Visszatér a Opel Astra GSe

GSe néven új, villamosított hajtású modelleket felvonultató almárkát indít az Opel, melynek első képviselője az Astra GSe, illetve az Opel Astra Sports Tourer lesz.

Az Astra családból már ismerős kifinomult plug-in hibrid hajtásláncok a GSe autókban a komfort és az élvezetesen sportos vezetési tulajdonságok egyensúlyát kínálják, természetesen környezettudatos tiszta működés mellett. 225 LE-s (165 kW) csúcsteljesítményével és 360 Nm-es maximális forgatónyomatékával mind az ötajtós, mind a kombi Astra GSe élvonalbeli gyorsulást, rugalmasságot és végsebességet produkál, egyúttal új mércét állítanak fel a vezetési élmény terén. Nem csupán agilisabbak a „hagyományos, normál” Astrákhoz képest, de pontosabban is vezethetők: kormányzásuk, felfüggesztésük és fékrendszerük is gyorsan és kiszámíthatóan reagál a pilóta minden utasítására.

Ennek, vagyis a sportos vezethetőség érdekében 10 milliméterrel csökkentették a GSe modellek újrahangolt futóművének a hasmagasságát, így első osztályú stabilitással és ívmeneti jellemzőkkel bírnak, még kanyarban történő fékezéskor, valamint nagy sebességű sztrádatempónál is.

Ugyanakkor a rugózás és a hidraulikus lengéscsillapítók speciális beállítása nem csak a dinamikus vezethetőséget, de a kényelmet is szolgálja, amihez AaKONI FSD (Frequency Selective Damping: frekvenciafüggő csillapítás) rendszer nagyban hozzájárul. Szintén egyedi a kormánymű hangolása, illetve az ESP működése. Utóbbi beavatkozási határát magasabbra emelték, így jobban illeszkedik a dinamikus vezetési szokásokhoz.

Mindezen túl a GSE modellek egyedi részletei még céltudatosabbá formálják az Aszta család határozott kiállását. Kívülről a tisztán elektromos Manta GSe tanulmányautóról ismerős, különleges vonalú, 18 colos kerekek, a spéci első lökhárító, valamint a csomagtérajtó GSe emblémája erősíti a páratlanul lendületes karaktert. Az utastérben az Alcantara huzatú első sportülések nem csak egyedi GSe-elemek, de AGR minősítésükkel tovább is öregbítik az Opelek legendás ergonómiájának hírnevét.

A “GSe” korábban hagyományosan a “Grand Sport Einspritzung” (Grand Sport Befecskendezés) kifejezés rövidítése volt, például az Commodore GS/E és az Opel Monza GSE típusokon. Ma azonban már az Opel csúcskategóriás sportos almárkáját jelöli, úgy, mint “Grand Sport electric” (Grand Sport elektromos). Az új GSE típusok pedig élvezetes vezethetőségükkel és a lokálisan emissziómentes használhatóságukkal újradefiniálják a sportosság fogalmát.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

Világritkaságok a Motorkiállítás 2025 – Márkák hétvégéje a Millenárison

Honda NR 750 – 300db készült belőle 1992-ben, egy különleges ovális alakú dugattyú megoldással, ezt a megoldást azóta sem használta egyetlen gyártó sem! A kiállításon megtekinthető motor még a 300 legyártott darabból is kiemelkedik, mert soha nem volt használva. 0km-es, ami rendkívül ritka, ilyenből csupán 1-2 db van a világon. Rendkívül értékessé teszi, hogy még […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Elkészült az UNIX-AMTS 2025 nyereményautója!

Idén tavasszal is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt autó kerül kisorsolásra a látogatók között az UNIX-AMTS zárónapján. A sokéves tradíció és a játék feltételei változatlanok, a fődíj pedig a show történetének eddigi legfiatalabb, legerősebb és legértékesebb nyereményautója! A nemzetközi UNIX – Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) szervezői ezúttal sem tértek el a hagyományoktól. […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az iszákos nindzsa – Nissan Qashqai 1.33 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna Plus teszt

Repül az idő… Tavalyelőtt teszteltük a harmadik generációs Nissan Qashqai benzines és hibrid változatát, 2024 második felében pedig befutott a facelift. Az E-Power hibridhajtással szerelt Qashqai tesztjét már olvashattátok itt a Motor&Verdán, az 1.33-as benzinest pedig nekem dobta a gép. A Nissan egyfelől erős évet zárt itt Magyarországon, volt idő mikor top 3-as márka volt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom