2024-től kéttagúra bővülhet a BMW M Touring kínálata

A BMW az M3 igen patinás történetében csak most mutatta be az első Touring, azaz kombi kivitelt, ami szinte mindenkiből instant rajongást váltott ki. Nem csoda, hiszen amellett, hogy az M3-ból ez az első Touring, mindent egybevetve is csupán a harmadik kombi M-es BMW. A legfrissebb pletykák szerint azonban 2024-ben olyat jöhet, amilyen még nem volt, ugyanis a következő generációs M5-ből is készülhet Touring kivitel, így egyszerre két kombi M BMW lehet majd a kínálatban.

Az M5-ből azonban ez már a harmadik Touring lenne, hiszen először még az E34-es széria (1992-1994), majd jó nagy kihagyással a legendás V10-es E60-as (2006-2010) volt elérhető M5 Touringként. Most hasonlóan nagy kihagyás után, 2024-ben újra visszatérhet az M5 kínálatába a kombi karosszéria, és az M3 Touring után – ami bizonyosan az utolsó tisztán belső égésű M3 lesz – a nagyobb testvér is különleges lesz, hiszen az egyik első konnektoros hibrid M modell lesz. Persze csak az XM után.

Az M5 egyébként közösködhet majd az XM-mel hajtáslánc tekintetében, ami azt jelenti, hogy a 4,4 literes, duplaturbós V8-as mellé társítanak majd egy hibrid rendszert a bajorok. Az óriás SUV alapverziója így nagyjából 650 lóerőt tud majd, ám később jön majd egy 750 lovas kivitel is – ezek a teljesítményszintek pedig nem elképzelhetetlenek az M5 esetében sem. Természetesen az automata váltó és az összkerékhajtás is adott lesz.

A szemfüles lesifotósok egyébként már többször is lencsevégre kapták az alaposan álcázott M5 prototípusokat, ám eddig kizárólag négyajtós kivitelben. Ez persze közel sem jelenti azt, hogy nem igazak azok az egyébként belső forrásból származó hírek, hogy jön a Touring is, de kíváncsian várjuk, hogy mikor tűnhet fel először egy kombi prototípus. Mindenesetre mi reménykedünk benne, hogy igaznak bizonyulnak ezek az információk.

Kapcsolódó cikkek

BMW-i5-teszt-Eszaki-sarkkortol-az-Alpokig-motoresverda-7.jpg
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új BMW i5 lenyűgözően szerepelt az Északi sarkkörtől az Alpokig vezető téli teszteken

A fejlesztőmérnökök egy éven keresztül finomhangolták hóban és jégen a hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereket. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja lebilincselő kiforrottságról tett tanúbizonyságot. A tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin tapadását, dinamikáját és menetstabilitását egyedülálló nyomatékvezérlő technológia optimalizálja. A tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin páratlanul átfogó megbízhatósági teszteket teljesített a hamarosan esedékes világpremierje […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A Porsche új kemping kiegészítője sátrakat varázsol autói tetejére

Az életben egyes dolgok tökéletesen passzolnak egymáshoz: például egyértelmű, hogy az egyterűekből kitűnő kirándulóautó faragható. A sportautókkal ugyanakkor teljesen más helyzet. Vagy mégsem? A Porsche másképp gondolja mindezt! A Porsche gyári kiegészítőkre szakosodott részlege, a Tequipment által tervezett és gyártott új tetősátor összecsukva egy nagyobb méretű tetőcsomgtartóra hasonlít. A kétszemélyes hajlék könnyen felszerelhető a 911, […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Japánban már bemutatkozott a C+walk S, a Toyota gyaloglást segítő új mobilitási eszköze

A japán autógyártó és mobilitási szolgáltató emellett továbbfejlesztette az álló típusú C+walk T-t, valamint a maximum 60 km/órás végsebességre korlátozott minóautó C+podot is. A japán népesség elöregedésével összefüggésben egy felmérés kimutatta, hogy a 75 év felettiek körülbelül 20 százaléka 100 métert jelölt meg azon távolságként, amelyet nehézségek nélkül meg tud tenni. Azt is közölték, hogy […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom