Volvo EX30 – A nép Volvo?

Az utóbbi évek villanyautós történései vitathatatlanul a Tesla körül forogtak. Jó ideig az amerikai vállalat diktálta a tempót, mert sokáig csak ők kínáltak elfogadható technikájú elektromos autót. A sikerüknek köszönhetően, a hagyományos autógyárak is felvették kesztyűt. Ami annyit jelent, hogy ma már ők is egész jó villanyautókat készítenek. A „surranó pályán” pedig megérkezett a kínai gőzhenger.

A vevőkért folytatott harcnak az egyik jele, hogy a Tesla elkezdte az árcsökkentést, a hirdetést és az autókiállításra járást. Azaz már nincsenek egyedül a piacon.

Színre lép az EX30

A svédek nemrég tartották itthon az EX30-nak és az új csúcsmodelljüknek a statikus bemutatóját. A belépőszintű típusból az első példányok januárban érkeznek a kereskedésekbe. A kiállított autó kézzel összeszerelt, valódi prototípus volt. Erre fel is hívták a figyelmet, mert akadtak rajta nem működő dolgok, de ez így van rendjén. Az augusztusi premier mutatja a Volvo igyekezetét, hogy alaposan meg akarják lovagolni az autó által gerjesztett hullámokat.

Persze nem csak mi miattunk tartották a bemutatót: az előző nap, a potenciális érdeklődőknek is megmutatták az újdonságot. Ennek az eredménye, hogy már félszáz EX30-at eladtak, és több flottás megkeresésük is érkezett. Az egyik oka az eredményeknek, hogy az alapmodellre 14 milliós árcédula került.

A technika

Ezzel az árral a 4234 mm hosszú, 1836 milliméter széles és 1550 mm magas autó, sok „galibát” fog okozni. Az egyik terület ahol megkavarhatja az állóvizet az a prémium liga. Ahol még veszélyes lehet, az a VW ID. család kisebb tagjai és más néven futó rokonaik. A jó belépő ár miatt, a Peugeot e2008 és társaitól is csíphet el kuncsaftokat, mert a Volvo neve igen jól hangzik.

Az emlegetett összegért a 322 kilométeres hatótávot ígérő, vasfoszfát (CFP) akkut használó, hátsó-hajtású alapmodellt lehet elvinni. Ebbe 272 lóerőt és 340 Nm-t tudó motort szereltek, ami 5,3 mp alatt gyorsítja nulláról 100 km/órára az EX30-at.

Aki nagyobb hatótávban gondolkodik, annak az Extended Range nevű egy motoros verzió javasolt. Ez a valóságot jobban tükröző amerikai mérés szerint, 443 kilométeres hatótávot tud (EPA). Ez változat nikkel-magnézium és kolbalt kémiájú akkut használ, és elérhető két motoros kivitelben is. Ráadásul az 51 kWh-ás méret helyett helyet, már 69 kWh-ás az áramtároló. Ez a változat 434 lóerőt, 543 Nm-t és 427 kilométeres – szintén – EPA által mért hatótávot produkál.

A belső

Az első csomagtartóval is rendelkező városi szabadidő-autó hozza a műfaj sajátosságait. A kis Volvónál csak központi kijelzőt használnak, ezért a kormány mögött nincs műszerfal. Zseniálisak a rozsdamentes acélból készült belső ajtókilincsek. Ami visszahoz a földre, azok az újrahasznosított műanyagból készült, utastér burkolati elemek. Ezeknek a kinézetét még ízlelgetni kell, a tapintásukkal és a minőségükkel szerencsére nincs gond.

A költségek alacsonyan tartása nem csak ezen látszik: az ablakokat az első ülés között lévő két kapcsolóval lehet működtetni. Plusz ott az irányváltó, ha a hátsókat is szeretnénk mozgatni… Hátul is történt kábel-megtakarítás: a hátsó ablakemelő kapcsolókat, a két első ülés közötti konzol végére telepítették. Ezért az ajtók csupaszok.

A hátsó ülésnél, 185 centis magasság felett, a térdeknek és a lábaknak szűkös a hely. Az újrahasznosított anyagból készült szöveteknek és kárpitoknak kellemes a tapintása. Az utastér hozza a szokásos, minimalista és nyugis, volvós hangulatot. A külső ékkövei a keret nélküli tükrök és a lámpák.

A Volvókban találni apró formai játékokat, pl. aprócska svéd zászlókat. Ez a játékosság az újdonságnál is fellelhető: a hátsó lámpába elrejtettek egy apró Volvo feliratot.

Benedek Attila
Fotó: szerző, Volvo

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

AZ ÚJ PEUGEOT E-208 GTi: MÉG TÖBB ÉLMÉNY, MÉG INKÁBB GTi!

A PEUGEOT ma a legendás Le Mans-i 24 órás verseny helyszínén mutatta be a nagyközönségnek új E-208 GTi modelljét. A különleges eseményen Alain FAVEY, a PEUGEOT vezérigazgatója, Jean-Marc FINOT, a Stellantis Motorsport vezérigazgatója és Matthias HOSSANN, a PEUGEOT formatervezési vezetője, valamint Paul Di RESTA, a Peugeot TotalEnergies Team pilótája is megjelent a PEUGEOT szurkolói zónájában, […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az újragondolt ikon: A Nissan LEAF karcsú aerodinamikai dizájnnal, lenyűgöző hatótávolsággal és csúcstechnológiával tér vissza

• A vadonatúj Nissan LEAF a következő lépés a Nissan elektromos járművek felé vezető útján, a világ első tömegpiaci elektromos autójának örökségére építve • A letisztult, aerodinamikus és tágas crossover dizájn kétféle akkumulátor-opcióval érhető el, akár 604 km-es (WLTP) hatótávot kínálva, magabiztos vezetést biztosítva mindennapi és hosszabb utazásokhoz is • Teljesen összekapcsolt mobilitási élményt nyújt […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója nyitotta meg az Opel új magyarországi márkakereskedését

Az Opel vezérigazgatója a márka megújulásáról és a kereskedői hálózat fontosságáról beszélt A Grandland és a Mokka mellé megérkezett az új Frontera – teljesen új Opel SUV kínálat Az Opel megújulása a modelpaletta mellett a márkakereskedői arculatot is érinti Az új arculat egyik első hazai bemutatkozása a CarNet Triplex most megnyílt budakalászi márkakereskedése Budakalász/ Az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom