• A vadonatúj Ariya EV és az e-POWER X-Trail eredményei bizonyítják a Nissan biztonság iránti elkötelezettségét
• Az Euro NCAP törésteszt eredménye is megerősítette a Juke Hybrid és a Qashqai e-POWER esetében is az elektromos hajtásláncok bevezetését
• A Nissan elkötelezettsége a járműbiztonság mellett, a teljes elektromos hajtású crossoverek termékcsaládjában is bizonyítja a vállalat eltökéltségét a fenntarthatóság mellett egy tisztább, biztonságosabb és befogadóbb világgal.
Az Euro NCAP közzétette a Nissan elektromos autó termékpalettájára, az Ariya tisztán elektromos autóra és az e-POWER-rel felszerelt X-Trailre vonatkozó járműbiztonsági minősítések legújabb eredményét, melyből mindkettő ötcsillagos minősítést ért el.
A Juke és a Qashqai már meglévő ötcsillagos minősítéseit a hibrid és az e-POWER változatokra is kiterjesztették, így a Nissan elektromos járművek és elektromos hajtásláncú crossoverek teljes választéka ötcsillagos Euro NCAP minősítéssel rendelkezik.
Felnőtt utasvédelem minősítése
A felnőtt utasvédelem kategóriában mindkét jármű magas pontszámot ért el, az Ariya 86%-os, míg az X-Trail 88%-os eredményt. Bár a két jármű különböző padlólemezre épül, filozófiájuk megegyezik, mivel kulcsfontosságú elemei ultra-nagy szilárdságú acélból készültek a gépjárművek merevségének javítása érdekében, miközben lehetővé teszi, hogy az ütközés ereje csökkenjen, mielőtt az utasok biztonsági celláját elérné. A vezető-és az első utasülésen ülő utas fejének oldalütközését megakadályozó központi légzsák, mely mindkét autó biztonsági felszereltségének része, nagyban hozzájárul a kiváló oldalirányú ütközési pontszámhoz, amely az Ariya esetében 14,9, az új X-Trail esetében pedig 16.
Gyermek utasvédelem minősítése
A gyermek utasvédelmet illetően mindkét jármű közel azonos eredményt ért el, mely az Ariya esetében 89%-, míg az új X-Trail esetén pedig 90%-os értékelést jelent. A hat és tízéves gyermekutasok töréstesztjén alapuló értékelésben az X-Trail a lehetséges 24 pontból 23,3 pontot ért el, ami a fiatal utasok kiemelkedő védelmét tükrözi. Az Ariya szintén kiemelkedő eredménnyel zárt, a 24-ből 22,9 ponttal. Mindkét jármű a gyermekbiztonsági rendszerek (CRS) felszerelésére is a maximális 12 pontot kapott.
Gyalogosvédelem minősítése
Abban a tesztkategóriában, amely a jármű azon képességét értékeli, hogy felismerje és figyelmeztesse a járművezetőket a gyalogosokra vagy más veszélyeztetett úthasználókra, az új X-Trail összességében 70%-os eredményt ért el. Ugyanebben az értékelésben az Ariya 74%-ot ért el. Mindkét jármű számos aktív biztonsági segédeszközzel rendelkezik, köztük az intelligens vészfékkel, amely figyelmezteti a vezetőt és fékez, ha az autó előre észleli, hogy járművel, gyalogossal vagy kerékpárossal ütközhet. Ugyanígy a mozgó objektumot észlelő képessége is figyelmezteti a vezetőt a jármű közelében lévő, esetleg láthatatlan akadályokra.
Biztonsági asszisztens
Az Euro NCAP azonban elismeri, hogy mindig jobb, ha a baleseteket eleve megelőzzük, és pontokat ad az olyan technológiai megoldásokért, amelyek segítik a járművezetőket az ütközések elkerülésében.
Az új X-Trail és az Ariya ebben a kategóriában is kiemelkedően magas pontszámot ért el, 95%-os, illetve 93%-os értékeléssel, a Nissan Intelligens mobilitási technológiáinak köszönhetően. A fent említett modellek ezen intelligens technológiák átfogó csomagját kínálják, beleértve az autonóm vészfékezést (AEB), amely felismeri, ha az elöl haladó autó fékez és megkezdi a jármű fékezését.
Mindkét modell intelligens holttér-figyelés és beavatkozás rendszerrel is rendelkezik, mely érzékeli, ha a vezető személy nem lát egy másik járművet a szomszédos sávban, és aktívan visszairányítja a járművet sávjába, elkerülve a veszélyt.
Az, hogy az új X-Trail és az Ariya azonos pontszámot ért el a biztonsági asszisztens kategóriában, jól visszaadja a Nissan azon stratégiáját, hogy a legmodernebb biztonsági technológiát, a lehető legszélesebb körben tegye elérhetővé modelljeiben. A két tesztelt modell egyéb értékeléseinek hasonlósága pedig még inkább hangsúlyozza az előbbi tényt.
Az új X-Trail és az Ariya kiemelkedő teljesítménye megismétli a Qashqai eredményességét, amelyet a tavalyi teszt során ért el. A Qashqai és az X-Trail egyaránt az Alliance CMF-C szerkezetére épül.
Miután a Juke Hybrid is bekerült a modellpalettába, valamint a Qashqai is megkapta az e-POWER hajtásláncot, az Euro NCAP megerősítette, hogy ezeknek a járműveknek a minősítése nem változik, és ugyanolyan szintű vezetőtámogatást és védelmet nyújtanak, mint a hagyományos meghajtású változatok.
David Moss, a Nissan Technical Centre Europe regionális kutatási és fejlesztési részlegének vezető alelnöke elmondta: “Az új X-Trail és az Ariya kiemelkedő teljesítménye, amelyek nagyon különböző járművek, és különböző padlólemezre épülnek, jól mutatja a Nissan modelljeinek cross-car stratégiáját. Minden járművünk fejlesztése a kiváló karosszériatervezéssel kezdődik, a kiváló szerkezeti integritást biztosító fejlett anyagok és gyártási technikák alkalmazásával. Mindezt olyan fejlett technológiák egészítik ki, amelyek második szempárként működnek, felismerik a potenciális veszélyeket, és segítik a vezetőt a balesetek elkerülésében.”
Hozzátette: “Az Euro NCAP átfogó tesztelési és minősítési programja valóban lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy megértsék, mennyire elkötelezettek vagyunk a biztonság iránt, és mennyire komolyan vesszük ügyfeleink jólétét”.
Az Euro NCAP 1997 óta végez független vizsgálatokat az autókon, és a legtöbb újonnan forgalomba kerülő modellt a folyamatosan változó kritériumok alapján méri. A szervezet amellett, hogy különböző szimulált ütközések során vizsgálja az autók tényleges fizikai szilárdságát, a balesetmegelőző technológiákat is teszteli és pontozza.