2022-ben töretlen az elektromos motorok térnyerése

Árgus szemekkel figyelik az elemzők a francia motorpiacot, s nem véletlenül, hiszen az ott zajló események némi fáziskéséssel – rendre megismétlődnek a kontinens többi államában is. Ezúttal azért került Franciaország a figyelem középpontjába, mert jelentősen csökkent az új, benzines motorkerékpárok forgalma, sőt itt volt a legnagyobb visszaesés az Unión belül.

Egyre több elektromos motort és robogót vásárolnak Európában
Ugyanakkor az elektromos motorok és robogók forgalma nőtt, ami részben az idén megjelent, nagy teljesítményű és különleges modelleknek köszönhető. Hogy pontos számokról is szót ejtsünk:

Közel 150 ezer kétkerekű talált gazdára az első félévben, ami komoly visszaesés a korábbi, 160 ezres mennyiséggel összevetve.

Ami a márkák versenyét illeti, a friss adatok alapján a Honda áll az élen a Yamaha és a BMW előtt.

A legfontosabb, egyben legérdekesebb trend, hogy milyen ugrásszerűen nő az elektromos motorok forgalma, ráadásul nem a filléres, belépőszintű mopedek pörgetik fel az eladásokat, sőt pont fordítva. Noha csak idén tavasszal jelent meg és nem éppen olcsó a BMW CW 04 e-robogója, máris csaknem 1600 darab talált gazdára belőle, így Franciaországban – meglepetésre – a bajor márka lett a legsikeresebb elektromosmotor-gyártó idén.

Az elektromos robogók piacát továbbra is a NIU uralja, mely annak dacára őrizte meg elsőségét, hogy Európában csaknem 700 (!) olyan vetélytárssal kell megmérkőznie, mely szintén elektromos robogókkal szeretne vevőket csenni a konkurenciától. Idén csaknem húszezer e-robogó talált gazdára Franciaországban, ami nagy előrelépés a tavalyi 12 ezres mennyiség után, a három legnépszerűbb márka pedig a már említett, piacvezető NIU, a VMoto és az Askoll volt.

A számok alapján aligha kell attól tartanunk, hogy a közeljövőben belül megismétlődik az autópiacon látott hatalomátvétel, azaz több elektromos jármű talál gazdára, mint benzines. Az viszont intő jel, hogy amíg a hagyományos robogók és motorkerékpárok forgalma csökkent, a hangtalan gépekből egyre több fogyott, ami arra utal, hogy az összes motorgyártónak érdemes felkészülnie az átállásra, és elektromos modellekkel bővíteni a kínálatát.

Forrás: Sportmotor

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Új fejezet kezdődik: A Mazda bemutatja a vadonatúj CX-5-öt Európában

Továbbfejlesztett CX-5 formavilág, még sokoldalúbb és kényelmesebb kialakítással, hogy tökéletesen illeszkedjen bármilyen életstílushoz Fejlett technológiák, kifinomult menetdinamika, és egy új, gyorsabban reagáló 2.5 literes benzinmotor a természetesebb, harmonikusabb vezethetőségért Európa-szerte a kereskedésekben 2025 decemberétől – kivételesen jó ár-érték aránnyal. A Mazda ma leplezi le a vadonatúj Mazda CX-5 modellt – a márka legsikeresebb SUV-jének merész, […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Hyundai Motor a Goodwood Festival of Speed keretében mutatja be az IONIQ 6 N-t, amely új mércét állít a nagy teljesítményű elektromos járművek kategóriájában

• A Hyundai Motor Company az ikonikus Goodwood Festival of Speed eseményen (Nyugat-Sussex megye, Anglia) bemutatta második nagy teljesítményű elektromos típusát, az IONIQ 6 N-t • A díjnyertes IONIQ 5 N sikeréből építkező IONIQ 6 N a Hyundai N motorsport-programjaiból és „négykerekű laboratórium” kezdeményezéseiből származó, élvonalbeli technológiákat és menetképességeket vonultat fel • A modell a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Megkezdődött az új e-POWER-rel szerelt Qashqai gyártása a Nissan sunderlandi gyárában

A Nissan saját fejlesztésű, a piacon egyedülálló elektromos hajtásláncának legújabb változata jelentős előrelépést jelent az üzemanyag-fogyasztás, a károsanyag-kibocsátás és a vezetési élmény terén 2006 óta már 4,5 millió Qashqai készült az Egyesült Királyságban, ebből 2007 óta csaknem 25 000 Qashqai került forgalomba hazánkban. A Qashqai 2024-ben és 2025 első fél évében is a legnépszerűbb modell […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom