Tereprallye verseny a láthatáron: elrajtol a Baja Satu Mare

Határlépés után június 13-án elrajtol az M1 Flotta Magyar Tereprallye Bajnokság következő futama, a Baja Satu Mare. A magyar határtól mindössze 5 kilométerre fekvő romániai Nagykároly ad otthont a versenynek, ahova a mezőny már 5. alkalommal tér vissza.

A 2024-es szezon harmadik fordulója a tavalyihoz hasonló menetrenddel, azonban új útvonalakkal kiegészülve állít próbát a versenyzők elé. Az autóbarát pályán 2 nap alatt 303 kilométert tesz meg a mezőny, a Desert Express 300-hoz és a Nyír1 Baja-hoz hasonló, homokos terepen.

„A verseny különlegessége, hogy két ország bajnokságának is a fordulóját képezi, a magyar mellett a román értékelésébe is beleszámít. Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy Romániában a Baja Satu Mare Hungarian Baja kaliberű verseny.” – mondta a verseny magyar főszervezője, Csató Attila.

Az időterv hellyel-közzel megegyezik a 2023-as bevált sémával, azonban egyes gyorsok lerövidítése mellett új szakaszok is várnak majd a versenyzőkre. Pénteken kétszer 36 kilométert teljesítenek a résztvevők, a napot pedig városi show zárja, ahol aszfaltos pályán száguldanak végig a járművek a nézők nagy örömére.

„Egy tereprallye versenyért a teljes város lezárása pénteken a városi csúcsforgalom idején, az út kibólyázása, szalmabálázása, a rendőri biztosítás leszervezése, nagyon komoly szervezői munkát igénylő folyamat. Mindig óriási tömeg szokta követni a showt, hiszen egy helyen végignézhetik a teljes mezőnyt, igaz a fanatikusok a pályára, a terepre is kilátogatnak.” – mondta Csató Attila.

Szombaton háromszor 70 kilométeren szántják fel a pályát a versenyzők, az utolsó szakasz pedig a 26 kilométeres Power Stage lesz, melynek nyertese különdíjban is részesül. A versenyiroda a mesés környezetben fekvő Károlyi kastélyban kap helyet, az állandó szervizpark pedig a körülötte elterülő macskaköves utcákban lesz felállítva, a város központjában.

Bruzsa Richárdnak, a T3-as kategória versenyzőjének a Baja Satu Mare-hoz kötődik első tereprallye-s versenyélménye, melyet még navigátorként élt át.
„Itt volt életem első tereprallye futama még navigátorként, így mindig emlékezetes helyszín marad számomra Nagykároly. A hasonló terepű bugaci versenyt rettenetesen élveztük, nagyon feküdtek nekünk az ottani körülmények, így arra számítok, hogy ehhez a területhez is jól fog alkalmazkodni az autó és mi is. Kijavítottuk a korábban felmerült műszaki hibákat, fejlesztettünk a hűtésen és a motor levegőellátásán is.” – mesélt a felkészülésről Bruzsa Richárd.

A szombati futam egy hurokrendszerben zajlik, ahol etapmentesen egy kör 70 kilométer hosszan fut, mely 10 kilométerrel rövidebb az eredeti tervnél. Erre a módosításra elsősorban a szériatankos side-by-side versenyautók miatt került sort, hogy még véletlenül se fogyjanak ki az üzemanyagból pár kilométerrel a cél előtt. Továbbá pénteken és szombaton a szervizpark kitelepül egy erdőkkel körülvett tisztásra, ahol idén tankolózóna is lesz, melynek köszönhetően a szakasz befejezte után rögtön lehet pótolni az elautózott üzemanyagot, majd szervizelni, gyűjtőbe állni, végül ismét a rajtba gurulni.

Garamvölgyi Zoltánéknak hosszú várakozás után a Riverside Baja végre sikerrel zárult – kategória második hely -, ennél pedig a Baja Satu Mare-en sem hajlandóak lejjebb adni.
„A prológ után fel sem merült bennünk, hogy bármilyen technikai hibája adódhatna az autónak és pont így készülünk a Baja Satu Mare-re is. Tavaly nagyon küzdelmes versenyünk volt, de ennek ellenére szívesen térek vissza, mert változatos a terep és gyönyörű a város, ahol a versenyközpont van. A homokos pálya helyenként olyan sárossá tud alakulni, hogy nem hiszel a szemednek és örülsz, ha átjutsz rajta. Minden évben csodálom a szervezők bátorságát a belvárosi Rally Show kapcsán, mert nagyon jó az ötlet és hatékony a közönség szórakoztatására, de kicsit talán több mint vagány ezt lebonyolítani. Az átlagos felkészülésünket kiegészítettük pár időszakos alkatrész cseréjével és persze bedobtunk egy-két kopott gumit a rally showra, hogy ne kelljen spórolni a körzőzéssel.” – mondta Garamvölgyi Zoltán.

A hétvégén tehát megtörjük a tereprallye mentes időszakot és június 14-15-ig ismét versenyautók kavarnak porfelhőket, ezúttal Romániában!

Szerző: Erős Réka
Fényképek: Pataky Péter

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A DS AUTOMOBILES FELFEDI KÖVEKEZŐ MODELLJE NEVÉT ÉS BELSŐ HANGULATÁT

• A DS Automobiles következő kreációjának neve DS N°8. • Ez az elnevezés új stratégiát takar, melynek keretében egy olyan, 100%-ban elektromos modell mutatkozik be, amely határozottan a luxus világába tartozik. • A DS N°8 felfedi műszerfala dizájnját. DS N°8 : a DS Automobiles új generációja Néhány héttel zászlóshajójának leleplezése előtt a DS Automobiles új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom