A BMW a legnépszerűbb prémiummárka Magyarországon

A stagnáló magyarországi új autó piacon 2023 első félévében a prémium szegmens esetében növekedés figyelhető meg, nem kis részben köszönhetően a BMW Group teljesítményének. A bajor prémiumgyártó brit márkája, a MINI a tavalyi, egyébként rekordot jelentő egész éves értékesítési volumenének a 73%-át elérte már az idei év első hat hónapjában. A BMW a prémiumkategória legnépszerűbb márkája lett az első fél évben Magyarországon, a tavalyi hasonló időszakhoz képest 15%-kal nőttek a BMW eladások, míg a MINI eladásai 43%-kal gyarapodtak.

Az első félév legnépszerűbb modellje – megőrizve a tavalyi egész évre vonatkoztatott eredményét – a BMW X5 lett 330 db értékesített modellel, rögtön a nyomában a BMW 3-as (326 db) és a kiváltképp sikeres BMW 4-es (320 db) sorozattal. Kiemelkedően népszerűek voltak a BMW 4-es Gran Coupé és az M4 Coupé modellek. A negyedik és ötödik helyet a BMW 5-ös sorozat (235 db) és a BMX X3 (222 db) foglalta el. A regisztrált modellek 12,6%-a elektromos meghajtású.

A legnépszerűbb MINI kivitel a 3-ajtós, 5-ajtós és Cabrio változat (198 db) volt az év első hat hónapjában. A MINI Countryman mellett 124, a MINI Clubman mellett a brit prémiumgyártó 29 ügyfele döntött.

A BMW Group első féléves magyarországi értékesítésének 13%-át tették ki tisztán elektromos modellek, mely részarány az ősszel bemutatkozó BMW i5-össel tovább növekedhet.

„A folyamatos átalakulásban lévő, kihívásokkal teli gazdasági környezetben elért sikerek és különösen a prémium szegmensben elért vezető pozíció egyértelműen bizonyítják a BMW és a MINI erejét, valamint az ügyfeleink elkötelezettségét a márkák iránt. A stabil teljesítmény kapcsán feltétlenül fontos kiemelnünk a kiforrott márkakereskedői hátterünket és az országos partnerségi hálózatunkat, melyek elengedhetetlenek a megfelelő ügyfélkommunikációhoz. Az épülő debreceni BMW gyárat, mely még hangsúlyosabbá teszi majd a BMW Group hazai jelenlétét, rendkívül erős alapokkal várjuk” – mondta el Mester András, a BMW Group Magyarország értékesítési vezetője.

Fotó: Mosoni Péter

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Reflektorfényben a Debrecenben sorozatgyártásba kerülő BMW iX3 modell prototípusa

A NEUE KLASSE modellgeneráció sorozatgyártása 2025 végén veszi kezdetét. A BMW modellek új nemzedékének első képviselője BMW iX3 típusnéven lát napvilágot. E Sports Activity Vehicle modellt – amelynek előfutárát a gyártó a BMW Vision Neue Klasse X tanulmányautó képében már tavaly bemutatta – a BMW debreceni gyára készíti majd – a BMW Group nemzetközi gyártási […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom