A Ford visszatér a Forma 1-be; az ORACLE RED BULL RACING technikai partnere lesz a 2026-os szezonban és azt követően

Több mint két évtized után a Ford visszatér a Forma-1-be. Az ikonikus amerikai autógyártó és a Red Bull Powertrains hosszú távú stratégiai műszaki partnerségre lép a következő generációs hibrid erőforrás fejlesztése érdekében a 2026-os Forma-1-es szezontól kezdve.

A Red Bull Ford Powertrains 2026-tól legalább 2030-ig biztosítja az Oracle Red Bull Racing és a Scuderia AlphaTauri csapatok hibrid erőforrásait.

„Ez egy izgalmas új fejezet kezdete a Ford motorsport-történetében, amely akkor kezdődött, amikor dédnagyapám megnyert egy versenyt, amely segített elindítani cégünket” – mondta Bill Ford, ügyvezető elnök. „A Ford a világbajnokok Oracle Red Bull Racing oldalán tér vissza a sportág csúcsára, hogy a Ford innováció, fenntarthatóság és villamosítás hagyományait a világ egyik leglátványosabb motorsport színpadára hozza.”

2023-tól a Ford és a Red Bull Powertrains az új műszaki előírások részét képező erőforrás fejlesztésén dolgozik, beleértve a 350 kW-os villanymotort és a teljesen fenntartható üzemanyagok fogadására alkalmas új belső égésű motort, amely a 2026-os szezonra készül majd el.

“A Ford visszatérése a Forma-1-be a Red Bull Racing oldalán arról szól, hogy vállalatként merre tartunk – az egyre inkább elektromos, szoftveresen definiált, modern járművek és ügyfélélmény felé” – mondta Jim Farley, a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója. „Az F1 egy hihetetlenül költséghatékony platform lesz az innovációra, az ötletek és technológiák megosztására, valamint több tízmillió új ügyféllel való kapcsolatteremtésre.”

A Ford műszaki szakértelmet fog nyújtani minden olyan területen, ahol értéket tud hozzáadni a világbajnoki élvonalbeli csapathoz. A közösen vizsgálandó területek a belsőégésű motorok fejlesztése és olyan kulcsfontosságú fejlesztések, mint az akkumulátorcella- és villanymotor-technológia, a hajtásvezérlő szoftver és az analitika.

„Fantasztikus érzés újra üdvözölni a Fordot a Forma-1-ben ezen a partnerségen keresztül” – mondta Christian Horner, az Oracle Red Bull Racing Team igazgatója és vezérigazgatója. „Független motorgyártóként a Fordhoz hasonló OEM-ek tapasztalatainak kihasználása jó pozíciót jelent a versenytársakkal szemben. A Ford Motor Company egy generációkon átívelő autósportos történelemben gazdag gyártó. Jim Clarktól Ayrton Sennáig és Michael Schumacherig a felsorolás önmagáért beszél. Számunkra Red Bull Powertrainsként a dinasztia következő fejezetének megnyitása Red Bull Fordként rendkívül izgalmas. 2026 még egy kicsit távolinak tűnik, de számunkra a munka már elkezdődik, és egy új jövő és az Oracle Red Bull Racing folyamatos fejlődése felé tekintünk.”

A Ford 50 milliárd dollárt fektet be az elektromos járművek forradalmasításába világszerte. Az F-150 Lightning és a Mustang Mach-E sikerének köszönhetően a Ford Motor Company a második számú elektromos járműgyártó az Egyesült Államokban, valamint az E-Transit révén a világ számos piacán piacvezető. A Ford azon dolgozik, hogy megfeleljen a megnövekedett fogyasztói igényeknek, és a Ford+ terv részeként ez év végéig 600 000 elektromos járművet szállítson világszerte, 2026 végéig pedig 2 milliót.

2026-ban a Ford lesz az egyetlen olyan gyártó, amely a helyi motorsport eseményektől a Forma-1-ig a teljes motorsport palettán képviselteti magát autóival, beleértve a WEC-et és az IMSA-t, és a Le Mans-i 24 órást Mustang GT3-mal, a WRC-t az M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1-el, a Dakart a Ranger Raptorral. A Ford ott less a Baja 1000 versenyen a Ranger Raptorral és Broncoval, valamint NASCAR, NHRA és Supercars futamokon a Mustanggal. A Ford továbbra is kamatoztatni fogja a versenyzés során megszerzett tapasztalatait annak érdekében, hogy az innovációkat, a legújabb technológiákat és szoftvereket a fogyasztók elé tárja, és ezt a jövőbeni Ford elektromos járművekkel a motorsport csúcsán létrejövő új partnerség révén is folytatni fogja.

„A Ford Performance izgalmas új korszakába lépünk” – mondta Farley. „A Red Bull Racinggel azért fogunk versenyezni, hogy nyerjünk az F1-ben, a motorsport csúcsán. Láthatjuk majd a világ legnépszerűbb sportkupéját, a Mustangot, amint az ausztrál Super Cars-on, a NASCAR-on át Le Mans-ig versenyezni fog. És meg fogja erősíteni terepjáró vezető szerepünket a rali-világbajnokságban, a King of Hammersen, a Baja 1000-en és még sok más terepversenyen. Mindeközben továbbra is olyan menő bemutatókkal izgatjuk majd a világot, mint a SuperVan 4 és a Mach-E 1400.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Reflektorfényben a Debrecenben sorozatgyártásba kerülő BMW iX3 modell prototípusa

A NEUE KLASSE modellgeneráció sorozatgyártása 2025 végén veszi kezdetét. A BMW modellek új nemzedékének első képviselője BMW iX3 típusnéven lát napvilágot. E Sports Activity Vehicle modellt – amelynek előfutárát a gyártó a BMW Vision Neue Klasse X tanulmányautó képében már tavaly bemutatta – a BMW debreceni gyára készíti majd – a BMW Group nemzetközi gyártási […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom