A BMW a legnépszerűbb prémiummárka Magyarországon

A stagnáló magyarországi új autó piacon 2023 első félévében a prémium szegmens esetében növekedés figyelhető meg, nem kis részben köszönhetően a BMW Group teljesítményének. A bajor prémiumgyártó brit márkája, a MINI a tavalyi, egyébként rekordot jelentő egész éves értékesítési volumenének a 73%-át elérte már az idei év első hat hónapjában. A BMW a prémiumkategória legnépszerűbb márkája lett az első fél évben Magyarországon, a tavalyi hasonló időszakhoz képest 15%-kal nőttek a BMW eladások, míg a MINI eladásai 43%-kal gyarapodtak.

Az első félév legnépszerűbb modellje – megőrizve a tavalyi egész évre vonatkoztatott eredményét – a BMW X5 lett 330 db értékesített modellel, rögtön a nyomában a BMW 3-as (326 db) és a kiváltképp sikeres BMW 4-es (320 db) sorozattal. Kiemelkedően népszerűek voltak a BMW 4-es Gran Coupé és az M4 Coupé modellek. A negyedik és ötödik helyet a BMW 5-ös sorozat (235 db) és a BMX X3 (222 db) foglalta el. A regisztrált modellek 12,6%-a elektromos meghajtású.

A legnépszerűbb MINI kivitel a 3-ajtós, 5-ajtós és Cabrio változat (198 db) volt az év első hat hónapjában. A MINI Countryman mellett 124, a MINI Clubman mellett a brit prémiumgyártó 29 ügyfele döntött.

A BMW Group első féléves magyarországi értékesítésének 13%-át tették ki tisztán elektromos modellek, mely részarány az ősszel bemutatkozó BMW i5-össel tovább növekedhet.

„A folyamatos átalakulásban lévő, kihívásokkal teli gazdasági környezetben elért sikerek és különösen a prémium szegmensben elért vezető pozíció egyértelműen bizonyítják a BMW és a MINI erejét, valamint az ügyfeleink elkötelezettségét a márkák iránt. A stabil teljesítmény kapcsán feltétlenül fontos kiemelnünk a kiforrott márkakereskedői hátterünket és az országos partnerségi hálózatunkat, melyek elengedhetetlenek a megfelelő ügyfélkommunikációhoz. Az épülő debreceni BMW gyárat, mely még hangsúlyosabbá teszi majd a BMW Group hazai jelenlétét, rendkívül erős alapokkal várjuk” – mondta el Mester András, a BMW Group Magyarország értékesítési vezetője.

Fotó: Mosoni Péter

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom