2022-ben töretlen az elektromos motorok térnyerése

Árgus szemekkel figyelik az elemzők a francia motorpiacot, s nem véletlenül, hiszen az ott zajló események némi fáziskéséssel – rendre megismétlődnek a kontinens többi államában is. Ezúttal azért került Franciaország a figyelem középpontjába, mert jelentősen csökkent az új, benzines motorkerékpárok forgalma, sőt itt volt a legnagyobb visszaesés az Unión belül.

Egyre több elektromos motort és robogót vásárolnak Európában
Ugyanakkor az elektromos motorok és robogók forgalma nőtt, ami részben az idén megjelent, nagy teljesítményű és különleges modelleknek köszönhető. Hogy pontos számokról is szót ejtsünk:

Közel 150 ezer kétkerekű talált gazdára az első félévben, ami komoly visszaesés a korábbi, 160 ezres mennyiséggel összevetve.

Ami a márkák versenyét illeti, a friss adatok alapján a Honda áll az élen a Yamaha és a BMW előtt.

A legfontosabb, egyben legérdekesebb trend, hogy milyen ugrásszerűen nő az elektromos motorok forgalma, ráadásul nem a filléres, belépőszintű mopedek pörgetik fel az eladásokat, sőt pont fordítva. Noha csak idén tavasszal jelent meg és nem éppen olcsó a BMW CW 04 e-robogója, máris csaknem 1600 darab talált gazdára belőle, így Franciaországban – meglepetésre – a bajor márka lett a legsikeresebb elektromosmotor-gyártó idén.

Az elektromos robogók piacát továbbra is a NIU uralja, mely annak dacára őrizte meg elsőségét, hogy Európában csaknem 700 (!) olyan vetélytárssal kell megmérkőznie, mely szintén elektromos robogókkal szeretne vevőket csenni a konkurenciától. Idén csaknem húszezer e-robogó talált gazdára Franciaországban, ami nagy előrelépés a tavalyi 12 ezres mennyiség után, a három legnépszerűbb márka pedig a már említett, piacvezető NIU, a VMoto és az Askoll volt.

A számok alapján aligha kell attól tartanunk, hogy a közeljövőben belül megismétlődik az autópiacon látott hatalomátvétel, azaz több elektromos jármű talál gazdára, mint benzines. Az viszont intő jel, hogy amíg a hagyományos robogók és motorkerékpárok forgalma csökkent, a hangtalan gépekből egyre több fogyott, ami arra utal, hogy az összes motorgyártónak érdemes felkészülnie az átállásra, és elektromos modellekkel bővíteni a kínálatát.

Forrás: Sportmotor

Kapcsolódó cikkek

A ŠKODA bemutatta a fenntartható mobilitás felé vezető útitervét

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható előállítása és üzemeltetése áll a középpontban, a kapcsolódó beszállítói láncolatokat is beleértve. Ennek megvalósítása érdekében a ŠKODA továbbra is elkötelezett például […]

Olvass tovább

A Nissan megkezdi vadonatúj modelljének, a teljesen elektromos Townstarnak európai gyártását

Miközben a megújuló energia rajongói világszerte az EV világnapot ünneplik, a Nissan bejelenti a 100%-ban elektromos Townstar gyártását. A jármű új, intelligens energiafelhasználással és akkumulátor-hűtéssel optimalizált elektromos hajtásláncot tartalmaz, amely a kategóriájában kiemelkedő, akár 300 km-es hatótávolságot biztosít. Alig néhány nappal az EV Világnap megünneplése után a Nissan bejelentette, hogy megkezdi a teljesen új és […]

Olvass tovább

2023-ban visszatér a V-Strom 650 Adventure Tourer és újdonságokkal érkezik a Burgman 400

A Suzuki motorkerékpár termékcsaládjában a 2023-as modellek megjelenésének folytatásaként több rendkívül sokoldalú és stílusos motorkerékpár is megjelenik. A kifinomult és praktikus Burgman 400 robogó tökéletes a mindennapi stílusos ingázáshoz, a sokoldalú V-Strom 650 pedig egy jól felszerelt, intelligens tervezésű kalandtúra középkategóriás motorkerékpár. Mind a Burgman, mind a V-Strom 650 valós teljesítményt, kategóriájában vezető építési minőséget […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom