Visszatér a Opel Astra GSe

GSe néven új, villamosított hajtású modelleket felvonultató almárkát indít az Opel, melynek első képviselője az Astra GSe, illetve az Opel Astra Sports Tourer lesz.

Az Astra családból már ismerős kifinomult plug-in hibrid hajtásláncok a GSe autókban a komfort és az élvezetesen sportos vezetési tulajdonságok egyensúlyát kínálják, természetesen környezettudatos tiszta működés mellett. 225 LE-s (165 kW) csúcsteljesítményével és 360 Nm-es maximális forgatónyomatékával mind az ötajtós, mind a kombi Astra GSe élvonalbeli gyorsulást, rugalmasságot és végsebességet produkál, egyúttal új mércét állítanak fel a vezetési élmény terén. Nem csupán agilisabbak a „hagyományos, normál” Astrákhoz képest, de pontosabban is vezethetők: kormányzásuk, felfüggesztésük és fékrendszerük is gyorsan és kiszámíthatóan reagál a pilóta minden utasítására.

Ennek, vagyis a sportos vezethetőség érdekében 10 milliméterrel csökkentették a GSe modellek újrahangolt futóművének a hasmagasságát, így első osztályú stabilitással és ívmeneti jellemzőkkel bírnak, még kanyarban történő fékezéskor, valamint nagy sebességű sztrádatempónál is.

Ugyanakkor a rugózás és a hidraulikus lengéscsillapítók speciális beállítása nem csak a dinamikus vezethetőséget, de a kényelmet is szolgálja, amihez AaKONI FSD (Frequency Selective Damping: frekvenciafüggő csillapítás) rendszer nagyban hozzájárul. Szintén egyedi a kormánymű hangolása, illetve az ESP működése. Utóbbi beavatkozási határát magasabbra emelték, így jobban illeszkedik a dinamikus vezetési szokásokhoz.

Mindezen túl a GSE modellek egyedi részletei még céltudatosabbá formálják az Aszta család határozott kiállását. Kívülről a tisztán elektromos Manta GSe tanulmányautóról ismerős, különleges vonalú, 18 colos kerekek, a spéci első lökhárító, valamint a csomagtérajtó GSe emblémája erősíti a páratlanul lendületes karaktert. Az utastérben az Alcantara huzatú első sportülések nem csak egyedi GSe-elemek, de AGR minősítésükkel tovább is öregbítik az Opelek legendás ergonómiájának hírnevét.

A “GSe” korábban hagyományosan a “Grand Sport Einspritzung” (Grand Sport Befecskendezés) kifejezés rövidítése volt, például az Commodore GS/E és az Opel Monza GSE típusokon. Ma azonban már az Opel csúcskategóriás sportos almárkáját jelöli, úgy, mint “Grand Sport electric” (Grand Sport elektromos). Az új GSE típusok pedig élvezetes vezethetőségükkel és a lokálisan emissziómentes használhatóságukkal újradefiniálják a sportosság fogalmát.

Kapcsolódó cikkek

BMW-i5-teszt-Eszaki-sarkkortol-az-Alpokig-motoresverda-7.jpg
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új BMW i5 lenyűgözően szerepelt az Északi sarkkörtől az Alpokig vezető téli teszteken

A fejlesztőmérnökök egy éven keresztül finomhangolták hóban és jégen a hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereket. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja lebilincselő kiforrottságról tett tanúbizonyságot. A tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin tapadását, dinamikáját és menetstabilitását egyedülálló nyomatékvezérlő technológia optimalizálja. A tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin páratlanul átfogó megbízhatósági teszteket teljesített a hamarosan esedékes világpremierje […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A Porsche új kemping kiegészítője sátrakat varázsol autói tetejére

Az életben egyes dolgok tökéletesen passzolnak egymáshoz: például egyértelmű, hogy az egyterűekből kitűnő kirándulóautó faragható. A sportautókkal ugyanakkor teljesen más helyzet. Vagy mégsem? A Porsche másképp gondolja mindezt! A Porsche gyári kiegészítőkre szakosodott részlege, a Tequipment által tervezett és gyártott új tetősátor összecsukva egy nagyobb méretű tetőcsomgtartóra hasonlít. A kétszemélyes hajlék könnyen felszerelhető a 911, […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Japánban már bemutatkozott a C+walk S, a Toyota gyaloglást segítő új mobilitási eszköze

A japán autógyártó és mobilitási szolgáltató emellett továbbfejlesztette az álló típusú C+walk T-t, valamint a maximum 60 km/órás végsebességre korlátozott minóautó C+podot is. A japán népesség elöregedésével összefüggésben egy felmérés kimutatta, hogy a 75 év felettiek körülbelül 20 százaléka 100 métert jelölt meg azon távolságként, amelyet nehézségek nélkül meg tud tenni. Azt is közölték, hogy […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom