Új Opel Grandland GSe: a nagyteljesítményű SUV

  • Premier: az Opel a kompakt SUV kategóriába is elhozza a GSe modellek sportosságát
  • Dinamikus összeállítás: sportos teljesítmény, e-AWD összkerék-hajtással SUV stílusban
  • Egyedi: különleges kormányzási jellemzők, valamint GSe rugók és lengéscsillapítók
  • GSe stílus: 19 colos keréktárcsák a Manta GSe nyomán, és egyedi diffúzor

Szorosan az Astra GSe és az Astra Sports Tourer GSe nyomában már itt is az Opel új, villamosított almárkájának legfrissebb modellje, a Grandland GSe.

Sportos SUV, sportautós menetjellemzőkkel és a szabadidő-autókra jellemző praktikummal, stílussal. Dinamika, összkerékhajtás és különleges vezetési élmény. Ilyen modelleket eddig jellemzően a prémiumkategóriában kínáltak a gyártók, ám az új Opel Grandland GSe megjelenésével a sportos SUV immár az elérhetőbb kompakt osztályban is megjelenik.

“Az új Opel Grandland GSe különösen dinamikus és stílusos. Úgy hisszük, olyan vevőket vonz majd a márkához, akik nem csak villamosított hajtásláncú, de egyben sportos vezetési élményű SUV-ra vágynak.” – mondta Florian Huettl az Opel vezérigazgatója.

Az új Grandland GSe hajtásláncában egy 1.6 literes turbós benzinmotor és két villanymotor (tengelyenként egy-egy) dolgozik együtt. A kombinált rendszerteljesítmény így 221 kW/300 LE (előzetes súlyozott, vegyes WLTP fogyasztás1: 1.3 l/100 km; 31-29 g/km CO2- kibocsátással). A plug-in hibrid hajtásmód révén a Grandland GSe állandó elektromos összkerék-hajtással halad, optimális erőátvitel és kategóriaelső gyorsulási jellemzők mellett. Az állórajtos 100 km/h-s gyorsulás szintideje sportautós, mindössze 6.1 másodperc, a végsebesség pedig 235 km/h (elektromos üzemben135 km/h).

Az Astra GSe modellekhez hasonlóan a Grandland GSe különlegesen dinamikus vezetési élményének záloga az egyedi futóműhangolás és a kormányzás beállítása. A futómű alapképlete elöl itt is McPherson, hátul pedig multi-link, azonban az Opel legsportosabb SUV-jába feszesebb KONI FSD (Frequency Selective Damping: frekvenciafüggő csillapítás) rendszerű lengéscsillapítókat szerelnek, amelyeknél más-más csillapítási karakterisztika tartozik a dinamikus vezetési jellemzőkhöz, illetve a kényelemhez. Mindennek eredményeként a Grandland GSe azonnal és kiszámítható módon reagál a vezető utasításaira, ugyanakkor az Opelekre jellemző stabilitást kínálja a nagysebességű autópálya kanyarokban és az erős lassítások során is.

A Grandland jellegzetes, az Opel Vizor által meghatározott megjelenése különleges GSe vonásokkal gazdagodott: 19 colos könnyűfém keréktárcsák a Manta GSe tanulmányautó nyomán, egyedi hátsó diffúzor, és GSe embléma a csomagtérajtón. További különlegesség, hogy a Grandland GSe fekete motorháztetővel is megrendelhető. Az utastérben az AGR minősítésű első sportülések szintén egyedi Opel jellemzők: a Grandland GSe vezetője és utasa úgy élvezheti a sportos menettulajdonságokat, hogy közben hátukat és gerincüket különleges ülés óvja és támasztja.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Az ISUZU bemutatja az első elektromos D-MAX pickupot

Az ISUZU Motors Limited bemutatja a vállalat első elektromos járművét (a továbbiakban: BEV), a D-MAX egytonnás pickup teherautót. A modell első nyilvános bemutatására a 45. Bangkok International Motor Show-n kerül sor, amelyet március 27. és április 7. között tartanak Thaiföldön. A D-MAX BEV-t úgy fejlesztették ki, hogy kielégítse a haszon- és személygépjárművekkel szemben támasztott változatos […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Magabiztos győzelem az első tereprallye futamon

A Desert Express 300 kétnapos versenye bizony nem kímélte a versenyzőket, a nyitott autókba beáramló homoktömeg nehezítette a látást, volt, akinek szíja szakadt el, csonkállványa tört ki, és sokaknak az üzemanyaggal is zsonglőrködnie kellett. Az FIA Közép-Európai Zóna (CEZ) Terep-rally Bajnokság és a Magyar Terep-Rallye Országos Bajnokság nyitófutamán a versenyzők 400 kilométeres össztávon mérettették meg […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autózás minimuma – Suzuki Ignis 1.2 Dualjet GL+ teszt

A Swifthez hasonlóan a Suzuki másik kisautójának, az Ignisnek a neve is beleivódott a magyar nép lelkébe. Sok magyar családnak ez volt a következő lépés az egyes Swift után. Az autósport-rajongók is a szívükbe zárhatták, hiszen a kétezres években a sárga festésű Ignisek a magyar rallypályákat is meghódították. 2008-ban a japánok leállították a klasszik Ignis […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom