Megújult a Yamaha R125

Az R125 teljesen új külsőt kapott, hangsúlyozva a Yamaha kis tömegű Supersport modelljének vezető státuszát, és megerősítve az R-vérvonal jelenlétét, amely valóban különleges motorrá teszi. Az új, erős fényű, kétfunkciós LED-es fényszóró középen kapott helyet el az M-alakú orrban, és tompított és távolsági állásban is kiváló látást és láthatóságot biztosít. A fényszóró ultrakompakt mérete és kis tömege lehetővé tette egy rendkívül aerodinamikus első burkolat kialakítását, R7 ihlette LED-es helyzetjelző lámpákkal, amelyek radikálisan új, „nagymotoros” megjelenést kölcsönöznek az R125-nek.

Az agresszívabb orr-rész, az aerodinamikus, új idomok, és az új, szellőzőkkel ellátott tankborítás, amely az erős vízszintes áramlás érzetét kelti, teljesen új külsőt megjelenéssel ruházzák fel a legkönnyebb Yamaha Supersport modellt. Az új külső teljesen egységes és kifinomult megjelenést biztosít, kiemelve a 125-ös versenykategória nagy teljesítményű, legjobb modelljének prémium státuszát.

Az új, 2023-as R125 a legújabb, 5 hüvelykes, színes TFT-kijelzővel rendelkezik, amelyet a zászlóshajó R1 ihletett. A kijelző kétféle megjelenési módot kínál: az „utcai” vagy a „pálya” mód az adott helyzetnek megfelelően választható. Az „utcai” módban középen digitális sebességmérő és sávos fordulatszámmérő, valamint alul irányjelző/fényszóró/hőmérsékletjelző lámpák láthatók. A „pálya” mód teljesen letisztult, középen köridőmérő (25-körös memóriával), valamint sávos fordulatszámmérő látható – a versenyző számára ezek a kulcsfontosságú információk a pályán.

Mindkét módban programozható váltásjelző van a kijelző tetején – és a „pálya” módban programozható a fordulatszámmérő tartománya is, így a fordulatszámjelzők a motoros vezetési stílusához és egyéni preferenciáihoz igazíthatók. Az új R125 nyergében még egyszerűbbé vált a kapcsolattartás, mivel a 2023-as modell okostelefonos csatlakozást lehetővé tevő, központi kommunikációs vezérlőegységet (CCU) kapott. A funkciók aktiválásához az okostelefont először Bluetooth-on párosítani kell a géppel a Yamaha ingyenes MyRide alkalmazásán keresztül.

A telefon párosítása után az új, 5 hüvelykes TFT-kijelzőn megjelennek a bejövő hívásokról és szöveges üzenetekről szóló értesítések, valamint az alkalmazáson keresztül figyelemmel kísérhetők a motor legfontosabb paraméterei. A számos információ között látható például az okostelefon akkumulátorának töltöttsége is, és az R125 bármilyen műszaki problémája esetén a rendszer képes értesíteni egy Yamaha márkakereskedőt vagy az előre kiválasztott, más személyt. A maximális magabiztosság és irányíthatóság érdekében az R125 modellben kipörgésgátló is működik.

Az A&S kuplunggal és az opcionális gyorsváltóval együtt a kipörgésgátló nagyfokú irányíthatóságot biztosít az R125 nyergében, különösen teljes gázzal történő gyorsításkor. A rendszer bizonyos helyzetekben, például pályamotorozáskor ki is kapcsolható, állapota az új, 5 hüvelykes TFT-kijelzőn ellenőrizhető. Az R125 „pilótafülkéjének” általános érzetét és megjelenését teljesen új szintre emeli az új, 5 hüvelykes TFT-kijelző, valamint az új, R1 ihlette, kiváló minőségű felső villahíd, amely a motor tiszta R-vérvonalát hangsúlyozza. A kormánycsutkákon új, R1 ihlette ergonomikus kapcsolók találhatók, amelyekkel intuitív módon vezérelhetők a különböző funkciók, beleértve az új TFT-kijelző módválasztását is.

A Yamaha összes R-modelljét a győztes R1M kompromisszummentes szellemisége ihlette, így a legújabb, versenyre kifejlesztett technológiával készülnek. A 2023-as R125 modellen gyorsváltó előkészítés is található, így egyszerűen felszerelhető a gyári Yamaha gyorsváltó, amely teljes gáz mellett is sima felkapcsolást tesz lehetővé, a jobb gyorsulás érdekében.
A 2023-as modell Michelin Pilot Street abroncsokat kapott, amelyek sportos kezelhetőséget és kiváló tapadást biztosítanak nedves és száraz úton egyaránt – a legújabb futófelület-kialakítás pedig kiváló tapadás/kopás egyensúlyt kínál.

A 100/80-17-es első, és a széles, 140/70-17-es hátsó gumiabroncsok kombinációja gondoskodik a kiváló úttartásról és agilis kanyarvételről az R125 nyergében.

Kapcsolódó cikkek

Motor Motorsport

Kovács Bálint a Maco Racing Team pilótájaként áll rajthoz az idei EWC-n

A H-Moto Team pilótája pályafutása egyik legaktívabb szezonja előtt áll 2023-ban: a német IDM-ben a BMW gyári pilótájaként áll majd rajthoz a Superbike-ban, míg az endurance-világbajnokság futamain a szlovák Maco Racing Team pilótájaként a királykategóriában. A 21 éves gyorsasági motoros nem titkolt célja a csapattal együtt, hogy idén odaérjen a dobogóra. ovács Bálint pár hete […]

Olvass tovább
GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Espargaro még két évet ad magának

Nem lesz egyszerű dolga a MotoGP versenyzőinek 2023-ban, ugyanis az eddiginél több hétvége mellett bevezették a sprintfutamokat is, ami gyakorlatilag plusz egy fél verseny lesz minden fordulóban. Eddig is megterhelő volt a szezon a versenyzőknek, a fentiek miatt viszont már hatványozottan igaz lesz, hogy brutálisan fittnek kell lenniük minden egyes alkalommal. Aleix Espargaro tavaly harcban […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

A 2023-as motorok bemutatásával nyitja meg a 120. jubileumi évét a Harley-Davidson

Az egész évben ünnepelt legendás 120 éves Harley Davidson, idén a 2023-as modellek bemutatásával kezdi meg a jubileumi évet. A CVO™ Road Glide® Limited Anniversary modellel nyitja a sort, valamint további hat limitált kiadású exkluzív típussal, melyek mind a 120. jubileumi színnel, fényezéssel és kiegészítőkkel érkeznek. A világ legikonikusabb motorkerékpár-gyártója leleplezi a megújult Harley-Davidson Breakout® […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom