Szabó Péter – MNASZ Aranylicenc

A közelmúltban tartotta a szokásos őszi rendezvényét az Öreg Autó, Motor és Motorcsónak Versenyzők Baráti Köre a megszokott helyszínen a Benczúr45 rendezvényteremben. Ezúttal is átadásra kerültek az aktuális Aranylicencek, amellyel mindhárom sportág, mindig elismeri egy-egy kiemelkedően sikeres köztiszteletben álló sportolójának a munkásságát, pályafutását.

Szintén hagyomány a baráti kör rendezvényein, hogy mindig meghívásra kerül egy külsős sztárvendég valamilyen másik sportágból, aki beszél egy kicsit a saját sportágáról és pályafutásáról, a sporttal kapcsolatos gondolatairól. Ezúttal a külsős státusz nem volt teljesen igaz, hiszen a vendég egy nagyon különleges technikai sportágból a műrepülésből érkezett és korábban az autósportba is belekóstolt a gyorsasági szakág márkakupáiban. Besenyei Péter műrepülő világbajnokot, a RedBull Air Race versenysorozat megálmodóját, hazánk egyik világszerte legismertebb sportolóját, aki szintén közreműködött a díjátadásban nagy szeretettel fogadta az Öregfiúk közössége.

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség idén ősszel a versenyzői “Aranylicencet” ismét egy olyan versenyzőnek ítélte oda, aki nem csak az autó, hanem előtte a motorsportban is nagyon sikeres pályafutást tudhat maga mögött. Ezúttal Szabó Péter kapta az elismerést, aki gyorsasági motorozásban és autocrossban is kiváló eredményeket ért el. Az elismerést Szujó Zoltán az MNASZ elnöke és Besenyei Péter adták át a sportolónak.

A motorsportban Szabó Péter oszlopos tagja volt a magyar válogatottnak. A motoros pályafutásának nagyrészét az akkori egyik legkomolyabb csapatban a Zalka Máté Motoros Klubban teljesítette, a ’70-es évek elejétől számos rangos nemzetközi versenyen, többek közt világbajnoki futamokon is részt vett.

A hetvenes évek legvégén nyergelt át a kétkerékről a négykerékre. Az akkor legújabb hazai autósport szakág, az autocross első versenyzői, megalapítói közé került. Az új érdekes sportág és szakág kihívásain kívül még egy érdekes motivációja is volt a nagy váltáshoz. Mégpedig az, hogy itt az autocrossban végre saját verseny gépe lehetett, amivel csak ő versenyez, ő szabja meg, hogy milyen versenyeken áll rajthoz.

A nagy sportágváltás nagyszerűen sikerült, hiszen azt sokszor láthattuk, hogy a motorsport sebességtartományaihoz, dinamikájához, fizikájához szokott versenyzők egy kicsit sem szeppenek meg, ha versenyautóba ülnek. Péterrel sem volt ez másként, egyből az új szakág élmezőnyébe került, amihez hozzájárult a kiválóan megépített új versenyautó melyet egy akkoriban menőnek és elég különlegesnek számító nyugati márkájú erőforrás egy 1600 köbcentis, injektoros VW erőforrás hajtott. Az autós pályafutását szintén az akkori egyik legpatinásabb egyesületben a Külker SC-ben kezdte ahol számos szép hazai és nemzetközi sikert ért el az autocrossban eltöltött bő másfél évtized során. 1982-ben az ausztriai Hollenburgban rendezett EB futamon szerezte meg a hazai autocross történetének első Európa-bajnoki pontjait. Később versenyzett a Gázművek, a Csepel Autó, az Autófer és a Befutó AMSE színeiben is, míg a ’90-es évek végén szögre akasztotta a bukósisakot.

Az Aranylicenchez sok szeretettel gratulálunk és további jó egészséget kívánunk!

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom