Nissan Qashqai: Megújult a kategóriateremtő Crossover

• Erősen átdolgozott külső dizájn a crossover vásárlók meghódítására
• Új szintre lépett a beltéri hangulat a megújult anyagoknak és díszítéseknek köszönhetően
• Új N-Design felszereltségi szint a lenyűgözőbb megjelenés érdekében
• Frissített Nissan Connect infotainment rendszer, kényelmi és biztonsági technológiával, melybe beletartozik a következő generációs Around View Monitor és a Google built-in rendszer is
• A Nissan egyedülálló és innovatív hajtásláncával, az elektromosított e-POWER-rel rendelhető

Párizs (2024 április 17.) – Semmi sem tud sokáig pihenni, az igen kompetitív crossover szegmensben, amelynek úttörője a Nissan volt, a legelső Qashqai bemutatásával. A harmadik generációs Qashqai bevezetése óta eltelt picivel több, mint három évben, több mint 350 000 darabot értékesítettek Európában, és úttörőként továbbra is mércét állít a crossover modellek számára. Az új verzió átfogó esztétikai frissítést és technológiai fejlesztéseket kapott, annak érdekében, hogy megmaradhasson a szegmens koronázatlan királyának.

A külső formavilág merész változtatásaitól a fedélzeti infotainment és a kapcsolt szolgáltatások átfogó frissítéséig a Qashqai változtatásainak filozófiája az, hogy megőrizze a fogyasztók által a Qashqaiban szeretett dolgokat, fokozza azok erősségeit, és még több intuitív és kényelmes technológiával egészítse azokat ki.

Megújult külső – merész, jellegzetes és sportos megjelenés

Az megújult Qashqai fürge és modern lendületet sugároz, a friss külsejének köszönhetően.

A hűtőrácsot alapoktól fogva újra gondolták, hogy még markánsabb benyomást keltsen. Az ősi japán páncélok pikkelyeinek mintái által ihletett, háromdimenziós, magasfényű fekete festékkel festett vessző alakú elemek tucatjaiból áll, amelyek azt a látszatot keltik, hogy a motorháztető pereme és a rendszámtáblatartó közötti térben lebegnek. A központi rész oldalán, a „vesszők” háromszöget alkotnak az új lámpától indulva, az új rendszámtábla tartójának oldaláig, amiket a legmagasabb felszereltségnél „szatén króm” forró fóliabélyegzővel látnak el.

A lökhárítók oldalsó paneljei a karosszériával megegyező színűek, és a rendszámtábla alatt a lökhárító alsó sarkai között egy magasfényű fekete csík fut. A hűtőnyílás alatt egy vékony, karosszériaszínű “állszíj” található, amely határozott megjelenést kölcsönöz a gépkocsi elejének.

Az új fényszórók tekintélyes megjelenést és még határozottabb kiállást biztosítanak. Mostantól az adaptív távolsági fényszóró modult egy kisebb egység is támogatja, a szélesebb fényeloszlás érdekében, ami így nagy segítséget nyújt a ködös időben és rossz látási körülmények között. A főlencse alatt a nappali menetfény öt kis lencséből áll, melyek formája megegyezik a hűtőrácson szereplő „vesszőkkel”. A nappali menetfény körbe öleli a fényszórókat, csatlakozva a fényszórók fölötti apró lámpához, ami hasonlít az előző generációs Qashqai fő egységére, de most a külső szélén egy kivilágított „Nissan” felirat látható. A felső nappali fény látja el aktiváláskor az irányjelző feladatot is, ráadásul most először, bizonyos felszereltségi szintek esetén, szekvenciális kanyarvilágítással is rendelkezik.

A kocsi hátulján a világítótestek alakja változatlan maradt, viszont a lámpák belső összetételét az egységen belül áttervezték. A piros világítóelemek mostantól négy különálló elemből állnak, amelyek az első hűtőrács “vesszőinek” formáját idézik. Úgy tűnik, mintha lebegnének a lámpatestben és jellegzetes piros, úgynevezett „szuper piros” színben pompáznak. A lencsék kristálytiszták, így tökéletesen rá lehet látni a megvilágítás elemeire. A vékony bumeráng világítási elem, ami bekeretezi a lámpák felső oldalát, és folytatódik a hátsó lámpán, most már a dinamikus irányjelzőt is tartalmazza.

A lökhárító új alakot kapott és mostantól harmonikus színekben pompázik – vagy fényes fekete színű, vagy az új N-Design változatnál a karosszéria színére van fényezve.
Ugyanígy, ha a frissített Qashqai profilját nézzük, akkor a magasabb felszereltségi szintek esetén új, az autó fényes fekete fényezést kap a karosszérián az ajtók és a kerékjárati ívek alatt.

Az új, 18”-os gyémántcsiszolású könnyűfém keréktárcsa már alapfelszereltség a középkategóriás felszereltségű Qashqai-nál. A magasabb felszereltségi szinteknél az új 19”-os könnyűfém és a 20”-os gyémántcsiszolású könnyűfém keréktárcsa választható. Ez a széles keréktárcsa választék tovább erősíti a megújult Qashqai egyébként is figyelemfelkeltő megjelenését.

Három új szín csatlakozott a Qashqai palettájához. A gyöngyház fehér új, színtiszta árnyalata bizonyos megvilágításnál olyan, mintha ragyogna. Az új gyöngyház fekete fényezés váltja a régebbi fekete színt, amely mélyebb fekete árnyalatot ad, ami élesebbé teszi a Qashqai domborulatait.
Az óceán kék szín egy új, szemet gyönyörködtető árnyalat. A fényviszonyoktól függően a sötétkék és a fémes kékeszöld között helyezkedik el. Biztosan felvetődik a kérdés azokban, akik mellett elhalad „Ez a Qashqai vajon kék, vagy zöld?”.

A Qashqai színeiből ötöt – gyöngyház fehér, tenger zöld, naplemente vörös, élénk kék és gyöngyház szürke – kéttónusú kivitelben is lehet rendelni, fekete tetővel, a még különlegesebb megjelenés érdekében.

Új N-Design felszereltségi szint

A Qashqai választék új tagja az N-Design kivitel. Ez a változat azoknak készül, akik szeretnék, hogy az ő autójuk merészséget sugározzon az egyedi külsejével. Az N-Design kivitel esetében az ajtók és a kerékjárati ívek alatti rész a karosszéria színére fújtak. Az új és egyedi 20”-os könnyűfém felnik is növelik az autó tekintélyét az utakon.

Továbbfejlesztett belső kivitel

Miután a lehetséges vagy már meglévő Qashqai vásárlók figyelmét felketette a megújult külső, elmerülhetnek az újra gondolt beltér lenyűgöző világában. A magasabb felszereltségi szinteknél új Alcantara® borítást használnak fel a műszerfalnál, az ajtóbéléseknél, az ajtó kartámaszoknál, a középső tárolókonzol fedelén és még a térdpárnákon is, amelyek együttesen magasabb szintre emelik a belső tér minőségi érzetét.

Új mintázatú anyagok díszítik a középkonzolt a sebességváltó körül, valamint a felső műszerfal és a kesztyűtartó közötti dekorációs betétet, kiemelve a japán kézművesiparra jellemző alaposságot.

A Qashqai három legmagasabb felszereltségi szintje esetében új üléskárpitok találhatóak, a fokozott prémium élmény érdekében. A legfigyelemreméltóbb a fekete, részben steppelt prémium bőr a Qashqai csúcsmodelljén. Az eggyel alacsonyabb felszereltségi szint esetében steppelt szintetikus bőr található, amelyet „vöröses barna” szín gazdagít az ülőlapon, valamint az ülés váll részén.

Az N-Design felszereltségnél az ülések fekete bőrből készülnek, steppelt bőrrel és Alcantara® betétekkel, és a fejtámla alatti részt egy „Qashqai” dombornyomott felirat díszíti.

Az N-Connecta, az N-Design és az e fölött lévő felszereltségi szint esetén a belső tér világát gazdagítja az új hangulatvilágítási rendszer. A diszkréten elhelyezett piros/zöld/kék LED fények segítségével a sofőr (vagy utas) a saját hangulata szerint állíthatja a belső világítás színét. A két legmagasabb felszereltségi szint esetében LED világítás került a hátsó ülésekhez is, így az összes utas élvezheti a belső hangulatvilágítást. A hangulatvilágítás beállításai a középső infotainment kijelzőjén vezérelhetőek.

„A Qashqai új arca technósabb megjelenésű, több stíluselemmel és szemet gyönyörködtető részletekkel. A hagyományos japán harci öltözékek inspiráltak bennünket, amelyek a kézművességet és az izmosságot ötvözik. Kollégáinkkal együtt keményen dolgoztunk az első és hátsó világításon, amely technikai és precíz benyomást kelt, és amely simulékonyan illeszkedik a jármű formavilágába. Belül az új anyagok és a hangulatvilágítás még inkább emelik az utazási élményt. Összességében meg vagyunk győződve arról, hogy a crossover-vásárlók imádni fogják az eredményt” – mondta Matthew Weaver, a Nissan Design Europe alelnöke

Továbbfejlesztett technológia

Az autóipar fejlődése szorosan egybefonódott a digitális és számítástechnikai technológia fejlődésével. Ezen területek fejlesztéseit használta ki a megújult Qashqai, hogy a mindennapi vezetési élményt még élményszerűbbé és megnyugtatóbbá varázsolja.

A 360 fokos kamerát (Around View Monitor), ami a Qashqai egyik leggyakrabban használt funkciója, jelentősen továbbfejlesztették. Az Around View Monitor [AVM] a Nissan egyik jellegzetes technológiája, amely 2007-ben jelent meg.

A tolatás kiválasztásakor a négy külső kamera látószögét kombinálva madártávlatból látja a járművet, így a parkolási manőverek maximális biztonsággal végezhetőek el. A megújult AVM technológia négy tűéles kamerát használ fel, hogy bármilyen fényviszony estén tökéletes látást biztosítson.

A továbbfejlesztett 360 fokos kamerarendszer most már rendelkezik egy 3D-s funkcióval is, aminek segítségével a sofőr már nem csak felülről láthatja a járművet, hanem a nyolc külső kameranézetből választva a kocsit szemből, hátulról, oldalról vagy a sarkairól is láthatja, hogy felismerhesse a nem látható potenciális veszélyforrásokat. Az AVM rendszer együttműködik a Nissan mozgásérzékelő rendszerével, ami hangjelzést ad le, amikor mozgó tárgyat érzékel a Qashqai közelében.

Ezeken túl a “láthatatlan motorháztető” néven ismert funkció lehetővé teszi a vezető számára, hogy úgy lássa az első kerekek helyzetét, mintha csak hátulról nézné azokat, ami lehetővé teszi a pontos manőverezést szűk helyeken, például többszintes parkolókban, ahol a beton szegélyek kárt tehetnének a kerekekben. Ez a nézet gépi tanulást használ a kép megalkotásában, az alapján, amit az elülső kamera lát elöl, a kerekeket pedig a perspektíva érzékeltetése érdekében helyezi a képbe.

Egy másik új AVM funkció a „parkolóhely memória”, ami segítségével a Qashqai vezetője elmentheti a gyakran használt parkolóhelyeket, így az autó automatikusan a GPS segítségével felismerheti a helyeket. Amikor ezt használjuk, a kocsi elmenti a pontos pozíciót, így tűpontosan tud beparkolni minden egyes alkalommal, ami kifejezetten nagy segítség szűk parkolóhely esetén.

Ezeken felül a 360 fokos kamera segítségével a sofőrök biztonságosan tudnak ráhajtani a beláthatatlan utakra. A rendszer egy széles látószögű első kamerát használ, amely a motorháztető elejéről mutatja a kilátást a központi képernyőre vetítve. A „parkolóhely memória” funkcióhoz hasonlóan, a rosszul belátható helyeket is el lehet tárolni az AVM GPS memóriájában, így az automatikusan aktiválódik a csomópont közelében.

A kormány mögött található, TFT-vezetői információs képernyőn megjelenő grafikák is átestek némi dizájnváltozáson. A kijelzőn megjelenő tárcsák pirosra váltanak Sport módban, zöldre Eco módban és szürkére az alapállásban („normál” és „bővített” nézetben egyaránt).

Most már létezik egy „minimal” mód, ami lecsökkenti a vezetőt zavaró tényezőket, és kizárólag a kiválasztott fokozatot, vezetési módot és a sebességet mutatja. Az e-POWER meghajtással felszerelt Qashqai-ok esetében, az energiaáramlás kijelző a „normál” módban is elérhető.
„A frissített Qashqai egy sor átfogó technológiai fejlesztésen esett át. A következő generációs, 360 fokos kamerarendszertől, mely minden nap hasznosnak bizonyul majd az ügyfelek számára, a Google built-in rendszerének bevezetéséig, mely segítségével a Qashqai zökkenőmentesen beépül az ügyfeleink hétköznapi digitális életébe. Az intuitív felhasználóélmény és az igazi kényelem áll a Nissan innovációjának középpontjában. A továbbfejlesztett Qashqai ezirányú elhivatottságunkat testesíti meg.” mondta David Moss, regionális (Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia) kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke.

Korszerűsített, fejlett vezetőtámogató rendszerek

A vezetőtámogató rendszerek csomagját jelentősen továbbfejlesztették, hogy a maximális nyugalom érdekében jobb éberséget és beavatkozást biztosítsanak.

Először is, az autonóm vészfékezési funkciókat újra kalibrálták, hogy élesebb legyen a veszélyérzékelési rendszerük, és gyorsabban reagáljanak a lehetséges ütközés esetén. Ez vonatkozik az elülső vészfék, a gyalogos elülső vészfék, a kerékpáros elülső vészfék és az intelligens vészfék funkciókra is.

Vészfékezés esetén aktiválódik a vészfékező jelzés. Ez a hátsó féklámpák villogását indítja el, hogy figyelmeztesse a mögöttünk haladó járműveket. A rendszer akkor aktiválódik, ha 60 km/h feletti sebességnél hirtelen fékezünk.

A vészhelyzeti sávtartó rendszer mostantól automatikusan aktiválódik, a Qashqai indításánál. 60 km/h feletti sebességnél pedig beindítja a sávelhagyásra figyelmeztető és a sávelhagyást megelőző rendszer működését. A rendszer kormánykerék rezgésén keresztül jelzi, ha az autó túl közel kerül az elválasztó vonalhoz vagy az út széléhez.

Az intelligens sebesség asszisztens rendszer egy, a sebességkorlátozásokat felismerő kamera segítségével, valamint a GPS adatok összevetésével támogatja a vezetőt, a sebességkorlátok betartásában. Már eddig is egy villogó ikon hívta fel a sofőr figyelmét, ha túllépte a sebességhatárt, de mostantól figyelmeztető hangjelzést is lead, ha a vezető nem csökkenti a sebességet.

A „Vezető Asszisztens Testre szabás” funkció új a Qashqai esetében, aminek segítségével könnyen és gyorsan tudja a sofőr személyre szabni a különböző segítő rendszerek beleavatkozási szintjét. Ez egy kétlépéses folyamat, ami a kormánykerék bal oldalán található gomb és az „OK” gomb használatával működik.

Google built-in

A megújult Qashqai az első olyan jármű a Nissan európai kínálatában, amelybe a Nissan Connect infotainment rendszer részeként beépítették a Google-t, amely szinte zökkenőmentes kapcsolatot teremt az ügyfelek digitális élete és a járműve között.

Mostantól a Qashqai esetében alapfelszeretség része lesz a Google térkép, és miután a felhasználó belépett a személyes Google fiókjába, hozzáférhet a lementett és számára ajánlott helyekhez. Ez csökkenti a mobiltelefontól és mobiltelefon-hálózattól való függőséget. A folyamatos „over the air” frissítések biztosítják, hogy a térképinformációk mindig naprakészek legyenek.

A Google Assistant segítségével a vezető hangvezérlés segítségével kérhet segítséget vezetés közben. A járművezető, mindössze akár a „Hey Google” kimondásával utasítást adhat a szellőzőrendszer, a fűtött ülések és szélvédő vezérléséhez, vagy a navigációnak a következő uticél beállításához. Emellett a vezető telefonálhat és hangalapú utasításokat hallgathat, anélkül, hogy levenné a szemét az útról

A járművezetők hozzáférést kapnak a Google Playen letölthető alkalmazások ökoszisztémájához is. Kényelmesen hallgathatják kedvenc zenéiket, podcastjeiket, hangoskönyveiket és még sok mást közvetlenül a járművükből.

A nyugodt vezetés érdekében a Nissan Connected Services frissítése a vezető nevében felügyeli a Qashqai-t. Emlékezteti az ügyfeleket, ha elfelejtették bezárni az autót vagy felhúzni az ablakokat, ha azok egy perccel a motor leállása után nyitva maradnának. A tulajdonosok felhúzhatják az ablakokat és bezárhatják az autót az okostelefonos alkalmazás segítségével. Arra is figyelmezteti őket, ha hozzá nyúltak az autóhoz vagy azt elvontatták. Lopásgyanú esetén mozgásképtelenné tehető a kocsi, és a Nissan külső beszállítója segítségével értesítheti a rendészeti hatóságokat az autó visszaszerzése érdekében – akár külföldön is.

Ugyanígy, az adatcsomag-előfizetéssel rendelkező Qashqai-ügyfelek az Amazon Alexa intelligens otthoni rendszerét is használhatják. Az ügyfelek Qashqai-jukon keresztül beszélhetnek az Amazon Alexával. Az Alexa segítségével kérhetnek zenét, hallgathatnak híreket, ellenőrizhetik az időjárást, vezérelhetik az okosotthon eszközöket és még sok más egyebet is.

„A Nissan innovációs szemléletmódját tükrözi az, hogy a Google built-in bekerült a megújult Qashqai-ba. A digitális technológia ezen csomagjának integrálása lehetővé teszi ügyfeleink számára, hogy az okostelefonjaikról ismert kényelmet az autójukba is adaptálva élvezhessék” – mondta Guillaume Pelletreau, a Nissan regionális villamosítási és csatlakozási, valamint új bevételek, marketing és értékesítési átalakításokért felelős alelnöke, Nissan AIMEO (Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia).

e-POWER: egyedi és innovatív hajtásláncunk

Az eredeti Qashqai-t és a crossover szegmens megalkotását elősegítő úttörő gondolkodásmód, aminek köszönhető az e-POWER egyedi elektromosított meghajtás megalkotása, ami nagy népszerűségnek örvend a vásárlók körében, 2022-es bevezetése óta.
A mérnöki tudományok világában a legegyszerűbb megoldások néha a legjobbak. Az e-POWER pedig tökéletesen tükrözi ezt az elvet. A benzinmotor termeli az elektromos áramot, amely a kerekek meghajtására szolgál. Egy sokkal egyszerűbb megoldást kínál, mint a már piacon lévő számtalan hibrid meghajtás.

Ennek az egyszerűségnek az eredménye egy olyan vezetési élmény, amely egyesíti a reakciókészséget és a kifinomultságot a hatékonysággal – anélkül, hogy a vezetési élményben kompromisszumot kellene kötni.

Az e-POWER-nek köszönhetően az ügyfeleknek többé nem kell elfogadniuk a középszerű vezetési élményt, mint a hagyományos hibridek esetében.

Az e-POWER egyedülálló innovatív meghajtásának kulcsa, hogy nincs sebességváltó. A kerekeket mindig csak közvetlenül az elektromos motor hajtja. A tisztán villanymotoros közvetlen hajtás a kerekekre azonnali, nagy nyomatékot és lineáris reakciót jelent. Ez az elektromos autózás érzését jelenti anélkül, hogy aggódni kellene a töltésen, így tökéletes megoldást kínál azon vásárlóknak, akik még nem állnak készen a teljesen elektromos autózásra.

A továbbfejlesztett, változó sűrítési arányú, turbófeltöltős, háromhengeres motor egyetlen szerepe, hogy villamos energiát termeljen, amelyet az inverteren keresztül vagy a 140 kW-os villanymotorhoz, vagy az 1,8 kW-os akkumulátorhoz (vagy mindkettőhöz, a vezetési forgatókönyvtől függően) továbbít. A motor a háttérben csendben dolgozik, hogy biztosítsa az akkumulátor és a motor szükséges töltését. Úgy programozták, hogy a jármű sebességéhez viszonyítva szolgáltassa az áramot, hogy elkerülje a háttérzaj és a jármű haladása közötti zavaró különbséget.

A tisztán elektromos járművekhez hasonlóan az e-POWER rendszer is képes kihasználni a lendületet fékezés vagy szabadonfutás közben, hogy visszatermelje az áramot az akkumulátorba. A vezetők az irányváltón a B üzemmódot is választhatják a magasabb szintű fékregeneráláshoz. A Nissan e-Pedal Step funkciója pedig lehetővé teszi, hogy a sofőr csak a gázpedál használatával vezessen – mely esetén jelentős fékezés érhető el a gázpedál elengedésével. Néhány perc múlva az aktivált e-Pedal Step funkcióval való vezetés természetessé válik, különösen városi környezetben. (A fékre továbbra is szükség lehet bizonyos előre nem látható körülmények között. Az e-Pedal Step pedig csak addig fékezi a járművet, amíg az „kúszó” sebességre nem kerül, mint egy hagyományos automata sebességváltónál. Teljes megálláshoz szükség lesz a fékre).

2022 szeptemberi megalkotása óta a Qashqaiból és az X-Trailből több mint 100 000 e-POWER-rel felszerelt modellt értékesítettek Európában, amiket imádtak a vásárlók.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A V4Grid nemzetközi konzorcium projektje támogatást nyert az Európai Interreg Central Europe programban

Az innovatív nemzetközi V4Grid projekt közel 2,4 millió eurós támogatást kapott az Interreg Central Europe programban. Ezt az ambiciózus kezdeményezést egy 11 partnerből álló konzorcium viszi véghez, amely különböző iparági szereplőket tömörít magába, úgy mint: energetika, autóipar, töltőberendezés gyártó, jog, szoftver fejlesztő, mesterséges intelligencia fejlesztő, akadémiai illetve K+F területek képviselői Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról és Szlovákiából. […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Húszéves a BMW Group Magyarország

A BMW és MINI márkák hazai képviseletét ellátó, gyári tulajdonú leányvállalatot 2004 tavaszán alapították. Az elmúlt húsz évben az immár BMW Group Magyarország néven működő vállalat az értékesítés és vevőszolgálat terén csaknem töretlen növekedési pályán haladt, országos márkakereskedői és márkaszerviz hálózatot épített ki és szervesen beépült a pezsgő hazai kulturális életbe. A BMW Group leányvállalatként […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új MINI John Cooper Works a nürburgringi 24-órás futamon debütál a nemzetközi világpremier előtt

A MINI és a motorsport rajongói egyként várják az új MINI John Cooper Works debütálását. A nóvum első ízben a világ egyik legkeményebb hosszútávú megmérettetésén mutatja meg magát: a nürburgringi 24-órás futamon, amelyen a pilóták és a csapatok a sebesség, a rátermettség és a megbízhatóság egész napos, kimerítő csatájában hódítják meg a legendás Nürburgring Nordschleife […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom