Verstappen uralta a pénteket Abu-Dhabiban

Egyelőre az látszik, hogy a címvédőnél van a tempóelőny, de erős hétvégéje lehet a Mercedesnek is. Nem lesz egyszerű dolga a Ferrarinak, ha megakarja tartani az összetett második helyet, míg az egyéni másodikért nagy taktikai csata lehet Perez és Leclerc között.

Az első edzést a két Mercedes zárta az élen. Ez azonban kevésbé volt mérvadó, mivel a versenyzők közel felét fiatalok helyettesítették, valamint a pálya sem volt ideális állapotban. A nyolc csapatból, akik cseréltek, hét fiatalt ültetett a volán mögé, míg az Alfánál Zhou helyét vette át Kubica. Mérvadóbb időket csak a féltáv után futottak a pilóták. Előtte még a Verstappen helyét elfoglaló Lawson is megfordult az első pozícióban, sőt Albon neve szerepelt ott. A második fél órára már Perez vette át a leggyorsabb kört, akit előbb Leclerc, majd Hamilton is megvert 1:26,633-as idővel. Nem sokkal később az újdonsült győztes csapattársa ugrott fel mögé a második pozícióba. Perez végül Ferrari-Red Bull szendvicsben zárta a gyakorlást, előtte a monacói versenyző lett a harmadik, míg mögötte az újonc Lawson zárt. Az új-zélandi mögött a búcsúzó Vettel, míg a német után a Sainz helyét átvevő Schwartzman következett. Kubica az Alfával 14-ik, Sargeant a Williamsszel 15-ik, O’Ward a McLarennel 16-ik, míg Drugovich az Astonnal az utolsó helyen zárt.

A második gyakorlásra már mindenki visszakapta jól megérdemelt ülését. A pálya is alkalmassá vállt a mérvadó körökhöz, és ezt valamennyien ki is használták. Az edzés első fele a hosszabb etapokról szólt, melyet közepes abroncsokon teljesítettek a pilóták, míg a második fél órában a gyorskörökre mentek rá a versenyzők. Az első jelentősebb momentum Ricciardóé volt, a szintén búcsúzó ausztrál – akinek jövőjét megerősítette Helmut Marko, miszerint visszatér az energiaitalosokhoz tartalékpilóta szerepkörben –, autójának leért a padlólemeze, emiatt megcsúszott a McLarennel, de éppen megúszta a csúnyább balesetet. Verstappen sem tétlenkedett, még sárga oldalfalú Pirelliken magához ragadta a vezetést, és azt nem is eresztette ki a kezéből a lágyakra való váltás után sem. A holland végül 1:25,146-tal zárt. A legnagyobb kihívónak ezúttal is a Mercedes tűnik, Russell alig három tizeddel elmaradva lett második, míg Hamilton a negyediken fejezte be, Leclercet fogták közre. A bajnoki második helyért nagy csatában lévő Perez, aki pontegyenlőséggel áll a monacóival, három tizeddel volt ferraris riválisa mögött. Sainz hatodiknak zárt, míg a középmezőny legjobbja az Alpine lett, Ocon hetediknek, míg Alonso nyolcadiknak látta meg a kockás zászlót. A top 10-et Ricciardo és Bottas tette teljessé, Vettel a 12-ik helyet húzta be.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új MINI Aceman

Kreatív helykihasználás – újraértelmezve: a MINI a prémium kisautók szegmensébe érkező első crossover modell világpremierjét ünnepli. Az új MINI Aceman a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos meghajtással párosítja. Az eredmény a Sir Alec Issigonis klasszikus Minijéhez is alapul szolgáló vízió kortárs értelmezése: maximális helykihasználás minimális alapterületen, modern hajtáslánc-technológiával felvértezve. Az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Szórakoztató futamokkal ért véget a hétvége a Balaton Park Circuiten

Eseménydúsan zárult a 2024-es Laptiming Kupa a Balaton Park Circuiten. A tavalyi év gokartos világbajnoka, Kirill Kutskov meglepetés győzelmet aratott az F4-esek között, a Twingók ismét látványos versenyt futottak, míg a horvát TC-seknél az utolsóból lett az első. A F4 közép-európai zónájának harmadik versenyén az volt a legnagyobb kérdés, hogy vajon Ethan Ischernek sikerül-e triplával […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Jelentős elismerést kapott az új Peugeot E-3008

A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat. Ezúttal a vadonatúj Peugeot E-3008 kapta az elismerést kreatív formatervéért és lendületes sziluettjéért. A neves Red Dot formatervezési díj ismételt megszerzése is bizonyítja, hogy a Peugeot a formatervezés területén is folyamatosan képes a megújulásra. A Peugeot E-3008 azzal nyűgözte le a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom