Túl vagyunk a MotoGP hivatalos előszezoni tesztjének első három napján, melyet Sepangban tartottak meg február 10-12. között. Lássuk, mi minden vonható le a versenyzők nyilatkozataiból és a gyártók erőviszonyaiból a három nap eredményei alapján.
A Ducati a legerősebb
Ezt azért is merjük ilyen magabiztosan kijelenteni, mivel a sepangi teszt utolsó napján nemcsak Luca Marini volt a leggyorsabb, de az olaszok 8 motorjából 7 az első tízben végzett. Bastianini – aki maga sem volt lassú – ráadásul azt nyilatkozta, hogy 70-80%-ot hozott ki a gépéből és Alex Marquez is szinte azonnal felvette a versenyt a top 10-el, míg tavaly a Hondával még az is csodaszámba ment, ha bekerült oda. A 2023-as motor talán még a 2022-esnél is jobbra sikerült, de ez persze csak szezon közben fog kiderülni.
Az Aprilia meglepheti a Ducatit
Aleix Espargaro és Maverick Vinales is ott volt a leggyorsabb versenyzők között. Espargaro szerint a második erő az Aprilia a Ducati mögött, Vinales pedig elmondta a teszt után, hogy sokkal jobban alkalmazkodott a motorhoz, mint a tavalyi szezonban bármikor. Ezt talán alá is támasztotta, mikor a 3. legjobb időt futotta meg a 3 nap alatt. Sokak szerint Miguel Oliveira számára is jól alakult a KTM-ről Apriliára váltás, mivel a második napon Jorge Martin ő volt a második leggyorsabb a mezőnyben, ő azonban elmondta: nem tudta úgy használni az új gumikat, ahogyan azt szerette volna. A top 10-ben tehát többször megfordult hol az egyik, hol a másik versenyző, ezek alapján pedig ők lehetnek a Ducati első számú kihívói.
A Honda talán a legnagyobb kérdőjel
Marc Marquez befért a legjobb 10-be az utolsó napon, de a spanyol azt nyilatkozta, hogy a fittségével és a karja működésével elégedettebb, mint a motorral. A spanyol további fejlesztéseket vár a Hondától a szezon előtti utolsó, portimaói tesztre. Alex Rins és Joan Mir a Suzukiról ültek át a Hondára, nekik egyértelműen több idő kell ahhoz, hogy megszokják az új motor vezetési stílusát. Mindketten elmondták, hogy teljesen más a Hondát vezetni, mint a Suzukit. Ennek ellenére Mir a top 10 közelébe került, Rins pedig 8. lett a második napon. A négy versenyző közül Nakagami teljesített a leghalványabban, de mindenkinek van még hová fejlődnie, ez biztos.
A Yamaha fejlődött, de nem az igazi
Amivel tavaly szenvedtek (végsebesség), azon a téren javult a motor. Franco Morbidelli stílusához kicsit közelebb állhat az idei gép, hiszen a tavalyi szezonzárón már a top 10-be is bekerült és csupán 43 ezreddel maradt el Fabio Quartararótól az utolsó sepangi tesztnapon. Ez viszont nem jelenti azt, hogy büszkék lehetnek a hangvillások, mivel a Ducatitól a lemaradásuk így is 1,1 másodperc volt, és csupán a 19. és 20. helyen zárták az utolsó leggyorsabb napot a versenyzők. Quartararo egyébként arra panaszkodott, hogy a motor „borzasztó” az új gumikon, ami némi aggodalmat jelenthet, mivel 2023-tól minden szombaton sprintfutamot (fél versenytáv) rendeznek, ahol nem biztos, hogy lesz idő a visszakapaszkodásra, ha a többiek elmennek mellettük.
A KTM hasonló cipőben a Yamahához?
Brad Binder nem érezte, hogy javultak volna a tavalyi évhez képest a kanyarkijáratokon. A dél-afrikai versenyző szerint ugyanis ebben vannak a legjobban elmaradva a többi márkához képest. Valószínűleg itt van a mezőny egyik legboldogabb versenyzője, Pol Espargaro, akinek sikerült megszabadulnia a Hondától az utóbbi évek szenvedése után. Ennek megfelelően rendkívül elégedetten nyilatkozott a motorral, a csapatról és mindenről, amiről csak lehet. Jack Miller, aki szintén új a csapatnál, viszont úgy érezte, hogy egyedül a kanyarsebességen tudott javítani a három nap munkája alatt. Nem jó jel, hogy az utolsó napon Binder 14. helye volt a legközelebb az elejéhez a KTM nyergében.
Fotók: MotoGP Media