– A Kia “vállalati identitásának irányvonalai” a Vállalati Branding kategória első helyén végeztek a díj Kommunikáció témakörében
– A Kia márkakereskedéseinek arculata az Üzleti terek kategóriájában Belsőépítészet témakörben lett első
– A díjak a Kia kreativitását és hatékonyságát világszinten ismerik el, a vállalati identitás és a bemutatótermi megjelenés területén
– Az ügyfélkezelés minősége minden szinten visszatükrözi a márka ‘Movement that Inspires’ jelmondatának lényegét, és felgyorsítja a vállalat fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulásának folyamatát
A Kia két jelentős díjat is nyert a 2023-as iF Design-on. A Vállalati Branding és az Üzleti terek kategória első helye biztos jele a márka ügyfelek iránti elkötelezettségének, stratégiai hatékonyságának, valamint kreatív megközelítési módjai sikerének. Az eredmények egyben a Kia 2021-es megújulásának sikerességét is kiválóan példázzák.
A Kia vállalati és bemutatótermi arculati stratégiájának középpontjában a márka ‘Movement that Inspires’ jelmondata, és ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiája áll. Mindez, – az olyan új modellekkel kiegészítve, mint a közelmúltban bemutatott tisztán elektromos hajtású EV9 SUV – központi szerepet játszik a Kia autógyártóból, fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulásának folyamatában.
A ‘Movement that Inspires’ a Kia az iránti elkötelezettségét jelzi, hogy vásárlói értékesként élhessenek meg minden pillanatot, megélhessék inspirációikat és többet foglalkozhassanak elképzeléseik, vágyaik megvalósításával. Az ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófia a természet és az emberi lét kontrasztjaiból meríti inspirációit, egy-egy részlet jellemzőit felhasználva más részletek kihangsúlyozására.
Modern vállalati identitás
A Kia logója a márka új és határozott irányvonalának szimbóluma három formakoncepció révén kapcsolódik a ‘Movement that Inspires’ jelmondat jelentéstartalmához. Ezek: a szimmetria, a ritmus, és a felemelkedés. A logó szimmetriája a márka új használói élmények, futurisztikus termékek és szolgáltatások iránti elkötelezettségét szimbolizálja. A ritmus a Kia folyamatos fejlődésének ígérete, és az állandó inspirációra való törekvés szimbóluma, a jelvény határozott “emelkedő” kialakítása pedig a márka új értékek közvetítése iránti ambícióját tükrözi.
A Kia vállalati színképe az éjfélfekete és a sarki fehér. Ez a színskála két végéről való két árnyalat a fenntarthatóság, a környezettudatosság és az okos mobilitás közvetítője. Kontrasztjuk magabiztosságot sugároz, ugyanakkor a márka úttörő, fejlődésközpontú irányvonalára is utal, amelynek értelmében a fizikai mobilitáson túllépve válik igazán teljes körű mobilitásszolgáltatóvá.
Erős bemutatótermi üzenet
A Kia ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiája hívja életre azt a határozottságot és jövőbelátást, amely ahhoz szükséges, hogy olyan elemeket párosítsunk össze, amelyek tradicionálisan nem feltétlenül tartoznak egymáshoz. A kreatív kontrasztok különleges eredmények elérése érdekében való használatának képessége a márka bemutatótermeinek látványában, ellentétes kiállítási- és ügyfélterekből álló formavilágában is visszaköszön világszerte.
A futurisztikus kiállítás tér sarkai hangsúlyosak, színvilága visszafogott, felületei fémesek. Utóbbiak finoman visszatükrözik a kiállított járműveket, miközben hatékonyan javítják a térérzetet is. Ennek kontrasztjaként az ügyféltérben az ívek dominálnak, sok a megvilágított fa falelem és magas minőségűek a szövetburkolatok is. Mindezzel a meghitt, pihentető és nyugodt környezet megteremtése a cél. Így a vásárlók szinte úgy szemlélhetik az autókat, mint műtárgyakat.
Díjeső
A Kia legfrissebb iF Design díjai mellett számos más rangos nemzetközi elismerés is megerősíti a márka globális formai átalakulásának sikerességét, formatervezési versenyképességét. A Niro Plug-in hibrid Red Dot-ot nyert, az EV6 GT-t pedig megválasztották a 2023-as év Legjobb Sportautójának. Az EV6 korábban a What Car? 2022- es ‘Év Autója’ díját nyerte el, és Európában is az ‘Év Autója’ lett.
iF: a világ egyik legjelentősebb formadíja
Idén összesen 10,544 jelentkező érkezett az iF Design megmérettetésére a világ 56 országából. A 20 ország formatervezési szakembereiből álló 133 tagú zsűri végül 3,572 pályaművet elemzett és vizsgált meg az első, digitális forduló után.
Az iF Design kilenc kategóriában hirdet győztest. Ezek: Termék, Kommunikáció, Csomagolás, Szolgáltatási dizájn, Építészet, Belsőépítészet, Felhasználói élmény, Felhasználói kapcsolat és Professzionális koncepció. Alkategóriából összesen 81 van. A győzteseket a www.ifdesign.com oldalon, és az iF Design App-ban mutatják be.
Az iF Design díjat 1954-ben hozta létre a Hannoverben működő iF International Forum Design GmbH, a világ egyik legnagyobb független formatervezési szervezete. A díjátadót május 15- én rendezik a Friedrichstadt palotában, Berlinben.