Németh Eszter: „A legproduktívabb és legeredményesebb versenyszezonom az idei”

Élete legnehezebb, ugyanakkor legproduktívabb versenyszezonján van túl Németh Eszter autóversenyző, és még nincs vége az évnek. Erős szereplés a Swift Cup Europe sorozatban, rendszeres részvétel az Euroring négyórás endurance futamain, kőkemény edzés, kiállítások, közönségtalálkozók, és magyar válogatottság a Global Esports Gamesen… Többek között erről is beszélgettünk Eszterrel.

Lassan 2024 végére érünk, itt az idő mérleget vonni. Milyennek értékelnéd ezt az éved?

Minden tekintetben az eddigi legproduktívabb és legeredményesebb versenyszezonom az idei, így természetesen nagyon előkelő helyet foglal el a képzeletbeli rangsoromban. Mondjuk úgy, hogy a top1-ben van! (nevet) Komolyra fordítva a szót, rengeteg dolog történt velem 2024-ben, és úgy érzem, hogy minden fronton sikerült helytállnom, fejlődnöm. Leginkább ez utóbbit találom fontosnak, az évről évre történtő, fokozatos és töretlen fejlődést.

Általánosságban elégedett vagy magaddal, vagy inkább kritikusan állsz a teljesítményedhez? Ha igen, mi az, amit jobban is lehetne/tudnál csinálni?

Ez egy jó kérdés, mert vegyes érzéseket ébreszt bennem. Igazából kettős a dolog, mert legyen az edzés, szimulátoros munka, vagy épp egy éles verseny, én mindig mindenhez úgy állok oda, hogy a legjobbamat akarom nyújtani, minden körülmények között a legjobbamat fogom beletenni. Ezért alapjában véve általában nem ostorozom magam. Ugyanakkor van az éremnek egy másik oldala is, hogy mindig mindent lehet jobban csinálni, és törekedni is kell erre! A maximalizmus jó dolog, de van egy egészséges mértéke, amit be kell tartani, nem jó a ló egyik, sem a másik oldalára átesni. Az autósport merő technika, ahol minden azon múlik, milyen hátteret tudsz a céljaid mögé állítani. És van egy olyan szint, ahol már nem a versenyző felkészültsége, hanem a gazdasági szempontok döntenek. Szerintem, ha a lehetőségeidhez képest mindent megragadtál, mindent kipréseltél magadból, akkor nem tehetnek neked szemrehányást. És te sem magadnak!

Minden szezonnak, esztendőnek megvan a maga csúcsa és mélypontja. Számodra mik voltak ezek?

Ez egy és ugyanazon helyszínen esett meg velem, a csehországi Autodromo Brno-n. Maga a pálya egy elképesztően lendületes, ritmusos, élvezetes aszfaltcsík, ami ráadásul még gyönyörű környezetben is fekszik. Szóval Brno, vasárnapi zárófutam, második rajtpozíció, ahonnan egyből az élre ugrottam, és végig vezettem a futamot, karnyújtásra voltam az első túraautós győzelmemtől. Jó volt a tempóm, jól védekeztem, a safety car fázis sem zavart meg, azonban a leintés előtt négy kanyarral egy versenybaleset miatt szertefoszlott ez az „álom”. Egyértelműen az a 25 perc volt 2024-ben a csúcs és egyben a mélypont is. De hogy pozitív legyen a végszó, azért ezt egy nagyon jó előjelnek tartom a következő szezonra!

Ahogy a bevezetőben említettük, hatalmas megtiszteltetés ért: válogatott sportoló lettél, te képviseled Magyarországot decemberben, a Global Esports Gamesen. Ez egy komoly lehetőség, felelősség. Hogyan és mennyit készülsz erre a kihívásra?

Rengeteg-rengeteg-rengeteg szimulátorozással… (nevet) Éppen a napokban számolgattam, hogy amikor az F1 official gammel „ligáztam”, akkor ott éves szinten 90 órákat tettem bele a gépbe. Ehhez képest az Asetto Corsába az elmúlt másfél hónapba 60-at, szóval az iskola és az edzések mellett minden szabadidőm a felkészüléssel telik. És ez még csak az alap felkészülés része, mert mellette tanulom a pályákat, a beállításokat, ami egy teljes külön infrastruktúra.

Milyen eredménnyel lennél elégedett? Izgatott vagy már?

Természetesen izgatott vagyok, nagyon várom már, hogy hivatalosan is elinduljon a „kaland”. Az ember mindig mindenhol győzni akar, de egyelőre magáról a kihívásról még szinte semmit sem tudok. Nincs rálátásom, hogy kik lesznek az ellenfelek, milyen technikával fogunk versenyezni, ezek pedig külön-külön is nagyon sokat nyomhatnak a latban, nemhogy egyszerre. Így látatlanban azt mondom, hogy célom a tisztes helytállás, és az, hogy minél előrébb végezzek!

Milyen célokat, elvárásokat tűztél ki az új szezonra? Mivel fog telni az ünnepek, a holtszezon?

Minél több versenyen szeretnék részt venni a Suzuki kupában és leginkább a mezőny első felében szerepelni, folyamatosan dobogós helyekért és győzelmekért harcolni. A Swift Cup Europe 2025-ös versenynaptár fele nekem új, például a Red Bull Ring, Most, vagy épp Poznan – így a tanulás is egy fontos célkitűzés. Ha a Global Esports Gamesnek már vége, akkor egy rövid időre félreteszem a kormányt és a playseatet, és engedélyezek egy rövid pihenőt magamnak. Ilyenkor azt teszem majd, mint minden normális ember: a családommal és a barátaimmal lazulok. Hogy aztán az ünnepek után újult erővel, még „harapósabban” és elszántabban fussak neki az új szezonnak! (kacsint) Utoljára, de nem utolsósorban nagyon szeretném megköszönni mindenkinek, aki hozzásegített a jó eredményekhez! Köszönöm szépen a támogatóimnak a szponzorációt, a Széchenyi István Egyetemnek, a Team Rácz Racing Schoolnak a szakmai hátteret, Tenke Tamásnak az egész éves mentorálást, a Race Solutionsnak a szimulátoros, Szűcs Péternek a fizikai felkészítést, sajtósomnak, Tóth Krisztián Márknak a gördülékeny médiamunkát, és végül szüleimnek, hogy mindent, de mindent megtesznek értem!

Írta: Tóth Krisztián Márk

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Karácsonykor a MINI is a családdal együtt töltött időt ünnepli

Idén teljesen megújult a brit prémiumgyártó portfóliója, középpontjában egy sokoldalú, minden élethelyzetre kész modellcsaláddal – a MINI Cooper Cabrio vezetési élményétől kezdve, a MINI Countryman hatalmas, karácsonyfákkal és sífelszerelésekkel is megbirkózó helykínálatáig. Ismét elérkezett az év vége, a karácsony már az ajtón kopogtat. A MINI új modellcsaládja mindenki számára tartogat valamit az ünnepi időszakra, a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

DS N°8: Meghívás egy elektromos utazásra

• A DS AERO SPORT LOUNGE koncepció által inspirált DS N°8 a DS Automobiles új zászlóshajója. Kifogástalan minőség, megnövelt hatótávolság és abszolút kényelem teszi a legnagyobb nyugalmat biztosító elektromos autóvá. • A karizmatikus, karcsú és elegánsan suhanó elektromos DS N°8 egy új SUV Coupé formát testesít meg. 750 km-es kombinált (WLTP ciklus), és több mint […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Az új MINI Countryman ötcsillagos minősítést szerzett az EURO NCAP töréstesztjein

Az új autók biztonságát vizsgáló Euro NCAP független szakértői az elérhető legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel ismerték el a brit prémiumgyártó újdonságát. Oldalirányú ütközés esetén új központi légzsák csökkenti a vezető és az első utas sérülésének kockázatát, a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer új generációja pedig kanyarodás közben már a gyalogosokat és a kerékpárosokat is védi. A MINI […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom