A BMW Motorrad bemutatja a BMW M 1000 RR 50 Years M jubileumi modelljét.

Az 1972-ben BMW Motorsport GmbH néven alapított BMW M GmbH 50. évfordulója alkalmából a BMW Motorrad bemutatja az M 1000 RR 50 Years M jubileumi modellt Sao Paulo Yellow kivitelben és a történelmi 50 Years BMW M emblémával.

Feltűnő színeivel ez a jubileumi modell azt az M filozófiát és versenyszellemiséget képviseli, amely a BMW Motorrad közel 100 éves motorkerékpár-gyártását és a BMW M járművek 50 éves fennállását fémjelzi. Az M RR 50 Years M alapfelszereltségként az M Competition csomaggal Van felszerelve. A számos extrát tartalmazó M mart alkatrészcsomag és az exkluzív M karbon csomag mellett egy eloxált alumíniumból készült könnyített lengőkar, az M GPS köridőmérő feloldó kódja, valamint az M Endurance lánc és az utasülés (fényezett borítással) is az alapfelszereltség részét képezi.

M – a legerősebb betű a világon.

A BMW Motorrad 2018 végén vezette be az autópiacon oly sikeres BMW M modellcsaládot a motorkerékpárok piacára is, és azóta már a különleges M felszerelések, és az M Performance tartozékok is elérhetővé váltak.

Az S 1000 RR alapjaira épülő BMW M 1000 RR – ismertebb nevén M RR – 2020 szeptemberében tartotta világpremierjét a BMW Motorrad első M modelljeként.

A BMW Motorrad ma is a világ legerősebb betűjének filozófiáját követi: az M betű világszerte a versenysikerek, valamint a nagyteljesítményű BMW modellek vonzerejének megtestesítője, amely a teljesítményre, az exkluzivitásra és az egyediségre különösen fogékony ügyfeleket célozza meg. Végül, de nem utolsósorban a BMW M RR 2021 óta a BMW Motorrad World SBK Team, valamint a világ számos más versenycsapatának alapmotorja is.

A BMW Motorsport GmbH és BMW M GmbH (1993 óta).

A BMW Motorsport GmbH-t 1972-ben alapították azzal a céllal, hogy a BMW motorsport-tevékenységeit egy fedél alatt egyesítse, és nagy teljesítményű versenyautókat konstruáljon, illetve erőforrásokat építsen a motorsport számára. A BMW 3.0 CSL (CSL = Coupe Sport Light Construction) 1973-ban debütált a BMW Motorsport GmbH első versenyautójaként. A BMW Motorsport GmbH megalapítása alkalmából Robert A. Lutz, a BMW AG igazgatótanácsának értékesítésért felelős tagja 1972-ben így nyilatkozott: „A vállalat olyan, mint az ember. Ha sportol, akkor fittebb, lelkesebb, hatékonyabb és erősebb marad.”

A BMW 3.0 CSL az 1973-as szezonban debütált a túraautó Európa-bajnokságon, és vele együtt a versenycsapat egyenruhája is, a BMW Motorsport három színében: hófehér alapon kék, lila és piros. Az eredeti színösszeállítás frissített változata – kék/sötétkék/piros – a mai napig meghatározza a BMW M logó és a BMW M járművek megjelenését.

A legendás színösszeállítás már az 1970-es évek második felében az utcai használatra kifejlesztett első BMW M járműveken is megtalálható volt, és a későbbi versenyautókat és azok motorsport-sikereit is jellemezte. Például 1978-ban az M1 szupersportkocsit, majd 1980-tól a Forma-1-es versenyautókat, amelyekkel Nelson Piquet 1983-ban megnyerte a Forma-1-es világbajnokságot.

Az lsle of Man-től a Dakarig – A BMW Motorrad és a motorsport.

A BMW márka autó-motorsport sikerei azonban nem 1972-ben kezdődtek, és nem csupán az autókról szólnak. Kiemelkedő versenysikerekkel és innovációkkal a motorversenyzés is büszkélkedhet. A BMW és a motorsport már a vállalat történetének első évtizedeiben is olyan felejthetetlen nevekhez kötődött, mint Ernst Jakob Henne és Georg “Schorsch” Meier. “Schorsch” Meier legendás győzelme a kompresszoros BMW-vel az 1939-es Man-szigeti Senior Tourist Trophy-n máig felejthetetlen.

Pontosan 37 évvel később, 1976-ban Helmut Dähne és Hans Otto Butenuth az ötödik helyet ünnepli a Production TT-n. Ebben az 1000 köbcentiméterig terjedő osztályban a BMW R 90 S-sel a leggyorsabb időt futották, de az ott érvényes hendikepszabály miatt két 250 köbcentis és két 500 köbcentis gép mögött az ötödik helyen szerepeltek az értékelésben. Ennek ellenére, a leggyorsabb időt figyelembe véve, ezt az ötödik helyet győzelemként ünnepelték.

75 évvel “Schorsch” Meier Senior TT-ben elért sikere után Michael Dunlop 2014-ben ismét sikerrel jár a BMW S 1000 RR-rel. Az ezt követő években az RR további győzelmekkel hagyott emlékezetes nyomokat a Tourist Trophy történetében.

De a BMW M színek a járatlan utakat meghódító BMW motorkerékpárokon is képviselve voltak. Például azokon a BMW GS gyári motorokon, amelyekkel Hubert Auriol és Gaston Rahier uralta a Párizs-Dakar Rallyt az 1980-as évek elején.

Az M RR 50 Years M modell magában hordozza ezt a történelmi motorsport DNS-t. Ez a különleges motorkerékpár mindössze 2022. május 21. és november 30. között rendelhet

Kapcsolódó cikkek

Rally Breslau: Laller Lengyelországban is folytatná a megkezdett utat

Horváth Lajos számára nincs pihenő, hiszen a Hellas Rallyt, valamint a Baja Satu Mare-t is sikeresen teljesítő „Lallerre” újabb elképesztő kihívás vár. Ez a Rally Breslau, amely a Dél-Lengyelországi régión keresztül vágtat majd, hogy a versenyző kedvenc terepén, a Drawsko Pomorski közelében lévő hatalmas lőtérén üdvözölje a célba érkezőket. A váci versenyző idén már harmadjára […]

Olvass tovább

New Times Racing: Remek helytállás a Pannóniaringen

Miután Maxwell Toth Mugellóban versenyzett és aratott kettős győzelmet a hétvégén, addig az NTR további három pilótája a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa pannóniaringi fordulóján állt rajthoz hétfőn. A 600 Open kategóriában Kecskés Bence a kvalifikáción megszerezte a második rajtkockát, a futamon pedig egy jó rajtot követően próbálta tartani a tempót az […]

Olvass tovább

NTR: Maxwell Toth meghódította Mugellót és már vezeti a bajnokságot is

Max Toth a New Times Racing magyar felmenőkkel rendelkező amerikai származású pilótája parádés teljesítménnyel mindkét futamot megnyerte az Aprilia Racing RS 660 Trofeo mugellói fordulójában, ezzel pedig a bajnokság élére állt. Hétvégén a festői toszkán versenypálya, az Autodromo Internazionale del Mugello adott otthont az olasz CIV Bajnokságnak és betétfutamainak, így az Aprilia Racing RS 660 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom