Münchenben teszteli először utasokkal az automatizált vezetést a Volkswagen Haszonjárművek

  • Az önvezető prototípusok a Volkswagen ID. Buzz alapjaira épülő jelenlegi flottája a MOIA ridesharing-szolgáltató színeiben jelenik meg az utakon
  • Ugyanilyen ID. Buzz prototípusokkal Észak-Amerikában is megkezdődtek az önvezető (AD) technológia próbái
  • A tesztek közúton és próbapályán is zajlanak, hogy minél több forgalmi helyzetet vizsgálhassanak

Nagy lépésekben halad a mobilitási és szállítási szolgáltatásokra készülő, önállóan közlekedő járművek fejlesztése a Volkswagen Haszonjárműveknél. Szériaérettsége felé vezető útján ezekben a hetekben első ízben közlekedhetnek a politika, a hatóságok és az üzleti élet döntéshozói, valamint a média képviselői a tisztán elektromos, önállóan közlekedő Volkswagen ID. Buzz AD (Autonomous Driving) modellekkel, pontos képet alkotva e járművek önvezető képességeiről. Ezzel párhuzamosan az Amerikai Egyesült Államokban, a texasi Austinban is elindult a Volkswagen tesztprogramja. Az AD-járművek fejlesztése Európa és Észak-Amerika városi agglomerációs központjaiban tervezett kereskedelmi célú alkalmazásokra összpontosít, mind személy-, mind pedig teherszállítási szolgáltatásokhoz.

„Önállóan közlekedő járműveink programjának észak-amerikai kiterjesztése globális stratégiai ütemtervünk következő lépése, egyben hosszútávú beruházásunk eredménye” – hangsúlyozta Christian Senger, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az autonóm vezetés fejlesztéséért felelős tagja. „Ezzel az önvezető technológia az Amerikai Egyesült Államok útjain zajló tesztelése, validálása és finomhangolása is lehetővé válik számunkra.” A cél egyfelől kereskedelmi forgalomban is elérhető szállítási ajánlatok kidolgozása, másfelől a Volkswagen Csoport sokrétű mobilitási portfóliójának bővítése.

A tisztán elektromos ID. Buzz AD modellek nagysorozatú technikát képviselnek, és a Mobileye technológiai vállalat önvezető rendszerével (Self-Driving System) készülnek. Az egyre bővülő tesztflotta számos különböző menethelyzetben gyűjti a megtett kilométerek adatait. Az automatizált vezetés amerikai egyesült államokbeli SAE-szabványa 4-es szintjének megfelelő járművek mindegyike kamerákkal, valamint radar- és lidar-technikával is rendelkezik. A tesztidőszak alatt minden járműben humán biztonsági vezető is helyet foglal. A nagy belterű modell négy utas számára kínál helyet, és az egyre növekvő mobilitási és szállítási igények kielégítésére nagy darabszámban állítható elő.

A Volkswagen Haszonjárművek óriási tapasztalattal rendelkezik az utasok kívánságai és az üzemeltetői igények terén, ami rendkívül fontos az ilyen flották fejlesztése során. A konszern MOIA leányvállalata már 2018 óta szerepel ridesharing mobilitási szolgáltatóként a piacon, s eddig több mint 8,5 millió utast szállított. A MOIA ezeket az adatokat is rendelkezésre bocsátja a napi fejlesztési munkához.

A Volkswagen Group of America (VWGoA) texasi tesztprogramjának elindítása jelentős mérföldkő a Volkswagen Csoport önállóan közlekedő járművekhez kapcsolódó globális kutatása és fejlesztése számára. A VWGoA tölti majd be a stratégia és üzletfejlesztés vezetésének feladatát az Egyesült Államokban, és Volkswagen ADMT, LLC néven leányvállalatot is alapított, hogy a kaliforniai Belmontban és a texasi Austinban működő csapataival elősegítse önállóan közlekedő járművei programjának bevezetését.

Németországtól eltérően – ahol a MOIA elsőként alkalmaz automatizáltan közlekedő járműveket – az Amerikai Egyesült Államokban nem maga a Volkswagen üzemelteti a jövőben az automatizált közlekedési szolgáltatásokat, hanem mobilitási és szállítási szektorbeli külső partnercégeivel tervezi működtetni őket.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Reflektorfényben a Debrecenben sorozatgyártásba kerülő BMW iX3 modell prototípusa

A NEUE KLASSE modellgeneráció sorozatgyártása 2025 végén veszi kezdetét. A BMW modellek új nemzedékének első képviselője BMW iX3 típusnéven lát napvilágot. E Sports Activity Vehicle modellt – amelynek előfutárát a gyártó a BMW Vision Neue Klasse X tanulmányautó képében már tavaly bemutatta – a BMW debreceni gyára készíti majd – a BMW Group nemzetközi gyártási […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom