A három gyémántos márka újjáéledt, és teljes erővel támad. Európában is! A Colt a legfrissebb típusuk, aminek komoly a múltja.
A típusnév, nagy valószínűséggel a Samuel Colt (1814-1862) által szabadalmaztatott fegyvertől ered. A név, a hatlövetű pisztolynak köszönhetően vált világszerte ismertté. Az 1855-ben alapított fegyvergyár – Colt’s Manufacturing Company néven – ma is működik.
A japán Colt
A japán vállalat első „hatlövetűje” 1962-ben készült, és 594 köbcentis motor hajtotta. Európa meghódítása viszonylag későn kezdődött. Az első változat – ami felénk hivatalosan forgalomba került – az a 1978 és 1983 között gyártott széria volt.
A hazai képviselet meglepetéssel készült a sajtóbemutatóra, ugyanis felvonultatta a korábbi Colt generációkat. Az első Európában színre lépő modelltől, a legutolsóig terjedt a felhozatal. A múlt idézés, a Mitsubishi Club Hungary segítségével jött létre.
A 2002 és 2013 között gyártott legutolsó típus, aránylag gyakori látvány a hazai utakon. Ebből a szériából a Ralliart kivitel volt a legvadabb, mert 155 lóerős turbós motor hajtotta. A másik különlegességet a nyitott verzió jelentette, amiből szintén viszonylag sokat látni itthon.
Régi idők focija
Szerencsére be lehetett ülni a régi típusokba. Ez nagy élmény volt, mert valódi időutazásban volt részünk. Az 1980-as évek hangulatát jól hozták a korabeli szőnyegekhez hasonlatos kárpitok és ajtó burkolatok. A vonalzóval rajzolt szögletes belsők, a régi rádiók és a képernyő mentesség, a mai autók utasterének a teljes ellentéte volt. A régi Coltok könnyűek és jóval kisebbek voltak a legfrissebb kivitelnél.
Az új Colt tesztjét itt olvashatja.
Ha az újdonság motor választékára, felszereltségei szintjeire és áraira kíváncsi, akkor ide kell kattintania.
Benedek Attila
Fotó: Benedek Attila, Mitsubishi