Nagyobb hatótáv, rövidebb töltés: a Ford Pro felpörgeti a kategóriaelső E-Transitot

  • A Ford Pro bevezeti az E-Transit haszonjármű megnövelt hatótávolságú változatát, így a vásárlók még sokoldalúbban használhatják Európa legkelendőbb nagyméretű elektromos áruszállítóját
  • Az új, 89 kWh-s akkumulátor 28 százalékkal nagyobb – akár 402 km – hatótávolságot biztosít, ráadásul egyenárammal és váltakozóárammal is gyorsabban tölthető fel
  • Már az összes 2024-es E-Transit modellre a kedvezőbb, kétéves/korlátlan futásteljesítményű teljeskörű garancia érvényes; az elektromos modellkínálatban megjelenik egy új, gyári átalakítással elérhető E-Transit minibusz is
  • A hosszabb hatótávolságú akkumulátor 19 különböző modellváltozathoz is elérhető; az előrendelés már idén elkezdődik, és az első vásárlók várhatóan 2025-ben elején kapják meg járműveiket
  • Az új változat tulajdonosai is számíthatnak a Ford Pro töltési, szoftveres, szolgáltatási és pénzügyi megoldásaira, ami a rendelkezésre állási idő meghosszabbításával és számos más hasznos megoldással javítja az autók produktivitását, miközben csökkenti üzemeltetési költségüket

BIRMINGHAM, Egyesült Királyság – A Ford Pro bemutatta az E-Transit új, hosszabb hatótávolságú, még az eddiginél is jobban kihasználható változatát. A nagyméretű elektromos áruszállítók európai piacán jelenleg az E-Transit a legkelendőbb – olyannyira, hogy tavaly ötször annyit értékesítettek belőle, mint a legközelebbi vetélytársából.

A modell legújabb fejlesztése – amely a világ minden piacán elérhető lesz – a Ford Pro 2024-es Transit digitális produktivitási frissítéseire épül, és jelentős mértékben bővíti az E-Transit potenciális vásárlókörét. Az új modellben egy 89 kWh hasznos kapacitású akkumulátor működik, amivel az autó hatótávolsága eléri a 402 kilométert, 2 ráadásul mind egyenáramú, mind váltakozóáramú berendezésről gyorsabban tölthető fel. 3 A vevők hosszabb, kétéves/korlátlan futásteljesítményű teljeskörű garanciával számolhatnak.

A többi E-Transit 2 haszonjárműhöz hasonlóan a megnövelt hatótávolságú modell felhasználói is számíthatnak a Ford Pro töltési és szoftveres megoldásainak platformjára, amelynek segítségével optimalizálhatják az áramfogyasztást, hatékonyabbá tehetik a szervizelést, minimumra csökkenthetik az állásidőt és mérsékelhetik az autók üzemeltetési költségeit.

“Az E-Transit hosszabb hatótávolságú változata újabb példa a Ford Pro elkötelezettségére, hogy Európa-szerte segítsen vásárlóinak kimagaslóan produktív elektromos flottákat működtetni,” mondta el Hans Schep, a Ford Pro Europe vezérigazgatója. “Ügyfeleinknek lehetőséget teremtünk arra, hogy egyetlen feltöltéssel hosszabb távolságot teljesíthessenek, emellett pedig a karosszériaváltozatok széles kínálatából választhatnak, és mindig számíthatnak a Ford Pro hálózatba kapcsolt ökoszisztémájára; mindez tovább erősíti pozíciónkat, hogy teljes körű flottaszolgáltatásainkkal a vállalkozások megbízható partnerei legyünk.”

A megnövelt hatótávolságú E-Transitot kifejezetten azok számára fejlesztette ki a Ford, akik vidéki régiókban, hidegebb éghajlaton, vagy autópályákon szállítanak árut. A hajtáslánc az olyan átépített járművekhez is ideális, amelyeknél súlytöbblettel vagy extra áramfogyasztású kiegészítő berendezésekkel kell számolni. A vásárlók már idén leadhatják előrendelésüket az új modellre, és az első autók átadása 2025 elején várható.

Nagyobb elektromos teljesítmény

A hosszabb hatótávolságú E-Transitban a mérnökök 89 kWh-ra növelték az akkumulátor hasznos kapacitását, így a jármű akár 402 kilométert is megtehet – vagyis 28 százalékkal többet, mint az azonos méretű és felszereltségű standard modell. 2 A nagyobb kapacitásnak köszönhetően az E-Transit praktikus választási lehetőség lesz az olyan flották számára, amelyek a városhatárokon kívülre is szerveznek fuvarokat, de ilyenkor sem szeretnének lemondani az elektromos, hálózati kapcsolattal rendelkező haszonjárművek előnyeiről.

Ezekben a modellváltozatokban alapfelszereltség a kabint hatékonyabban fűtő hőszivattyú. A rendszer hasonló ahhoz, ami az E-Transit Custom modellben működik (ez volt az első elektromos jármű, amelyben ilyen technológiát alkalmaztak), és arra tervezték, hogy hideg időben kisebb áramfogyasztással működjön, növelve ezzel az autó hatótávolságát.

A Ford mérnökei jelentősen javították az E-Transit töltési teljesítményét a megnövelt hatótávolságú modellváltozatokban. A váltakozó áramú töltési kapacitás 11 kW-ról 22 kW-ra javult, így a teljes feltöltés hat órán belül elvégezhető a telephelyen. 3 Az egyenáramú gyorstöltési kapacitás a korábbi 115 kW helyett immár 180 kW, vagyis egy tízperces töltéstovábbi 116 km megtehető távolságot jelent, és az akkumulátor körülbelül 28 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékos szintre.

A Ford Pro teljes körű megoldásokat kínál a telephelyi, otthoni és köztéri töltésre, beleértve a töltőberendezések telepítését és karbantartását, illetve az intelligens szoftvert, ami optimális energiahatékonyságot és rendelkezésre állási időt biztosít.

A Ford Pro arra számít, hogy a megnövelt hatótávolságú E-Transit kedvezőbb használati értéke az eddiginél is többféle ügyfél számára lesz vonzó, ezért a vállalat átfogó, 19 modellváltozatból álló kínálatot állít össze, köztük L2, L3 és L4 tengelytávú kivitelekkel, duplakabinos áruszállítóval, szimplafülkés alvázzal és 3500-tól 4250 kg-ig terjedő legnagyobb megengedett össztömeggel. A maximális hasznos teherbírás a dobozos áruszállítóknál eléri az 1460, a szimplafülkés alvázas kiviteleknél pedig az 1814 kg-ot, 5 és a 3500 kg legnagyobb megengedett össztömegű járművek akár 750 kg-ot is vontathatnak. 6 Az E-Transit opcionális tartozéka a Pro Power Onboard, amellyel a felhasználók a jármű akkumulátoráról 2,3 kW teljesítménnyel működtethetik elektromos szerszámaikat, berendezéseiket és az átalakítás során beépített rendszereket.

A hosszabb hatótávolságú E-Transit ugyanazokat a termelékenység-fokozó digitális megoldásokat kínálja, mint amiket a Ford Pro a 2024-es Transit modellekben bevezetett:

  • Alapáras 5G modem a menet közben is szupergyors adatátvitelhez
  • Vezeték nélküli szoftverfrissítés lehetősége számos járműmodulhoz
  • Innovatív, új Programozható Interfész Modul az átépített autók berendezéseinek kezeléséhez a SYNC képernyőn keresztül
  • Fuvarsegéd technológia, amivel célállomásonként akár 20 másodperc is megtakarítható – ez pedig naponta egy óránál is többet jelenthet

Emellett a 2024-es modellévtől mind a normál, mind a megnövelt hatótávolságú E-Transitokra új, kétéves/korlátlan futásteljesítményű teljeskörű garancia vonatkozik, ami tovább csökkenti vállalkozás szervizköltségeit. Ez jelentős előrelépést jelent a jelenlegi egyéves/korlátlan futásteljesítményű szervizintervallumhoz képest.
2022 júniusi bevezetése óta az E-Transit az európai piac legnagyobb darabszámban értékesített kéttonnás elektromos áruszállítója, amely 2023-ban 55 százalékos piaci részesedést szerzett.

Új E-Transit minibusz

A Ford Pro egy új, gyári átalakítással elérhető elektromos minibusz is bővíti az E-Transit kínálatát.

Az új modellt arra tervezték, hogy segítséget nyújtson az olyan taxitársaságoknak, iskoláknak és önkormányzatoknak, amelyek a jövőbe tekintve elektromos hajtású járműflottákat akarnak összeállítani, hogy megfeleljenek az egyre szigorúbb előírásoknak, és hogy járműveiket az alacsony helyi károsanyag-kibocsátású zónákban is használhassák, amelyekből már több mint 350 van Európa-szerte, többek közt az Európai Unió tagállamainak valamennyi fővárosában.

Az akár 15 ember szállítására is alkalmas jármű alapja a 4250 kg megengedett teljes össztömegű E-Transit L3 ablakos oldalfalú modellváltozat, és az átépítést Törökországban végzi az ülésekre szakosodott ISRI vállalat. A vásárlók választhatnak az egy- vagy kétszemélyes első utasülés, a 9 vagy 12 hátsó üléses elrendezés, illetve a normál vagy magasított tetős kivitelek közül. A járművekhez alapáron jár a klímaberendezés, a hátsó kabinfűtés és a motoros mozgatású oldalfellépő.

A közvetlenül a Ford márkakereskedésekben megvásárolható új minibusz 9 hátsó üléses változata standard és bővített kapacitású akkumulátorral is megrendelhető.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Kisautó, másként-Toyota Yaris Hybrid Premiere Edition 130 LE

Ritka az olyan modellfrissítés, amikor inkább a tartalom változik, nem a külső. A Toyota viszont épp így fejlesztett, új hibridhajtás került a Yarisba! 2019-ben mutatkozott be a japánok 1999-es születésű kisautója, a Toyota Yaris negyedik generációja. A modell nagyon jól megvolt az elmúlt években, melyet jól mutat, hogy szegmensében Európa legnépszerűbb autójának mondhatja magát. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom