Tereprallye verseny a láthatáron: elrajtol a Baja Satu Mare

Határlépés után június 13-án elrajtol az M1 Flotta Magyar Tereprallye Bajnokság következő futama, a Baja Satu Mare. A magyar határtól mindössze 5 kilométerre fekvő romániai Nagykároly ad otthont a versenynek, ahova a mezőny már 5. alkalommal tér vissza.

A 2024-es szezon harmadik fordulója a tavalyihoz hasonló menetrenddel, azonban új útvonalakkal kiegészülve állít próbát a versenyzők elé. Az autóbarát pályán 2 nap alatt 303 kilométert tesz meg a mezőny, a Desert Express 300-hoz és a Nyír1 Baja-hoz hasonló, homokos terepen.

„A verseny különlegessége, hogy két ország bajnokságának is a fordulóját képezi, a magyar mellett a román értékelésébe is beleszámít. Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy Romániában a Baja Satu Mare Hungarian Baja kaliberű verseny.” – mondta a verseny magyar főszervezője, Csató Attila.

Az időterv hellyel-közzel megegyezik a 2023-as bevált sémával, azonban egyes gyorsok lerövidítése mellett új szakaszok is várnak majd a versenyzőkre. Pénteken kétszer 36 kilométert teljesítenek a résztvevők, a napot pedig városi show zárja, ahol aszfaltos pályán száguldanak végig a járművek a nézők nagy örömére.

„Egy tereprallye versenyért a teljes város lezárása pénteken a városi csúcsforgalom idején, az út kibólyázása, szalmabálázása, a rendőri biztosítás leszervezése, nagyon komoly szervezői munkát igénylő folyamat. Mindig óriási tömeg szokta követni a showt, hiszen egy helyen végignézhetik a teljes mezőnyt, igaz a fanatikusok a pályára, a terepre is kilátogatnak.” – mondta Csató Attila.

Szombaton háromszor 70 kilométeren szántják fel a pályát a versenyzők, az utolsó szakasz pedig a 26 kilométeres Power Stage lesz, melynek nyertese különdíjban is részesül. A versenyiroda a mesés környezetben fekvő Károlyi kastélyban kap helyet, az állandó szervizpark pedig a körülötte elterülő macskaköves utcákban lesz felállítva, a város központjában.

Bruzsa Richárdnak, a T3-as kategória versenyzőjének a Baja Satu Mare-hoz kötődik első tereprallye-s versenyélménye, melyet még navigátorként élt át.
„Itt volt életem első tereprallye futama még navigátorként, így mindig emlékezetes helyszín marad számomra Nagykároly. A hasonló terepű bugaci versenyt rettenetesen élveztük, nagyon feküdtek nekünk az ottani körülmények, így arra számítok, hogy ehhez a területhez is jól fog alkalmazkodni az autó és mi is. Kijavítottuk a korábban felmerült műszaki hibákat, fejlesztettünk a hűtésen és a motor levegőellátásán is.” – mesélt a felkészülésről Bruzsa Richárd.

A szombati futam egy hurokrendszerben zajlik, ahol etapmentesen egy kör 70 kilométer hosszan fut, mely 10 kilométerrel rövidebb az eredeti tervnél. Erre a módosításra elsősorban a szériatankos side-by-side versenyautók miatt került sort, hogy még véletlenül se fogyjanak ki az üzemanyagból pár kilométerrel a cél előtt. Továbbá pénteken és szombaton a szervizpark kitelepül egy erdőkkel körülvett tisztásra, ahol idén tankolózóna is lesz, melynek köszönhetően a szakasz befejezte után rögtön lehet pótolni az elautózott üzemanyagot, majd szervizelni, gyűjtőbe állni, végül ismét a rajtba gurulni.

Garamvölgyi Zoltánéknak hosszú várakozás után a Riverside Baja végre sikerrel zárult – kategória második hely -, ennél pedig a Baja Satu Mare-en sem hajlandóak lejjebb adni.
„A prológ után fel sem merült bennünk, hogy bármilyen technikai hibája adódhatna az autónak és pont így készülünk a Baja Satu Mare-re is. Tavaly nagyon küzdelmes versenyünk volt, de ennek ellenére szívesen térek vissza, mert változatos a terep és gyönyörű a város, ahol a versenyközpont van. A homokos pálya helyenként olyan sárossá tud alakulni, hogy nem hiszel a szemednek és örülsz, ha átjutsz rajta. Minden évben csodálom a szervezők bátorságát a belvárosi Rally Show kapcsán, mert nagyon jó az ötlet és hatékony a közönség szórakoztatására, de kicsit talán több mint vagány ezt lebonyolítani. Az átlagos felkészülésünket kiegészítettük pár időszakos alkatrész cseréjével és persze bedobtunk egy-két kopott gumit a rally showra, hogy ne kelljen spórolni a körzőzéssel.” – mondta Garamvölgyi Zoltán.

A hétvégén tehát megtörjük a tereprallye mentes időszakot és június 14-15-ig ismét versenyautók kavarnak porfelhőket, ezúttal Romániában!

Szerző: Erős Réka
Fényképek: Pataky Péter

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról

300 sportbírót képeztek ki a Balaton Park Circuiten a magyar MotoGP futamra

Május második hétvégéjén, 300 fő részvételével lezárult a Balaton Park Circuiten rendezett tanfolyam a gyorsasági motoros sportbírók számára. Ezzel a szervezők újabb fontos lépést tettek annak érdekében, hogy sikeresen vendégül láthassák a világ legnagyobb, Magyarországra három évtized után visszatérő versenysorozatait, azaz a MotoGP és a World Superbike világbajnokságok futamait. Az eddigi ismereteiket többek között a […]

Olvass tovább
Race

Racing-wellness, avagy WEC-élménybeszámoló Spa-ból

Most, így utólag belegondolva a nagyjából 1,5 hónap szervezőmunkába, azt hiszem, minden percért megérte elutazni Spa-Franchorchamps-ba. Egy hétvége, amit ugyan Spa-ban rendeztek 2025. május 8-10. között, de nem a klasszik’ medencés formában… Mégis all inclusive élményt adott. Szerda hajnalban autóval vágtam neki Deme Zoltán fotós kollégámmal az 1200 kilométeres útnak. Nagyjából 14 órával később az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A Lexus, ami 50 millió dollárt ért, és végül 2500-ért adták el

Az autóiparban és azon kívül úgy születnek az ígéretes, innovatív fejlesztések, mint gombák eső után – és többségük ugyanilyen észrevétlen el is tűnik anélkül, hogy eljutna a sorozatgyártásig. Ez lett a sorsa a világ legfejlettebb futómű-technológiájának is, amely – nem meglepő – egy Lexus LS fedélzetén debütált bő 20 éve… A Bose név hallatán legtöbbünknek […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom