Nagyobb hatótáv, rövidebb töltés: a Ford Pro felpörgeti a kategóriaelső E-Transitot

  • A Ford Pro bevezeti az E-Transit haszonjármű megnövelt hatótávolságú változatát, így a vásárlók még sokoldalúbban használhatják Európa legkelendőbb nagyméretű elektromos áruszállítóját
  • Az új, 89 kWh-s akkumulátor 28 százalékkal nagyobb – akár 402 km – hatótávolságot biztosít, ráadásul egyenárammal és váltakozóárammal is gyorsabban tölthető fel
  • Már az összes 2024-es E-Transit modellre a kedvezőbb, kétéves/korlátlan futásteljesítményű teljeskörű garancia érvényes; az elektromos modellkínálatban megjelenik egy új, gyári átalakítással elérhető E-Transit minibusz is
  • A hosszabb hatótávolságú akkumulátor 19 különböző modellváltozathoz is elérhető; az előrendelés már idén elkezdődik, és az első vásárlók várhatóan 2025-ben elején kapják meg járműveiket
  • Az új változat tulajdonosai is számíthatnak a Ford Pro töltési, szoftveres, szolgáltatási és pénzügyi megoldásaira, ami a rendelkezésre állási idő meghosszabbításával és számos más hasznos megoldással javítja az autók produktivitását, miközben csökkenti üzemeltetési költségüket

BIRMINGHAM, Egyesült Királyság – A Ford Pro bemutatta az E-Transit új, hosszabb hatótávolságú, még az eddiginél is jobban kihasználható változatát. A nagyméretű elektromos áruszállítók európai piacán jelenleg az E-Transit a legkelendőbb – olyannyira, hogy tavaly ötször annyit értékesítettek belőle, mint a legközelebbi vetélytársából.

A modell legújabb fejlesztése – amely a világ minden piacán elérhető lesz – a Ford Pro 2024-es Transit digitális produktivitási frissítéseire épül, és jelentős mértékben bővíti az E-Transit potenciális vásárlókörét. Az új modellben egy 89 kWh hasznos kapacitású akkumulátor működik, amivel az autó hatótávolsága eléri a 402 kilométert, 2 ráadásul mind egyenáramú, mind váltakozóáramú berendezésről gyorsabban tölthető fel. 3 A vevők hosszabb, kétéves/korlátlan futásteljesítményű teljeskörű garanciával számolhatnak.

A többi E-Transit 2 haszonjárműhöz hasonlóan a megnövelt hatótávolságú modell felhasználói is számíthatnak a Ford Pro töltési és szoftveres megoldásainak platformjára, amelynek segítségével optimalizálhatják az áramfogyasztást, hatékonyabbá tehetik a szervizelést, minimumra csökkenthetik az állásidőt és mérsékelhetik az autók üzemeltetési költségeit.

“Az E-Transit hosszabb hatótávolságú változata újabb példa a Ford Pro elkötelezettségére, hogy Európa-szerte segítsen vásárlóinak kimagaslóan produktív elektromos flottákat működtetni,” mondta el Hans Schep, a Ford Pro Europe vezérigazgatója. “Ügyfeleinknek lehetőséget teremtünk arra, hogy egyetlen feltöltéssel hosszabb távolságot teljesíthessenek, emellett pedig a karosszériaváltozatok széles kínálatából választhatnak, és mindig számíthatnak a Ford Pro hálózatba kapcsolt ökoszisztémájára; mindez tovább erősíti pozíciónkat, hogy teljes körű flottaszolgáltatásainkkal a vállalkozások megbízható partnerei legyünk.”

A megnövelt hatótávolságú E-Transitot kifejezetten azok számára fejlesztette ki a Ford, akik vidéki régiókban, hidegebb éghajlaton, vagy autópályákon szállítanak árut. A hajtáslánc az olyan átépített járművekhez is ideális, amelyeknél súlytöbblettel vagy extra áramfogyasztású kiegészítő berendezésekkel kell számolni. A vásárlók már idén leadhatják előrendelésüket az új modellre, és az első autók átadása 2025 elején várható.

Nagyobb elektromos teljesítmény

A hosszabb hatótávolságú E-Transitban a mérnökök 89 kWh-ra növelték az akkumulátor hasznos kapacitását, így a jármű akár 402 kilométert is megtehet – vagyis 28 százalékkal többet, mint az azonos méretű és felszereltségű standard modell. 2 A nagyobb kapacitásnak köszönhetően az E-Transit praktikus választási lehetőség lesz az olyan flották számára, amelyek a városhatárokon kívülre is szerveznek fuvarokat, de ilyenkor sem szeretnének lemondani az elektromos, hálózati kapcsolattal rendelkező haszonjárművek előnyeiről.

Ezekben a modellváltozatokban alapfelszereltség a kabint hatékonyabban fűtő hőszivattyú. A rendszer hasonló ahhoz, ami az E-Transit Custom modellben működik (ez volt az első elektromos jármű, amelyben ilyen technológiát alkalmaztak), és arra tervezték, hogy hideg időben kisebb áramfogyasztással működjön, növelve ezzel az autó hatótávolságát.

A Ford mérnökei jelentősen javították az E-Transit töltési teljesítményét a megnövelt hatótávolságú modellváltozatokban. A váltakozó áramú töltési kapacitás 11 kW-ról 22 kW-ra javult, így a teljes feltöltés hat órán belül elvégezhető a telephelyen. 3 Az egyenáramú gyorstöltési kapacitás a korábbi 115 kW helyett immár 180 kW, vagyis egy tízperces töltéstovábbi 116 km megtehető távolságot jelent, és az akkumulátor körülbelül 28 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékos szintre.

A Ford Pro teljes körű megoldásokat kínál a telephelyi, otthoni és köztéri töltésre, beleértve a töltőberendezések telepítését és karbantartását, illetve az intelligens szoftvert, ami optimális energiahatékonyságot és rendelkezésre állási időt biztosít.

A Ford Pro arra számít, hogy a megnövelt hatótávolságú E-Transit kedvezőbb használati értéke az eddiginél is többféle ügyfél számára lesz vonzó, ezért a vállalat átfogó, 19 modellváltozatból álló kínálatot állít össze, köztük L2, L3 és L4 tengelytávú kivitelekkel, duplakabinos áruszállítóval, szimplafülkés alvázzal és 3500-tól 4250 kg-ig terjedő legnagyobb megengedett össztömeggel. A maximális hasznos teherbírás a dobozos áruszállítóknál eléri az 1460, a szimplafülkés alvázas kiviteleknél pedig az 1814 kg-ot, 5 és a 3500 kg legnagyobb megengedett össztömegű járművek akár 750 kg-ot is vontathatnak. 6 Az E-Transit opcionális tartozéka a Pro Power Onboard, amellyel a felhasználók a jármű akkumulátoráról 2,3 kW teljesítménnyel működtethetik elektromos szerszámaikat, berendezéseiket és az átalakítás során beépített rendszereket.

A hosszabb hatótávolságú E-Transit ugyanazokat a termelékenység-fokozó digitális megoldásokat kínálja, mint amiket a Ford Pro a 2024-es Transit modellekben bevezetett:

  • Alapáras 5G modem a menet közben is szupergyors adatátvitelhez
  • Vezeték nélküli szoftverfrissítés lehetősége számos járműmodulhoz
  • Innovatív, új Programozható Interfész Modul az átépített autók berendezéseinek kezeléséhez a SYNC képernyőn keresztül
  • Fuvarsegéd technológia, amivel célállomásonként akár 20 másodperc is megtakarítható – ez pedig naponta egy óránál is többet jelenthet

Emellett a 2024-es modellévtől mind a normál, mind a megnövelt hatótávolságú E-Transitokra új, kétéves/korlátlan futásteljesítményű teljeskörű garancia vonatkozik, ami tovább csökkenti vállalkozás szervizköltségeit. Ez jelentős előrelépést jelent a jelenlegi egyéves/korlátlan futásteljesítményű szervizintervallumhoz képest.
2022 júniusi bevezetése óta az E-Transit az európai piac legnagyobb darabszámban értékesített kéttonnás elektromos áruszállítója, amely 2023-ban 55 százalékos piaci részesedést szerzett.

Új E-Transit minibusz

A Ford Pro egy új, gyári átalakítással elérhető elektromos minibusz is bővíti az E-Transit kínálatát.

Az új modellt arra tervezték, hogy segítséget nyújtson az olyan taxitársaságoknak, iskoláknak és önkormányzatoknak, amelyek a jövőbe tekintve elektromos hajtású járműflottákat akarnak összeállítani, hogy megfeleljenek az egyre szigorúbb előírásoknak, és hogy járműveiket az alacsony helyi károsanyag-kibocsátású zónákban is használhassák, amelyekből már több mint 350 van Európa-szerte, többek közt az Európai Unió tagállamainak valamennyi fővárosában.

Az akár 15 ember szállítására is alkalmas jármű alapja a 4250 kg megengedett teljes össztömegű E-Transit L3 ablakos oldalfalú modellváltozat, és az átépítést Törökországban végzi az ülésekre szakosodott ISRI vállalat. A vásárlók választhatnak az egy- vagy kétszemélyes első utasülés, a 9 vagy 12 hátsó üléses elrendezés, illetve a normál vagy magasított tetős kivitelek közül. A járművekhez alapáron jár a klímaberendezés, a hátsó kabinfűtés és a motoros mozgatású oldalfellépő.

A közvetlenül a Ford márkakereskedésekben megvásárolható új minibusz 9 hátsó üléses változata standard és bővített kapacitású akkumulátorral is megrendelhető.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom