A BMW Motorrad bemutatja a BMW M 1000 RR 50 Years M jubileumi modelljét.

Az 1972-ben BMW Motorsport GmbH néven alapított BMW M GmbH 50. évfordulója alkalmából a BMW Motorrad bemutatja az M 1000 RR 50 Years M jubileumi modellt Sao Paulo Yellow kivitelben és a történelmi 50 Years BMW M emblémával.

Feltűnő színeivel ez a jubileumi modell azt az M filozófiát és versenyszellemiséget képviseli, amely a BMW Motorrad közel 100 éves motorkerékpár-gyártását és a BMW M járművek 50 éves fennállását fémjelzi. Az M RR 50 Years M alapfelszereltségként az M Competition csomaggal Van felszerelve. A számos extrát tartalmazó M mart alkatrészcsomag és az exkluzív M karbon csomag mellett egy eloxált alumíniumból készült könnyített lengőkar, az M GPS köridőmérő feloldó kódja, valamint az M Endurance lánc és az utasülés (fényezett borítással) is az alapfelszereltség részét képezi.

M – a legerősebb betű a világon.

A BMW Motorrad 2018 végén vezette be az autópiacon oly sikeres BMW M modellcsaládot a motorkerékpárok piacára is, és azóta már a különleges M felszerelések, és az M Performance tartozékok is elérhetővé váltak.

Az S 1000 RR alapjaira épülő BMW M 1000 RR – ismertebb nevén M RR – 2020 szeptemberében tartotta világpremierjét a BMW Motorrad első M modelljeként.

A BMW Motorrad ma is a világ legerősebb betűjének filozófiáját követi: az M betű világszerte a versenysikerek, valamint a nagyteljesítményű BMW modellek vonzerejének megtestesítője, amely a teljesítményre, az exkluzivitásra és az egyediségre különösen fogékony ügyfeleket célozza meg. Végül, de nem utolsósorban a BMW M RR 2021 óta a BMW Motorrad World SBK Team, valamint a világ számos más versenycsapatának alapmotorja is.

A BMW Motorsport GmbH és BMW M GmbH (1993 óta).

A BMW Motorsport GmbH-t 1972-ben alapították azzal a céllal, hogy a BMW motorsport-tevékenységeit egy fedél alatt egyesítse, és nagy teljesítményű versenyautókat konstruáljon, illetve erőforrásokat építsen a motorsport számára. A BMW 3.0 CSL (CSL = Coupe Sport Light Construction) 1973-ban debütált a BMW Motorsport GmbH első versenyautójaként. A BMW Motorsport GmbH megalapítása alkalmából Robert A. Lutz, a BMW AG igazgatótanácsának értékesítésért felelős tagja 1972-ben így nyilatkozott: „A vállalat olyan, mint az ember. Ha sportol, akkor fittebb, lelkesebb, hatékonyabb és erősebb marad.”

A BMW 3.0 CSL az 1973-as szezonban debütált a túraautó Európa-bajnokságon, és vele együtt a versenycsapat egyenruhája is, a BMW Motorsport három színében: hófehér alapon kék, lila és piros. Az eredeti színösszeállítás frissített változata – kék/sötétkék/piros – a mai napig meghatározza a BMW M logó és a BMW M járművek megjelenését.

A legendás színösszeállítás már az 1970-es évek második felében az utcai használatra kifejlesztett első BMW M járműveken is megtalálható volt, és a későbbi versenyautókat és azok motorsport-sikereit is jellemezte. Például 1978-ban az M1 szupersportkocsit, majd 1980-tól a Forma-1-es versenyautókat, amelyekkel Nelson Piquet 1983-ban megnyerte a Forma-1-es világbajnokságot.

Az lsle of Man-től a Dakarig – A BMW Motorrad és a motorsport.

A BMW márka autó-motorsport sikerei azonban nem 1972-ben kezdődtek, és nem csupán az autókról szólnak. Kiemelkedő versenysikerekkel és innovációkkal a motorversenyzés is büszkélkedhet. A BMW és a motorsport már a vállalat történetének első évtizedeiben is olyan felejthetetlen nevekhez kötődött, mint Ernst Jakob Henne és Georg “Schorsch” Meier. “Schorsch” Meier legendás győzelme a kompresszoros BMW-vel az 1939-es Man-szigeti Senior Tourist Trophy-n máig felejthetetlen.

Pontosan 37 évvel később, 1976-ban Helmut Dähne és Hans Otto Butenuth az ötödik helyet ünnepli a Production TT-n. Ebben az 1000 köbcentiméterig terjedő osztályban a BMW R 90 S-sel a leggyorsabb időt futották, de az ott érvényes hendikepszabály miatt két 250 köbcentis és két 500 köbcentis gép mögött az ötödik helyen szerepeltek az értékelésben. Ennek ellenére, a leggyorsabb időt figyelembe véve, ezt az ötödik helyet győzelemként ünnepelték.

75 évvel “Schorsch” Meier Senior TT-ben elért sikere után Michael Dunlop 2014-ben ismét sikerrel jár a BMW S 1000 RR-rel. Az ezt követő években az RR további győzelmekkel hagyott emlékezetes nyomokat a Tourist Trophy történetében.

De a BMW M színek a járatlan utakat meghódító BMW motorkerékpárokon is képviselve voltak. Például azokon a BMW GS gyári motorokon, amelyekkel Hubert Auriol és Gaston Rahier uralta a Párizs-Dakar Rallyt az 1980-as évek elején.

Az M RR 50 Years M modell magában hordozza ezt a történelmi motorsport DNS-t. Ez a különleges motorkerékpár mindössze 2022. május 21. és november 30. között rendelhet

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával. A KTM fejlesztő- és […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel

Suzuki V-Strom 650XT (2021) – Szlovák túra egy egyszerű, de nagyszerű motoron

A Suzuki V-STROM 650XT 2021-es változatát egy több napos túrán volt alkalmunk tesztelni. Szlovákiába utaztunk szeptember végén, és bejártuk a Tátra nagy részét. Három nap és ezer kilométer alatt mindenféle időjárással, útviszonnyal találkoztunk. Színes körülmények között tesztelhettük tehát a Suzuki kisebb köbcentis túramotorját. Ádám cikkében olvashattok a bővebb technikai részletekről, ha pedig a nagytesóra, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom