
Triumph Street Triple motorokkal 2007 óta találkozhatunk utainkon, azonban az évek során rengeteg változáson ment keresztül e típus. A 2019-es év pedig különösen fontos az angol márka életében, ugyanis ekkortól már a fent említett modell szolgáltatja a MotoGP középső kategóriájának, a Moto2-nek a versenygépeket.
Ennek ismeretében izgatottan és magas elvárásokkal vártam a lehetőséget, hogy nyeregbe pattanhassak. A Street Triple 765 RS pedig ezt a magas lécet is bőven átugrotta, sőt! Na de lássuk is a részleteket. Ha pedig videós formában néznéd meg inkább a tapasztalataimat, akkor kattints a lenti linkre!
Agresszív külső
Külsejét tekintve a jól megszokott Street Triple jegyeket hordozza az idei modell is: dupla első LED-es fényszórót és agresszív megjelenést kölcsönző éles vonalakat vélhetünk felfedezni rajta. A Triumph logójával, valamint a márkanévvel szinte mindenhol, a legapróbb részeken is találkozhatunk. A blokkon, az ülésen, a kormányon, az idomokon… annyi biztos, hogy külsejét tekintve is teljes mértékben igényes, szépen kidolgozott motorral van dolgunk.
Sorhárom
Térjünk is rá rögtön a lényegre, ismerkedjünk meg a Street Triple lelkével. Nevéből is adódóan egy 765 köbcentis, sorhármas elrendezésű blokk dolgozik ebben a Triumphban. Míg az R modell “mindössze” 120, addig a tesztmotorunk, az RS kivitel 130 lóerő maximális teljesítmény leadására képes. Széles tartományban élvezhetjük e motor játékosságát, nyomatékát: négyezertől tizennégyezerig bárhol garantáltan mosolyt csal az arcunkra. Nem kell tehát feltétlenül a felső tartományba pörgetni a blokkot, ugyanis a három hengernek köszönhetően alacsony fordulaton is játékos és gondolkodás nélkül teszi, amit kérünk tőle. Az igazi “versenymotoros” hang és karakter eléréséhez viszont igenis érdemes kiforgatn – így válik teljessé az élmény.
5,5 – 6 liter körüli fogyasztásához (a teszt hét során, vegyes felhasználással számolva) pedig 15 literes tank párosul – benzinkutat tehát viszonylag sűrűn kell útba ejteni, de az élvezeti érték bőven kárpótol mindezért! Szándékosan spórolni biztosan nem fogunk a Street Triple nyergében.
Ötféle motormód között válogathatunk, találhatjuk meg a számunkra megfelelőt. Míg a Rain mód tényleg érezhetően “lebutítja”, 99 lóerőre korlátozza a motort, addig a Sport állásban pedig ráeszmélünk, hogy valóban egy utcai versenymotoron ülünk. A hétköznapokra tökéletes Street mód mellett pedig még egy Track, azaz pályázás esetére ajánlott és egy teljesen személyre szabható, User mód is megtalálható a Triumph-unkon.
Technológia
A Street Triple 765 RS-en azonban nemcsak az erőforrás magas színvonalú! A teljes körítés, a periféria minden eleme kitesz magáért, hozza a csúcsminőséget.
Brembo radiális féknyergeket és főfékhengert kapott a Triumph-unk, ami nemcsak jól hangzik, hanem a valóságban is tökéletesen bizonyít. Mindamellett, hogy iszonyú hatékony, megdöbbentően hamar megállít (kis túlzással úgy éreztem az első kilométereken, amíg hozzá nem szoktam, mintha autóban ülve bal lábbal léptem volna a fékre), még könnyen adagolható is – és működtetéséhez bőven elég két ujjunk. Nagy önbizalmat ad számunkra a tudat, hogy megbízhatunk motorunk fékeiben – szintúgy, mint a futóműben, de erről részletesebben kicsi később.
Természetesen a legtöbb modern elektronikával, technológiával felszerelték ezt a Triumph modellt is: kanyar-ABS, kanyar-kipörgésgátló, valamint egykerekezésgátló is gondoskodik biztonságunkról. Ezeket pedig a “Track” módban teljesen ki is tudjuk egyébként kapcsolni.
Amiről pedig szintén ódákat lehetne zengeni, az a fel- és lefelé irányban is működő gyorsváltó. Bizonyos fordulat felett ténylegesen olyan a váltás a segítségével, mintha meg sem történt volna. Az összes eddigi tesztmotorunkhoz hasonlítva annyira könnyed a fokozatok közötti kapcsolás, hogy szinte észre sem venni azt, hogy egy pillanatra megszakad az erőátvitel. Alapvetően is hatalmas élmény minden megtett kilométer e motor nyergében, de a gyorsváltó is még hozzájárul ehhez. Ha nem hiszed, járj utána!
Komfort
A Street Triple tervezése során a hangsúlyt egyértelműen a sportosságra, valamint a teljesítményre helyezték – azonban mindez ellenére sem nevezhetjük kényelmetlennek.
A lábtartó a sportosság jegyében magasra került, de a viszonylag fent elhelyezkedő ülés (826 mm) miatt a térdszög mégsem lesz vészesen nagy. Kormánya egész alacsonyan van, így üléspozíciónk tényleg arra hivatott, hogy teljes összhangba kerüljünk a motorral. Természetes érzés behasalni a tankhoz, így az is kevésbé zavaró nagy sebességnél, hogy szélvédelmünk nincsen.
Hosszabb távon azért – főleg hátizsákkal utazva – elkezdjük érezni a diszkomfortot, de csupaszmotorokhoz hasonlítva továbbra sem vészes. Közel egy óra autópályázás után enyhén zsibbadó ujjakkal szálltam le a Street Triple-ről, így ha túrázásra (is) szánnád e modellt, érdemes lehet a feláras tempomatot is kérni a vásárláskor.
Itt érdemes megemlíteni még az irányjelzőt (komfort indexnek hívják ugyanis), mely nem teljesen a hagyományos úton működik: picit hozzáérve három villanás után kikapcsol. Ez megszokást igényel ugyan, de ha ráérzünk a használatára, akkor tényleg egyszerűbbé teheti mindennapjainkat. Számomra mindössze a Street Triple ezen tulajdonsága, valamint a kitámasztó (kis pöcök, bütyök híján) használata okozott pici nehézséget. Belekötni tényleg semmi másba nem tudtam…
Menettulajdonságok
Míg a komfortot negatívan tudja befolyásolni, addig ebben a bekezdésben viszont teljes mértékben pozitívan tudok csak nyilatkozni a felfüggesztésről. Mind az első SHOWA teleszkópok és az Öhlins hátsó rugóstag is teljes mértékben személyre szabható: állítható a kompresszió, az előfeszítés és a csillapítás is. Ez, ami tökéletes aszfalton mérnöki mesterműnek tűnik, rosszabb minőségű utakon kicsi diszkomfortot okoz. Könnyen megbocsátunk azért a feszes futóműnek, hiszen a pontos visszajelzésekért a tempós motorozás, kanyarvadászat során rettentő hálásak leszünk.
188 kg mindössze a Street Triple RS tömege menetkészen, ami szintén rengeteget jelent az agilitás, könnyed kezelhetőség szempontjából. Motorozás közben tényleg pehelysúlyúnak érezzük a 765-t, játszi könnyedséggel tudjuk döntögetni, irányítani.
Ár
Míg a “sima” R verzió 4 145 000 Ft-tól indul, addig a tesztmotorunk, az RS modell 4 865 000 Ft-os listaártól vásárolható meg. Különbség található egyébként e kettő között a motorerő mellett még a fékekben és a felfüggesztésben is. Színeket tekintve is van bőven választási lehetőségünk: Phantom Black, Silver Ice, Carnival Red és Cosmic Yellow közül válogathatunk.
A gyorsváltó alapfelszereltség, azonban a tempomatot, a markolatfűtést, valamint az okostelefonnal való kompatibilitást külön-külön meg kell vásárolni.
Amennyiben csak az árra tekintünk, a motor ismerete nélkül az első gondolatunk az lenne, hogy azért túl van árazva picit… azonban egy tesztkör, az első kilométerek után hamar megváltozik a véleményünk. Ez a motor valóban versenytechnika, és bőven megéri a pénzét. Mind a hétköznapokban, mind pedig a versenypályán is kemény kihívója lesz bármelyik konkurens márkának. Ha egy közel tökéletes és tényleg profi motort szeretnél – akkor mindenképp próbáld ki a Street Triple RS-t: garantáltan nem fog csalódást okozni!
További képekért kattints IDE.
Ági