Szabó Bende összetett harmadik lett az Euro Trophy-n

Óriási élmény és felejthetetlen érzelmek azok, amiket Bende érzett már a megérkezéskor a pályára Lonatoba.

Szabó Bende élménybeszámolóját olvashatják:

“Tudni, hogy egy olyan dolog egy olyan lehetőség kapujában állok, amiben nem sokan voltak még Magyarországon és legutóbb ilyen majdnem egy évtizede történt a magyar gokartsportban az megtisztelő volt.

Az edzések jól alakultak, de nem volt mindig tökéletes a tempó. Küzdöttünk a motorral is többször, de minden helyre állt az időmérőre, ahol ötödik lettem úgy, hogy itt előzések és a nem tökéletes helyezkedés is visszatartott, de ezzel együtt is gyors voltam nagyon.

Az első selejtező még aznap volt, ahol harmadik lettem és jeleztem mindenkinek, hogy készen állok küzdeni a bajnokságért hiszen a leggyorsabb kör is az enyém volt.
A következő selejtezőben 2.-ik lettem és jó tempót tudtam megint diktálni.

A harmadik selejtező egy harmadik helyet hozott, ami összesítésben azt jelentette, hogy az elődöntőt az első sorból várhattam és a bajnokságban is a második helyen álltam.

Az elődöntő első pár körében sajnos megelőztek és kitudtak autózni egy olyan előnyt, amit a végére csak csökkenteni tudtam. Ezzel együtt úgy álltunk az utolsó futam előtt, hogy a második helyen vagyok a bajnokságban. Viszont két pontra van tőlem a harmadik helyezett, úgyhogy tudtuk, hogy előtte kell végeznem, ha biztosra szeretnék menni.
A döntőben is a második helyről rajtoltam, amit nem könnyű megtartani a rajt után, hiszen a külső ívre kerül az ember az első kanyarban.

Megelőztek a rajtnál én visszatámadtam, de sajnos az első kör után harmadik helyen álltam. Ami ezután következett az nagyban megpecsételte az esélyeimet hiszen a rajtnál olyan erősen toltak hátulról, hogy elvileg kiugrottam és 5 másodperc büntetést kaptam már a verseny közben.
Erről senki nem látott se videót, sőt amilyen videót én láttam ott nem így tűnt a dolog, de tovább kellet és tudtam is lépni rajta abban a pillanatban.
Ezután az első helyezett elengedte a második helyen haladó pilótát és ezzel akkora pont különbség alakult ki, hogy én a 3-ik helyre estem vissza a bajnokságba, ami már a világbajnokságra való kijutás esélyét is elvette. Ezután nyomtam neki, nem adtam fel! Sajnos nem tudtam előrébb kerülni, és az érdekes büntetés miatt hiába értem be a pályán harmadik helyen hetedik lettem csak.

Szomorú és csalódott voltam hiszen nem ez volt a terv, és nyilván a világbajnokság volt a cél. Sajnos ennyi volt benne hisz úgy gondolom, hogy ezen a hétvégén minden szempontból felértem arra a szintre, amit szerettem volna és amit szeretnék is képviselni.
Így az Európa Bajnokságot a 3-ik helyen zártam, aminek nem igazán tudtam örülni, sőt még mindig nehéz hiszen karnyújtásnyira voltam az ennél is jobb helyezéstől.
De ez egyre kezd megszépülni hiszen Magyarországon gokart szinten egy Európa bajnokságban ilyen eredmény 9 éve született és büszke vagyok és úgy gondolom lehetek rá, hogy a karrierem negyedik évében ide eljutottam, és olyan emberek ellen harcoltam és többször győztem le, akik több 10 éve ezért a célért küzdenek.

Hálás vagyok Apukámnak, aki mindent feláldoz értem, és aki mindig mellettem áll, és ekkora nyomás alatt is hibátlan teljesítményt nyújtott.
Az egész családomnak is hálás vagyok, akiknél jobb háttérországot nem is kívánhatnék.
A barátnőmnek, aki a pálya szélén ott volt minden percben mellettem és csak segített nekem.
És a csapatomnak a KSB Racing Teamnek.
Nem is egy csapat, hanem egy család lettünk ez alatt az év alatt, és hiába egy osztrák csapat, mégis ugyan úgy kezeltek mintha honfitársak lennénk, és mindent megteremtettek nekem, ami miatt itt tudtam versenyezni.

Thank you for everybody! Grande team!
És köszönöm azoknak, akik barátként támogattak.

Jövőre innen folytatjuk! Keményebben és erősebben, mint valaha!”

Köszönet a támogatóimnak is: AutoPoint Budapest, Báj Box – Szada, Emese Autó Kft., Szabó Autó és Motorsport Egyesület, KSB Racing Team.

Média Partner: Hajóka Sportfotó

Fotó: rotaxmaxchallenge-eurotrophy.com

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Mazda CX-80 lett a legbiztonságosabb nagyméretű SUV az EURO NCAP értékelésén

A Mazda CX-80 elnyerte a szegmens legbiztonságosabb járművének járó címet Japánban alkottuk: a Mazda új zászlóshajója biztonságot, kényelmet, praktikumot és sokoldalúságot kínál A vadonatúj Mazda CX-80-at az Euro NCAP legutóbbi tesztsorozatán a nagyméretű SUV kategória „Best in Class” díjával tüntették ki. A rangos elismerés a Mazda elkötelezettségét tükrözi a biztonság és az innováció iránt. 2024-ben […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

A Ford 15. éve piacvezető a haszongépjárművek szegmensében és továbbra is a 3. legnépszerűbb márka Magyarországon a személygépjárművekkel összesített újautó értékesítések piacán 2024-ben

Magyarországon 2024-ben a Ford 14.128 új autó értékesítéssel, 9.3%-os piaci részesedéssel a 3. legkelendőbb autómárkának bizonyult a teljes piacot és összes szegmenst egyben tekintve, stabilan megőrizve ezzel a pozícióját. A Ford Pro üzletága immáron 15. éve töretlenül piacvezető a haszongépjárműveknél hazánkban, 2024-ben a Ford mintegy 27%-os kimagasló piaci részesedéssel, 9253 új haszongépjármű értékesítéssel zárt (beleértve […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Univerzális csodamotort fejleszt a Toyota

Egy kiváló hatásfokú benzinmotor, amely hibrid modellekbe éppúgy beépíthető, mint sportkocsikba vagy akár versenyautókba, méghozzá akár hosszában, akár keresztben? Ilyen erőforrás ma még nincs, de a Toyota már fejleszti. A 2025-ös Tokiói Autószalon egyik legvadabb látványossága volt a GR Yaris M Concept: egy középmotoros kísérleti jármű, amelynek legfontosabb eleméről, a kétliteres turbómotorról semmi érdemi információt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom