Öt csillag a Mazda CX-60-nak az EuroNCAP törésteszten

• 91%-ot ért el a Mazda CX-60 a gyermek-, 88%-ot a felnőttvédelem kategóriában
• 89%-ot kapott a gyalogos védelemben
• az i-Activsense biztonsági technológiák széles köre biztosítja a dinamikus vezetést

A vadonatúj Mazda CX-60 maximális, öt csillagot ért el az Euro NCAP legutóbbi törésteszt sorozatán. 91%-ot kapott a gyermek, 88%-ot a felnőtt utasvédelem kategóriában, és figyelemre méltó 89% lett az eredmény a gyalogosvédelem kategóriában.

A Mazda CX-60 elérte a maximális pontszámot a 6 és 10 év közötti gyermekek védelmében, frontális és az oldalról érkező ütközések esetén is. A gyermek utasvédelemben a gyerekülés megfelelő elhelyezésével szintén a legjobb eredményt szerezte meg, így a kombinált értékelés 91%-os.

A 88%-os felnőttvédelem is jelentős eredmény, jó értékekkel az oldal irányú és a teljes szélességű akadályba ütközések eseteiben. Az összes kritikus helyen, ahol az utasok teste sérülhet, jó volt a védelem az oldal irányú akadályba ütközés és a súlyosabb, oldalsó póznába ütközés eseteiben is – így ebben a kategóriában az autó maximális pontszámot kapott.

A vadonatúj Mazda CX-60 89%-ot ért el a gyalogosvédelemben. Az automatikus vészfékezés megfelelő működésével a modell az egyik legmagasabb eredményt érte el az összes autó között, melyet az Euro NCAP idáig tesztelt.

A Mazda eddigi legnagyobb SUV-ja olyan Mazda modellekhez csatlakozik, mint a CX-5 (2017), a frissített Mazda6 (2018), a Mazda3 és CX-30 (2019), valamint az MX-30 (2020), melyek mindegyike ötcsillagos értékelést kapott az Euro NCAP törésteszteken.

A Mazda CX-60 impresszív teljesítmény nyújtott mind a négy Euro NCAP teszt-kategóriában:
Felnőttvédelem 88%
Gyermekvédelem 91%
Gyalogosvédelem 89%
Vezetésasszisztens rendszerek 76%

Az ötcsillagos értékeléshez hozzájárul a Skyactiv többmegoldásos, méretezhető Járműarchitektúra, amely számos fejlesztést alkalmazott, hogy a menetdinamika még jobb legyen. A jó eredményben az is szerepet játszik, hogy az i-Activsense vezetésasszisztens rendszereket és biztonsági technológiákat folyamatosan továbbfejlesztik, és egyre több ilyen vezetőt segítő rendszer kerül beépítésre a Mazdákba. Olyan technológiák, mint az eléfordulást előre jelző, gyalogosérzékelő, vagy holttér-figyelő szenzor, segítenek a vezetőnek a kockázatok felismerésében, és minimalizálják a balesetek, vagy a sérülések lehetőségét, miközben a gyalogosokat is védik.

A Mazda ismert kiváló menetdinamikájáról, amely a vadonatúj Mazda CX-60-ban is ismét érezhető.
A Skyacitv méretezhető Járműarchitektúra, az emberközpontú tervezés, és a karosszéria merevsége biztosítja, hogy váratlan helyzetekben az autó rögtön visszajelez, így a vezető nem veszít időt a cselekvésben. Az ülések kialakítása még könnyebbé teszik az utasok számára természetes egyensúlyuk megtartását (Kinetic Posture Control), miközben az autó mozog és a Mazda egyedi rendszere stabilizálja az autót mozgás közben. Ezek az elemek anélkül növelik a biztonságot és csökkentik a potenciális balesetek lehetőségét, hogy kompromittálnák a Mazdákban hagyományosan kedvelt vezetési élményt.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Race

Brutális teljesítménnyel és aktív aerodinamikával mutatkozik be Le Mans-ban a Ford utcai versenyautója, a Mustang GTD

A magnézium keréktárcsákat, aktív aerodinamikát és első légterelő elemeket tartalmazó új Performance csomag fontos szerepet játszik majd a nürburgringi 7 perc alatti köridő 1 teljesítésében A Mustang GTD vezetőközpontú utasterében nagyméretű, 3D-nyomtatással gyártott, kormány mögött váltófülek, alapáras Recaro ülések és alul lapított karimájú kormánykerék található A teljesítményorientált Mustang GTD átkonfigurálható központi kijelzője egyedi grafikai elemeket […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Tim Gábor a harmadik hétvége után a bajnokság második helyén

2024-ben Tim Gábor hétszeres bajnok és a GFS Racing Team nagy fába vágta a fejszéjét. Egy Lotus Cup Europe-on induló kupás autóval neveztek be az ESET Cup bajnokságba, ahol egyértelműen a mezőny leggyengébb autójával kísérlik meg a lehetetlent, megnyerni a GTX kategória bajnoki címét. Az első három forduló után Tim Gábor a kategória értékelés második […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Nem kevesebb, mint 16 átépített CL-lel érkezik a 2024-es Wheels and Waves fesztiválra a Honda

• 9 ország motorépítői álmodták újra a Honda világszerte népszerű ikonját, a CL500-at és egy kistestvérét, a CL250-et, így 16 egyedi CL mutatkozhat be a különleges rendezvényen • Az építők a Honda múltbéli – igen jellegzetes – témáit és színeit elevenítették fel • A motorok Belgiumból, az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Németországból, Olaszországból, Portugáliából, Spanyolországból és […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom