Megérkezett az új, Európában tervezett és gyártott elektromos hajtású Ford Explorer

A Ford ma mutatta be a tisztán elektromos hajtású Explorert; egy új elektromos autót, amely hatásosan ötvözi a német mérnöki tudást és az ikonikus amerikai stílust.

Az Explorer az első modell a Ford innovatív, új elektromos járműveinek hosszú sorában, és erre az autóra vár a feladat, hogy kitapossa a Ford márka teljes európai megújulásához vezető utat. A közepes méretű crossover két üléssorában öt utas fér el, és az autót bőségesen felszerelték mindennel, amire egy családnak szüksége lehet egy kalandos kiránduláson.

A Németországban tervezett és gyártott, tisztán elektromos hajtású Explorer páratlan digitális élményt kínál, biztosítva utasainak, hogy menet közben is mindig kapcsolatban lehessenek a külvilággal, és a lehető legkényelmesebben utazzanak. Ezt olyan megoldások szolgálják, mint a SYNC Move² hatalmas méretű, mozgatható képernyője, a hálózatba kapcsolt szórakoztató rendszer az utastérhez szabott hifivel, a vezeték nélküli app-integráció és a fejlett vezetéssegítő technológiák.

A kalandra kész dizájn és az öt üléssel is 470 literes csomagtér révén a Ford legújabb elektromos autója tökéletes társ a városi és vidéki felfedező utakhoz. A vezető és az első utas közé beépített 17 literes konzoldobozban akár egy 15 colos laptop is elfér, de a középkonzol egy értékmegőrző rekeszt is rejt, a csomagtérajtó pedig kézhasználat nélkül nyitható.

A kalandra kész dizájn és az öt üléssel is 470 literes csomagtér révén a Ford legújabb elektromos autója tökéletes társ a városi és vidéki felfedező utakhoz. A vezető és az első utas közé beépített 17 literes konzoldobozban akár egy 15 colos laptop is elfér, de a középkonzol egy értékmegőrző rekeszt is rejt, a csomagtérajtó pedig kézhasználat nélkül nyitható.

“Az Explorer az izgalmas elektromos Fordok új családjának első tagja. Felfedezhetők benne amerikai tradícióink, de Kölnben gyártjuk európai vásárlóinknak, készen a nagy kalandokra, és csordultig töltve mindennel, amire csak szükség lehet a kellemes napi használathoz,” mondta Martin Sander, a Ford Model e Európa vezérigazgatója.

Stílusos, intelligens, és készen áll bármilyen utazásra

A Ford elektromos forradalmának élharcosa, a tisztán elektromos hajtású Explorer a vállalat első olyan elektromos modellje, amit az új Ford Kölni EV Központban gyártanak. A Ford tavaly jelentette be, hogy 2030-ra egy teljesen új, tisztán elektromos hajtású személyautó-portfóliót mutat be az európai piacon.

Az áramvonalas karosszéria hűen tükrözi a Ford ikonikus amerikai SUV-modelljének szellemiségét és magabiztos stílusát, ám a dizájnerek ezt az új elektromos korszakhoz hangolták, aminek leglátványosabb jele, hogy a hagyományos hűtőrács helyett egy ‘pajzs’ díszíti az autó orrát.

A SYNC Move szórakoztató és információs rendszer² hibátlan konnektivitást biztosít az utasok számára; mozgatható 15 colos érintőképernyője könnyedén csúsztatható fel-le, mögötte pedig egy értékmegőrző található, ahol az értékes dolgok rejtve maradnak a kíváncsi tekintetek elől. Egy másik rekeszben – ami egyben vezeték nélküli töltőként⁴ is szolgál – elfér két nagyméretű okostelefon, és a SYNC Move vezeték nélküli kapcsolatot kínál az Android Auto és az Apple CarPlay rendszereken keresztül.

Az autó akár útközben, akár otthon könnyen és gyorsan feltölthető. Az Explorer segít megtalálni a legkényelmesebb töltőállomásokat, otthon pedig úgy ütemezhető a töltés, hogy az a kedvezőbb áramtarifák időszakára essen, és a tulajdonost már teljesen feltöltött akku és előre felmelegített utastér és akkummulátor várja a reggeli indulásnál.

Az Explorer rengeteg olyan megoldást rejt, amelyek garantálják, hogy a vezető és utasai ugyanolyan frissen érkezzenek meg úticéljukhoz, mint ahogy elindultak otthonról. A páratlan komfortot biztosító alapfelszereltségben olyan tételek szerepelnek, mint a fűthető első ülések és kormánykerék, a masszázs vezetőülés, vagy a klímaberendezés, amellyel a vezető és az első utas egymástól függetlenül beállíthatják a számukra kellemes hőmérsékletet. Már maga a beszállás is kényelmes a kulcs nélküli ajtónyitásnak köszönhetően, extraként pedig megrendelhető a kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó, ami nagyon praktikus, amikor az ember keze tele van sportfelszereléssel; ilyenkor elég meglendíteni a lábat a hátsó lökhárító alatt, és a csomagtér már fel is tárul.

A modern vezetéssegítő rendszerek némelyikét most először mutatja be Európában a Ford: a Sávváltó Asszisztens az indexkar megnyomása után finoman és biztonságosan átkormányozza az autót a szomszédos sávba, a Biztonságos Kiszállás Asszisztens³ pedig jelzi, ha az ajtó nyitásakor éppen egy kerékpáros közelít az autó mögött.

Kaland a javából

Az Explorer kivételes képességeinek bemutatására a Ford felkérte Lexie Alford kalandutazó influenszert (akit Lexie Limitless néven is ismernek, illetve a legfiatalabb emberként, aki már a Föld összes országában járt), hogy induljon világ körüli expedícióra az elektromos Explorerrel.

Az utazás ötletét Aloha Wanderwell 100 évvel ezelőtti útja adta, amit a Ford szponzorált, és amelyen Aloha hihetetlen rekordot állított fel egy Ford T-Modellel.

A vásárlók mától virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek, különböző izgalmas környezetekben próbálva ki az autót asztali vagy mobil eszközeiken.

Az Explorer két, gazdagon felszerelt változatban (Explorer és Explorer Premium) lesz kapható, az autó iránti érdeklődést már mától lehet regisztrálni, várhatóan szeptembertől lehet majd megrendelni, a tervek szerint 45.000 euró alatti belépő áron⁶. Az első autók jövő év elején megérkezhetnek a magyar márkakereskedésekbe.

1 Számítógépes szimulációkkal végzett gyártói tesztek alapján. A töltés sebessége csökken, amikor az akkumulátor eléri teljes kapacitást. Az Ön autójának töltési ideje a töltési csúcsidőktől és az akkumulátor töltöttségi állapotától függően változhat.

2 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.

3 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást. Részletek a Felhasználói Kézikönyvben.

4 Az itt rendelkezésre álló Qi vezeték nélküli töltés nem minden mobiltelefonnal kompatibilis.

5 Aktív adatcsomaggal és kompatibilis szoftverrel rendelkező telefon szükséges. Használat közben a SYNC Move nem vezérli a harmadik féltől származó termékeket. A harmadik felek kizárólagos felelősséggel tartoznak termékeik működéséért.

6 ÁFA-s irányár, a forgalomba állítás költségei nélkül; a pontos árat még 2023-ban megerősíti a Ford.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az elődök útján – Honda C-RV e:PHEV Advance Tech teszt

A Civic mellett a CR-V a Honda azon típusa, amelyik igazán beivódott az európai köztudatba. „Természetesen” a CR-V-nek is az USA és Kanada a legfőbb piaca, ott igazi anyataxi szerepet tölt be, de nem véletlenül árulják a japánok Európában is immár az hatodik generációt. Hozta a japános megbízhatóságot, összerakottságot, a Honda közepes SUV-ja, mindig is […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Világpremier Cannes-ban: a Naomi Campbell ihlette BMW XM Mystique Allure

+++ A BMW és a brit szupermodell közötti kreatív együttműködés legújabb gyümölcse egy különleges egyediség +++ A kimagasló teljesítmény és a haute couture találkozása +++ Világpremier a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon +++ A BMW sorozatban harmadik alkalommal áll hivatalos autóipari partnerként a világ egyik legnívósabb filmfesztiválja mellett +++ Látványos filmpremierek, vörös szőnyegen felvonuló világsztárok és egy […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Tim Gábor szerencsés kategória győzelemet szerzett a Red Bull Ringen

Balaton Park Circuiten mutatkozott be Tim Gábor az ESET GT Sprint bajnokságban, ahol két kategória második helyet szerzett és a 20 fős GT mezőny 9. és 10. helyét szerezte meg. A második fordulóra a Red Bull Ringen került sor, nagyobb mezőnnyel. Egy kategória győzelemmel és egy harmadik hellyel a bajnokság élére állt a magyar pilóta. […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom