• 91%-ot ért el a Mazda CX-60 a gyermek-, 88%-ot a felnőttvédelem kategóriában
• 89%-ot kapott a gyalogos védelemben
• az i-Activsense biztonsági technológiák széles köre biztosítja a dinamikus vezetést
A vadonatúj Mazda CX-60 maximális, öt csillagot ért el az Euro NCAP legutóbbi törésteszt sorozatán. 91%-ot kapott a gyermek, 88%-ot a felnőtt utasvédelem kategóriában, és figyelemre méltó 89% lett az eredmény a gyalogosvédelem kategóriában.
A Mazda CX-60 elérte a maximális pontszámot a 6 és 10 év közötti gyermekek védelmében, frontális és az oldalról érkező ütközések esetén is. A gyermek utasvédelemben a gyerekülés megfelelő elhelyezésével szintén a legjobb eredményt szerezte meg, így a kombinált értékelés 91%-os.
A 88%-os felnőttvédelem is jelentős eredmény, jó értékekkel az oldal irányú és a teljes szélességű akadályba ütközések eseteiben. Az összes kritikus helyen, ahol az utasok teste sérülhet, jó volt a védelem az oldal irányú akadályba ütközés és a súlyosabb, oldalsó póznába ütközés eseteiben is – így ebben a kategóriában az autó maximális pontszámot kapott.
A vadonatúj Mazda CX-60 89%-ot ért el a gyalogosvédelemben. Az automatikus vészfékezés megfelelő működésével a modell az egyik legmagasabb eredményt érte el az összes autó között, melyet az Euro NCAP idáig tesztelt.
A Mazda eddigi legnagyobb SUV-ja olyan Mazda modellekhez csatlakozik, mint a CX-5 (2017), a frissített Mazda6 (2018), a Mazda3 és CX-30 (2019), valamint az MX-30 (2020), melyek mindegyike ötcsillagos értékelést kapott az Euro NCAP törésteszteken.
A Mazda CX-60 impresszív teljesítmény nyújtott mind a négy Euro NCAP teszt-kategóriában:
Felnőttvédelem 88%
Gyermekvédelem 91%
Gyalogosvédelem 89%
Vezetésasszisztens rendszerek 76%
Az ötcsillagos értékeléshez hozzájárul a Skyactiv többmegoldásos, méretezhető Járműarchitektúra, amely számos fejlesztést alkalmazott, hogy a menetdinamika még jobb legyen. A jó eredményben az is szerepet játszik, hogy az i-Activsense vezetésasszisztens rendszereket és biztonsági technológiákat folyamatosan továbbfejlesztik, és egyre több ilyen vezetőt segítő rendszer kerül beépítésre a Mazdákba. Olyan technológiák, mint az eléfordulást előre jelző, gyalogosérzékelő, vagy holttér-figyelő szenzor, segítenek a vezetőnek a kockázatok felismerésében, és minimalizálják a balesetek, vagy a sérülések lehetőségét, miközben a gyalogosokat is védik.
A Mazda ismert kiváló menetdinamikájáról, amely a vadonatúj Mazda CX-60-ban is ismét érezhető.
A Skyacitv méretezhető Járműarchitektúra, az emberközpontú tervezés, és a karosszéria merevsége biztosítja, hogy váratlan helyzetekben az autó rögtön visszajelez, így a vezető nem veszít időt a cselekvésben. Az ülések kialakítása még könnyebbé teszik az utasok számára természetes egyensúlyuk megtartását (Kinetic Posture Control), miközben az autó mozog és a Mazda egyedi rendszere stabilizálja az autót mozgás közben. Ezek az elemek anélkül növelik a biztonságot és csökkentik a potenciális balesetek lehetőségét, hogy kompromittálnák a Mazdákban hagyományosan kedvelt vezetési élményt.