Megkezdődött a tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 sorozatgyártása

A bajorországi Regensburg városában megkezdődött a tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 (a BMW iX1 xDrive30 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 16,8 – 18,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása: 0 gramm /km) sorozatgyártása, amellyel a BMW Group újabb fokozatba kapcsolja az elektromos mobilitás térnyerését. A bajor prémiummárka mintegy két évvel ezelőtti bejelentésének megfelelően így immár a BMW mindegyik németországi gyárában készül zéró emissziójú modell.

A BMW legkisebb Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének tisztán elektromos meghajtású változata újabb lendületet ad a hálózatról tölthető újdonságok értékesítésének. Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja a BMW iX1 sorozatgyártásának beindítása kapcsán a következő mérföldkövet is bejelentette: „Zökkenőmentesen értékesítjük modelljeinket. 2024-től legalább minden harmadik, Bajorországban gyártott BMW modell tisztán elektromos meghajtással gurul majd le a gyártósorokról” – fogalmazott. A BMW Group a gyártási sebesség és a kis logisztikai távolságok kettősére támaszkodva, szisztematikusan foganatosítja elektromos mobilitást népszerűsítő vállalati stratégiáját, amelyre a BMW iX1 szintén Regensburgban készülő, nagyfeszültségű akkumulátorai szolgálnak a legújabb ékes példaként.

„Autóipari szempontból Bajorország Németország elsőszámú állama, több évtizednyi autóépítési hagyománnyal és szaktudással. A sikerek azonban nem csupán a múltbéli teljesítményeknek, hanem a folyamatos kutatás-fejlesztésnek és az újabbnál újabb innovációknak is köszönhetők” – mondta Christian Bernreiter, Bajorország közlekedésügyi minisztere. „A BMW iX1 és nagyfeszültségű akkumulátora ismét garantálja, hogy a BMW kézben tartja a jövőt. Az pedig, hogy ez a tisztán elektromos meghajtású modell Regensburgban gurul le a gyártósorról, Bajorország erős autóipari elköteleződésének újabb bizonyítéka” – tette hozzá.

A tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 sorozatgyártásának beindítása egyúttal azt is jelenti, hogy a BMW Group regensburgi gyára – a végtelenül rugalmas gyártási folyamatnak köszönhetően – egyazon gyártósoron képes előállítani a belsőégésű erőforrással dolgozó, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt és a tisztán elektromos meghajtású modelleket. „Létesítményünk elektrifikációs fejlődése és folyamatos átalakulása optimistává tesz a jövőt illetően. Regensburgban készülő autóinkkal célunk – immár az új BMW iX1 modellel kiegészülve –, hogy továbbra is lenyűgözzük ügyfeleinket a világ minden táján” – nyilatkozta Carsten Regent, a BMW Group regensburgi gyárának igazgatója.

BMW iFACTORY gyártási stratégia: a BMW Regensburg városában működő gyárának digitális ikertestvére

Hatékony, zöld, digitális: BMW iFACTORY gyártási stratégiájával a BMW Group új iparági mércéket állít fel és kijelöli az autógyártás jövője felé vezető utat. Ugyanez igaz a bajor prémiummárka Regensburg városában működő létesítményére is, amely a digitalizáció terén abszolút iránymutatónak számít. Az üzem legutóbbi kísérleti projektje részeként a gyár minden egyes négyzetcentiméterét digitalizálták, amely a jövőben rendkívül hatékony szerkezettelepítési és folyamatfejlesztési tervezhetőséget garantál.

A létesítmény fényezőüzemének működése emellett nagymértékben támaszkodik a mesterséges intelligenciára: a kifogástalan minőség érdekében az elkészült karosszériaelemek felületét digitálisan beszkennelik, a fényezési folyamatot pedig az adott BMW modell tulajdonságai és sajátosságai szerint megírt, teljes egészében automatizált programmal zárják le. A mesterséges intelligencia a regensburgi gyár összeszerelő csarnokában is jelen van – kiváltképp a mesterséges intelligencia támogatását élvező képfelismerési módszerek terén, a munkatársak minőségellenőrzési munkáját elősegítve. Az ehhez használt, AIQX (Artificial Intelligence Quality Next) névre keresztelt számítógépes program a mintaképek alapján megtanulja felismerni a különböző tárgyakat és alakzatokat, a hagyományos, kameraalapú minőségellenőrzéseknek így hasznos kiegészítőjévé válik.

A gyártósorokon működő berendezések ütemezett, tervezhető karbantartási metódusa ugyanakkor azt is garantálja, hogy a szakemberek még az adott gyártási folyamat megakadása előtt felismerjék a lehetséges műszaki meghibásodások előjeleit. A berendezéseket és a gépeket mindeközben a részletes folyamatadatok automatikus kiértékelésével felügyelik.

Kis távolságok: a BMW iX1 nagyfeszültségű akkumulátorai a szomszédos gyárban látnak napvilágot

A károsanyag-kibocsátás megelőzése és az erőforrások megőrzése szintén a BMW iFACTORY gyártási stratégia alappillére, amelyet Regensburgban a kis logisztikai távolságok is nagymértékben elősegítenek. „Vállalati stratégiánk szerves része, hogy az alkatrészeket előállító üzemek minél közelebb legyenek az autógyárakhoz” – mondta Markus Fallböhmer, a BMW Group akkumulátorgyártásért felelős részlegének vezetője. A vállalat e tekintetben is gyors ütemben halad előre, hiszen a hálózatról tölthető modellek alkatrészeit előállító regensburgi üzem öt, akkumulátorcellák bevonását végző gyártósora közül az első már 2021 áprilisában rendszerbe állt. „Októberben szolgálatba állítottuk új, nagyfeszültségű akkumulátorokat összeszerelő gyártósorunkat is, így a BMW iX1 nagyfeszültségű akkumulátorait a szomszédos üzemből szállítjuk át” – tette hozzá.

A hálózatról tölthető modellek alkatrészeit előállító, mintegy 45 000 négyzetméter alapterületű regensburgi üzemben év végére már több mint 400 ember dolgozik majd.

Németországban a BMW Group már 1,6 milliárd eurót invesztált a hálózatról tölthető modellek alkatrészeit előállító gyáraiba

2022 végére a BMW Group összesen már több mint 1,6 milliárd eurót fektet be a hálózatról tölthető modellek alkatrészeit előállító gyáraiba Dingolfingban, Lipcsében és Regensburgban. A BMW Group hálózatról tölthető modelljeinek alkatrész-előállítása e három létesítményben már összesen több mint 3 300 embernek ad munkát.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Mazda történetek – verseny a világot megváltoztató technológiákért

A biodízel hajtású Mazda2 Bio Concept autó lényegében egy „kerekekre épített laboratórium”, amely az olaj helyett alternatív energiaforrások kutatását szolgálja, hiszen a Mazda 2050-re a szén-dioxid-semlegességet kívánja elérni járművei teljes életciklusa során. Hajnalodik a Fuji International Speedway felett, ahol a Super Taikyu Series Fuji 24 órás állóképességi versenye, az ENEOS Super Taikyu Series Powered by […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom