A Mercedes-Benz Vans egyértelműen vezető szerepre törekszik elektromos mobilitási stratégiájában, és folyamatosan bővíti modellsorozatainak elektromos kínálatát. Ez magába foglal számos kategóriaspecifikus elektromos mobilitási megoldást, beleértve a kompakt családi egyterű kategóriáját is. A Mercedes-Benz EQT (kombinált áramfogyasztás (WLTP): 18,99 kWh/100 km; kombinált CO2-kibocsátás (WLTP): 0 g/km)1 a kompakt családi egyterű hagyományos hajtású testvére, a T-osztály kimagasló variálhatóságát és prémium felszereltségét kínálja a tisztán elektromos hajtáslánc előnyeivel együtt.
Az új Mercedes-Benz EQT a családok és az aktív életet élő emberek számára vonzó belépőt biztosít a Mercedes-EQ tisztán elektromos világába. Az elektromos hajtású kompakt családi egyterű a közeljövőben rendelhetővé válik. A németországi alapár körülbelül 49.000 euró2 lesz a 90 kW-os elektromotorral felszerelt, normál hosszúságú EQT esetében. A Black Panel központi csillaggal ellátott hűtőrácsnak és a dinamikusan megformált lamelláknak köszönhetően az új EQT azonnal beazonosítható a Mercedes-EQ család tagjaként. Ez az elektromos hajtású kompakt családi egyterű bőséges belső térkínálatot nyújt. Az akkumulátor alvázba történő biztonságos, helytakarékos elhelyezésnek köszönhetően a modell alacsony súlypont mellett, szinte ugyanazt a variálhatóságot és funkcionalitást nyújtja, mint a hagyományos hajtású T-osztály. Az EQT hosszúsága 4498 milliméter, szélessége 1859 milliméter, magassága pedig 1819 milliméter3. A hosszított tengelytávú kivitel az idei év folyamán a későbbiekben fog bemutatkozni.
A T-osztályhoz hasonlóan az új EQT is számos előnyös tulajdonsággal teszi a hétköznapokat könnyebbé és kényelmesebbé a családok és az aktív életmódot élők számára. Ilyen például az alacsony padló, amely mindössze 561 milliméteres magasságával könnyebbé teszi a nehéz tárgyak elhelyezését a járműben. A buszlimuzin mindkét oldalán elhelyezkedő tolóajtók 614 milliméter szélesek és 1059 milliméter magasak, így különösen kényelmes beszállást biztosítanak a hátsó ülésre. Emellett a csomagok kényelmesen pakolhatóak három különböző nyíláson keresztül beleértve a csomagtérajtót is. . A hátsó üléspadon akár három gyerekülés is elfér.
Csúcsmodern elektromotor
A piaci bevezetéskor elérhető lesz egy 122 lóerő (90 kW) és 245 Nm teljesítményre képes elektromotor. A lítium-ion akkumulátor ütközésvédett helyen, az alvázban helyezkedik el a hátsó tengely előtt, nettó kapacitása pedig 45 kWh. A munkahelyen, otthon vagy a nyilvános töltőállomásokon az EQT kényelmesen tölthető váltóárammal (AC) akár 22 kW-tal a fedélzeti töltő jóvoltából. A folyamat még gyorsabb lehet az egyenáramú (DC) gyorstöltők esetében az adott töltöttségi szint és a nagyfeszültségű akkumulátor hőmérsékletének függvényében. Az EQT 80 kW-tal tölthető egyenáramon, amelynek köszönhetően 10-ről 80 százalékra mindössze 38 percig tart az akkumulátor feltöltése4. Az EQT töltőcsatlakozója elöl, a Mercedes csillag alatt található, ami praktikus és kényelmes megoldás, különösen a szűkös városi helyeken történő töltés esetén. AC és DC töltéshez az EQT CCS csatlakozóval és CCS töltőkábellel rendelkezik alapfelszereltségként.
Klímaberendezés hőszivattyúval – ergonomikus és kényelmes
Akár épületekben, szárítógépekben vagy hűtőszekrényekben is találkozhatunk a hőszivattyúval, ami a levegő praktikus, energiatakarékos temperálását teszi lehetővé. Az EQT is hőszivattyút használ a különösen energiahatékony működés érdekében, csökkentve ezzel az áramfogyasztást és az energiát a stabil, kiszámítható hatótáv biztosítására fordítva az aktív termomenedzsmentsegítségével. A jármű akkumulátora kizárólag a hőszivattyú kompresszorát hajtja, így közvetlenül nem felel a jármű belső terének klimatizálásáért.
Az intelligens hőmenedzsment rendszer biztosítja, hogy töltőállomáson való töltéskor csak a töltő által biztosított energiát használja az előklimatizálásra. Ez a funkció nem csupán a jármű akkumulátorát tartja optimális működési hőmérsékleten, de biztosítja az ideális belső klímát az adott évszaktól függetlenül. Így a belső tér hőmérsékletét nem menet közben kell lehűteni vagy felfűteni a megfelelő hőfokra, hanem a klímaberendezésnek csak szinten kell tartania azt. Ezáltal az akkumulátor energiájának nagy részét a hajtásra fordíthatja az autó.
Számos segédrendszer és hét légzsák alapfelszereltségként
A biztonság a Mercedes-Benz márka egyik alapvető értéke. Az EQT kimagasló biztonsági színvonalát stabil, energiaelnyelő megoldásokkal rendelkező karosszériája, valamint átfogó vezetői segédrendszerei is biztosítják. Ezek számos helyzetben segíthetik a vezetőt. Az elektromos hajtású kompakt családi egyterű biztonsági funkciók terén is sokat nyújt, például középső légzsákkal rendelkezik, amely erőteljes oldalütközés esetén a vezető és az utas között nyílik ki, megakadályozva a két személy összeütközését. Az alapfelszereltség összesen hét légzsákot tartalmaz.
A vezetői segédrendszerek megalkotása során a fejlesztőcsapat különösen nagy hangsúlyt fektetetett arra, hogy a beavatkozások a lehető legsimábbak és zavartalanok legyenek, szinte észrevétlenül. A vezetői segédrendszerek, radarérzékelők és kamerák segítségével folyamatosan figyelik a forgalmat és a környezetet, szükség esetén pedig figyelmeztetnek vagy beavatkoznak.5
A törvényileg kötelező ABS és ESP® rendszerek mellett az EQT alapfelszereltségként rendelkezik a Mercedes- Benz segélyhívó rendszerével, amely kiegészítő funkciókat kínál a törvényileg előírt eCall rendszeren felül. Például a kommunikáció nem a forgalomba helyezési országban, hanem a központi rendszeren beállított nyelven is történik, ami különösen vészhelyzetben nyújt nagy segítséget. A Mercedes-Benz segélyhívó központ értesíti a vészhelyzethez szükséges szerveket. További márkaspecifikus funkcióként az adatátvitel a járműbe beépített kommunikációs modulon keresztül történik, így a baleset legfontosabb adatait a Mercedes-Benz segélyhívó központ SMS-ben megkapja – még könnyebb és gyorsabb kommunikációt lehetővé téve.
Az új Mercedes-Benz EQT számos egyéb vezetői segédrendszerekkel rendelkezik alapfelszereltségként, mint például:
- Visszagurulás-gátló: fenntartja a féknyomást, ha a vezető leveszi a fékről a lábát, hogy gázt adjon emelkedőn, megakadályozva az autó visszagurulását.
- Oldalszél-asszisztens: csökkenti az oldalszél hatását a szélirány felőli első és hátsó kerék célzott fékezésével.
- ATTENTION ASSIST éberségfigyelő: felismeri, ha a vezető figyelmetlenné, álmossá válik, és hang valamint vizuális jelzéseket ad a pihenésre való felhíváshoz.
- Aktív fékasszisztens: segít elkerülni a ráfutásos baleseteket a vezető előtt haladó vagy álló járművekkel, továbbá a mozgó gyalogosok és kerékpárosok elgázolását.
- Aktív sávtartó asszisztens: 70 km/h felett aktív és a fékek helyett a kormányzásba történő finom beavatkozással segíti a sávban tartást-
- Holttérfigyelő asszisztens: radarok segítségével figyeli a jármű melletti holtteret és szükség esetén hallható, illetve a jármű visszapillantó tükrében látható figyelmeztetést nyújt.
- Sebességkorlátozó asszisztens: kamera segítségével felismeri a sebességkorlátozó táblákat és megjeleníti a műszercsoporton. Vizuális és hangjelzéseket is tud adni, ha a jármű túllépi az észlelt sebességhatárt.
- Az aktív biztonság további fokozása érdekében a Mercedes-Benz Vans elérhetővé teszi a Vezetői asszisztensek csomagot az EQT számára mely két további biztonsági rendszert tartalmaz:
DISTRONIC6 aktív követésitávolság-tartó asszisztens: automatikusan tartja a beállított sebességet és távolságot az elöl haladó járműhöz képest. Az aktuálisan megengedett sebesség egy gombnyomással átvehető. A rendszer a kamera és a radarérzékelők információit használja. A kívánt követési távolság négy lépésben állítható. Ha az előttünk haladó megáll, a jármű automatikusan álló helyzetig fékezheti magát. Ha az előttünk lévő jármű három másodpercen belül elindul, az EQT automatikusan követi – máskülönben gombnyomásra vagy a gázpedál nyomására történik meg a beállított sebesség és a követés funkció újrafelvétele. A DISTRONIC különálló opcionális felszereltségként is elérhető.
Aktív kormányzási asszisztens6: segíti a vezetőt az EQT sávközépben történő tartásában – ami különösen hasznos monoton egyenes vagy kismértékben kanyargós úton történő vezetés során. A rendszer a felismert sávfelfestéseket használja a működéshez.
A fokozott kényelem és biztonság érdekében. parkoláshoz opcionálisan rendelkezésre áll az Aktív parkolási asszisztens PARKTRONIC rendszerrel és tolatókamerával. Az opcionális vonóhoroggal együtt az EQT utánfutó stabilizáló asszisztenssel is rendelkezik. Ha a járműszerelvény elkezd kilengeni, a rendszer fékezéssel igyekszik stabilizálni a szerelvényt.
Egyedi felhasználói élmény az MBUX és a Mercedes me7 jóvoltából
A széria MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment rendszer és a Mercedes me digitális lehetőségeinek széles tárháza jóvoltából az EQT új mércét állít fel konnektivitás tekintetében a kompakt családi egyterűek szegmensében. Az MBUX erősségei között megtalálható az adaptív szoftver, az intuitív működtetési koncepció 7 colos érintőképernyővel vagy a kormánykerék érintőgombjaival, az Apple CarPlay és az Android Auto okostelefon-integráció, a Bluetooth vezeték nélküli kihangosító rendszer és a digitális rádió (DAB és DAB+). Az MBUX opcionálisan integrált navigációs rendszerrel és „Hey Mercedes” intelligens beszédvezérléssel is elérhető.
Az MBUX rendszert az teszi igazán különlegessé, hogy mesterséges intelligenciájának köszönhetően tanulásra képes. Például a prediktív funkciói révén a rendszer képes megjósolni, hogy mit szeretne tenni a vezető a következő alkalommal. Ha Ön rendszeresen ugyanazt a parkolóhelyet használja, az úti célt automatikusan felajánlja a rendszer, amennyiben a navigáció úgy észleli, hogy Ön abba az irányba tart. A vezetőnek csak meg kell erősítenie a választást és a rendszer megkezdi a célravezetést, mindenféle információval ellátva a vezetőt az útról.
Az MBUX révén az ügyfelek számos digitális extrához kapnak hozzáférést, beleértve a valós idejű közlekedési információkat. A Mercedes me segítségével az EQT még intelligensebbé válhat, mivel kiegészítő funkciók aktiválhatóak az utazás előtt vagy után, illetve út közben is. Ehhez csupán össze kell kapcsolnia kompakt családi egyterűjét a Mercedes me portálon létrehozott Mercedes me fiókjával és el kell fogadnia a felhasználási feltételeket. Ez lehetővé teszi, hogy az ügyfelek fontos információkat kapjanak a töltőállomások elérhetőségével, töltési teljesítményével, költségeivel és a csatlakoztatási módokkal kapcsolatban, mielőtt megállnának tölteni. Emellett a Mercedes me alkalmazás vagy a jármű központi kijelzője használható például az aktuális elérhető hatótáv, valamint az úti cél közelében lévő töltőállomások megtekintésére.
Töltés út közben egyre több töltőállomás segítségével
A Mercedes me Charge8 a Mercedes-EQ ügyfelei számára kényelmes hozzáférést biztosít számos szolgáltató töltőállomásához Európa-szerte9 mindössze egyetlen szerződés megkötésével. Emellett a kívánt fizetési mód egyszeri eltárolását követően integrált fizetési funkcióval és egyszerű számlázással használhatók a töltőállomások9. A Mercedes me alkalmazás megmutatja a kiválasztott állomás pontos helyét, aktuális elérhetőségét és árait. A töltőállomásnál a jóváhagyás az MBUX multimédiás rendszer kijelzőjén, a Mercedes me alkalmazáson vagy a Mercedes me Charge töltőkártyával is történhet. Minden mást a Mercedes me Charge szolgáltatás automatikusan elintéz.
Fenntartható üzleti stratégia a teljes életciklusra vetítve
A Mercedes-Benz Vans egyértelműen vezetői szerepre törekszik elektromos mobilitási stratégiájában és folyamatosan bővíti elektromos modelljeinek kínálatát. Mára az ügyfelek, a flottaüzemeltetők és a karosszériagyártók már négyféle akkumulátoros elektromos modell közül választhatnak: az eVito, az eSprinter, az eVito Tourer és az EQV is a rendelkezésükre áll. Az EQT-vel az elektromos portfólió kiterjed majd a kompakt családi egyterűek kategóriájára is.
„A Mercedes-Benz Vans számára a jövő elektromos – a haszongépjármű és a családi egyterű méretétől és céljától függetlenül. Stratégiai döntésünk legújabb bizonyítéka a tisztán elektromos EQT, amelynek bevezetését követően a teljes modellkínálat rendelkezik majd tisztán elektromos változattal. Az évtized közepétől a VAN.EA révén megkezdjük elektrifikációs stratégiánk következő lépését: az új moduláris platformra felépülő minden közepes és nagyméretű haszongépjármű, illetve családi egyterű teljesen elektromos lesz.
Klaus Rehkugler, a Mercedes-Benz Vans értékesítési vezetője
A Mercedes-Benz Group fenntartható értéket kíván létrehozni gazdasági, ökológiai és szociális értelemben egyaránt. Ez az egyik központi alapelv, amely nem csak a csoport saját termékeire és gyáraira vonatkozik, de az értékteremtési lánc teljes egészére kiterjed. A csoport ezt a megközelítést alkalmazza fenntartható üzleti stratégiájában.
A fenntartható üzleti stratégia kulcsfontosságú eleme az Ambition 2039 terv, amelynek megvalósítása már 2019-ben elkezdődött a klímavédelem és a légszennyezés-szabályozás jegyében.
A Mercedes-Benz Vans is követi az Ambition 2039-es tervet: 2039-re az összes eladott haszongépjármű és családi egyterű semleges CO2-mérleggel rendelkezik majd a teljes értékteremtési lánc mentén – a fejlesztéstől és a beszállítási hálózattól kezdve a saját gyártáson és a termékek elektrifikációján át a megújuló energiaforrások használatáig, illetve a járművek újrahasznosításáig.
Az évtized közepétől kezdve a Mercedes-Benz minden újonnan érkező családi egyterű és haszongépjárműve kizárólag elektromos lesz. A Mercedes-Benz Vans elektrifikációs stratégiájának következő lépcsőjét a VAN.EA (Mercedes-Benz Vans Electric Architecture). Az évtized közepétől kezdve a VAN.EA szolgál majd alapul az összes elektromos Mercedes-Benz haszongépjárműhöz és családi egyterűhöz a közepes és a nagyméretű kategóriákban. Az új platform moduláris és kizárólag elektromos kivitelt kínál.