2022-ben töretlen az elektromos motorok térnyerése

Árgus szemekkel figyelik az elemzők a francia motorpiacot, s nem véletlenül, hiszen az ott zajló események némi fáziskéséssel – rendre megismétlődnek a kontinens többi államában is. Ezúttal azért került Franciaország a figyelem középpontjába, mert jelentősen csökkent az új, benzines motorkerékpárok forgalma, sőt itt volt a legnagyobb visszaesés az Unión belül.

Egyre több elektromos motort és robogót vásárolnak Európában
Ugyanakkor az elektromos motorok és robogók forgalma nőtt, ami részben az idén megjelent, nagy teljesítményű és különleges modelleknek köszönhető. Hogy pontos számokról is szót ejtsünk:

Közel 150 ezer kétkerekű talált gazdára az első félévben, ami komoly visszaesés a korábbi, 160 ezres mennyiséggel összevetve.

Ami a márkák versenyét illeti, a friss adatok alapján a Honda áll az élen a Yamaha és a BMW előtt.

A legfontosabb, egyben legérdekesebb trend, hogy milyen ugrásszerűen nő az elektromos motorok forgalma, ráadásul nem a filléres, belépőszintű mopedek pörgetik fel az eladásokat, sőt pont fordítva. Noha csak idén tavasszal jelent meg és nem éppen olcsó a BMW CW 04 e-robogója, máris csaknem 1600 darab talált gazdára belőle, így Franciaországban – meglepetésre – a bajor márka lett a legsikeresebb elektromosmotor-gyártó idén.

Az elektromos robogók piacát továbbra is a NIU uralja, mely annak dacára őrizte meg elsőségét, hogy Európában csaknem 700 (!) olyan vetélytárssal kell megmérkőznie, mely szintén elektromos robogókkal szeretne vevőket csenni a konkurenciától. Idén csaknem húszezer e-robogó talált gazdára Franciaországban, ami nagy előrelépés a tavalyi 12 ezres mennyiség után, a három legnépszerűbb márka pedig a már említett, piacvezető NIU, a VMoto és az Askoll volt.

A számok alapján aligha kell attól tartanunk, hogy a közeljövőben belül megismétlődik az autópiacon látott hatalomátvétel, azaz több elektromos jármű talál gazdára, mint benzines. Az viszont intő jel, hogy amíg a hagyományos robogók és motorkerékpárok forgalma csökkent, a hangtalan gépekből egyre több fogyott, ami arra utal, hogy az összes motorgyártónak érdemes felkészülnie az átállásra, és elektromos modellekkel bővíteni a kínálatát.

Forrás: Sportmotor

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Moto GP

A MotoGP és a Superbike a HUMDA szervezésében tér vissza Magyarországra

Budapest, 2024. szeptember 19. – Harminchárom év után a 2025. augusztus 22-24-i hétvégén tér vissza a gyorsasági motorversenyzés királykategóriája, a MotoGP Magyarországra. A következő szezonban a Superbike világbajnokság (World Superbike Championship, WSBK) július 25-27-i állomása is hazánk lesz, ez a versenysorozat harmincöt év után érkezik újra hozzánk. A viadalok promótere és szervezője a Széchenyi Egyetemi […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

A BMW útnak indítja a tisztán elektromos prémium mobilitás nemzetközi kommunikációs kampányát

+++ A többdimenziós kampányelemek az elektromos mobilitást éltető klasszikus márkaértékeket helyezik a középpontba +++ A reklámfilm és a számos különböző multimédia-tartalom a bajor prémiummárka átfogó tisztán elektromos portfólióját mutatja be +++ Reflektorfénybe gurul a BMW i4, a BMW i5, a BMW i7, a BMW iX1, a BMW iX2, a BMW iX3 és a BMW iX […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Tizenhárom érmet és további öt pontszerző helyet szereztek a Toyota által támogatott magyar olimpikonok és paralimpikonok Párizsban

Az olimpiai, paralimpiai és speciális olimpiai mozgalom világszintű támogatójaként és mobilitási partnereként ismert Toyota mintegy 30 magyar atléta felkészülését támogatta a párizsi olimpiai és paralimpiai játékokra, akik kimagasló eredményekkel hálálták meg a vállalat bizalmát és a szurkolók támogatását. A Toyota által támogatott magyar olimpikonokból és paralimpikonokból álló párizsi kontingens valóságos éremesővel és pontszerző helyek sokaságával […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom