Tereprallye verseny a láthatáron: elrajtol a Baja Satu Mare

Határlépés után június 13-án elrajtol az M1 Flotta Magyar Tereprallye Bajnokság következő futama, a Baja Satu Mare. A magyar határtól mindössze 5 kilométerre fekvő romániai Nagykároly ad otthont a versenynek, ahova a mezőny már 5. alkalommal tér vissza.

A 2024-es szezon harmadik fordulója a tavalyihoz hasonló menetrenddel, azonban új útvonalakkal kiegészülve állít próbát a versenyzők elé. Az autóbarát pályán 2 nap alatt 303 kilométert tesz meg a mezőny, a Desert Express 300-hoz és a Nyír1 Baja-hoz hasonló, homokos terepen.

„A verseny különlegessége, hogy két ország bajnokságának is a fordulóját képezi, a magyar mellett a román értékelésébe is beleszámít. Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy Romániában a Baja Satu Mare Hungarian Baja kaliberű verseny.” – mondta a verseny magyar főszervezője, Csató Attila.

Az időterv hellyel-közzel megegyezik a 2023-as bevált sémával, azonban egyes gyorsok lerövidítése mellett új szakaszok is várnak majd a versenyzőkre. Pénteken kétszer 36 kilométert teljesítenek a résztvevők, a napot pedig városi show zárja, ahol aszfaltos pályán száguldanak végig a járművek a nézők nagy örömére.

„Egy tereprallye versenyért a teljes város lezárása pénteken a városi csúcsforgalom idején, az út kibólyázása, szalmabálázása, a rendőri biztosítás leszervezése, nagyon komoly szervezői munkát igénylő folyamat. Mindig óriási tömeg szokta követni a showt, hiszen egy helyen végignézhetik a teljes mezőnyt, igaz a fanatikusok a pályára, a terepre is kilátogatnak.” – mondta Csató Attila.

Szombaton háromszor 70 kilométeren szántják fel a pályát a versenyzők, az utolsó szakasz pedig a 26 kilométeres Power Stage lesz, melynek nyertese különdíjban is részesül. A versenyiroda a mesés környezetben fekvő Károlyi kastélyban kap helyet, az állandó szervizpark pedig a körülötte elterülő macskaköves utcákban lesz felállítva, a város központjában.

Bruzsa Richárdnak, a T3-as kategória versenyzőjének a Baja Satu Mare-hoz kötődik első tereprallye-s versenyélménye, melyet még navigátorként élt át.
„Itt volt életem első tereprallye futama még navigátorként, így mindig emlékezetes helyszín marad számomra Nagykároly. A hasonló terepű bugaci versenyt rettenetesen élveztük, nagyon feküdtek nekünk az ottani körülmények, így arra számítok, hogy ehhez a területhez is jól fog alkalmazkodni az autó és mi is. Kijavítottuk a korábban felmerült műszaki hibákat, fejlesztettünk a hűtésen és a motor levegőellátásán is.” – mesélt a felkészülésről Bruzsa Richárd.

A szombati futam egy hurokrendszerben zajlik, ahol etapmentesen egy kör 70 kilométer hosszan fut, mely 10 kilométerrel rövidebb az eredeti tervnél. Erre a módosításra elsősorban a szériatankos side-by-side versenyautók miatt került sort, hogy még véletlenül se fogyjanak ki az üzemanyagból pár kilométerrel a cél előtt. Továbbá pénteken és szombaton a szervizpark kitelepül egy erdőkkel körülvett tisztásra, ahol idén tankolózóna is lesz, melynek köszönhetően a szakasz befejezte után rögtön lehet pótolni az elautózott üzemanyagot, majd szervizelni, gyűjtőbe állni, végül ismét a rajtba gurulni.

Garamvölgyi Zoltánéknak hosszú várakozás után a Riverside Baja végre sikerrel zárult – kategória második hely -, ennél pedig a Baja Satu Mare-en sem hajlandóak lejjebb adni.
„A prológ után fel sem merült bennünk, hogy bármilyen technikai hibája adódhatna az autónak és pont így készülünk a Baja Satu Mare-re is. Tavaly nagyon küzdelmes versenyünk volt, de ennek ellenére szívesen térek vissza, mert változatos a terep és gyönyörű a város, ahol a versenyközpont van. A homokos pálya helyenként olyan sárossá tud alakulni, hogy nem hiszel a szemednek és örülsz, ha átjutsz rajta. Minden évben csodálom a szervezők bátorságát a belvárosi Rally Show kapcsán, mert nagyon jó az ötlet és hatékony a közönség szórakoztatására, de kicsit talán több mint vagány ezt lebonyolítani. Az átlagos felkészülésünket kiegészítettük pár időszakos alkatrész cseréjével és persze bedobtunk egy-két kopott gumit a rally showra, hogy ne kelljen spórolni a körzőzéssel.” – mondta Garamvölgyi Zoltán.

A hétvégén tehát megtörjük a tereprallye mentes időszakot és június 14-15-ig ismét versenyautók kavarnak porfelhőket, ezúttal Romániában!

Szerző: Erős Réka
Fényképek: Pataky Péter

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Világelsőség: szinkronban driftelt két önvezető Toyota

Szintet léptek a Toyota autonóm mobilitási fejlesztései: a vállalat technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető jármű határtartományon való mozgását. A Toyota Research Institute (TRI) és a Stanford egyetem immár csaknem hét éve működik együtt egy olyan projektben, amely az autóvezetés, a közlekedés biztonságosabbá tételét tűzte ki céljául. Speciális fókuszuk az önvezető […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Hivatalosan is új szakágvezető a hazai rallysport élén

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség egyik legtradicionálisabb, legnépesebb és legnépszerűbb szakágában, a Rallysportban július 09. és 23. között állt idő rendelkezésére a szakágban nevezői licenccel rendelkező MNASZ tagok számára, hogy a szövetség Rally Sport Bizottsága élére új vezetőt jelöljenek. A mai napon kiadott hivatalos tájékoztatás szerint a szakágban a jelölés időpontjában, 83 tagszervezet rendelkezett szavazati […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Még több hely és még nagyobb vezetési élmény: az új ötajtós MINI Cooper S

Az ötajtós MINI Cooper kimagasló funkcionalitásával, innovatív vezetést támogató rendszereivel és hamisítatlan formanyelvével nyűgözi le a vezetés szerelmeseit. A modell összetéveszthetetlen megjelenését az egyedülálló Multitone Roof színátmenetes tetőfényezés és a Favoured Trim felszereltségi szint exkluzív stílusjegyei hangsúlyozzák tovább, miközben a vérpezsdítő vezetési élményről 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres benzinmotor gondoskodik. Az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom