Ötcsillagos EURO NCAP minősítést szerzett az új Honda CR-V

• A vadonatúj CR-V a legújabb, továbbfejlesztett Honda SENSING, illetve SENSING 360 rendszerrel kerül a szalonokba, mely egyebek mellett hangradarrendszer és széles látószögű első kamera segítségével szavatol 360˚-os biztonságot
• A CR-V karosszériaszerkezetének új nyúlványai a frontális, a ráfutásos és az oldalirányú ütközéseknél is nagyobb védelmet garantálnak
• A Honda célja, hogy 2050-ben már ne történhessenek olyan halálos kimenetelű balesetek, amelyekben a márka termékei is érintettek, így a CR-V is kategóriájának egyik legbiztonságosabb modelljeként mutatkozott be

Ötcsillagos, azaz kiváló minősítést szerzett az Euro NCAP menetbiztonsági vizsgálatán a vadonatúj, SENSING 360 rendszerrel felszerelt Honda CR-V e:HEV és CR-V e:PHEV modell – adta közre a töréstesztekre szakosodott nemzetközi szervezet.

A Honda célja, hogy 2050-ben már ne történhessenek olyan halálos balesetek, amelyekben a márka termékei is érintettek, ezért megannyi új, illetve továbbfejlesztett menetbiztonsági eszközzel szereli fel a CR-V hatodik nemzedékét. Ezek az utasokat és a gyalogosokat egyaránt oltalmazzák, így a Honda szabadidő-autója a szegmens egyik legbiztonságosabb modelljeként mutatkozhatott be.

A Honda SENSING 360 egy 100˚-os látószögű első kamerára, egy milliméter-hullámos radarra és négy – sarkokra helyezett – szenzorra épül, így 360˚-os szögben tarthatja szemmel az autó környezetét. A CR-V új, optimalizált első kamerája képalapú megfigyeléssel azonosítja a tárgyakat, így a gyalogosokat, az útburkolati jeleket, az útpálya széleit, a motorosokat, a kerékpárosokat és a többi járművet is könnyedén felismeri.

A Honda SENSING 360 részeként továbbfejlesztett Első Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető Rendszer (Front Cross Traffic Warning) is szerepel a felszereltségi listán. Ez folyamatosan monitorozza az autó előtti területet, és vizuális, illetve hangjelekkel, valamint rezgésekkel figyelmezteti a vezetőt, ha úgy ítéli meg, hogy egy másik jármű jobbról, balról vagy szemből túl gyorsan közelít.

Ha a pilóta nem reagál, akkor az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer automatikusan működésbe lép, és óvatosan fékezni kezd, hogy csökkentse az ütközés esélyét, illetve következményeit. Amennyiben a vezérlőelektronika elkerülhetetlennek ítéli meg a karambolt, erőteljesen lassít.

Hogy a CR-V megfeleljen az Euro NCAP támasztotta, rendkívül szigorú – felnőtt utasok védelmére vonatkozó – feltételeknek, nemcsak a Honda SENSING 360 rendszert fejlesztették tovább, hanem a karosszériaszerkezetet is számos passzív biztonságot fokozó elemmel egészítették ki.

Az új oldalsó keret és felső nyúlvány még több irányba vezeti el az ütközési energiát az utascella felől, s átdolgozták, illetve megerősítették az A-oszlopot a bent ülők hathatósabb védelme érdekében.

A strukturális változtatások révén a CR-V karosszériája megfelel az új Mobile Progressive Deformable Barrier (mobil, progresszív, alakváltozásra képes akadály), az Advanced European Mobile Deformable Barrier (fejlett, európai, mobil, alakváltozásra képes akadály) és a 32 km/órás oszlopütközéses törésteszt követelményeinek. A megnövelt akkumulátorméret okán a e:PHEV modellváltozat padlólemeze további keresztmerevítőket kapott, így oldalirányú ütközésnél kevésbé deformálódik a kocsitest.

Az új CR-V utasait a masszív karosszéria mellett 11 darabos légzsákrendszer védi, ami többek között első térdlégzsákokat és első-hátsó oldallégzsákokat is magában foglal. Ráadásul az első ülések közé is szerelnek egy légzsákot, így a vezető és a mellette ülő utas teste nem csapódhat egymásnak oldalirányú ütközésnél.

A CR-V természetesen gyermekvédelem terén is kimagasló teljesítmény nyújt. Ebben szerepet játszanak az integrált ISOFIX gyerekülés-rögzítő pontok is, amelyek megfelelnek a legújabb európai i-Size szabványnak.

Magyarországon a CR-V e:HEV és e:PHEV minden modellváltozatának az alapfelszereltségébe tartozik a Honda SENSING 360 rendszer, így mindegyik ötcsillagos minősítést ér el az új, szigorúbb NCAP-teszteken.

Tudjon meg többet a Honda által fejlesztett Honda SENSING és Honda SENSING 360 rendszerről itt!

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A V4Grid nemzetközi konzorcium projektje támogatást nyert az Európai Interreg Central Europe programban

Az innovatív nemzetközi V4Grid projekt közel 2,4 millió eurós támogatást kapott az Interreg Central Europe programban. Ezt az ambiciózus kezdeményezést egy 11 partnerből álló konzorcium viszi véghez, amely különböző iparági szereplőket tömörít magába, úgy mint: energetika, autóipar, töltőberendezés gyártó, jog, szoftver fejlesztő, mesterséges intelligencia fejlesztő, akadémiai illetve K+F területek képviselői Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról és Szlovákiából. […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Húszéves a BMW Group Magyarország

A BMW és MINI márkák hazai képviseletét ellátó, gyári tulajdonú leányvállalatot 2004 tavaszán alapították. Az elmúlt húsz évben az immár BMW Group Magyarország néven működő vállalat az értékesítés és vevőszolgálat terén csaknem töretlen növekedési pályán haladt, országos márkakereskedői és márkaszerviz hálózatot épített ki és szervesen beépült a pezsgő hazai kulturális életbe. A BMW Group leányvállalatként […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új MINI John Cooper Works a nürburgringi 24-órás futamon debütál a nemzetközi világpremier előtt

A MINI és a motorsport rajongói egyként várják az új MINI John Cooper Works debütálását. A nóvum első ízben a világ egyik legkeményebb hosszútávú megmérettetésén mutatja meg magát: a nürburgringi 24-órás futamon, amelyen a pilóták és a csapatok a sebesség, a rátermettség és a megbízhatóság egész napos, kimerítő csatájában hódítják meg a legendás Nürburgring Nordschleife […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom