Múltidéző különkiadás jelenik meg a Toyota GR86-ból

Az 1983-1987 között gyártott Toyota Sprinter Trueno, vagy ahogy Amerikában ismerték, a Corolla Sport GT-S liftback a bukólámpás, szögletes, ferdehátú karosszériájával annak idején izgalmas új színt hozott a Corolla ötödik generációjának (E80) kínálatába. Az AE86 néven is ismert (a fejlesztéskor használt gyári kód, amelyből a japánul 8-6-ot jelentő „Hachi-Roku” becenév származik), hátsókerék-meghajtású sportváltozatot 1,6 literes, 16 szelepes, kétvezérmű-tengelyes motor (4A-GE) hajtotta, amelynek legjobban kihegyezett változata 130 lóerőt adott le, és akár 7800-as fordulatszámot is képes volt elérni.

Alacsony, körülbelül 1040 kilogrammos önsúlya, precíz váltója, közel semleges súlyelosztása, önzáró differenciálműve, négy pótkereket elnyelő csomagtartója és könnyű tuningolhatósága az AE86-ot a sportos vezetők kedvencévé tette világszerte, a veterán korú típus még ma is népszerű a hobbi driftversenyzők körében.

2024-ben az AE86 öröksége a GR86 TRUENO Editionnel tér vissza az észak-amerikai piacra. A hátsókerék-meghajtású, szívómotoros GR86 (és elődje, a GT86) már eddig is az AE86 szellemi utódának számított, azonban ennek a limitált szériának a külső és belső dizájnelemei is a 80-as évek legendás modelljét idézik. A Premium felszereltségre épülő GR86 TRUENO Edition kézi és automata sebességváltós kivitelben is elérhető lesz, ritkaságát a műszerfalon elhelyezett számozott plakett jelzi.

Fekete motorháztető, fekete TRUENO Edition oldalsó csíkgrafika és fekete hátsó szpojler teszi egyedivé és kéttónusúvá a fehér alapszínű modell megjelenését, az első lökhárító alján és a csomagtérfedélen a TRUENO Edition logó is megjelenik. A fekete metálfényezésű, 18 colos, 10 küllős alumínium könnyűfém keréktárcsák, valamint a fekete ajtókilincsek és tükörházak szintén csak ennek a különkiadásnak a jellegzetességei. Belül is különbözik a szériamodelltől a TRUENO Edition, az Alcantarával kárpitozott sportülések piros bőrcsíkokkal vannak díszítve, az egyedi váltógomb és a kormánykerék bőrborítását piros cérnával varrták, a sportos atmoszférát a speciális szőnyegek és küszöbborítások teszik teljessé.

A 2024-es modellévtől a Toyota a Sachs lengéscsillapítókból és Brembo fékekből álló opcionális teljesítménycsomaggal javítja a GT86 eleve kimagasló vezethetőségét. Ez a csomag a TRUENO Edition esetében az alapfelszereltséghez tartozik, de kereskedő által beszerelt opcióként bármely új vagy használt, 18 colos kerekekkel felszerelt GR86-hoz is megrendelhető lesz.

A nagynyomású nitrogénnel és olajjal töltött Sachs lengéscsillapítókat úgy tervezték, hogy széles sebességtartományban nyeljék el a nemkívánatos rezgéseket, akadályozzák meg a kerekek elpattogását az úthibákon, és támogassák a határozott, stabil kormányzást úgy, hogy közben az útfelületről érkező visszajelzések és a menetkomfort között jó egyensúlyt találjanak.

A pirosra festett, négydugattyús első, és kétdugattyús hátsó Brembo féknyergek sima felületű, 325 x 33 mm-es első, és 315 x 20 mm-es hátsó féktárcsákat szorítanak, amelyeknek meg sem kottyan a sportkocsi mindössze 1275 kilós tömege. A továbbfejlesztett lengéscsillapítók és fékek tökéletesen egészítik ki az alacsony súlypontú és merev karosszériájú GR86 futóművét, amely már eddig is feszes, reszponzív hangolásáról volt ismert.

Szintén a 2024-es modellév újdonsága, hogy már nem csak az automatikus, hanem a kézi sebességváltós GR86 modellekhez is elérhető az Active Safety Suite vezetéstámogató csomag. A rendszer sztereó kamerával figyeli a kocsi előtti utat, aminek köszönhetően olyan funkciókat biztosít, mint az ütközés előtti automatikus vészfékezés, az adaptív sebességtartó automatika, a sávelhagyásra figyelmeztetés, az elöl lévő jármű elindulására figyelmeztetés és az automatikus távolsági fényszóró asszisztens.

A 2024-es GR86 TRUENO Editionből összesen 860 darabot fognak értékesíteni Észak-Amerikában jövő télen, a Toyota egyelőre nem árulta el, hogy a limitált széria mennyivel lesz drágább a Premium változatnál.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A DS AUTOMOBILES FELFEDI KÖVEKEZŐ MODELLJE NEVÉT ÉS BELSŐ HANGULATÁT

• A DS Automobiles következő kreációjának neve DS N°8. • Ez az elnevezés új stratégiát takar, melynek keretében egy olyan, 100%-ban elektromos modell mutatkozik be, amely határozottan a luxus világába tartozik. • A DS N°8 felfedi műszerfala dizájnját. DS N°8 : a DS Automobiles új generációja Néhány héttel zászlóshajójának leleplezése előtt a DS Automobiles új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom