Toyota sikerek 2023-ban – Egységben az erő!

A japánok, tavaly már hivatalosan is a legtöbb autót adták el Magyarországon. Ami a Suzuki hazai helyzetét ismerve, kimagasló teljesítmény. Az elért eredmény, nem a véletlen műve.
A Toyota megadta a módját az évindító sajtórendezvényének, ahol beszámoltak a tavalyi eredményekről. A helyszín, az MVM Dome volt, ami számos sporteseménynek és koncertnek az otthona. Többek között a nemrég lezajlott SuperEnduro GP, hazai futamát is ott rendezték.

Közben kiderült, hogy nem csak hazai pályán szerepelt jól a márka, hanem nemzetközi szinten is. Ami annyit jelent, hogy tavaly a cégcsoport 11 233 039 darab autót értékesített, ami az eddig legjobb teljesítményük. Ezzel ők lettek a világ legnagyobb autógyártója. A Toyota, mint márka is jó szerepelt, mert a T betűs logójú autókból 9 483 137 darab fogyott. Ebből a mennyiségből, 3 420 004 példány volt az öntöltő hibrid. Az első generációs Prius-szal, 1997-ben indult számláló, ami 2023 végén már 23 202 074 darab hibridet mutatott. Szóval zöldítésben igen jók a japánok.

Az ok

Visszatérve a márka hazai sikereire, ehhez a kulcsot a jó szervezés és a folyamatos munka jelentette. A látványos eredményekhez vezető út első mérföldkövét, 2015-ben fektették le. Ugyanis ekkor alapították a Toyota Central Europe-ot. Ez a szervezet, az első időkben Csehország, Magyarország és Szlovákia Toyota képviseleteit fogta össze, amihez később csatlakozott Lengyelország.

A terv az volt, hogy a négy ország vezérképviseletei, „csak” a vásárlók és a tulajdonosok a kiszolgálására összpontosítanak. Miközben az autók szállítását, az alkatrészek útvonalát, a személyzeti, informatikai, marketing és a pr területeket, központilag szervezték meg. Az új szervezeti felépítéssel, jóval hatékonyabbá tették a működést, és a helyi vezérképviseletek „válláról” levettek rengeteg munkát. Így ők, jobban fókuszálhattak az értékesítésre és a tulajdonosokra.

A munka

Az átszervezésből cikkíróként annyit láthattunk, hogy gyakoriak lettek azok a sajtórendezvények, ahol cseh, szlovák és lengyel kollégák is részt vettek. Pl. az előző generációs Prius tölthető-hibridjének a hazai premierje. A legutóbbi példát a Camry statikus bemutatója jelentette, amit Lengyelországban tartottak. Így költség hatékonyan lehetett megoldani a rendezvényeket.
A vásárlónál ez úgy csapódott le, hogy viszonylag gyorsan szállított a Toyota. A Covid-19 idején és utána lévő chip hiányos időszakban, az „áramvonalasított” és jóval gördülékenyebbé tett beszerzési útvonalak sokat javítottak az autó ellátáson. Ez más márkáknál, jóval kalandosabban és lassabban történt.

A közép-európai összefogás másik eredménye, hogy a piac sajátosságait, és az országokat jellemző körülményeket jól ismerik. És ezeket ki is használják. Ennek ékes példája a Toyota Camry, aminek a második félévben érkező újabb generációjából, csak az említett országok kapnak. Plusz a Balti államok és Izrael. Nyugat-Európába nem jut el ez a típus. Ugyanis az említett országokban még kedvelik a vásárlók a klasszikus formájú szedánokat.

Európai első

Mivel szépek a közép európai csoport számai, ezért az európai központ megbecsüli és díjaza a működésüket. Ez tavaly előtt, 116 142 darab autó eladását jelentette, ami az európai kontinensen, az első helyre repítette őket. Ezt a pozíciót tavaly is tartották, de már 152 822 darab személyautó és haszongépjármű értékesítésével… Ezzel megelőzték Európa legjobbjait, pl. a második helyezett Egyesült Királyságot (131 109 db).

Benedek Attila

Kép: Toyota

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Új fejezet kezdődik: A Mazda bemutatja a vadonatúj CX-5-öt Európában

Továbbfejlesztett CX-5 formavilág, még sokoldalúbb és kényelmesebb kialakítással, hogy tökéletesen illeszkedjen bármilyen életstílushoz Fejlett technológiák, kifinomult menetdinamika, és egy új, gyorsabban reagáló 2.5 literes benzinmotor a természetesebb, harmonikusabb vezethetőségért Európa-szerte a kereskedésekben 2025 decemberétől – kivételesen jó ár-érték aránnyal. A Mazda ma leplezi le a vadonatúj Mazda CX-5 modellt – a márka legsikeresebb SUV-jének merész, […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Hyundai Motor a Goodwood Festival of Speed keretében mutatja be az IONIQ 6 N-t, amely új mércét állít a nagy teljesítményű elektromos járművek kategóriájában

• A Hyundai Motor Company az ikonikus Goodwood Festival of Speed eseményen (Nyugat-Sussex megye, Anglia) bemutatta második nagy teljesítményű elektromos típusát, az IONIQ 6 N-t • A díjnyertes IONIQ 5 N sikeréből építkező IONIQ 6 N a Hyundai N motorsport-programjaiból és „négykerekű laboratórium” kezdeményezéseiből származó, élvonalbeli technológiákat és menetképességeket vonultat fel • A modell a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Megkezdődött az új e-POWER-rel szerelt Qashqai gyártása a Nissan sunderlandi gyárában

A Nissan saját fejlesztésű, a piacon egyedülálló elektromos hajtásláncának legújabb változata jelentős előrelépést jelent az üzemanyag-fogyasztás, a károsanyag-kibocsátás és a vezetési élmény terén 2006 óta már 4,5 millió Qashqai készült az Egyesült Királyságban, ebből 2007 óta csaknem 25 000 Qashqai került forgalomba hazánkban. A Qashqai 2024-ben és 2025 első fél évében is a legnépszerűbb modell […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom