Székesfehérvár Rallye: Öt év után újra aszfalton

Július 12-14. között a Magyar Országos Rally bajnokság negyedik versenyével, a Székesfehérvár Rallye-val folytatódik az idei versenyszezon. Az aszfaltos futamon a Rally1-es mezőnyben természetesen Turán Frigyes és Zsiros Gábor is rajthoz állnak a Volkswagen Polo GTI R5-tel, hogy tovább növeljék bajnoki pontjaikat.

Öt év után újra aszfalton rendezik meg a Székesfehérvár Rallye-t, ahol a versenyzőknek két nap alatt 11 gyorsasági szakaszt és közel 134 versenykilométert kell teljesíteniük. Az elmúlt tíz év tíz leggyorsabb ORB-futamát tartalmazó listán négyszer is szerepel az aszfaltos székesfehérvári verseny. A 2018-as megmérettetés a második leggyorsabb futam volt a 133.1 km/h-s átlagsebességével.

“Eddig murvás terepen zajlott a Székesfehérvár Rallye, de most öt év után újra aszfalton versenyzünk, így kicsit fel kellett frissítenem a régi emlékeket. Alapvetően jók lesznek a pályák, ugyan első nap háromszor kell teljesítenünk az oroszlányi gyorsaságit, ami monotonnak ígérkezik, de a városi szuperspeciálon szeretnénk kiszolgálni a nézőket és látványosan autózni. Nem lesz könnyű verseny, akár gyorsról gyorsra is változhat a pályák tapadása, amire előre készülünk. Megpróbáljuk a legjobb beállításokat megtalálni és jó tempót autózni. Nagyon meleg lesz hétvégén, így ezekre a körülményekre is próbálunk fizikálisan felkészülni” – mondja Turán Frici.

Friciék a verseny előtti csütörtökön egy sajtótájékoztatót is tartottak a Castrum Hotel**** Székesfehérvárban, ahol a Székesfehérvár Rallye kiemelt nézői pontjairól és a biztonság fontosságáról is beszéltek.

“A szervizpark a Sóstói Stadion parkolójában kapott helyet, itt mindenki testközelből láthatja az autókat, a látványos, szórakoztató szuperspeciált pedig a város elvárásai alapján a Palotai úton rendezzük meg szombaton este 19.20 órától” – tájékoztat Lakatos Róbert, főszervező.

“Kicsit sajnáljuk, hogy hétvégén a vegyes pályák mellett végül csak aszfalton versenyezhetünk, mert nagyon szeretjük a fehérvári murvás gyorsasági szakaszokat, de ebből kell kihoznunk most a maximumot. A céljaink nem változtak, szeretnénk nyerni és növelni a bajnoki pontjaink számát. Úgy érezzük, felkészültek vagyunk, meglátjuk ez mire lesz elég az erős mezőnyben. Igazi klasszikus, tempós szakasz az oroszlányi, valamint Pusztavám is izgalmasnak ígérkezik a csúszós, fehér aszfaltjával. Biztos, sok néző kilátogat majd a versenyre, várjuk már a hétvégét” – teszi hozzá Zsiros Gabi.

A sajtóanyaghoz mellékelt fotók az alábbi linkről bárki számára letölthetők:

Fotók

Forrás: Just Creative

Kapcsolódó cikkek

Race

Michelisz: A maximumot kell nyújtanunk és kockáztatnunk

A Hyundai szempontjából rendkívül kaotikusan sikerült az FIA Kumho TCR World mexikói idénynyitó fordulója május elején, Michelisz Norbert mindössze 12 pontot gyűjtött az első versenyhétvégén. A bajnoki címvédő a soron következő valenciai állomás kapcsán mégis bizakodóan látja a helyzetet. „Nagyon remélem, hogy a harcban lehetünk a futamgyőzelmekért Valenciában. Papíron ez egy olyan pálya, amelyen jónak […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom