2022-ben töretlen az elektromos motorok térnyerése

Árgus szemekkel figyelik az elemzők a francia motorpiacot, s nem véletlenül, hiszen az ott zajló események némi fáziskéséssel – rendre megismétlődnek a kontinens többi államában is. Ezúttal azért került Franciaország a figyelem középpontjába, mert jelentősen csökkent az új, benzines motorkerékpárok forgalma, sőt itt volt a legnagyobb visszaesés az Unión belül.

Egyre több elektromos motort és robogót vásárolnak Európában
Ugyanakkor az elektromos motorok és robogók forgalma nőtt, ami részben az idén megjelent, nagy teljesítményű és különleges modelleknek köszönhető. Hogy pontos számokról is szót ejtsünk:

Közel 150 ezer kétkerekű talált gazdára az első félévben, ami komoly visszaesés a korábbi, 160 ezres mennyiséggel összevetve.

Ami a márkák versenyét illeti, a friss adatok alapján a Honda áll az élen a Yamaha és a BMW előtt.

A legfontosabb, egyben legérdekesebb trend, hogy milyen ugrásszerűen nő az elektromos motorok forgalma, ráadásul nem a filléres, belépőszintű mopedek pörgetik fel az eladásokat, sőt pont fordítva. Noha csak idén tavasszal jelent meg és nem éppen olcsó a BMW CW 04 e-robogója, máris csaknem 1600 darab talált gazdára belőle, így Franciaországban – meglepetésre – a bajor márka lett a legsikeresebb elektromosmotor-gyártó idén.

Az elektromos robogók piacát továbbra is a NIU uralja, mely annak dacára őrizte meg elsőségét, hogy Európában csaknem 700 (!) olyan vetélytárssal kell megmérkőznie, mely szintén elektromos robogókkal szeretne vevőket csenni a konkurenciától. Idén csaknem húszezer e-robogó talált gazdára Franciaországban, ami nagy előrelépés a tavalyi 12 ezres mennyiség után, a három legnépszerűbb márka pedig a már említett, piacvezető NIU, a VMoto és az Askoll volt.

A számok alapján aligha kell attól tartanunk, hogy a közeljövőben belül megismétlődik az autópiacon látott hatalomátvétel, azaz több elektromos jármű talál gazdára, mint benzines. Az viszont intő jel, hogy amíg a hagyományos robogók és motorkerékpárok forgalma csökkent, a hangtalan gépekből egyre több fogyott, ami arra utal, hogy az összes motorgyártónak érdemes felkészülnie az átállásra, és elektromos modellekkel bővíteni a kínálatát.

Forrás: Sportmotor

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról

Mától Ekler Luca paralimpiai bajnok is a Toyota támogatásával készülhet az idei Paralimpiára

Az olimpiai és paralimpiai mozgalom világszintű mobilitási partnere, egyben a Magyar Olimpiai Bizottság és a Magyar Paralimpiai Bizottság támogatója, a Toyota, 2024. február 22-én a Magyar Parasport Napja alkalmából megszervezett szakmai konferencián adta át azt a vadonatúj Toyota C-HR-t, amellyel Ekler Luca paralimpiai bajnok, világ- és Európa-bajnok, világcsúcstartó magyar paraatléta felkészülését támogatja a 2024-es Párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Újabb 5 évig az AutoWallis Csoport lesz az Opel importőre Magyarországon és három további régiós országban

Andrew Prest, az AutoWallis Distribution ügyvezetője elmondta, hogy a vállalat mára az Opel egyik legnagyobb független importőrévé vált A megállapodás értelmében legalább 2028 végéig az AutoWallis, fogja a márkát képviselni a közép-kelet-európai régió négy országában 2023-ban közel 12 ezer új Opelt értékesített a cég a régió négy piacán Budapest,/ Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Wang Chuanfu a BYD elnöke köszöntötte a márka első magyar vásárlóit

A BYD, a világ vezető NEV – azaz új energiával hajtott – járműveket és akkumulátorokat gyártó vállalata, büszkén rendezte meg az első magyarországi személyautó vásárlóinak köszöntési ünnepségét, Wang Chuanfu, a BYD csoport alapítójának és elnökének jelenlétében. Az ünnepi ceremónia hangsúlyozza a BYD elkötelezettségét az elektromobilitás elterjesztése mellett Magyarországon és Európa-szerte. Az esemény a budapesti Puskás […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom