A BMW a legnépszerűbb prémiummárka Magyarországon

A stagnáló magyarországi új autó piacon 2023 első félévében a prémium szegmens esetében növekedés figyelhető meg, nem kis részben köszönhetően a BMW Group teljesítményének. A bajor prémiumgyártó brit márkája, a MINI a tavalyi, egyébként rekordot jelentő egész éves értékesítési volumenének a 73%-át elérte már az idei év első hat hónapjában. A BMW a prémiumkategória legnépszerűbb márkája lett az első fél évben Magyarországon, a tavalyi hasonló időszakhoz képest 15%-kal nőttek a BMW eladások, míg a MINI eladásai 43%-kal gyarapodtak.

Az első félév legnépszerűbb modellje – megőrizve a tavalyi egész évre vonatkoztatott eredményét – a BMW X5 lett 330 db értékesített modellel, rögtön a nyomában a BMW 3-as (326 db) és a kiváltképp sikeres BMW 4-es (320 db) sorozattal. Kiemelkedően népszerűek voltak a BMW 4-es Gran Coupé és az M4 Coupé modellek. A negyedik és ötödik helyet a BMW 5-ös sorozat (235 db) és a BMX X3 (222 db) foglalta el. A regisztrált modellek 12,6%-a elektromos meghajtású.

A legnépszerűbb MINI kivitel a 3-ajtós, 5-ajtós és Cabrio változat (198 db) volt az év első hat hónapjában. A MINI Countryman mellett 124, a MINI Clubman mellett a brit prémiumgyártó 29 ügyfele döntött.

A BMW Group első féléves magyarországi értékesítésének 13%-át tették ki tisztán elektromos modellek, mely részarány az ősszel bemutatkozó BMW i5-össel tovább növekedhet.

„A folyamatos átalakulásban lévő, kihívásokkal teli gazdasági környezetben elért sikerek és különösen a prémium szegmensben elért vezető pozíció egyértelműen bizonyítják a BMW és a MINI erejét, valamint az ügyfeleink elkötelezettségét a márkák iránt. A stabil teljesítmény kapcsán feltétlenül fontos kiemelnünk a kiforrott márkakereskedői hátterünket és az országos partnerségi hálózatunkat, melyek elengedhetetlenek a megfelelő ügyfélkommunikációhoz. Az épülő debreceni BMW gyárat, mely még hangsúlyosabbá teszi majd a BMW Group hazai jelenlétét, rendkívül erős alapokkal várjuk” – mondta el Mester András, a BMW Group Magyarország értékesítési vezetője.

Fotó: Mosoni Péter

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Škoda Superb negyedik generációja is kínál limuzin változatot

Mladá Boleslav/Budapest, 2023. szeptember 4. – A Škoda AUTO rövidesen bemutatja belsőégésű motorokkal (ICE) hajtott zászlóshajója, a Superb negyedik generációját, ismét elegáns limuzin változattal egészíti ki népszerű kombi modelljét. E megújult hagyományos karosszériaváltozat hosszúságában és magasságában egyaránt növekedett, miközben még aerodinamikusabbá vált. Szintén fejlődött szoborszerűen plasztikus Škoda-formavilága, immár újratervezett, nyolcszögletű Škoda-hűtőráccsal és átdolgozott ajtókilincsekkel. Az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

BMW M és BMW X modellek hódították meg a Balaton Park Circuit versenypályát

Szeptember 4-13. között a legújabb BMW M és BMW X modellek sorakoztak fel a Balaton Park Circuit területén, hogy versenypályán, közúton és off-road körülmények között is próbára tehesse őket a X meets M rendezvény mintegy 320 hazai és nemzetközi résztvevője. A Balatonfőkajár szomszédságában található, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legmagasabb minősítését is elérő, idén átadott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Az új Land Cruiser lehet a Toyota legsokoldalúbb típusa

Amikor a Toyota 2023. augusztus elején bemutatta az új generációs – piactól függően Prado vagy 250 néven is jegyzett – Land Cruisert, azzal egyben globális hajtáslánc-stratégiáját is pontosan szemléltette. Az új generációs TNGA-F platformra épülő terepjárót a különböző piacokon eltérő motorválasztékkal kínálják, igazodva a helyi sajátosságokhoz, az ügyfelek elvárásai és a versenytársaknál elérhető alternatívák függvényében. […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom