Sorozatban harmadszor, toronymagasan lett a világ legnagyobb autógyártója a Toyota 2022-ben

A 2022-es évben autóértékesítés tekintetében a Toyota volt a legsikeresebb. Nem csak hazánkban, hanem világszinten is. Ha az almárkákat nem nézzük, akkor is köröket vertek a japánok a teljes Volkswagen csoportra.

Ahogyan arról már mi is beszámoltunk, Magyarországon magasan a Toyota volt a legsikeresebb márka a tavalyi évben. Most viszont megérkeztek a globális adatok is, a helyzet pedig változatlan. Legalábbis a sorrendet tekintve, mert bizony “nagy pályán” a különbségek még drasztikusabban alakultak.

A Toyota csoport (mely magába foglalja a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkát is) összesen 10,5 millió autót értékesített tavaly, mely igazi kiugró teljesítmény. Természetesen a csoport értékesítéseinek majdnem egészét a Toyota márka tette ki a maga 8,9 milliós példányszámával.

De, hogy érzékeljük, hogy ez mekkora szám, a Toyota még akkor is abszolút győztes, ha kivesszük mellőle a már említett almárkákat. A második helyezett Volkswagen csoport ugyanis összesen 8,3 millió járgányt tudott eladni, azaz még csoport szinten is alulmarad a japán gyártóval szemben.

Ezzel már harmadik éve a Toyota a világ legtöbb autót értékesítő gyártója, ráadásul a tavalyi alkatrészhiánnyal tarkított évben is tartani tudta az eredményeit, a 2021-es értékhez számított 0,1 százalékos visszaesés ugyanis nem igazán nevezhető komoly veszteségnek.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom