöznek az új ötajtós MINI Coopernek, de nagyobb menetdinamikát és menetkomfortot is garantálnak. A 60:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével a csomagtér alapesetben 275 literes térfogata akár 925 literesre is bővíthető, amely a brit prémiummárka vezérelvét nyomatékosítja: a minimális alapterületre megálmodott maximális helykínálatot.

Hatékony benzinmotor a sportos mobilitásért

Az ötajtós MINI Cooper S meghajtásáról egy 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres benzinmotor gondoskodik, 300 Nm csúcs forgatónyomatékkal (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,3- 6,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 141 – 152 gramm / km; CO2-osztály: E). A modell 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 242 km/óra.

A szélesebb nyomtávok, a nagyobb tengelytávolság és a mérnöki precizitással finomhangolt kerékfelfüggesztések, illetve lengéscsillapítók magas fokú kényelmet és kezelhetőséget garantálnak. A MINI hamisítatlanul precíz kormányművével és erőteljes fékrendszerével együtt mindez a hétköznapokban is kimagaslóan kényelmes vezethetőséget és utazást ígér. Dinamikus kanyarodások közben nagymértékben előfeszített stabilizátorrudak gondoskodnak a karosszéria minimális dőléséről, miközben mérnökien precíz irányíthatóságot is garantálnak.

Favoured Trim felszereltségi szint egyedi megoldásokkal

Az ötajtós MINI Cooperhez elérhető négyféle felszereltségi szint a modell más-más aspektusát helyezi előtérbe. A Favoured Trim felszereltségi szint esetében a hűtőrács kerete és a karosszéria egyes stílusjegyei Vibrant Silver árnyalatban ragyognak, amelyek a MINI Cooper egyediségét hangsúlyozzák. A MINI új, letisztult formanyelvének stílusjegyeit az Icy Sunshine Blue karosszériafényezési árnyalat helyezi új dimenzióba. Az új ötajtós MINI Cooper tizenegyféle karosszériafényezési árnyalatban érhető el. Az autó teteje háromféle kontrasztárnyalatban, a karosszéria színében és a Multitone Roof színátmenetes tetőfényezéssel is megrendelhető. Az eltérő árnyalatok az újdonság más-más jellemzőjét helyezik előtérbe és a MINI új formanyelvének sokszínűségét nyomatékosítják. Az opcionális extrafelszereltség részeként 16”, 17” és 18” méretű aerodinamikai keréktárcsák is megrendelhetők a modellhez.

Minimalista és innovatív utastér

A MINI Cooper utasterében újrahasznosított poliészterből készült, kéttónusú textilfelületek teremtik meg a nyugodt, pihentető hangulatot. Könnyen kezelhető, sokoldalú szerkezetüket speciálisan kifejlesztett kötési eljárással hozzák létre. A prémium minőségű Favoured Trim felszereltségi szint esetében a textilfelületek a műszerfal mellett az ajtókárpitokra is kiterjednek. A perforált Vescin üléshuzattal borított sportülések Nightshade Blue és Beige árnyalatokban, tradicionális kontrasztvarrással érhetők el.

Az új ötajtós MINI Cooper műszerfala a klasszikus Mini letisztult kialakítását idézi. A kör alakú OLED kijelzőnek köszönhetően az összes járműfunkció érintésekkel vagy hangvezérléssel működtethető. Legfelül az autóval kapcsolatos információk jelennek meg. Az OLED kijelző alsó fele a navigációs rendszer, a médiaelemek, a telefon és a légkondicionáló menüpontjaihoz kínál közvetlen hozzáférést. A „Home” gomb a főképernyő alapbeállításként aktiválódó menüelrendezését hívja elő.

Legújabb kialakításában a kapcsolósor a legfőbb vezetési funkcióknak (a rögzítőféknek, a sebességváltó előválasztójának, a Start/Stop gombnak, a vezetési élménykapcsolónak és a hangerőszabályzónak) ad otthont, közvetlenül elérhető formában, öt egyedülálló kapcsoló képében. A sebességváltó előválasztójának felköltöztetése egyúttal azt is jelenti, hogy a középkonzolon a praktikus és tágas tárolási opciók előtt bőséges hely szabadult fel. A pohártartók mellett itt vezeték nélküli töltést kínáló okostelefontartó tálcák is helyet kaptak.

Új vezetést támogató rendszerek, amelyek megkönnyítik a hétköznapokat

Az új Parking Assistant Plus parkolóasszisztenssel még könnyebb a parkolás. A tizenkét ultrahangos érzékelőnek és a négy fedélzeti kamerának köszönhetően az újdonság nagy pontossággal képes felismerni az elegendő méretű parkolóhelyeket, korlátozott hely esetén pedig automatikus parkoló manővereket kezdeményez.

A MINI Digital Key Plus okoskulcs a felhasználó okostelefonját használja fel a kényelmes és személyre szabott járműélményhez: a technológia a brit prémiummárka ügyfelének okostelefonját használja a csatlakoztatott autó slusszkulcsaként. Amint a vezető az autóhoz közeledve három méteren belülre ér, az első fényszórók és a hátsó lámpák üdvözlő animációba kezdenek, az ajtózárak pedig automatikusan oldanak. A hagyományos slusszkulcsot helyettesítő okoskulcs számos felhasználóval megosztható, amellyel nagymértékben megkönnyíti az autómegosztás lehetőségét.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Reflektorfényben a Debrecenben sorozatgyártásba kerülő BMW iX3 modell prototípusa

A NEUE KLASSE modellgeneráció sorozatgyártása 2025 végén veszi kezdetét. A BMW modellek új nemzedékének első képviselője BMW iX3 típusnéven lát napvilágot. E Sports Activity Vehicle modellt – amelynek előfutárát a gyártó a BMW Vision Neue Klasse X tanulmányautó képében már tavaly bemutatta – a BMW debreceni gyára készíti majd – a BMW Group nemzetközi gyártási […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom