Az 1983-1987 között gyártott Toyota Sprinter Trueno, vagy ahogy Amerikában ismerték, a Corolla Sport GT-S liftback a bukólámpás, szögletes, ferdehátú karosszériájával annak idején izgalmas új színt hozott a Corolla ötödik generációjának (E80) kínálatába. Az AE86 néven is ismert (a fejlesztéskor használt gyári kód, amelyből a japánul 8-6-ot jelentő „Hachi-Roku” becenév származik), hátsókerék-meghajtású sportváltozatot 1,6 literes, 16 szelepes, kétvezérmű-tengelyes motor (4A-GE) hajtotta, amelynek legjobban kihegyezett változata 130 lóerőt adott le, és akár 7800-as fordulatszámot is képes volt elérni.
Alacsony, körülbelül 1040 kilogrammos önsúlya, precíz váltója, közel semleges súlyelosztása, önzáró differenciálműve, négy pótkereket elnyelő csomagtartója és könnyű tuningolhatósága az AE86-ot a sportos vezetők kedvencévé tette világszerte, a veterán korú típus még ma is népszerű a hobbi driftversenyzők körében.
2024-ben az AE86 öröksége a GR86 TRUENO Editionnel tér vissza az észak-amerikai piacra. A hátsókerék-meghajtású, szívómotoros GR86 (és elődje, a GT86) már eddig is az AE86 szellemi utódának számított, azonban ennek a limitált szériának a külső és belső dizájnelemei is a 80-as évek legendás modelljét idézik. A Premium felszereltségre épülő GR86 TRUENO Edition kézi és automata sebességváltós kivitelben is elérhető lesz, ritkaságát a műszerfalon elhelyezett számozott plakett jelzi.
Fekete motorháztető, fekete TRUENO Edition oldalsó csíkgrafika és fekete hátsó szpojler teszi egyedivé és kéttónusúvá a fehér alapszínű modell megjelenését, az első lökhárító alján és a csomagtérfedélen a TRUENO Edition logó is megjelenik. A fekete metálfényezésű, 18 colos, 10 küllős alumínium könnyűfém keréktárcsák, valamint a fekete ajtókilincsek és tükörházak szintén csak ennek a különkiadásnak a jellegzetességei. Belül is különbözik a szériamodelltől a TRUENO Edition, az Alcantarával kárpitozott sportülések piros bőrcsíkokkal vannak díszítve, az egyedi váltógomb és a kormánykerék bőrborítását piros cérnával varrták, a sportos atmoszférát a speciális szőnyegek és küszöbborítások teszik teljessé.
A 2024-es modellévtől a Toyota a Sachs lengéscsillapítókból és Brembo fékekből álló opcionális teljesítménycsomaggal javítja a GT86 eleve kimagasló vezethetőségét. Ez a csomag a TRUENO Edition esetében az alapfelszereltséghez tartozik, de kereskedő által beszerelt opcióként bármely új vagy használt, 18 colos kerekekkel felszerelt GR86-hoz is megrendelhető lesz.
A nagynyomású nitrogénnel és olajjal töltött Sachs lengéscsillapítókat úgy tervezték, hogy széles sebességtartományban nyeljék el a nemkívánatos rezgéseket, akadályozzák meg a kerekek elpattogását az úthibákon, és támogassák a határozott, stabil kormányzást úgy, hogy közben az útfelületről érkező visszajelzések és a menetkomfort között jó egyensúlyt találjanak.
A pirosra festett, négydugattyús első, és kétdugattyús hátsó Brembo féknyergek sima felületű, 325 x 33 mm-es első, és 315 x 20 mm-es hátsó féktárcsákat szorítanak, amelyeknek meg sem kottyan a sportkocsi mindössze 1275 kilós tömege. A továbbfejlesztett lengéscsillapítók és fékek tökéletesen egészítik ki az alacsony súlypontú és merev karosszériájú GR86 futóművét, amely már eddig is feszes, reszponzív hangolásáról volt ismert.
Szintén a 2024-es modellév újdonsága, hogy már nem csak az automatikus, hanem a kézi sebességváltós GR86 modellekhez is elérhető az Active Safety Suite vezetéstámogató csomag. A rendszer sztereó kamerával figyeli a kocsi előtti utat, aminek köszönhetően olyan funkciókat biztosít, mint az ütközés előtti automatikus vészfékezés, az adaptív sebességtartó automatika, a sávelhagyásra figyelmeztetés, az elöl lévő jármű elindulására figyelmeztetés és az automatikus távolsági fényszóró asszisztens.
A 2024-es GR86 TRUENO Editionből összesen 860 darabot fognak értékesíteni Észak-Amerikában jövő télen, a Toyota egyelőre nem árulta el, hogy a limitált széria mennyivel lesz drágább a Premium változatnál.