Sosem volt még ennyire vagány a Toyota Hilux

A ’2022/2023-as Év Pickupja’ díjas és a 2022-es Dakar megnyerése után a 2023-as megmérettetésen is az élen álló Toyota Hilux új GR SPORT Wide Tread névre keresztelt kivitelt kapott, amely eddig nem látott magasságokba emeli a világ legkeményebb és egyben kedvenc pickupját.

Az egyedi futóművel és fékekkel felszerelt Hilux minden eddiginél jobb vezetési élményt kínál az, amihez fokozott kezelhetőség és stabilitás és kiemelkedő, prémium megoldások társulnak. Az egyedi kivitel az erős és jól bevált 2,8 literes motort kapja meg, amely 204 lóerős teljesítményt és 500 Nm-es nyomatékot kínál.

A legendás Toyota Hilux a teljesítmény, a kényelem és az impozáns megjelenés új magasságaiba emelkedik Hilux GR SPORT Wide Tread verzióval, amely 2023 márciusában érkezik meg a kereskedésekbe. A többszörös Dakar Rally győztes versenyváltozat megoldásaira építő Hilux GR SPORT Wide Tread új csúcsot ért el a Toyota úttörő pick-up modelljének történetében terén, amely 1968-as érkezése óta páratlan hírnevet szerzett sokoldalúságával. A duplakabinos Hilux GR SPORT Wide Tread a továbbfejlesztett kezelhetőség és fokozott stabilitás erős kombinációját nyújtja, és emellett kategóriaelső vontatási kapacitással (3500 kg) és hasznos teherbírással (1000 kg) rendelkezik, amit az agresszív megjelenés tesz teljessé. Kitűnik a tömegből, vezessék bármerre is a kalandok. Az új modellváltozat neve a nyomtáv, azaz a kerekek közötti oldaltávolság növekedésére utal, amely elöl 140 milliméterrel, hátul 155 milliméterrel nőtt a normál Toyota Hiluxhoz képest.

A Hilux GR SPORT Wide Tread a valaha készült legjobban vezethető Hilux, közúton és terepen egyaránt, mindez pedig a szélesebb nyomtávnak és a kormányzási karakterisztika továbbfejlesztésének, valamint a kisebb dőlésszögből adódó nagyobb stabilitásnak és a precíz kormányreakcióknak köszönhető. Az optimalizált kezelhetőség, a lecsökkentett vibrációk és zajok, valamint a továbbfejlesztett futómű és fékek kiemelkedő magabiztosságot adnak a vezetőnek. A vezetési élmény és a sportos vezethetőség nem kíván kompromisszumot a kényelem terén sem, így az újdonság tökéletes partner lehet az élvezetes hétköznapokhoz. A Hilux kínálatában 2020-ban megjelent, erős és bizonyított 2,8 literes motor kiváló reakciókat és megfelelő lendületet biztosít bármilyen körülmények között. 204 lóerős (150 kW) teljesítményét és 500 Nm nyomatékát hatfokozatú automata sebességváltóval továbbítja a kerekek felé.

Impozáns külső formák

A mindig tekintélyt parancsoló kiállással rendelkező GR SPORT Wide Tread új, minden eddiginél stílusosabb szintre emeli a Hiluxot. A minden szögből nézve dinamikus és impozáns megjelenés páratlan céltudatosságra utal, amit a piros tekercsrugók és az egycsöves felfüggesztés elöl fekete, hátul pedig piros elemei emelnek ki, a fekete kerékjárati ívekről már nem is beszélve. Ezt a feltűnő megjelenést hangsúlyozzák az új, 17” fekete könnyűfém keréktárcsák, amelyek a mögöttük feszülő piros féknyergekkel kiemelkedő látványt nyújtanak. Nem mellesleg pedig hozzájárulnak a teljesítményhez is: a nagy felnifelület csökkenti az aerodinamikai légellenállást, míg az ultra hatékony központi küllők csökkentik a kerekek tömegét. A Hilux GR SPORT Wide Tread számos olyan prémium dizájnelemet vonultat fel, amelyekkel kitűnhet a tömegből, mint például a klasszikus Toyota emblémával ellátott fekete G-hálós első hűtőrács, a fekete oldalsó fellépők, tükrök és kilincsek. Az ezüstszínű első alsó védőburkolat, a fekete hátsó lökhárító és a jellegzetes GR SPORT logók pedig tovább fokozzák a látványt.

Prémium utastér

A Hilux GR SPORT Wide Tread erőteljes céltudatossága tükröződik az utastérben is, ahol a pick-up DNS-ének sportos oldalát emelik ki, ezzel utalva a motorsportok terén elért sikerekre. A fekete, monokróm téma stílusos hatást kelt, amelyet merész piros díszítések kísérnek – mint például a kontrasztos piros biztonsági övek –, ezzel is hangsúlyozva a GR SPORT identitás mögött meghúzódó motorsport szenvedélyt. A volán mögött szinte bármilyen időjárási körülmények között kényelmesen indulhat hódító útra, köszönhetően a fűthető kormánykeréknek, míg a kormány mögötti váltófülek megadják a lehetőséget a manuális váltásokra, az alumínium sportpedálok pedig tovább fokozzák a hangulatot. A fekete velúr és bőr sportülések ezüst varrással és perforációval emelik a belső prémium hangulatát, és kivételes kényelmet, valamint jobb tartást biztosítanak, minimalizálva a csúszkálást, amikor az utasokat nagyobb oldalirányú erők érik. A Hilux GR SPORT Wide Tread kabinjának minőségi megjelenését és hangulatát egy új hidrográfiai díszítés teszi teljessé az ajtókárpiton és a műszerfalon, de a műszeregységen és az információs megjelenítőn feltűnő GR jelzések is árulkodók.

Továbbfejlesztett műszaki megoldások

A Hilux világhírű lett a „bárhová elvisz” terepjáró képességeinek és megbízhatóságának köszönhetően, a legújabb modell pedig ezt az örökséget erősíti. Az első terepszög 29 fokról 30 fokra történő növelése és a megnövelt hasmagasság tovább fokozzák a terepképességeket. A hasmagasság 20 milliméterrel nőtt, míg a nyomtáv elöl 140 milliméterrel, hátul pedig 155 milliméterrel lett szélesebb. A Hilux GR SPORT Wide Tread aerodinamikai szempontból nem köt kompromisszumokat, köszönhetően az új légelvezetésnek, beleértve a vadonatúj lökhárítót, amely funkcionális ködlámpa-előlappal rendelkezik, amely optimalizálja a légellenállás hatékonyságát és csökkenti a turbulenciát a kerékjáratokban. A légelvezetést tovább optimalizálták az aerodinamikus futóműelemekkel és a platóburkolat alkalmazásával. A simább, stabilabb utazást bármilyen terepen képesek biztosítani a friss megoldások, amelyek tovább javítják a kezelhetőség pontosságát, növelik a stabilitást az egyenesfutás tekintetében, és új kényelmi szintet érnek el. Egycsöves felfüggesztés váltja fel a jelenlegi ikercsöves megoldást, amely jobb csillapítást és gyorsabb reakciókat biztosít nehéz körülmények között a nagyobb dugattyúfelületnek köszönhetően. Ez segít a Hilux GR SPORT Wide Tread modellnek magabiztosan és biztonságosan navigálni a hullámos vagy egyenetlen felületeken.

Az új, könnyebb, 17” kerekek terepgumikkal vannak felszerelve a tapadás és az általános stabilitás fokozása érdekében. A precíz, erőteljes fékezés nyugalmat biztosít, köszönhetően a 16-ról 17”-ra bővített első tárcsáknak, valamint az új, 15” hátsó tárcsáknak, amelyek a korábbi dobféket váltják fel.

A sofőrök 2023 márciusától csillapíthatják majd kaland- és felfedezésszomjukat, amikor a Hilux GR SPORT Wide Tread a kiválasztott piacokon (Izrael, Ukrajna és Kaukázus) elérhetővé válik a márkakereskedésekben.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

C5 Aircross Hibrid 136: egy egyszerű és megfizethető, feltöltést nem igénylő, új elektromos változat

Az egyedülálló hibrid rendszer részei egy új generációs 136 lóerős (100 kW) PureTech benzinmotor, egy 21 kW-os villanymotorral felszerelt, duplakuplungos új ë-DCS6 sebességváltó és egy meghatározott vezetési szakaszokban automatikusan töltődő 48 voltos akkumulátor. Élvezetes vezetés alacsony kibocsátás és fogyasztás mellett: az új változat jó gyorsulási jellemzőivel és az elektromos üzem előnyeivel fokozza a vezetési élményt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Ken Block felesége és lánya is rajthoz áll a Pikes Peak-en

Arról már korábban beszámoltunk, hogy az idei Pikes Peak hegyi felfutón nekirugaszkodik a távnak Ken Block lánya is. Most viszont kiderült, hogy szintén ott lesz a tragikus hirtelenséggel elhunyt amerikai fenegyerek özvegye, aki ténylegesen az eredményre fog rámenni az egyik kategóriában. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a jövő hónapban megrendezésre kerülő Pikes Peak hegyi felfutón […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Teszt Verdák

Toyota Hilux 2023 – Mese az elpusztíthatatlanról

Ha nem csak egy Hiluxra vágysz, hanem egy olyan strapabíró, elpusztíthatatlan férfias darabra, mint amit a tesztben láthatsz, akkor nincsen más dolgod, mint megnézned a kiegészítők listájában az Invincible csomagot. Sokkal több van benne, mint elsőre gondolnánk. Terepabroncs, extra díszítések, nagyobb védelem és grafika. Ez a grafika némelyeknek tetszik, némelyeknek nem, de ez nem is […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom