Megkezdődött a tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 sorozatgyártása

A bajorországi Regensburg városában megkezdődött a tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 (a BMW iX1 xDrive30 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 16,8 – 18,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása: 0 gramm /km) sorozatgyártása, amellyel a BMW Group újabb fokozatba kapcsolja az elektromos mobilitás térnyerését. A bajor prémiummárka mintegy két évvel ezelőtti bejelentésének megfelelően így immár a BMW mindegyik németországi gyárában készül zéró emissziójú modell.

A BMW legkisebb Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének tisztán elektromos meghajtású változata újabb lendületet ad a hálózatról tölthető újdonságok értékesítésének. Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja a BMW iX1 sorozatgyártásának beindítása kapcsán a következő mérföldkövet is bejelentette: „Zökkenőmentesen értékesítjük modelljeinket. 2024-től legalább minden harmadik, Bajorországban gyártott BMW modell tisztán elektromos meghajtással gurul majd le a gyártósorokról” – fogalmazott. A BMW Group a gyártási sebesség és a kis logisztikai távolságok kettősére támaszkodva, szisztematikusan foganatosítja elektromos mobilitást népszerűsítő vállalati stratégiáját, amelyre a BMW iX1 szintén Regensburgban készülő, nagyfeszültségű akkumulátorai szolgálnak a legújabb ékes példaként.

„Autóipari szempontból Bajorország Németország elsőszámú állama, több évtizednyi autóépítési hagyománnyal és szaktudással. A sikerek azonban nem csupán a múltbéli teljesítményeknek, hanem a folyamatos kutatás-fejlesztésnek és az újabbnál újabb innovációknak is köszönhetők” – mondta Christian Bernreiter, Bajorország közlekedésügyi minisztere. „A BMW iX1 és nagyfeszültségű akkumulátora ismét garantálja, hogy a BMW kézben tartja a jövőt. Az pedig, hogy ez a tisztán elektromos meghajtású modell Regensburgban gurul le a gyártósorról, Bajorország erős autóipari elköteleződésének újabb bizonyítéka” – tette hozzá.

A tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 sorozatgyártásának beindítása egyúttal azt is jelenti, hogy a BMW Group regensburgi gyára – a végtelenül rugalmas gyártási folyamatnak köszönhetően – egyazon gyártósoron képes előállítani a belsőégésű erőforrással dolgozó, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt és a tisztán elektromos meghajtású modelleket. „Létesítményünk elektrifikációs fejlődése és folyamatos átalakulása optimistává tesz a jövőt illetően. Regensburgban készülő autóinkkal célunk – immár az új BMW iX1 modellel kiegészülve –, hogy továbbra is lenyűgözzük ügyfeleinket a világ minden táján” – nyilatkozta Carsten Regent, a BMW Group regensburgi gyárának igazgatója.

BMW iFACTORY gyártási stratégia: a BMW Regensburg városában működő gyárának digitális ikertestvére

Hatékony, zöld, digitális: BMW iFACTORY gyártási stratégiájával a BMW Group új iparági mércéket állít fel és kijelöli az autógyártás jövője felé vezető utat. Ugyanez igaz a bajor prémiummárka Regensburg városában működő létesítményére is, amely a digitalizáció terén abszolút iránymutatónak számít. Az üzem legutóbbi kísérleti projektje részeként a gyár minden egyes négyzetcentiméterét digitalizálták, amely a jövőben rendkívül hatékony szerkezettelepítési és folyamatfejlesztési tervezhetőséget garantál.

A létesítmény fényezőüzemének működése emellett nagymértékben támaszkodik a mesterséges intelligenciára: a kifogástalan minőség érdekében az elkészült karosszériaelemek felületét digitálisan beszkennelik, a fényezési folyamatot pedig az adott BMW modell tulajdonságai és sajátosságai szerint megírt, teljes egészében automatizált programmal zárják le. A mesterséges intelligencia a regensburgi gyár összeszerelő csarnokában is jelen van – kiváltképp a mesterséges intelligencia támogatását élvező képfelismerési módszerek terén, a munkatársak minőségellenőrzési munkáját elősegítve. Az ehhez használt, AIQX (Artificial Intelligence Quality Next) névre keresztelt számítógépes program a mintaképek alapján megtanulja felismerni a különböző tárgyakat és alakzatokat, a hagyományos, kameraalapú minőségellenőrzéseknek így hasznos kiegészítőjévé válik.

A gyártósorokon működő berendezések ütemezett, tervezhető karbantartási metódusa ugyanakkor azt is garantálja, hogy a szakemberek még az adott gyártási folyamat megakadása előtt felismerjék a lehetséges műszaki meghibásodások előjeleit. A berendezéseket és a gépeket mindeközben a részletes folyamatadatok automatikus kiértékelésével felügyelik.

Kis távolságok: a BMW iX1 nagyfeszültségű akkumulátorai a szomszédos gyárban látnak napvilágot

A károsanyag-kibocsátás megelőzése és az erőforrások megőrzése szintén a BMW iFACTORY gyártási stratégia alappillére, amelyet Regensburgban a kis logisztikai távolságok is nagymértékben elősegítenek. „Vállalati stratégiánk szerves része, hogy az alkatrészeket előállító üzemek minél közelebb legyenek az autógyárakhoz” – mondta Markus Fallböhmer, a BMW Group akkumulátorgyártásért felelős részlegének vezetője. A vállalat e tekintetben is gyors ütemben halad előre, hiszen a hálózatról tölthető modellek alkatrészeit előállító regensburgi üzem öt, akkumulátorcellák bevonását végző gyártósora közül az első már 2021 áprilisában rendszerbe állt. „Októberben szolgálatba állítottuk új, nagyfeszültségű akkumulátorokat összeszerelő gyártósorunkat is, így a BMW iX1 nagyfeszültségű akkumulátorait a szomszédos üzemből szállítjuk át” – tette hozzá.

A hálózatról tölthető modellek alkatrészeit előállító, mintegy 45 000 négyzetméter alapterületű regensburgi üzemben év végére már több mint 400 ember dolgozik majd.

Németországban a BMW Group már 1,6 milliárd eurót invesztált a hálózatról tölthető modellek alkatrészeit előállító gyáraiba

2022 végére a BMW Group összesen már több mint 1,6 milliárd eurót fektet be a hálózatról tölthető modellek alkatrészeit előállító gyáraiba Dingolfingban, Lipcsében és Regensburgban. A BMW Group hálózatról tölthető modelljeinek alkatrész-előállítása e három létesítményben már összesen több mint 3 300 embernek ad munkát.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Škoda Superb negyedik generációja is kínál limuzin változatot

Mladá Boleslav/Budapest, 2023. szeptember 4. – A Škoda AUTO rövidesen bemutatja belsőégésű motorokkal (ICE) hajtott zászlóshajója, a Superb negyedik generációját, ismét elegáns limuzin változattal egészíti ki népszerű kombi modelljét. E megújult hagyományos karosszériaváltozat hosszúságában és magasságában egyaránt növekedett, miközben még aerodinamikusabbá vált. Szintén fejlődött szoborszerűen plasztikus Škoda-formavilága, immár újratervezett, nyolcszögletű Škoda-hűtőráccsal és átdolgozott ajtókilincsekkel. Az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

BMW M és BMW X modellek hódították meg a Balaton Park Circuit versenypályát

Szeptember 4-13. között a legújabb BMW M és BMW X modellek sorakoztak fel a Balaton Park Circuit területén, hogy versenypályán, közúton és off-road körülmények között is próbára tehesse őket a X meets M rendezvény mintegy 320 hazai és nemzetközi résztvevője. A Balatonfőkajár szomszédságában található, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legmagasabb minősítését is elérő, idén átadott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Az új Land Cruiser lehet a Toyota legsokoldalúbb típusa

Amikor a Toyota 2023. augusztus elején bemutatta az új generációs – piactól függően Prado vagy 250 néven is jegyzett – Land Cruisert, azzal egyben globális hajtáslánc-stratégiáját is pontosan szemléltette. Az új generációs TNGA-F platformra épülő terepjárót a különböző piacokon eltérő motorválasztékkal kínálják, igazodva a helyi sajátosságokhoz, az ügyfelek elvárásai és a versenytársaknál elérhető alternatívák függvényében. […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom