Zöld rocksztár született: megérkezett a hosszú tengelytávú VW ID.Buzz

Autó, akár egy rockszám: „Good Vibrations”. Ahol csak megjelenik, rámosolyognak az emberek: ez az ID. Buzz. Az ikon az elektromos autók között, amelynek most tovább bővül a kínálata – a hosszú tengelytávú ID. Buzz változattal. „Made in Germany” Európa, illetve Kanada és az Amerikai Egyesült Államok számára, a nagyobbik ID. Buzz révén ugyanis kezdetét veszi a Volkswagen busz visszatérése Észak-Amerikába, ahol június 2-án világpremierjét is tartotta. A Pacific Coast Highway mentén, a Los Angeles környéki Huntington Beach szörfparadicsomában, az Egyesült Államok legnagyobb VW busz találkozójának keretében rendezett esemény egyszerre tisztelgett a rajongók és az ország előtt. Ugyanakkor Amerika is nagyszabású gesztussal üdvözli az ID. Buzz érkezését, június 2. ugyanis ezentúl New Yorktól San Franciscóig „Volkswagen Bus Day” néven ünnepnappá válik. A buszturné mindössze három hét múlva Németországban folytatódik, mégpedig a hosszú tengelytávú ID. Buzz európai bemutatkozásával. Az időpont és a helyszín itt is tökéletesen illik egymáshoz: június 23-25. között Európa legnagyobb Volkswagen busz találkozóján, a hannoveri Nemzetközi VW Busz Fesztiválon.

T4 generációjával húsz éve búcsúzott el a Volkswagen busz az Amerikai Egyesült Államoktól és Kanadától, mégis mind a mai napig New Yorktól egészen San Franciscóig igazi kultuszmodell maradt. Különösen farmotoros T1, T2 és T3 nemzedékei tartoznak még 2023-ban is Kalifornia, Florida vagy épp Long Island strandparkolóinak megszokott képéhez. Meghosszabbított ID. Buzz modelljével most a Volkswagen zárja a kört és – ezúttal elektromos hátsókerékhajtással – visszahozza a Volkswagen buszt Észak-Amerikába. Thomas Schäfer, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a volumen-márkacsoportért felelős tagja így kommentálta: „A Volkswagen szupererős globális márka, nagy múlttal, hűséges rajongók millióival és legendás termékekkel, ami különösen is jól érzékelhető itt, az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb VW busz találkozóján. Ezért nagy örömmel tölt el, hogy a Volkswagen Group of America csapata e keretek között ünnepelheti a hosszú tengelytávú ID. Buzz premierjét. E modellünkkel nagy lépést teszünk afelé, hogy ismét igazi Love Brand lehessünk.” Pablo Di Si, a Volkswagen Group of America elnök-vezérigazgatója az elektromos Volkswagen busznak az Egyesült Államok piacán betöltött jelentőségét hangsúlyozta: „Az ID. Buzz és az USA tökéletesen illenek egymáshoz!

A VW busz nagy múltra tekinthet vissza az Egyesült Államokban, és igazi kultikus státuszt élvezhet. Mai célunk a Volkswagen márka további erősítése Amerikában, a nagy ID. Buzz pedig pontosan a megfelelő modell ehhez.” Az ID. Buzz egyesült államokbeli bemutatójával egyfajta autós életérzés is visszatér, mutatott rá Lars Krause, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja: „A VW busz – az Egyesült Államokban és Kanadában éppúgy, mint Európában – immár évtizedek óta egyedülálló életszemléletet testesített meg. Felejthetetlen a legendás T1 Lightbus woodstocki képe, s a szabadság e szimbólumának génjei élnek tovább ID. Buzz modellünkben. Különösen nagy jelentőségű számunkra, hogy az ikonikus formavilágú ID. Buzz formájában most egy új, modern és tisztán elektromos megfogalmazását kínálhatjuk az észak-amerikaiaknak.”

4962 milliméteres hosszúságával és akár hét üléssel a hosszú ID. Buzz tökéletesen felkészült észak-amerikai bevezetésére, emellett Európában is bővíti lehetséges alkalmazásai körét. Hosszúságának a 250 milliméterrel hosszabb tengelytávból adódó növekménye egy harmadik üléssornak, akár 2469 literes csomagtérnek, valamint – még nagyobb hatótávot kínálva – egy nagyobb, 85 kWh nettó energiatároló képességű, új akkumulátornak is helyet biztosít. Télen új hőszivattyú növeli gazdaságosságát, emellett a hosszabb ID. Buzz egy szintén új, 210 kW (286 LE) teljesítményű elektromos motorral érkezik a piacra. Ezzel az elektromos géppel 160 kilométer/órára nő az elektronikusan korlátozott végsebesség (a 150 kilowattos európai ID. Buzz: 145 kilométer/óra). Álló helyzetből mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsít fel a hosszú ID. Buzz 100 kilométer/órás tempóra, ám ez még nem minden: 2024-re már bejelentették a 250 kW (339 LE) teljesítményű, összkerékhajtású változat (GTX) érkezését. Az ID. Buzz GTX a 0-100 kilométer/órás sprintet csupán 6,4 másodperc alatt teljesítve biztosít gyors besorolást az autópályák forgalmába.

A nagy elektromos VW busz további újdonságai közé tartozik a Head-up kijelző, a továbbfejlesztett, új generációs infotainment-rendszer és az okostelefonnal távirányítható parkolási funkció. Mindeközben a teljes egészében új fejlesztésű high-tech panorámatető (Smart Glass) idézi fel az ötvenes évek legendás Szamba-buszának emlékeit, amely 1,5 négyzetméteres felületével a Volkswagen által valaha kínált legnagyobb üvegtető. Az „okosüveg” fényáteresztő képessége érintőcsúszkával vagy hangvezérléssel szabályozható elektromosan az átlátszó és az átlátszatlan között. Az észak-amerikai változatok klimatizált üléseket és megvilágított első VW-márkaemblémát is kapnak.

Az ID. Buzz első példányainak amerikai kiszállítása 2024-ben veszi kezdetét, s az észak-amerikai piaci bevezetéssel csaknem párhuzamosan Európában is megérkezik a márkakereskedőkhöz a hosszú tengelytávú ID. Buzz. Minden ID. Buzz – akárcsak a T7 Multivan és a T6.1 Multivan – a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri főüzemében készül, amely a világ egyik legmodernebb autógyára, egyben a Volkswagen buszcsalád otthona.

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Izgalmas év vár 2025-ben a Nissanra: visszatér a Micra elektromos autóként, érkezik a harmadik generációs LEAF, valamint frissül az e-POWER technológia a Qashqaiban

• A Micra név visszatér egy stílusos, városi elektromos autó formájában • A forradalmi LEAF harmadik generációja letisztult dizájnjával hódít • A Nissan továbbfejlesztett e-POWER technológiája kifinomultabb működést, jobb hatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínál • A harmadik generációs JUKE 2026-ban teljesen elektromos autóként mutatkozik be Párizs, 2025 március 26. – A Nissan folytatja elektromos offenzíváját […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom