Megújult a Yamaha R125

Az R125 teljesen új külsőt kapott, hangsúlyozva a Yamaha kis tömegű Supersport modelljének vezető státuszát, és megerősítve az R-vérvonal jelenlétét, amely valóban különleges motorrá teszi. Az új, erős fényű, kétfunkciós LED-es fényszóró középen kapott helyet el az M-alakú orrban, és tompított és távolsági állásban is kiváló látást és láthatóságot biztosít. A fényszóró ultrakompakt mérete és kis tömege lehetővé tette egy rendkívül aerodinamikus első burkolat kialakítását, R7 ihlette LED-es helyzetjelző lámpákkal, amelyek radikálisan új, „nagymotoros” megjelenést kölcsönöznek az R125-nek.

Az agresszívabb orr-rész, az aerodinamikus, új idomok, és az új, szellőzőkkel ellátott tankborítás, amely az erős vízszintes áramlás érzetét kelti, teljesen új külsőt megjelenéssel ruházzák fel a legkönnyebb Yamaha Supersport modellt. Az új külső teljesen egységes és kifinomult megjelenést biztosít, kiemelve a 125-ös versenykategória nagy teljesítményű, legjobb modelljének prémium státuszát.

Az új, 2023-as R125 a legújabb, 5 hüvelykes, színes TFT-kijelzővel rendelkezik, amelyet a zászlóshajó R1 ihletett. A kijelző kétféle megjelenési módot kínál: az „utcai” vagy a „pálya” mód az adott helyzetnek megfelelően választható. Az „utcai” módban középen digitális sebességmérő és sávos fordulatszámmérő, valamint alul irányjelző/fényszóró/hőmérsékletjelző lámpák láthatók. A „pálya” mód teljesen letisztult, középen köridőmérő (25-körös memóriával), valamint sávos fordulatszámmérő látható – a versenyző számára ezek a kulcsfontosságú információk a pályán.

Mindkét módban programozható váltásjelző van a kijelző tetején – és a „pálya” módban programozható a fordulatszámmérő tartománya is, így a fordulatszámjelzők a motoros vezetési stílusához és egyéni preferenciáihoz igazíthatók. Az új R125 nyergében még egyszerűbbé vált a kapcsolattartás, mivel a 2023-as modell okostelefonos csatlakozást lehetővé tevő, központi kommunikációs vezérlőegységet (CCU) kapott. A funkciók aktiválásához az okostelefont először Bluetooth-on párosítani kell a géppel a Yamaha ingyenes MyRide alkalmazásán keresztül.

A telefon párosítása után az új, 5 hüvelykes TFT-kijelzőn megjelennek a bejövő hívásokról és szöveges üzenetekről szóló értesítések, valamint az alkalmazáson keresztül figyelemmel kísérhetők a motor legfontosabb paraméterei. A számos információ között látható például az okostelefon akkumulátorának töltöttsége is, és az R125 bármilyen műszaki problémája esetén a rendszer képes értesíteni egy Yamaha márkakereskedőt vagy az előre kiválasztott, más személyt. A maximális magabiztosság és irányíthatóság érdekében az R125 modellben kipörgésgátló is működik.

Az A&S kuplunggal és az opcionális gyorsváltóval együtt a kipörgésgátló nagyfokú irányíthatóságot biztosít az R125 nyergében, különösen teljes gázzal történő gyorsításkor. A rendszer bizonyos helyzetekben, például pályamotorozáskor ki is kapcsolható, állapota az új, 5 hüvelykes TFT-kijelzőn ellenőrizhető. Az R125 „pilótafülkéjének” általános érzetét és megjelenését teljesen új szintre emeli az új, 5 hüvelykes TFT-kijelző, valamint az új, R1 ihlette, kiváló minőségű felső villahíd, amely a motor tiszta R-vérvonalát hangsúlyozza. A kormánycsutkákon új, R1 ihlette ergonomikus kapcsolók találhatók, amelyekkel intuitív módon vezérelhetők a különböző funkciók, beleértve az új TFT-kijelző módválasztását is.

A Yamaha összes R-modelljét a győztes R1M kompromisszummentes szellemisége ihlette, így a legújabb, versenyre kifejlesztett technológiával készülnek. A 2023-as R125 modellen gyorsváltó előkészítés is található, így egyszerűen felszerelhető a gyári Yamaha gyorsváltó, amely teljes gáz mellett is sima felkapcsolást tesz lehetővé, a jobb gyorsulás érdekében.
A 2023-as modell Michelin Pilot Street abroncsokat kapott, amelyek sportos kezelhetőséget és kiváló tapadást biztosítanak nedves és száraz úton egyaránt – a legújabb futófelület-kialakítás pedig kiváló tapadás/kopás egyensúlyt kínál.

A 100/80-17-es első, és a széles, 140/70-17-es hátsó gumiabroncsok kombinációja gondoskodik a kiváló úttartásról és agilis kanyarvételről az R125 nyergében.

Kapcsolódó cikkek

Motor Teszt

Zontes 703F Adventure (2025) teszt – A high-tech túratárs – Motor&Verda

Történt egy szép tavaszi napon, hogy megkeresést kaptam az M0bike csapatától az újonnan Magyarországra érkezett Zontes túraenduró tesztelésére. A puding próbája ugyebár az evés, így adta magát, hogy mélyvízbe dobjam a 703F-t, és egy egész napos, nagy túrára induljak a nyergében. Úticélként Szlovákiára esett a választás, az egyetlen kikötésem pedig a teszttel szemben annyi volt, […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Nyolc különleges ország és ezernyi életre szóló élmény várja az 5. Honda Adventure Roads túra résztvevőit

• A Honda Adventure Roads indulói 2025. június 8-án rajtolnak Rómából és egészen Törökországig kalandoznak majd • 2500 km lenyűgöző tájakon, feledhetetlen utakon és kihívásokkal teli erdei ösvényeken • Az életre szóló élményekről a Honda zászlóshajója, a CRF1100L Africa Twin kalandmotor gondoskodik • A Honda Adventure Roads 35 résztvevőjét a Honda HRC Dakar Rally csapatának […]

Olvass tovább
Motor Teszt

Husqvarna Vitpilen 401 (2024) teszt – A játszós motor – Motor&Verda

A Husqvarna története több, mint száz évre nyúlik vissza. Az eredetileg svéd vállalat ez idő alatt rengeteg változáson ment keresztül, és már több, mint 10 éve a KTM tulajdonában áll. Fehér nyilakkal (azaz Vitpilenekkel) 2018 óta találkozhatunk utainkon, a legkisebbtől (125-ös) kezdve, a négyszázason át egészen a nagyobbakig (700 – 800 ccm). A tesztmotorunk – […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom