
Megújul a 2022-es év legnépszerűbb európai autója, az ikonikus PEUGEOT 208. A modellfrissítés a 400 km hatótávú tisztán elektromos változat, a megújult design, a csúcstechnológiás megoldások, az új motorok és a fokozott vezetési élmény jóvoltából még ellenállhatatlanabb autót eredményezett.
Az új PEUGEOT 208 minden tekintetben új dimenziókat nyit:
Elegancia: nagymacskára emlékeztető, sportos és ellenállhatatlan külső, a legmodernebb technológiát képviselő új lámpákkal.
Érzelem: digitális és technológiai szempontból fejlettebb PEUGEOT i-Cockpit® a még intenzívebb vezetési élmény érdekében.
Igényesség: 400 km hatótávú, új ízig-vérig elektromos változat, HYBRID 100 és HYBRID 136 meghajtás és a legújabb generációs PEUGEOT infotainment rendszerek.
A kilenc generációra visszatekintő PEUGEOT városi autók hagyományát folytató 208-as bevezetése, azaz 2019 vége óta töretlen sikernek örvend. Kicsivel több mint három év alatt a világon közel 1 000 000 példány készült belőle. 2021-ben és 2022-ben minden szegmenst egybevéve mind Európában, mind Franciaországban a PEUGEOT 208 volt a legnépszerűbb modell.
A siker többek között az E-208 népszerűségének köszönhető. 2022-ben az európai B szegmensben az E-208 volt a legtöbb példányban eladott elektromos autó. Franciaországban pedig a tavalyi évben kategóriától függetlenül ez volt a legkeresettebb elektromos modell.
Az új PEUGEOT E-208 értékesítése 2023. novemberben kezdődik.
A kínálat három kivitel – ALLURE, ACTIVE és GT – és 5 motorváltozat köré épül. Az utóbbiak között megemlítendő a 400 km hatótávú (WLTP szerinti vegyes ciklusban, hitelesítés alatt), 115 kW (156 LE) teljesítményű új tisztán elektromos hajtás, valamint az egyedülálló HYBRID 100 és HYBRID 136 hajtáslánc.
ELEGANCIA: még ellenállhatatlanabb, lenyűgöző sportos külső
Egy ikonikus modellhez hozzányúlni mindig nagy kihívás. A tervezőknek egy korszerűbb, a modernitás újfajta értelmezését tükröző modellt kellett alkotniuk úgy, hogy közben megmaradjon a 208 jellegzetes és ellenállhatatlan stílusa, ami a modell sikerének kulcsa.
MATTHIAS HOSSANN, A PEUGEOT FORMATERVEZÉSI IGAZGATÓJA: „A PEUGEOT tervezőcsapata lelkesen fogadta az új 208 megalkotásával kapcsolatos kihívást. Szerettük volna a modell karakteres személyiségét még hangsúlyosabbá tenni anélkül, hogy jellegzetes stílusát megváltoztatnánk. Az új PEUGEOT lámpatestekkel felszerelt orr-rész, valamint a hátsó fénykarmok újraértelmezése révén sikerült a 208-nak még inkább nagyragadozóra emlékeztető, újszerű külsőt biztosítani úgy, hogy közben a vásárlók körében népszerű szoborszerű, atletikus sziluett is megmaradt.”
Látványos világítás az új PEUGEOT lámpatesteknek köszönhetően
Az eredetileg az új 508 és 508 SW modelleken bevezetett, majd nemrégiben az új 2008-on is alkalmazott új PEUGEOT lámpatestek az új E -208-on is visszaköszönnek. A világítás jellegzetes eleme, a három hosszú függőleges „fénykarom” a csillogó fekete lökhárítóbetétekbe mélyed. Mivel a megszokottnál közelebb vannak az autó széléhez, robusztusabbnak és szélesebbnek hat tőlük az E-208 orra. Az új első világítótestek az új 208 valamennyi változatán fellelhetők. A GT változaton még ennél is látványosabb az összhatás: a három fénykarom különleges hatását tovább erősítik a három különálló optikai modulból álló full LED fényszórók.
Megújult orr-rész
Az új 208 valamennyi változatára jellemző az új orr-rész, mely már az új PEUGEOT-design jegyében készült. Ennek jelképe a középen trónoló új márkaembléma.
A modellkínálat folyamatos villamosítását jelző új design még tekintélyparancsolóbb megjelenést biztosít az új E-208-nak. A hűtőrács a karosszéria színében játszó speciális mintázatával gyakorlatilag beleolvad a lökhárítóba. A részekre tagolt kialakítás helyett ettől sokkal inkább egy tömbből faragottnak és így robusztusabbnak, hatékonyabbnak és modernebbnek hat a jármű orra.
Újragondolt hátsó világítás
Az új E-208-on új értelmezést kapott a márka emblematikus hátsó világítása: a három vörös fényű fénykarom mostantól vízszintes elrendezésben jelenik meg. A csomagtérfedélen végig futó fekete sáv meghosszabbításában elhelyezett elegáns három LED-csík stabilabb hatást kelt, és hátulnézetből szélesebbnek mutatja az autót. A GT változaton a tolatólámpák és az irányjelzők és LED-es technológiájúak.
Lenyűgöző új karosszériaszínek
A konvencióknak fittyet hányó új E-208-nak rendkívül stílusos megjelenést biztosít a bevezetéshez tervezett Agueda-sárga szín. A másik új árnyalat, az elegáns és diszkrét szelénszürke, a modern jelleget emeli ki.
Az új E-208 hétféle karosszériaszínben kapható: Agueda-sárga, szelénszürke, Artense-szürke, Perla Nera fekete, hófehér, Elixír-vörös és Vertigo-kék. A választott árnyalattól függetlenül az új 208 összes változatán csillogó fekete visszapillantó tükröket találunk. A GT változaton szériafelszerelés a csillogó fekete kerékdob, opciósan pedig fekete tető is kérhető.
Különleges felnik
Az új PEUGEOT-design egyik meghatározó eleme a keréktárcsák kialakítása. A 408-on kínált formabontó kerekek után az újabb modellek is ezt a vonalat követik. Jó példa erre az új E-208, melynek kínálatában többfajta – kivétel nélkül különleges – könnyűfém felni szerepel: ilyen a 16” kétszínű gyémántcsiszolt NOMA keréktárcsa, illetve a 17” kétszínű gyémántcsiszolt, berakással díszített YANAKA keréktárcsa. Valamennyi könnyűfém kerék közepén egy PEUGEOT címerpajzzsal díszített négyágú felniközép található, mely teljesen eltakarja a kerékcsavarokat.
Új márkaarculat
Az új 208 első, oldalsó és hátsó feliratai is megújultak: új bazaltszürke árnyalat és modernebb tipográfia jellemzi őket. A csomagtérajtón a középső fekete csík teljes hosszában mostantól csak a PEUGEOT felirat olvasható. Az E-208-on egy irizáló kék és fehér színű „E” felirat foglal helyet.
Elegáns új kárpitok
Az új 208 belterét elegáns és kifinomult üléskárpitok dobják fel, közülük is kiemelendő az adamitzöld díszvarrással szegett új fekete Alcantara kárpit, mely a GT változat esetében opciósan rendelhető. Az utóbbi – az elegáns adamitzöld öltésekkel díszített műszerfalbetéttel és könyöklőkkel együtt – a minden részletre kiterjedő aprólékos figyelem kitűnő példája.
ÉRZELEM: fokozott vezetési élmény a továbbfejlesztett PEUGEOT i-Cockpit® jóvoltából
Az első generációs 208 volt az a modell, amelyen a PEUGEOT annak idején bevezette a legendás i-Cockpit®-ot. A mára technológiailag még fejlettebb, még több kapcsolódási lehetőséget biztosító, még ergonomikusabb vezetőhely továbbra is az új PEUGEOT 208-ra jellemző vezetési élmény egyik kulcsa.
Megújult dizájnú digitális műszeregység
A szemmagasságban elhelyezett műszeregység az ALLURE és GT változaton digitális kijelzővel van ellátva. A nagyméretű 10” digitális panel új kialakítással, a GT változaton pedig szériában 3D kijelzéssel rendelkezik. A vezető személyre szabhatja a kijelző színét, és tetszés szerinti elrendezésben, illetve hierarchiában jelenítheti meg az információkat. Az ACTIVE változat továbbra is analóg műszeregységgel és 3,5” színes kijelzővel kerül forgalomba.
10” központi érintőképernyő az új 208 valamennyi változatán
Mostantól a 208 összes változatán szériafelszerelés a központi nagy (10”) érintőképernyő, míg korábban az első két kiviteli szinten a képernyő csak 7” volt. Az ideális méretű kezelőfelületről gyerekjáték a legújabb generációs PEUGEOT i-Connect és PEUGEOT i-Connect Advanced infotainment rendszerek vezérlése.
Az új 208 ALLURE és GT változata HD technológiájú központi kijelzővel van felszerelve. A kijelző alatt az összes változaton megmaradtak a legfontosabb funkciók gyors elérésére szolgáló billenőkapcsolók.
Kompakt kormány
A PEUGEOT i-Cockpit® jellegzetes elemének számító kompakt kormány az egyedülállóan fürge és precíz viselkedés révén kiemelkedően élvezetes vezetést biztosít. A kormánykerék közepén az új Peugeot címerpajzs, a váz alsó felén pedig adott esetben az új GT felirat látható. A minél ergonomikusabb kialakítás jegyében a multimédia-rendszer (audioforrások, telefon) vezérlői, valamint a hangerő-szabályozó és a hangvezérlő gombja is a kormányon kapott helyet.
Dinamikus hangulatvilágítás a GT változatokon
Az új 208 GT utasai 8 különböző szín közül választhatnak, melyek közül néhány vadonatúj. Az egyes árnyalatok a központi érintőképernyő színeivel harmonizálnak, és adott esetben a kiválasztott vezetési módot is figyelembe veszik.
Modernebb váltókar a manuális váltóhoz
Az ergonomikusabb kialakítás érdekében új váltókart kaptak a hatfokozatú manuális sebességváltóval rendelkező új 208 modellek. Az automata váltós változatok továbbra is a 2022 tavaszán bevezetett elegáns, praktikus és diszkrét kapcsolókarral vannak ellátva.
IGÉNYESSÉG: egy ízig-vérig elektromos modell magas szintű konnektivitással
A villamosítás és a csatlakoztathatóság terén tett jelentős előrelépésnek köszönhetően tovább bővülnek az új E-208 lehetőségei. A több mint 400 km hatótávolságot biztosító új, tisztán elektromos motorral és az egyedülálló hibrid hajtásláncokkal új távlatok nyílnak a modell előtt.
400 km hatótávú új E-208
Az új E-208-hoz fejlesztett tisztán elektromos motor 115 kW/156 LE teljesítményre képes, és a hozzá tartozó 51 kWh-s akkumulátornak köszönhetően 400 km hatótávolságot biztosít (WLTP szerinti vegyes ciklusban, hitelesítésre váró adat).
A modellhez a márka a különböző felhasználási célokhoz és töltőberendezésekhez igazodva kétféle fedélzeti töltőt kínál: egy – a szériafelszereltség részét képező – 7,4 kW-os egyfázisú töltőt, valamint egy opciós felszerelésként rendelhető 11 kW-os háromfázisú töltőt.
20%-os töltöttségi szintről indulva a 80%-os szint elérése nyilvános töltőoszlop (100 kW) használata esetén kevesebb mint 30 percet, Wall Box esetén (7,4 kW) 4h40 percet, nagy teljesítményű csatlakozóról (3,2 kW) pedig 11h10 percet vesz igénybe.
Új hibrid hajtásláncok
Az olyan ügyfelek számára, akik még csak most ismerkednek az elektromos technológiával, a PEUGEOT az új 208-on két új 48 V-os hibrid hajtásláncot is kínál: ezeknél a legújabb generációs 100, illetve 136 lóerős PureTech benzinmotorhoz egy villanymotorral ellátott, duplakuplungos, 6 fokozatú e-DCS6 sebességváltó társul.
A menet közben töltődő akkumulátornak köszönhetően ez a technológia alacsony fordulatszámon extra nyomatékot biztosít, és akár 15% üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé. Városon belül az új 208 HYBRID 100 és HYBRID 136 változattal a menetidőnek több mint a felében lehet tisztán elektromos üzemmódban, kibocsátásmentesen közlekedni.
Motorkínálat
Az új 208 kínálatában két kimondottan takarékos és erős benzinmotor található:
– PureTech 75: Stop & Start rendszerrel ellátott, háromhengeres, 1,2 literes, 75 lóerős benzinmotor, melyhez egy 5 sebességes kézi váltó tartozik
– PureTech 100: Stop & Start rendszerrel ellátott, háromhengeres, 1,2 literes, 100 lóerős benzinmotor 6 sebességes kézi váltóval
Legújabb generációs, csatlakoztatott PEUGEOT információs rendszerek
Az új 208-on mostantól szériafelszerelés a PEUGEOT i-Connect rendszer, és valamennyi változat esetében elérhető az opciós PEUGEOT i-Connect Advanced is.
Mindkét rendszer vezérlése a teljes egészében személyre szabható 10” HD központi érintőképernyőről történik, melynek használata a többablakos rendszernek és a widgeteknek (vagy parancsikonoknak) köszönhetően rendkívül egyszerű. Akárcsak az okostelefonokon, az egyes menüket könnyű balról jobbra vagy az értesítések esetében föntről lefelé mozgatni, vagy a képernyőt három ujjal megérintve megjeleníteni az alkalmazásokat.
A képernyő alatt található „Home” billentyű lenyomásával bármikor vissza lehet térni a főmenübe. A felső sávban állandó jelleggel látható a külső hőmérséklet, a klímaberendezés információi, a widget oldalakon belüli pozíció, a csatlakozási adatok, az értesítések és a pontos idő.
A PEUGEOT i-Connect rendszer a vezeték nélküli mirroring (telefontükrözés) funkciónak (Apple CarPlay/Android Auto) köszönhetően teljes körű konnektivitást biztosít. Még teljesebb az élmény a hatékony TomTom online navigációs rendszerrel kiegészült PEUGEOT i-Connect® Advanced esetében. Az optimális nézet érdekében a térkép teljes képernyős (10”) módban is megjeleníthető. A rendszer frissítése „over the air” adatátvitellel, azaz közvetlenül a távközlési hálózaton keresztül történik. A PEUGEOT i-Connect Advanced esetében a természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkció „OK PEUGEOT” parancsával az infotainment rendszer különböző funkcióihoz kapcsolódó valamennyi utasítás elérhető.
A rendszer a jármű kezelési útmutatóját és oktatóvideókat is tartalmaz, melyek segítenek az eligazodásban és választ adnak a felhasználók kérdéseire.
Több USB-csatlakozó
Az új 208 ALLURE és GT változata mostantól szériafelszerelésként 3 USB-C csatlakozót (kettőt elöl, egyet hátul) és egy USB-A csatlakozót (a hátsó sorban) tartalmaz.
Nagyobb teljesítményű indukciós telefontöltő
Az új 208 ALLURE változatához opciós felszerelésként a korábbi 5 W-os helyett 15 W-os indukciós okostelefon-töltő rendelhető. A berendezés a GT változaton a szériafelszereltség része. A változatlanul a középkonzol fedele mögött található eszközzel a vezeték nélküli mirroring funkció használata közben rövid idő alatt feltölthetjük a telefonunkat.
A parkolóradar működését segítő nagy felbontású kamerák
A parkolóradarhoz tartozó új első és hátsó kamerák mostantól nagy felbontású képet szolgáltatnak. Az új 208 egyes változatain opciós felszerelésként az új első HD kamera is elérhető, mely a holttérfigyelő funkció működésébe is besegít. A kamera 360°-os rekonstruált képet nyújt a gépjármű közvetlen környezetéről, ami nagy segítség a parkolási manőverek során.
Vezetéstámogató rendszerek széles választéka
A parkolóradar működését segítő új HD kamerákon kívül az új 208 kínálatában számos más a vezetést egyszerűbbé és biztonságosabbá tevő rendszer található.
– Adaptív sebességtartó automatika állóra fékező (Stop & Go) funkcióval és állítható követési távolsággal
– Automatikus vészfékező rendszer ütközésveszély-jelzővel: 7–140 km/h sebességtartományban éjjel-nappal érzékeli a gyalogosokat és a kerékpárosokat
– Kibővített táblafelismerő rendszer a digitális műszeregységen történő kijelzéssel: a hagyományos sebességkorlátozó táblákon felül stoptáblák, behajtani tilos, előzni tilos, előzési tilalom vége táblák
– Aktív sávtartó asszisztens menetpálya-korrekcióval
– Éberségfigyelő rendszer: 65 km/h-nál nagyobb sebességgel megtett hosszabb utak során a kormánykerék mikromozgásainak elemzésével következtet a vezető éberségi állapotára és a figyelem csökkenésére
– Holttérfigyelő rendszer
Az új PEUGEOT E-208 akkumulátorára 8 évre vagy 160 000 kilométerre szóló jótállás vonatkozik, és az átvizsgálások során egy tanúsítvány kerül kiállításra az aktuális akkumulátorkapacitásról.
Ideális méretek
Az új PEUGEOT E-208 megőrizte korábbi kompakt külső méreteit: a jármű 4,055 m hosszú, 1,745 m széles (visszapillantó tükrök nélkül) és 1,43 m magas. A kalaptartó alatti csomagtartó-kapacitás változatlanul 309 liter.