Mi minden történhet 2023-ban a MotoGP-ben?

Maverick Vinales apriliásként, Jack Miller pedig KTM-es versenyzőként írhat történelmet, ha futamot nyernek. Mindkettőjüknek ez lenne a harmadik gyártó, amivel győzelmet ünnepelhetnek. Míg Vinales a Suzukival és a Yamahával is felért a dobogó legfelső fokára, Millerrel ugyanez a helyzet, aki a Honda és Ducati után a KTM-et próbálja győzelemre vezetni.

Ha maradunk ezen a vonalon, Joan Mir, Alex Rins és Miguel Oliveira második gyártós győzelmüket érhetik el. Mir és Rins a Suzukival nyert, most Hondával kellene nekik, Oliveira pedig KTM-mel, és idén az Apriliával próbálkozik.

Marc Marquez jelenleg 59 királykategóriás győzelemmel a harmadik az örökranglistán, ami a futamgyőzteseket számlálja. Ha beindul a szekér a spanyolnak, idén beérheti Giacomo Agostini 68 futamgyőzelmét és felléphet a második helyre Valentino Rossi mögé. Ha a bajnoki címet is megszerzi, kiegyenlíti Valentino Rossi hét királykategóriás elsőségét. Joan Mir, Fabio Quartararo és Francesco Bagnaia pedig a második címükért szállnak harcba.

Francesco Bagnaia (11 győzelem) az olasz versenyzők között léphet fel harmadiknak, ha négy vagy annál több első helyet szerez 2023-ban. Max Biaggi ugyanis kettő, Andrea Dovizioso pedig négy futamgyőzelemmel szerzett többet nála karrierje során. Az aktuális világbajnok 13 elsőségre van attól, hogy megelőzze Casey Stonert, aki a Ducati legeredményesebb versenyzője.

Augusto Fernandez lesz az egyetlen újonc a mezőnyben, és esélye van rá, hogy első évében futamgyőzelmet ünnepeljen, ami nem sokaknak sikerült. Jorge Martin, Brad Binder, Marc Marquez, Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa mellét léphetne fel hatodiknak, ami óriási teljesítmény és elismerés lehetne.

Kilenc versenyző érheti el az 50 dobogót, ha minden kategóriát ide számítunk. Ők név és szám szerint: Pecco Bagnaia (43), Miguel Oliveira (41), Enea Bastianini, Brad Binder és Alex Marquez (40), Jorge Martin (36), Joan Mir (33), Jack Miller és Fabio Quartararo (32).

Kíváncsian várjuk, mi valósul meg mindebből a 2023-as szezonban.

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Voge 900 DSX (2024) teszt – Komfort és kütyürengeteg Kínából – Motor&Verda

A Voge 900 DSX kedvező árával hívja fel magára figyelmünket, és a motorra pattanva sem nyújt csalódást. A kínaiakhoz híven pedig rengeteg kütyüvel, 21. századi megoldással is találkozhatunk ezen a túraendurón.  Egyre népszerűbb és keresettebb lesz e modell hazánkban is, nem véletlenül! 3 770 000 Ft-os alapáron kínálják a 900 DSX-et, mely már önmagában véve […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Moto GP

A MotoGP és a Superbike a HUMDA szervezésében tér vissza Magyarországra

Budapest, 2024. szeptember 19. – Harminchárom év után a 2025. augusztus 22-24-i hétvégén tér vissza a gyorsasági motorversenyzés királykategóriája, a MotoGP Magyarországra. A következő szezonban a Superbike világbajnokság (World Superbike Championship, WSBK) július 25-27-i állomása is hazánk lesz, ez a versenysorozat harmincöt év után érkezik újra hozzánk. A viadalok promótere és szervezője a Széchenyi Egyetemi […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

A Törökországban épített „Bunker Imprint” a 2024. évi Honda Customs győztese

• A 2024. évi Honda Customs verseny rekordot döntött, hiszen 9 európai ország 16 motorját mutatták be a www.hondacustoms.com weboldalon és a biarrzitzi Wheels and Waves fesztiválon • Az idei megmérettetés középpontjában a CL500 és CL250 * állt • A török „Bunker Imprint”, a kortárs stílusban fogant, ámde retró stílusjegyeket is felvonultató café racere, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom