A BMW Motorrad bemutatja a BMW M 1000 RR 50 Years M jubileumi modelljét.

Az 1972-ben BMW Motorsport GmbH néven alapított BMW M GmbH 50. évfordulója alkalmából a BMW Motorrad bemutatja az M 1000 RR 50 Years M jubileumi modellt Sao Paulo Yellow kivitelben és a történelmi 50 Years BMW M emblémával.

Feltűnő színeivel ez a jubileumi modell azt az M filozófiát és versenyszellemiséget képviseli, amely a BMW Motorrad közel 100 éves motorkerékpár-gyártását és a BMW M járművek 50 éves fennállását fémjelzi. Az M RR 50 Years M alapfelszereltségként az M Competition csomaggal Van felszerelve. A számos extrát tartalmazó M mart alkatrészcsomag és az exkluzív M karbon csomag mellett egy eloxált alumíniumból készült könnyített lengőkar, az M GPS köridőmérő feloldó kódja, valamint az M Endurance lánc és az utasülés (fényezett borítással) is az alapfelszereltség részét képezi.

M – a legerősebb betű a világon.

A BMW Motorrad 2018 végén vezette be az autópiacon oly sikeres BMW M modellcsaládot a motorkerékpárok piacára is, és azóta már a különleges M felszerelések, és az M Performance tartozékok is elérhetővé váltak.

Az S 1000 RR alapjaira épülő BMW M 1000 RR – ismertebb nevén M RR – 2020 szeptemberében tartotta világpremierjét a BMW Motorrad első M modelljeként.

A BMW Motorrad ma is a világ legerősebb betűjének filozófiáját követi: az M betű világszerte a versenysikerek, valamint a nagyteljesítményű BMW modellek vonzerejének megtestesítője, amely a teljesítményre, az exkluzivitásra és az egyediségre különösen fogékony ügyfeleket célozza meg. Végül, de nem utolsósorban a BMW M RR 2021 óta a BMW Motorrad World SBK Team, valamint a világ számos más versenycsapatának alapmotorja is.

A BMW Motorsport GmbH és BMW M GmbH (1993 óta).

A BMW Motorsport GmbH-t 1972-ben alapították azzal a céllal, hogy a BMW motorsport-tevékenységeit egy fedél alatt egyesítse, és nagy teljesítményű versenyautókat konstruáljon, illetve erőforrásokat építsen a motorsport számára. A BMW 3.0 CSL (CSL = Coupe Sport Light Construction) 1973-ban debütált a BMW Motorsport GmbH első versenyautójaként. A BMW Motorsport GmbH megalapítása alkalmából Robert A. Lutz, a BMW AG igazgatótanácsának értékesítésért felelős tagja 1972-ben így nyilatkozott: „A vállalat olyan, mint az ember. Ha sportol, akkor fittebb, lelkesebb, hatékonyabb és erősebb marad.”

A BMW 3.0 CSL az 1973-as szezonban debütált a túraautó Európa-bajnokságon, és vele együtt a versenycsapat egyenruhája is, a BMW Motorsport három színében: hófehér alapon kék, lila és piros. Az eredeti színösszeállítás frissített változata – kék/sötétkék/piros – a mai napig meghatározza a BMW M logó és a BMW M járművek megjelenését.

A legendás színösszeállítás már az 1970-es évek második felében az utcai használatra kifejlesztett első BMW M járműveken is megtalálható volt, és a későbbi versenyautókat és azok motorsport-sikereit is jellemezte. Például 1978-ban az M1 szupersportkocsit, majd 1980-tól a Forma-1-es versenyautókat, amelyekkel Nelson Piquet 1983-ban megnyerte a Forma-1-es világbajnokságot.

Az lsle of Man-től a Dakarig – A BMW Motorrad és a motorsport.

A BMW márka autó-motorsport sikerei azonban nem 1972-ben kezdődtek, és nem csupán az autókról szólnak. Kiemelkedő versenysikerekkel és innovációkkal a motorversenyzés is büszkélkedhet. A BMW és a motorsport már a vállalat történetének első évtizedeiben is olyan felejthetetlen nevekhez kötődött, mint Ernst Jakob Henne és Georg “Schorsch” Meier. “Schorsch” Meier legendás győzelme a kompresszoros BMW-vel az 1939-es Man-szigeti Senior Tourist Trophy-n máig felejthetetlen.

Pontosan 37 évvel később, 1976-ban Helmut Dähne és Hans Otto Butenuth az ötödik helyet ünnepli a Production TT-n. Ebben az 1000 köbcentiméterig terjedő osztályban a BMW R 90 S-sel a leggyorsabb időt futották, de az ott érvényes hendikepszabály miatt két 250 köbcentis és két 500 köbcentis gép mögött az ötödik helyen szerepeltek az értékelésben. Ennek ellenére, a leggyorsabb időt figyelembe véve, ezt az ötödik helyet győzelemként ünnepelték.

75 évvel “Schorsch” Meier Senior TT-ben elért sikere után Michael Dunlop 2014-ben ismét sikerrel jár a BMW S 1000 RR-rel. Az ezt követő években az RR további győzelmekkel hagyott emlékezetes nyomokat a Tourist Trophy történetében.

De a BMW M színek a járatlan utakat meghódító BMW motorkerékpárokon is képviselve voltak. Például azokon a BMW GS gyári motorokon, amelyekkel Hubert Auriol és Gaston Rahier uralta a Párizs-Dakar Rallyt az 1980-as évek elején.

Az M RR 50 Years M modell magában hordozza ezt a történelmi motorsport DNS-t. Ez a különleges motorkerékpár mindössze 2022. május 21. és november 30. között rendelhet

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Utcán

Ünnepélyes megnyitóval indult el a SYM Centrum Magyarországon

Budapest, 2024. november 28. – A Sanyang Motor (SYM), a 70 éves múltra visszatekintő, világszerte elismert tajvani robogómárka, hivatalosan is megérkezett Magyarországra. Az ország vezető motorkerékpár kereskedései közé tartozó KTM Centrum szárnyai alatt működő SYM Centrum célja, hogy a robogókat a kiemelkedő megbízhatóságukkal, modern dizájnjukkal és kiváló ár-érték arányukkal minél több emberhez eljuttassa. A megnyitó […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Honda CB650R E-Clutch (2024) teszt – Ismerjük meg az E-Clutch-ot! – Motor&Verda

Az idei szezon egyik legnagyobb újítása a Honda háza táján az E-Clutch volt, mellyel a CBR650R-t és tesztalanyunkat, a CB650R-t ruházták fel. Mindkét motor járt már szerkesztőségünknél a korábbi években, így a teljes ismertetőket már olvashattátok a sport-, valamint a naked kivitelű CB-ről. Jelen cikkben ezért az E-Clutch-ot, annak használatát, valamint előnyeit szeretném részletesen bemutatni […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom