Nissan X-Trail Hegyimentő tanulmány: Az e-4ORCE technológia a lejtőkön

A Nissan ezen a télen bemutatja az egyedülálló e-4ORCE technológia összkerékhajtásának erősségeit az európai sípályákon egy X-Trail e-4ORCE koncepcióautó megalkotásával, amelyet alaposan átalakítottak a hegyi mentés igényeihez.

Az X-Trail Hegyimentő koncepció módosításai közé tartozik, hogy a kerekeket lánctalpakra cserélték, ami magabiztos tapadást biztosít a csúszós pályákon, míg a hátsó üléseket eltávolították, hogy hordágyat lehessen beszerelni, amely lehetővé teszi a sérült síelők legközelebbi egészségügyi intézménybe történő szállítását, valamint kialakítottak egy ülőhelyet egy orvosi szakember számára.

Kívülről egy egyedi tetőcsomagtartót szereltek az autóra egy evakuációs hordágy és a sílécek szállítására. Az X-Trail tetején sziréna, villogó fényhíd és reflektorok is helyet kapott, valamint a motorháztetőre is kerültek lámpák. Az első- és hátsó sárvédőket kiszélesítették, hogy elférjenek a lánctalpak, és az első lökhárítót alkalmassá tették egy csörlő felszerelésére. Az első és a hátsó lökhárítókat megerősített vonóhorogokkal látták el, az autó oldalára pedig fellépőket építettek, hogy megkönnyítsék a feljutást, mivel ez az X-Trail a lánctalpaknak köszönhetően 23 cm-rel lett magasabban, mint az utcai változat.

Az X-Trail Hegyimentő tanulmányautó kifejlesztésére és megépítésére azért került sor, hogy kiemelje az X-Trail fejlett, elektromos, ikermotoros e-4ORCE összkerékhajtási rendszerét. Ezt a rendszert az különbözteti meg a hagyományos mechanikus rendszerektől, hogy a másodperc 1/10 000-ed része alatt képes reagálni a változó tapadási szintekre, körülbelül 1000-szer gyorsabban, mint a hagyományos összkerék-meghajtású rendszerek esetében, és a rendelkezésre álló tapadásnak megfelelően képes a kerekek közötti erőelosztást egyedileg szabályozni. Az utasok nem is sejtik, hogy az e-4ORCE rendszer minden körülmények között olyan hatékonyan dolgozik a tapadás biztosításán, hogy nyugodtan utazhatnak nedves városi, lombos külvárosi, sáros vidéki vagy havas hegyi utakon.

Az X-Trail Hegyimentő koncepció öt európai síparadicsomban támogatja a „Ride Responsibly” (Felelős síelés) kampányt. A Nissan az udvarias lejtő-etikettet népszerűsíti digitális táblák elhelyezésével, amelyek arra ösztönzik a síelőket, hogy lassítsanak a különböző lejtők találkozásánál, hogy csökkentsék az ütközés kockázatát. A járművek sebességét jelző út menti táblákhoz hasonlóan a táblák figyelik a közeledők sebességét, és a „Köszönöm” feliratot mutatják azoknak, akik megfontolt sebességgel közelednek, vagy a „Lassíts” feliratot, ha a sebességüket túlzottnak ítélik.

Az X-Trail Hegyimentő tanulmányautó egy üvegdobozban kerül kiállításra a népszerű olasz síközpontban, Cerviniában. „Az X-Trail Hegyimentő koncepció kifejlesztése és az azt körülvevő kampány merész és innovatív módja annak, hogy a fogyasztók megismerjék a Nissan fejlett, elektromos e-4ORCE összkerékhajtási rendszerének előnyeit. A téli sportok szerelmesei az öt síállomáson ezrével láthatják és érthetik meg, hogy az e-4ORCE-szal felszerelt X-Trail milyen nyugalmat és kiegyensúlyozottságot biztosít az utakon” – mondta Coralie Musy, a Nissan AMIEO (Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia) régiójának márka- és ügyfélélményért felelős alelnöke.

Hozzátette: „A Nissan fejlett technológiájának bemutatásán túl a kampány tágabb célja, hogy felelősségteljes magatartásra ösztönözze a téli sportok kedvelőinek közösségét. A Nissan szembeszáll a megszokottal – mind a technológiai felhasználásban, mind a társadalomban betöltött szerepében.”

Merüljön el az alábbi videóban, és legyen tanúja az e-4ORCE összkerékhajtási technológiával hajtott Nissan X-Trail Hegyimentő koncepció által nyújtott extrém irányíthatóságnak és kezelhetőségnek: https://youtu.be/M-kEJcd2hFw?si=qzD_NTO9jRqLYCnL
Az X-Trail egy családi crossover, mely az e-POWER technológiának és az ikermotoros e-4ORCE összkerékhajtási rendszernek köszönhetően könnyed, elektromos autós vezetési érzést kínál. Öt- vagy hétüléses változatban érhető el, kényelmes lehetőséget kínálva családi vagy baráti kirándulásokhoz.

Az X-Trail a Nissan egyik legsikeresebb globális járműve, amelyet több mint 100 piacon értékesítenek, és amely több mint 20 éve teszi lehetővé a családi kalandokat. Az X-Trail negyedik generációja a jól bevált DNS-ből merít, amely az X-Trail mindhárom korábbi nemzedékén végigvonul.

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Izgalmas év vár 2025-ben a Nissanra: visszatér a Micra elektromos autóként, érkezik a harmadik generációs LEAF, valamint frissül az e-POWER technológia a Qashqaiban

• A Micra név visszatér egy stílusos, városi elektromos autó formájában • A forradalmi LEAF harmadik generációja letisztult dizájnjával hódít • A Nissan továbbfejlesztett e-POWER technológiája kifinomultabb működést, jobb hatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínál • A harmadik generációs JUKE 2026-ban teljesen elektromos autóként mutatkozik be Párizs, 2025 március 26. – A Nissan folytatja elektromos offenzíváját […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom