Új 508 Limuzin, SW és Peugeot Sport Engineered – A vonzerő új arca

ELEGANCIA

Felső kategóriás modelljein új dizájnnal jelentkezik a PEUGEOT. Az új 508 limuzin, SW és PEUGEOT SPORT ENGINEERED változatain dinamikusabb lett az orr-rész, aminek közepén már az új márkaembléma trónol. A lökhárító tömbjébe szinte beleolvadó hűtőrács pedig kimondottan modern megjelenést biztosít.

Újdonságnak számítanak a 3 karmot formázó, jellegzetes első lámpatestek, melyek az összes változaton elérhető, különleges dizájnú extrakeskeny Matrix LED fényszórókhoz kapcsolódnak.

Hátul az új LED-es lámpatesteknél visszaköszönő 3 fénykarom a futófényként felvillanó irányjelzőktől még dinamikusabb kinézetű.

MATTHIAS HOSSANN, A PEUGEOT FORMATERVEZÉSI IGAZGATÓJA: „A formabontó stílusú új 508-asokban még hangsúlyosabbá válik a PEUGEOT modellek high-tech, nagymacskás karaktere. Az orr-részen látványos összhatást biztosít a lökhárítóval szinte eggyé váló hűtőrács, benne az extrakeskeny fényszórókkal és a jellegzetes 3 fénykarommal.”

Az 508 és az 508 SW belterében egyértelműen tetten érhető a feljebb pozicionálás: hangsúlyos szerepet kapnak az új kárpitokhoz használt minőségi és modern anyagok, valamint a letisztult stílusú új sebességváltó-kapcsoló, mely ergonomikusabb használatot és így élvezetesebb vezetést biztosít.

Érzelem

Az új 508 fedélzetén a PEUGEOT i-Cockpit® az eddiginél is gazdagabb technológiai felszereltséggel rendelkezik. Ennek kulcsa az új PEUGEOT i-Connect® Advanced infotainment rendszer, mely olyan funkciókkal van ellátva, mint a 10” HD kijelző, az online navigációs rendszer, a természetes beszéden alapuló hangvezérlés, a vezeték nélküli kapcsolat vagy az „over the air” frissítés.
Az 508 egyes változatai vezetési élmény és kényelem tekintetében a PEUGEOT járművek legjavát nyújtják, és fedélzetükön természetesen számos vezetéstámogató rendszer gondoskodik a vezető és az utasok nyugalmáról és biztonságáról. Ezek közül is kiemelendők a következők:
• Éjjellátó rendszer (Night Vision), mely még azelőtt figyelmeztet a jármű előtt tartózkodó állatokra, gyalogosokra vagy kerékpárosokra, hogy azok megjelennének a tompított fényszórók fénysugarában
• Az állóra fékező (Stop and Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatikát és a sávtartó asszisztenst kombináló 2-es szintű félautonóm vezetési rendszer
• A parkolóradar működését segítő nagy felbontású kamerák
• 3 üzemmódban (Normál, Komfort és Sport) használható elektronikusan vezérelt felfüggesztés

IGÉNYESSÉG

Az új PEUGEOT 508 és 508 SW motorkínálatában két plug-in hibrid erőforrást (egy új 180 LE-s és egy 225 LE-s motort), egy 130 LE-s benzinmotort és egy szintén 130 LE-s dízelmotort találunk. Valamennyihez 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó társul.
A „Neo-Performance” zászlóshajójaként ismert plug-in hibrid 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED 360 LE összteljesítménnyel és négykerék-meghajtással rendelkezik.

PHIL YORK, A PEUGEOT MARKETING- ÉS KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓJA:
„A PEUGEOT története elválaszthatatlan az autósporttól, amit mi sem bizonyít jobban, mint a PEUGEOT 9X8 részvétele a WEC világbajnokságon. A játékszabályok jól láthatóan megváltoztak: a villamosítás az autóversenyzésben is a modernitás, a teljesítmény és a hatékonyság szimbóluma lett. Az új 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED eddigi erényeit megtartva most megújult, modernebb dizájnnal, címerpajzzsal és infotainment rendszerrel jelentkezik.”

Az ügyfelek

Az új 508 tökéletes összhangban van azoknak az ügyfeleknek az értékeivel és elvárásaival, akik egy sportos és dinamikus modellt keresnek, amelyik technológia és konnektivitás terén nem ismer kompromisszumot, és ezáltal különleges élményben részesít. Az ügyfelek egyre inkább érzékenyek a környezetvédelmi szempontokra, környezethatékony erőforrásokat keresnek, és élvezetes vezetésre vágynak. Az új 508 SW egyszerre elegáns és praktikus sziluettjével egy fiatalabb ügyfélkört, azon belül is a családokat célozza meg.

ELEGANCIA: dinamikus, modern sziluett

Az új 508 modellek orr-része rendkívül modern: a hűtőrács teljes egészében beleolvad a lökhárító tömbjébe, a sajátos motívumok és a karosszéria színének visszaköszönése pedig még erőteljesebbé teszik az új designt.

A címerpajzsba foglalt új PEUGEOT márkaembléma a hűtőrács központi helyén, a sugárirányban kifelé futó minta középpontjában foglal helyet. A modernebb megjelenés egyik kulcsa a kevésbé rétegzett kialakítás: eltűnt a hűtőrács középső eleme, amitől sokkal inkább egy tömbből faragottnak hat az orr-rész.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED változat hűtőrácsa még ennél is speciálisabb, a ragadozó jelleget erősítő, csillogó fekete és texturált elemek váltakoznak rajta. A motorház két szélén külön egységet képez a 3 kriptonitzöld fénykarom.

Az összes változaton szériafelszerelésként kínált Matrix LED technológia jóvoltából különösen keskeny fényszórókat lehetett tervezni, amelyek minden eddiginél metszőbb, nagymacskás tekintetet varázsolnak az autónak. Igazi technológiai bravúr az egy darabból álló fényszóró, mely a 3 fénykaromból álló, 3D hatású új nappali menetfényt is magában foglalja.

Az új 508 modellcsalád tagjai hosszú tengelytávval (2,79 m) rendelkeznek, teljes hosszuk
4,75 m (limuzin), illetve 4,79 m (SW), szélességük pedig behajtott visszapillantó tükrökkel 1,86 m.

Profilból a modellek sziluettjét még dinamikusabbá teszik az egyszerre stílusos és hatékony, EPHERRA névre hallgató, gyémántcsiszolt 18” új alumíniumkerekek.

Mostantól valamennyi kerék közepén egy PEUGEOT címerpajzzsal díszített ötágú felniközép található, mely teljesen eltakarja a kerékcsavarokat.
Az új 508 első, oldalsó és hátsó feliratai is megújultak: új bazaltszürke árnyalat és modernebb tipográfia jellemzi őket.

A jármű hátulján a vízszintesebb és dinamikusabb elrendezésű 3 fénykarommal új értelmezést kaptak a világítótestek. Valamennyi változaton szériafelszerelésnek számítanak a full LED-es lámpák mellett a futófényként felvillanó irányjelzők is.

A csomagtérajtón a márkajelzés helyett a középső fekete csík teljes hosszában egy sötét, bazaltszürke árnyalatú PEUGEOT felirat olvasható. Mindez vizuálisan szélesebbnek ható, modernebb hátsó részt eredményezett.

Az új PEUGEOT 508 kínálatában a következő 7 karosszériaszín – köztük 3 új – szerepel:
• Okenite fehér (új árnyalat),
• Eclipse kék (új árnyalat),
• Titán szürke (új árnyalat),
• Szelén szürke (mostantól valamennyi változaton elérhető),
• Artense szürke,
• Perla Nera fekete,
• Elixír vörös.

Az új PEUGEOT 508 és 508 SW háromféle felszereltségi szinten kapható:
• ALLURE
• GT
• PEUGEOT SPORT ENGINEERED (exkluzív motorral felszerelve)

ÉRZELEM: PEUGEOT i-Cockpit®

A Peugeot-modellek belterének egy évtizede meghatározó eleme a PEUGEOT i-Cockpit®, mely minden generációváltáskor megújul és további funkciókkal gyarapodik. Az új 508 modellekbe beépített változat ergonomikus kialakítás, minőség, praktikus jellemzők és technológiai felszereltség szempontjából – elég, ha az új PEUGEOT i-Connect® Advanced infotainment rendszerre gondolunk – egyaránt lehengerlő.

A PEUGEOT i-Cockpit® jellegzetes elemének számító kompakt kormány az egyedülállóan fürge és precíz viselkedés révén kiemelkedően élvezetes vezetést biztosít.

A kormánykerék közepén az új címerpajzs látható, közvetlen közelében pedig a multimédia-rendszer (audioforrások, telefon) vezérlői, valamint a hangerő-szabályozó és a hangvezérlő gombja helyezkedik el.

Közvetlenül a kormány fölött, szemmagasságban kapott helyet a konfigurálható és teljes mértékben személyre szabható digitális műszeregység. Az újonnan elérhető új kijelzési módok (TomTom online navigáció, rádió/média, vezetéstámogató rendszerek, energiaáramlási diagram stb.) kiválasztása közvetlenül a kormánykerékről történik.

A műszerfal közepén elhelyezett 10” HD érintőképernyő az ergonomikusabb használat érdekében enyhén a vezető felé néz („driver oriented”), de az első utas számára is tökéletesen látható.

A központi kijelző alatt található rafinált „zongorabillentyűk” segítségével a főmenü, a klímabeállítások, az egyes alkalmazások, a vezetéstámogató rendszerek, a telefon, a médiarendszer és a járműparaméterek villámgyorsan elérhetők.

A középkonzol stílusa az új sebességváltó-kapcsolótól különösen letisztult. A 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó kívánt üzemmódja egyetlen mozdulattal kiválasztható.

Hibrid meghajtás esetén a B (Brake) móddal lehet aktiválni a visszatápláló fékezést. A hagyományos változatoknál ugyanezen a helyen a manuális üzemmód bekapcsolására szolgáló M gombot találjuk, ahol a kormánynál elhelyezett kapcsolókkal manuálisan kapcsolhatók az egyes sebességfokozatok.

Ehhez jön még az üzemmódválasztó, amely az érintett erőforrásnak megfelelő üzemmódok (Elektromos, Hibrid, Normál, Sport és 4WD) kiválasztására szolgál. A kiválasztott üzemmód adott esetben az elektronikusan vezérelt felfüggesztés keménységére (Normál, Komfort és Sport) is hatással van.

ÉRZELEM: PEUGEOT i-Connect® Advanced rendszer

Az új 508 a megszokott mindennapi eszközeink mintájára felhasználóbarát kapcsolódási lehetőségeket kínál. Az új infotainment rendszer jóvoltából mindenki tudásának és igényeinek megfelelően élvezheti az okostelefonok és a gépjárművek nyújtotta lehetőségek legjavát. Minden vezető beállíthatja és elmentheti a maga kijelzésre, grafikára vagy beállításokra vonatkozó preferenciáit. A rendszer akár 8 különböző profil tárolására is képes.

Az okostelefon és az infotainment rendszer közötti kapcsolatot a vezeték nélküli mirroring (telefontükrözés) funkció biztosítja, és Bluetoothon keresztül egyszerre akár két telefon is csatlakoztatható. A csatlakoztatásra szolgáló eszközök között említést érdemel még a 4 USB-port (2 USB-C csatlakozó az első könyöktámaszban, 2 USB-A pedig a hátsó sorban).

A 10” HD érintőképernyő a többablakos rendszernek és a tableteknél megszokott praktikus widgeteknek (vagy parancsikonoknak) köszönhetően teljes egészében személyre szabható. Az egyes menüket így könnyű balról jobbra vagy az értesítések esetében föntről lefelé mozgatni, vagy a képernyőt három ujjal megérintve megjeleníteni az alkalmazásokat. Akárcsak egy okostelefonon, a „Home” billentyű lenyomásával bármikor vissza lehet térni a főmenübe.

A képernyő felső sávjában állandó jelleggel látható a külső hőmérséklet, a klímaberendezés információi, a widgetoldalakon belüli pozíció, a csatlakozási adatok, az értesítések és a pontos idő.

A PEUGEOT i-Connect® Advanced hatékony TomTom® online navigációs rendszerrel rendelkezik. Az optimális nézet érdekében a térkép teljes képernyős módban is megjeleníthető. A rendszer frissítése „over the air” adatátvitellel, azaz közvetlenül a távközlési hálózaton keresztül történik.

A természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkció „OK PEUGEOT” parancsával az infotainment rendszer különböző funkcióihoz kapcsolódó valamennyi utasítás elérhetővé válik. A mindennapi életet megkönnyítő funkció nagyobb biztonságot és kényelmet garantál.

A rendszer a jármű kezelési útmutatóját és oktatóvideókat is tartalmaz, melyek segítenek az eligazodásban és választ adnak a felhasználók kérdéseire.

ÉRZELEM: vezetéstámogató funkciók

Az új PEUGEOT 508 modellcsalád a vezetéstámogató rendszerek egész arzenáljával és a legkorszerűbb felszerelésekkel van ellátva, melyek működéséhez a megfelelő információkat számos kamera és radar biztosítja.

Az alábbi felszerelések biztonságosabb és zökkenőmentesebb vezetést, illetve manőverezést tesznek lehetővé, és nyugodtabb utazást biztosítanak:

• Állóra fékező (Stop and Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika és beprogramozható követési távolság
• Automata vészfékező rendszer ütközésveszélyre való figyelmeztetéssel: a rendszer 7 km/h és 140 km/h közötti sebességtartományban éjjel-nappal érzékeli a gyalogosokat és a kerékpárosokat
• Aktív sávtartó asszisztens menetpálya-korrekcióval
• Éberségfigyelő, mely hosszabb utakon, 65 km/h fölötti sebességnél az apró kormánymozgásokból következtet a vezető éberségi állapotára
• Kibővített táblaolvasó rendszer, mely a sebességkorlátozó táblákon felül a stoptáblákat, a behajtani tilos, előzni tilos, előzési tilalom vége táblákat is kijelzi a digitális műszeregységen
• Éjjellátó rendszer (Night Vision), mely sötétben és rossz látási viszonyok között érzékeli a gépkocsi előtt tartózkodó élőlényeket (gyalogosokat vagy állatokat). A rendszer hatótávolsága nagyobb, mint a távolsági fényszóróké. Az infravörös kamera képe a digitális műszeregységen, közvetlenül a vezető látóterében kerül kijelzésre
• Holttérfigyelő rendszer
• Nagy felbontású parkolássegítő kamerák
• Hátramenetbe kapcsoláskor automatikusan lefelé billenő visszapillantó tükrök
• Matrix LED fényszórók a távolsági fény maximális fényerejének kihasználására a többi vezető elvakítása nélkül
• 3 üzemmódú (Normál, Komfort és Sport) elektronikusan vezérelt felfüggesztés

A PEUGEOT 508 modellcsalád mindennapi használatát további funkciók segítik:
• Kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás
• Lábbal nyitható motoros csomagtérajtó
• Fűthető szélvédő
• Riasztó: külső és belső védelmi funkció, felemelés elleni védelem, szuperreteszelés
• Árnyékolóval ellátott panoráma elektromos napfénytető

ÉRZELEM: a vezetés öröme

Az új PEUGEOT 508 modellek a példás úttartás, a kimagasló menetkényelem, az egyedülálló vezetési élmény és a városban is tökéletes kormányozhatóság révén minden eddiginél élvezetesebb vezetést garantálnak. Ebben nagy szerepet játszanak az alkalmazott technológiák és a márkától megszokott know-how:

• Nagyszerű dinamikai tulajdonságokat biztosító platform, mely a súlycsökkentés révén a fogyasztás, a passzív biztonság és a teljesítmény javításához is hozzájárul
• Szerkezeti ragasztóval megerősített karosszériahegesztési technika a nagyobb merevség és a tartósabb eredmény érdekében
• Optimális felfüggesztést biztosító speciális első bölcső
• Többlengőkaros hátsó futómű, melyhez egyes változatokon elektronikusan vezérelt változó csillapítású felfüggesztés tartozik 3 üzemmóddal (Normál, Komfort és Sport)
• A felfüggesztési rendszer beállításainak az egyes motorokhoz igazítása a maximális rugózási kényelem és az útegyenetlenségek optimális kiszűrése érdekében
• Az elektromos szervokormány megfelelő kalibrálása a minden vezetési helyzetben megfelelő szintű keménység biztosítása érdekében
• Kiváló kormányozhatóságot eredményező, 10,8 méteres járdaszegélyek közötti fordulókör
• 17 és 20” közötti gumiabroncsméretek

A PEUGEOT SPORT ENGINEERED változatnál a PEUGEOT SPORT mérnökei a futóműnél olyan beállításokat alkalmaztak, amelyek kiváló kompromisszumot eredményeztek a kényelem/dinamikus viselkedés tekintetében:
• A három üzemmódú (Hibrid/Komfort/Sport) változó csillapítás optimalizálása
• Mélyebbre süllyesztett karosszéria, elöl 24 mm-rel, hátul 12 mm-rel szélesebb nyomtáv
• PEUGEOT SPORT ENGINEERED felirattal ellátott, kriptonitzöld 380 mm átmérőjű hűtött első keréktárcsák és négydugattyús fix féknyergek
• 20” keréktárcsák és Michelin© Pilot Sport 4S gumiabroncsok

ÉRZELEM: kényelem és jó közérzet

Az új PEUGEOT 508 modelleken számos felszerelés szolgálja az utazás és a mobilitás élményének teljes átélését.

Az öblös első üléseket egy ergonómiai szakértőkből és gerincspecialistákból álló független német szervezet AGR (Aktion Gesunder Rücken) minősítéssel díjazta, az első ülések ergonomikus kialakításán túl a gazdag beállítási lehetőségeket is értékelve.

Az ülések beállítása elektromosan is történhet, kétféle vezetői pozíció tárolására alkalmas memóriafunkcióval. Az elöl utazók egy 8-féle (köztük 3 új) programot kínáló légpárnás masszázsfunkció kényeztetését, valamint az ülésfűtés előnyeit is élvezhetik.

Az ülések jól átgondolt designja szépen kiemeli a felhasznált anyagok minőségét. ALLURE és GT kiviteli szinten szériában kétféle új üléshuzat is rendelkezésre áll: belépő szinten TEP/szövet, a GT esetében pedig TEP/Alcantara® kombinációja.

A kizárólag opcióként választható (Mistral szürke, illetve piros) nappabőr kárpitozásnál – az első fejtámlákon, dombornyomott formában – immár az új márkajel is megjelenik.

A PEUGEOT SPORT ENGINEERED modellváltozat exkluzivitását továbbra is különleges kárpitozás és kriptonitzöld díszöltések hangsúlyozzák, amelyek a műszerfalon, a könyöklőkön és a középkonzol párnázott részein is visszaköszönnek.

Az első ülések között a középkonzol íve egészen a vezeték nélküli telefontöltőnek kialakított mélyedésig húzódik. A konzol többi része így teljes egészében a praktikumot szolgálja: a tárolóhelyeken kívül 2 nagy átmérőjű pohártartó is helyet kapott benne.

Az első könyöktámasz egy 6,4 literes tárolót és két C-típusú USB-aljzatot foglal magában (töltő-/adatkábelhez és csak töltéshez).

A második üléssorban utazók minden kiviteli szinten két USB-A töltőre is csatlakoztathatják készülékeiket a középkonzol hátsó részén.

Az új PEUGEOT 508-ban szériafelszerelés a síalagúttal kiegészülő, 3:2 arányban osztott hátsó üléspad. Az SW változat esetében az üléspad háttámláit a csomagtér felől elérhető karokkal lehet vízszintesre dönteni.

A csomagtartó űrtartalma:

• 487 – 1 537 liter a limuzinváltozat,
• 530 – 1 780 liter az SW változat esetében.

A mindennapi praktikum jegyében a csomagtérben egy 12 voltos csatlakozó (a bal oldali kárpitban), két LED-lámpa, több csomagrögzítő heveder és táskaakasztó is helyet kapott.
Az 508 SW csomagtere ezen kívül alumíniumsínekkel és a rakomány rögzítésére szolgáló 4 csúsztatható kampóval is fel van szerelve.
A csomagtérfedél motoros működtetésű is lehet, hogy teli kézzel se jelentsen gondot a kinyitása. A fedél automatikus kinyílásához elegendő:
• egy láblendítés a lökhárító alá,
• a távvezérlős kulcson található gomb megnyomása,
• a csomagtérfedél külső nyitógombjának megnyomása,
• vagy a műszerfali nyomógomb használata.
Az új 508 belterében a műszerfalon, az első ajtópaneleken és a középkonzolon elhelyezett LED-es fényforrások diszkrét, kékes fénye kellemes és kifinomult hangulatot teremt az egész utastérben.
Természetesen a légkondicionáló rendszer is hozzájárul az utasok kényelméhez. Az egészséges beltéri klíma érdekében az új PEUGEOT 508 AQS (Air Quality System) légtisztító rendszerrel is fel van szerelve, amely folyamatosan ellenőrzi az utastérbe belépő levegő minőségét, és szükség esetén automatikusan bekapcsolja a levegőkeringetést.

A neves francia hifi-gyártóval, a FOCAL® céggel együttműködésben fejlesztett prémium hifirendszer egy több éve tartó közös tervezési folyamat eredménye.

A rendszer 10 hangszórót foglal magában, melyek exkluzív, szabadalmaztatott technológiák felhasználásával készültek:
• 4 db inverz dómos alumínium TNF-magassugárzó,
• 4 db 165 mm-es üvegszálas mélyközépsugárzó TMD (Tuned Mass Damper) rezgéscsillapítással,
• 1 db üvegszálas membrán középsugárzó,
• 1 db Power Flower™ mélynyomó.

A hangszórókhoz egy új 12 csatornás, 690 W-os erősítő is tartozik (emelt szintű D-osztályú technológia).
A PEUGEOT és a FOCAL® munkatársai minden egyes hangszóró helyét úgy alakították ki, hogy azok minden utas számára egyformán kivételes hangélményt nyújtsanak. Az eredmény stabil és pontos hangzás kristálytiszta és részletgazdag énekhangokkal, valamint telt és hatásos basszusokkal. A vadonatúj „Front Optimized” beállításnak köszönhetően az elöl utazóknak egészen különleges audioélményben lehet részük.

IGÉNYESSÉG: hatékony motorok

A kétkerék-meghajtású modellek kínálatában kétféle plug-in hibrid konfiguráció szerepel:
• ÚJ PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: egy 150 lóerős (110 kW) PureTech benzinmotor és egy 81 kW-os villanymotor párosa 8 fokozatú e-EAT8 automata sebességváltóval

• PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: egy 180 lóerős (132 kW) PureTech benzinmotor és egy 81 kW-os villanymotor párosa 8 fokozatú e-EAT8 automata sebességváltóval
A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED modellekhez a márka a PEUGEOT SPORT négykerékhajtáshoz fejlesztett plug-in hibrid hajtásláncát kínálja:

• PLUG-IN HYBRID4 360 e-EAT8 négykerékhajtáshoz: elöl egy 200 lóerős (147 kW) PureTech motor és egy 81 kW-os villanymotor párosa 8 fokozatú e-EAT8 automata sebességváltóval / hátul egy 83 kW-os villanymotor a PEUGEOT 9X8-hoz fejlesztett energiamenedzsment rendszerrel
A 180, 225 és 360 jelzésű plug-in hibrid változatokon alkalmazott lítium-ion akkumulátor kapacitása 12,4 kWh, teljesítménye 102 kW. A modellhez a márka kétféle fedélzeti töltőt kínál: egy – a szériafelszereltség részét képező – 3,7 kW-os egyfázisú töltőt, valamint egy opcióként rendelhető 7,4 kW-os egyfázisú töltőt (a PEUGEOT SPORT ENGINEERED esetében az utóbbi is szériatartozék).
A hozzávetőleges töltési idők a következők:
• 7,4 kW-os Wall Box (32 A) és 7,4 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a teljes töltés mindössze 1 óra 40 percet vesz igénybe.
• Nagy teljesítményű háztartási aljzat (14 A) és 3,7 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a jármű teljes feltöltése 3 óra 25 percig tart.
• Hagyományos otthoni csatlakozó (8 A) és 3,7 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a teljes feltöltés ideje kb. 7 óra és 5 perc.
A motorpalettán háromféle belső égésű erőforrás is szerepel:

• PureTech 130 EAT8: 3 hengeres, 1,2 literes hengerűrtartalmú, 130 lóerős benzinmotor 8 fokozatú EAT8 automata váltóval és Stop & Start funkcióval
• BlueHDi 130 EAT8: 4 hengeres, 1,5 literes hengerűrtartalmú, 130 lóerős dízelmotor 8 fokozatú EAT8 automata váltóval és Stop & Start funkcióval
• PureTech 218 EAT8 kizárólag Európán kívüli exportra (afrikai, közel- és közép-keleti, ázsiai országokba) szánt modellekhez: az érintett országok környezetvédelmi előírásainak megfelelő 4 hengeres, 1,6 literes hengerűrtartalmú, 218 lóerős benzinmotor 8 fokozatú EAT8 automata váltóval
Az Európában forgalmazott motorváltozatok mindegyike megfelel a legújabb Euro 6.e környezetvédelmi szabványnak, és mindegyikhez – a nyugodt és hatékony vezetés zálogának tekinthető – 8 fokozatú automata sebeségváltó kapcsolódik.

IGÉNYESSÉG és mindennapi örömök: szolgáltatás kínálat

Hogy megkönnyítse ügyfelei számára az energetikai átállást, a PEUGEOT szolgáltatások egész sorát kínálja, melyek alapjául az alábbi alkalmazások szolgálnak:
A PEUGEOT Easy-Charge könnyebb hozzáférést biztosít az elektromos autókhoz kínált töltési megoldásokhoz:
• otthoni és munkahelyi töltési megoldások töltőeszközök széles választékával (nagy teljesítményű csatlakozó, Wall Box, Smart Wall Box stb.), a szükséges villamos berendezések és a legjobb töltési megoldások felmérése, valamint tényleges – ajánlott partnercégek általi – beszerelése,
• nyilvános töltési megoldások a Free2Move eSolutions szolgáltatások keretében, köztük egy Európa-szerte több mint 350 000 töltőoszlopból álló hálózat használatával: a töltőállomások előzetes kiválasztása a távolság, a töltés sebessége és az ár alapján.
A PEUGEOT Easy-care célja, hogy segítse az ügyfeleket gépjárművük megismerésében és adottságainak maximális kihasználásában:
• Új szimulátorok és digitális útvonalak az elektromos közlekedés titkainak felfedezéséhez a PEUGEOT weboldalain
• Az igényeknek megfelelő szolgáltatási szerződések és assistance szolgáltatás, melyek egy közös szerződés részeként nyugodt és felhőtlen gépkocsihasználatot tesznek lehetővé
• Az átvizsgálás során az akkumulátor kapacitásáról kiállított tanúsítvány, amely az akkumulátor állapotának igazolásával megkönnyíti a gépjármű továbbértékesítését
• Az akkumulátorra 8 évre vagy 160 000 km-re szóló jótállás vonatkozik.

A MyPeugeot® okostelefonos alkalmazás pedig változattól függően a következőkre nyújt lehetőséget:

• Az utastér előfűtése/-hűtése funkció bekapcsolása, illetve beprogramozása. A kényelmi szempontokon túl ez a funkció hálózatra csatlakoztatott gépjármű esetén – az akkumulátor működési hőmérsékletének megfelelő előkészítése révén – a hatótáv növelésében is szerepet játszik (a jármű indításakor gyorsabban elérhető a megfelelő utastéri hőmérséklet).

• Az akkumulátor töltésszintjének távolból történő ellenőrzése, a töltés beprogramozása, elindítása vagy későbbre időzítése. Ezzel jelentős időt takaríthatunk meg, és az is elkerülhető, hogy a szükségesnél többet költsünk vagy fogyasszunk. A járműnek szóló utasítások valós időben kerülnek továbbításra

• Virtuális karbantartási füzet, melynek köszönhetően egy elektronikus dossziéban az összes számla és a járművön végzett hálózati beavatkozások teljes listája megőrzésre kerül. Ez a megoldás – amellett, hogy környezetbarát – a jármű esetleges eladásakor az autó tényleges értékének megállapítása szempontjából is nagyon hasznos. Bizalmat kelt a leendő vevőben, és meggyorsítja az eladási folyamatot.

• Az okostelefonján rögzített legutóbbi útvonalak továbbítása a fedélzeti navigációs rendszernek. Ezzel induláskor időt takaríthat meg, érkezéskor pedig gyorsabban találhat nyilvános parkolóhelyet. Nem beszélve arról, hogy az autóban ülve nem kell többé balesetveszélyes módon utasításokat begépelnie. A navigációs rendszer úgy van beprogramozva, hogy a hangutasítások értelmezésére, valamint végrehajtására is képes.

Az új PEUGEOT 508 modellek 2023 nyarán kerülnek forgalomba. Gyártásuk Franciaországban, a mulhouse-i üzemben történik.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Kisautó, másként-Toyota Yaris Hybrid Premiere Edition 130 LE

Ritka az olyan modellfrissítés, amikor inkább a tartalom változik, nem a külső. A Toyota viszont épp így fejlesztett, új hibridhajtás került a Yarisba! 2019-ben mutatkozott be a japánok 1999-es születésű kisautója, a Toyota Yaris negyedik generációja. A modell nagyon jól megvolt az elmúlt években, melyet jól mutat, hogy szegmensében Európa legnépszerűbb autójának mondhatja magát. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom