Tökéletes szezonkezdés: dupla futamgyőzelem Vallelungában

Michelisz Norbert és új csapattársa, Néstor Girolami szenzációsan indították a BRC Hyundai N Squadra Corse csapat részvételét a 2024-es Kumho FIA TCR világsorozaton, miután az évad olaszországi nyitóhétvégéjén mindkét futamot megnyerték.

Ugyanazon a vallelungai pályán, ahol a Hyundai Motorsport Customer Racing program támogatását élvező csapat tavaly kettős győzelmet ért el, Michelisz Norbert pole pozícióból rajtolva, a nyirkos időjárás okozta nehézségekkel megbirkózva megelőzte Yann Ehrlacher, és elsőként haladt át a célvonalon. Ezzel lenyűgözően indította útjára a TCR World Tour új évadát, amelyben tavalyi bajnoki címét igyekszik megvédeni.

A TCR világában nagy tapasztalatokkal rendelkező, ám a Hyundai Motorsport által épített versenyautóval idén először rajthoz álló Girolami az első futam rajtjánál lefulladt, ám csalódottságát félre téve a második futamban rajt-cél győzelmet aratott, így meggyőzően debütált a megújult külsejű Hyundai Elantra N TCR volánja mögött.

Norbi és Néstor csapattársa, a 2022-es FIA WTCR bajnoka, Mikel Azcona mindkét futamon a negyedik helyen ért célba, tovább erősítve a csapat pozícióit. Az első versenyen azt követően sorolták a negyedik helyre, hogy a közte és Marco Butti között bekövetkezett ütközés miatt az utóbbit büntetésben részesítették a versenybírók; a második futamban ismét egy büntetés – amely ezúttal Esteban Guerrierit sújtotta – jóvoltából zárt a negyedik helyen.

Hazai pályán elért sikerével a lehető legjobban indította az új versenyévadot a BRC Hyundai N Squadra Corse. Most harmadszor fordult elő, hogy a Hyundai Motorsport ügyfelei dupla futamgyőzelmet aratnak egy hétvégén: erre először 2018-ban (Ningpo), majd 2022-ben (Bahrein) került sor.

„Tökéletesen alakult a hétvége.” – kommentálta az eseményeket a Hyundai Motorsport pályaversenyzésért felelős projektmenedzsere, Julien Moncet: „Norbi a kvalifikáció során pole pozícióba került, majd a 2. futamon Néstor előző napi tizedik helye jelentett előnyt a megfordított rajtrácson. A tegnapi verseny kifejezetten nehéz volt. Norbi a pálya vizes oldalán állt, így nem sikerült jól a rajtja, ám összeszedte magát, és a futam végéig megőrizte elsőségét. Ma aztán igazoltuk a tegnapi eredményeket: Néstor az élről rajtolt, és hihetetlenül versenyzett, a biztonsági autó ismételt megjelenése sem hozta zavarba. Bizakodásra ad okot ez a hétvége, ahol ráadásul első ízben versenyeztünk a megújult megjelenésű Elantra N TCR versenyautóval a világsorozatban. Sikeresen demonstráltuk, mire képes az autó, most pedig ideje felkészülnünk a következő, marrákesi hétvégére.”

A pilóták gondolatai: #196 Mikel Azcona (ESP), Hyundai Elantra N TCR
• Az FIA WTCR 2022-es bajnokát az első futamon ütközés lassította, majd kemény küzdelmek után a negyedik helyen zárta a versenyt
• A 2. futamban megismétlődtek az események, a spanyol pilóta így egyenletes teljesítménnyel zárta a hétvégét.

„Az első futam rajtja a nem egyenletes körülmények miatt különösen problémás volt.” – mondta Azcona. „Sajnos gondom támadt a rajtnál, és emiatt veszítettem néhány helyet. Ezután jött nekem [Marco] Butti. Ebből felálltam, jó volt a tempóm, az autó remekül teljesített. Volt néhány izgalmas pillanatom [Thed] Björkkel, aki szerintem túlságosan védekezett. Mégis sikerült megelőznöm, összességében örülök a szerzett pontoknak. A második futam a túlélésről szólt, ám messze van még a szezon vége, így jó, hogy szereztem néhány pontot. Mindenképpen pozitívan indult az év, így örülök.”

A pilóták gondolatai: #105 Michelisz Norbert (HUN), Hyundai Elantra N TCR
• A világsorozat jelenlegi bajnoka a legelső futam megnyerésével tökéletesen indította címvédő évét
• A második futamban elért hatodik helyezésével a magyar pilóta az egyéni rangsor élén várhatja a szezon második hétvégéjét

„Egész tisztességesen elkaptam az első verseny rajtját, ahhoz képest, hogy a rajtpozícióm az árnyékban volt, ahol sok víz volt a pályán.” – mondta Michelisz. „Yann [Ehrlacher] kiválóan indult, és megelőzött, de erősnek éreztem magam, és a nyomában tudtam maradni. Kifigyeltem az íveit, és kivártam a megfelelő pillanatot. Az autó kiválóan teljesített. Aztán elkezdett felzárkózni, így innentől a végéig kemény tempót diktáltam. Megtettem minden tőlem telhetőt, jól sikerült a szezonnyitóm. A tizedik helyről rajtolva a második versenyen csak arra törekedhettem, hogy pontszerző helyen végezzek, és ez sikerült is. Ez nem jelenti persze azt, hogy egyszerű lett volna a verseny. Ütközések miatt kétszer is félbeszakította a futamot a biztonsági autó. Minden tőlem telhetőt megtettem, hogy ne keveredjek én is bajba. Ez sikerült is, és mindent egybevetve elégedett vagyok az eredményekkel, a pontokkal.”

A pilóták gondolatai: #129 Néstor Girolami (ARG), Hyundai Elantra N TCR
• Az argentin pilóta az első futam rajtjánál lefulladt, ám feljött a tizedik helyre
• A BRC Hundai N Squadra Corse színeiben ezen a hétvégén debütáló Girolami rajt-cél győzelmet aratott a második futamon

Nagyon szomorú voltam, hogy az első futamon nem sikerült jól a rajt, hiszen sokat gyakoroltuk. Kontrollálatlanul elpörgött a kerék – meg kell majd néznünk az adatokat.” – mondta Girolami. „Sikerült azonban feljönnöm a tizedik helyre – ugyanoda, ahonnan indultam. Ezzel minimalizáltuk a károkat. A második futam igazán jól sikerült. Tudtam, milyen fontos a jó rajt, de aztán végig kemény tempót kellett diktálnom, különösen a biztonsági autó ismételt megjelenését követően. Két másodperces előnnyel győztem végül. Az autó kiváló volt, a csapat remek munkát végzett. Úgy éreztem, én irányítom a versenyt.”

Fotók: Michelisz Norbert Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Kisautó, másként-Toyota Yaris Hybrid Premiere Edition 130 LE

Ritka az olyan modellfrissítés, amikor inkább a tartalom változik, nem a külső. A Toyota viszont épp így fejlesztett, új hibridhajtás került a Yarisba! 2019-ben mutatkozott be a japánok 1999-es születésű kisautója, a Toyota Yaris negyedik generációja. A modell nagyon jól megvolt az elmúlt években, melyet jól mutat, hogy szegmensében Európa legnépszerűbb autójának mondhatja magát. A […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A DS AUTOMOBILES FELFEDI KÖVEKEZŐ MODELLJE NEVÉT ÉS BELSŐ HANGULATÁT

• A DS Automobiles következő kreációjának neve DS N°8. • Ez az elnevezés új stratégiát takar, melynek keretében egy olyan, 100%-ban elektromos modell mutatkozik be, amely határozottan a luxus világába tartozik. • A DS N°8 felfedi műszerfala dizájnját. DS N°8 : a DS Automobiles új generációja Néhány héttel zászlóshajójának leleplezése előtt a DS Automobiles új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom