Németh Eszter az autóversenyző: „Ezzel kelek, ezzel fekszem, ez hajt minden pillanatban”

Nők és az versenyzés. E két dolog hallatán még mindig sokan fejezik ki nemtetszésüket és nézik le alapból az „ellenkező” nemet, pedig a csajok egyre inkább itt vannak, tökig nyomják, és győzik le a sportágban őshonos férfiakat. Erre a legjobb példa Németh Eszter autóversenyző.

Eszter csak második esztendeje kergeti az aszfalton a srácokat, és csupán két „nagypályás” versenyhétvégét tudhat csak maga mögött, de a tempója már most figyelemreméltó. A 18 esztendős hölgy a Suzuki Swift Cup Europe túraautós mezőnyében bontogatja szárnyait, és a legutóbbi, Balaton Park Circuiton rendezett futamon már volt olyan szektor, amelyben ő bizonyult a leggyorsabbnak. Honnan ez a lendület, mi a titok? Erről (is) beszélgettünk.

Honnan indult az autósport iránti vonzalom, a szeretet?

Láttam egy Youtubert játszani a Forma-1 hivatalos szoftverével menni, megtetszett, megvettük a játékot. Kisvártatva jelentkeztem az F1 Hungary Ligába, itt megnyertem az egyik bajnokságot, amit hamarosan már a bérgokartozás követett. Mivel itt is gyors voltam és bajnok lettem, átnyergeltem a versenygokartra, ezt a Willisits Motorsport színeiben kezdtem el. Emlékszem, az első tesztem esőben zajlott, az nagyon ijesztő volt… (nevet) Ennek ellenére a nyitó szezonomban sikerült megnyerni a BMB sorozatot, valamint harmadikként zárni az országos bajnokságban a lányok között. Ezután talált meg a Suzukis lehetőség.

Mitől jött az ihlet, hogy túraautózni fogsz?

Engem már korábban is sokkal jobban vonzott ez a világ, mint a formaautózás, és a koromat nézve is ez volt a kézenfekvő választás. Későn kezdtem el gokartozni, márpedig a formaautósoknál köztudott, hogy ők szinte a „kartba születnek” bele. Viszont, ha a túraautózást, vagy a hosszútávú versenyzést nézem, akkor nagyon is időben vagyok, a lehető legjobb pillanatban.

Ha már a hosszútávú/endurance versenyzést említetted… Te akarsz lenni az első magyar női versenyző, aki rajthoz áll Le Mansban?

Sőt, teljesíti is a 24h-s versenyt. Igen, szerintem hívhatjuk ezt egy eléggé egyértelmű célnak! Odáig még el is kell jutni, de igen, hazudnék, ha azt mondanám, hogy nincsenek ilyen ambícióim. Nagyon vonzó számomra a hosszútávú versenyzés legmagasabb szintű platformja, a WEC széria. Ha ezt sikerülne elérnem – főleg, ha ez egy prototípus autó volánja mögött történne -, akkor azt hiszem, kevés boldogabb ember lenne nálam a világon.

És milyen opciók élnek még benned, mit próbálnál még ki szívesen?

Lényegében a túraautózás összes válfaja jöhet! Kezdve a GT-autóktól a DTM-en át a Porsche kupáig mindenevő vagyok/lennék, ha úgy hozza az élet. Nagyon széles a spektrum, minden érdekel, de az igazi mégiscsak az endurance és Le Mans lenne. De ne legyünk telhetetlenek, lényegében bármilyen odaillő autóban boldogan kipróbálnám magam 4, 6, 12 órában, éjjel és nappal is.

A Balaton Park Circuiton mindössze két nagypályás versennyel a hátad mögött szórtad a lila szektorokat. Honnan jön ez a sebesség?

Most mondhatnám azt, hogy erre én sem számítottam, mert így volt. De az igazsághoz közelebb áll, hogy a csapatommal, a Teamracz Racing Schoollal együttesen elvégzett alázatos munka hozta meg az eredményt. A szemünk előtt lebegett a cél, hogy szeretnénk rövid idő alatt sokat fejlődni, és az autó is nagyon jól fel volt készítve. Tehát nem csupán rajtam múlt, hogy versenyképesek voltunk!
A követőid nemrégiben láthattak egy vicces, 30 másodperces videót a Facebook oldaladon, amiből elég sok minden kiderül rólad. Mi az, amit nem tudunk még Németh Eszter autóversenyzőről? Milyen férfiak ellen versenyezni, hogyan éled ezt meg?

Videó:

Vannak, akik nagyon kedvesek velem és egyáltalán nem téma velük ez a „hé, én pasi vagyok, te meg csaj, mit keresel itt?” dolog. Aztán persze vannak olyanok is, akikről abszolút lerí az, hogy nem tartanak egyenrangú partnernek, és ezt úgy a pályán, mind a pályán kívül éreztetik is az emberrel. Hála az égnek, az elsőből jóval több van, viszont a másodikért is hálás vagyok! Ugyanis ez hatalmas plusz motivációt jelent nekem abban, hogy legyőzzem őket, és mindenkinek megmutassam: nekem itt van a helyem.

Hogyan kell elképzelni Németh Eszter autósporton kívüli életét? Mit csinál, amikor épp nem versenyez, nem edz, nem éppen interjút ad?

Hobby szinten atletizálok, nagyon szeretek fallabdázni is, vagy éppen elmegyek a haverokkal gokartozni. Szóval nehéz lenne bármi olyat mondanom, amiben nem szerepel a sport.

Interjún kívüli beszélgetésünkkor említetted, hogy te egy eléggé határozott jellemű, kőkemény csajszi vagy. Nagyon nehéz melletted férfiként megmaradni?

Szerintem… Szerintem a válasz egyértelműen IGEN. (nevet) A személyiségemből fakadóan karakteres, karakán a stílusom, általában én dominálok, ezt pedig nem minden srác szereti. Szóval, nem vagyok egy egyszerű eset!

Végül térjünk vissza a jelenhez és a szakmához. Már a nyakunkon a rendkívül nívós International GT Open keretein belül megrendezendő Swift Cup Europe futamai. Mi a célod ott, a Hungaroringen, és mi a cél 2024-re levetítve?

A Hungaroringen az lenne a legfőbb feladat, hogy a Balaton Parkon látott formám átmentve konstans és erős tempót produkáljak, minél előrébb végezzek, és ugyanúgy harcban legyek a mezőny elejével. 2024-et pedig még ennél is egyszerűbben körül tudom írni neked: minél több versenyen szeretnék elindulni, és ha már ott vagyok, minél jobb helyezéseket elérni. Bízom benne, hogy így lesz, mert ezzel kelek, ezzel fekszem, ez hajt minden egyes pillanatban. Ezért dolgozunk!

Írta: Tóth Krisztián Márk

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Toyota Yaris Cross vezeti Európa kedvenc újautókategóriájának értékesítéseit

Az idén modellfrissítéssel jelentkező, immár két különböző teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással elérhető, mesterséges intelligencia alapú high tech biztonsági és vezetéstámogató/vezetésoptimalizáló rendszerekkel teletűzdelt Toyota Yaris Cross magabiztosan vezeti az európai kisméretű SUV eladásokat, ez a kategória számít messze a legnépszerűbbnek a kontinensen. Amint az Autonews írásából kiderül, ez az első alkalom, hogy Európa legkedveltebb […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Kiss Norbert – Tízből tíz!

Misano és a Slovakia Ring után Zolderben folytatódott a 2024-es kamion Európa-bajnokság. A Révész Racing pilótája, Kiss Norbert Belgiumot is meghódította. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző magyar Európa-bajnok az időmérőn ismét a leggyorsabb volt szombaton, idén mindig az első starthelyről indulhatott. A versenyen Albacete szorongatta a rajtnál, de a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A Toyota-kereskedés, ahol szó szerint megállt az idő

Apokaliptikus hangulatú videojátékokban találkozhatunk olyan utcaképpel, mint ami az észak-ciprusi Varósziában fogadja a látogatót – illetve pont, hogy néhány utca kivételével nem fogadja. A város 1974 augusztusa óta lakatlan: amikor a sziget ötven évvel ezelőtt politikailag két részre szakadt, az eredetileg görögök lakta várost irányításuk alá vonták a török csapatok, a lakosság pedig még azelőtt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom