A Swift Cup Europe ezúttal a Slovakiaringre látogatott, a pálya földrajzi közelsége pedig a környező országok pilótáit is bevonzotta. Az OMV Maxxmotion Grand Prix of Slovakia rendezvényen a szezon eddigi legkomolyabb mezőnye jött össze, többek között Németh Eszterrel.
Esztinek a számára ismeretlen nyomvonallal, az embertelen hőséggel, a sokszor a talán kelleténél kicsit buzgóbb ellenfelekkel, és egy csúnya baleset megemésztésével is meg kellett küzdenie. Aki követi őt a social mediaban, az láthatta, hogy a fiatal lány kihozta a maximumot a helyzetből, a rendelkezésre álló lehetőségekből. Sőt, talán még egy kicsit többet is…
„Ez a forduló még mindig csak a negyedik nagypályás versenyhétvégém volt, ráadásul egy olyan helyszínen, ahol korábban még sosem mentem. Mindezt tovább cifrázta, hogy az első futamra a bajnokság egy olyan gumikeverékre állt át, ami mindenkinek új helyzetet teremtett. A tesztek és szabadedzések nem sikerültek igazán jól, érzésre nem volt meg az a tempóm, amit szerettem volna elérni. Másnapra próbáltam tiszta fejjel nekimenni a kvalifikációnak, amelyen végül a 25 fős mezőnyből a kilencedik helyet csíptem meg. Mindezt úgy, hogy súlyos tizedek maradtak a körömben, amit, ha sikerül kiautózni, az már a közvetlen élmezőnyt jelentette volna.
Ezek után jöhetett az első futam, amin már teljesen más formát mutattam, mint az előző nap. Jó ritmusban, jó gumikezeléssel, jó csatákat vívva és azokat zömében megnyerve az abszolút ötödik helyen végeztem. Mindez azt jelentette, hogy a hazai és a nemzetközi értékelésben is dobogóra állhattam, egészen pontosan annak a harmadik fokára. Így remek előjelekkel és nagy kedvvel mentem neki a vasárnapi két versenynek, amelyek viszont nem úgy alakultak, ahogy azt én előzőleg megálmodtam.
A második futamon elrontottam a rajtom, így több pozíciót is veszítettem, ami még nem is lett volna akkora probléma. Sokkal nagyobb gond volt az egyes kanyarban történt versenybaleset, amitől megsérült az autóm oldala. Nem tudtam, hogy mekkora sérülést és milyen problémát szedtem be, ezért a nagyobb bajt elkerülendő úgy döntöttem, hogy inkább kiállok. Később kiderült, hogy ez valószínűleg egy salamoni döntés volt… Mindezt elsősorban azért léptem meg, hogy a zárófutamra biztosan sikerüljön ráncba szednünk a technikát és hogy gumit spóroljunk.
Ez meg is valósult, fel tudtam állni a rajtrács végére, a versenyen rendben el is rajtoltam, azonban az első körökben történt szörnyű baleset miatt a versenyigazgatóság előbb félbeszakította, majd törölte is a harmadik, egyben utolsó futamunkat. Ezzel kúrta-furcsa módon ért véget az egyébként nagyon eredményes és élvezetes slovakiaringi hétvégénk, ahol három nap alatt a versenypályán megtapasztalható érzelmek szinte teljes skáláját sikerült végig zongoráznom. Innen is szeretném megköszönni a csapatomnak az egész hétvégi megfeszített munkát, szüleimnek a fáradhatatlan támogatást, minden szurkolómnak a biztató kommenteket és üzeneteket. Utoljára, de nem utolsó sorban gyors jobbulást kívánok a baleset sérültjeinek, kiváltképp a kulcscsonttörést szenvedett Maximilian Mayrnek!” – értékelt lapunknak rendkívül sportszerűen Németh Eszter túraautó pilóta.
Írta: Tóth Krisztián Márk